روسها علاقهی عجیبی به برگزاری مسابقات درگ بین شاسی بلندهای لوکس و گرانقیمت دارند و جدیدترین این رقابتها بین لامبورگینی اوروس و پورشه کاین توربو و در مسیری ۸۰۰ متری برگزار شده است.
نیازی نیست که به دانش زیادی مسلط باشید چراکه همه میدانند کفهی ترازو در این مسابقه به سمت اوروس سنگینی میکند. علیرغم اینکه هر دو خودرو از ساختار مشابهی سود میبرند اما پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این شاسیبلند ایتالیایی قدرت ۶۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد. این خودرو در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند.
جدیدترین نسل کاین توربو هم از همان پیشرانه سود میبرد اما قدرت آن ۵۴۲ اسب بخار بوده و گشتاورش نیز به ۷۷۰ نیوتون متر میرسد. این شاسیبلند آلمانی شتاب ۴.۱ ثانیهای داشته اما در صورت تجهیز به پکیج اسپورت کرونو این زمان دو دهم ثانیه کاهش مییابد. حداکثر سرعت کاین توربو نیز ۲۸۶ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
در روی کاغذ اوروس برندهی این درگ است اما آیا در دنیای واقعی و بهصورت خاص در مسابقهی درگ هم همینگونه خواهد بود؟ با مشاهدهی ویدئو پاسخ این سؤال را دریافت خواهید کرد.
امیر
۱۷ فروردین ۱۳۹۸کجاش هیجان انگیز بود؟؟!!
The best or nothing
۱۷ فروردین ۱۳۹۸لامبورگینی روح خودشو تو این ماشین دمیده …
محمدجواد
۱۷ فروردین ۱۳۹۸روح کیلو چنده بابا. موتورش با همین پورشه مشترکه فقط تنظیماتش و بوستش فرق داره. لامبورگینی روحش تو موتورای ۱۲ سیلندرشه که اصالت همیشگیشو حفظ کرده. کار شاخی نیس ۱۰۰ اسب بیشتر کردن قدرت موتوری که خودت ساختی. قطعا پورشه هم میتونسته این کارو کنه.
شاهین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸منظور از روح لامبورگینی یعنی طراحی و پرفورمنس
اوروس بجز تنظیمات موتوریه خوب، هندلینگ و سواریه خوبی هم داره واس همینم بهش میگن سوپر اس یو وی
خودشو ثابت کرده توی نوربرگرینگ البته نه بصورت رسمی
قبلا هم گفته بودیم ما فن های لامبورگینی که اگه لامبو تنفس مصنوعی بشه هوایی برای رقبا نمیمونه. اینم بگم همه چی موتور نیست
شیش
۲۳ فروردین ۱۳۹۸شاسی لامبو هم برا فولکس توراگ هست موتورشم هم ماله پورشه هست من موندم چرا آرم لامبورگینی روش زدن با این حساب ؟؟ فقط یه طرحی بوده برای درامد زایی با منابع و قطعات در دسترس !! نیومدن یه چی از نو طراحی کنن
ساسان
۱۷ فروردین ۱۳۹۸الان فقط دوتا محصول دیگه مونده که پادشاهیش کامل شه..یکی سدان اسپرت…یکیم هایپرکارموتورترکیبی…که اگر فولکس واگن اجازه میداد دومیو خیلی زودتر به سرانجام میرسوند
سورنا
۱۷ فروردین ۱۳۹۸اصن همین که اسم لامبورگینی باشه مشخصه نتیجه چیه …
پورش فوق العادست ولی وقتی پای لامبو وسط باشه خودش میدونه چه خبره …
امین پارسی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸اوروس بعد از گرند چروکی با اقتدار بهترین شاسی بلند جهانه . واقعا زیباست . دوست دارم یکی ازشون داشته باشم هر روز صبح ۱ ساعت بهش خیره شم بعد پیاده برم سر کار …???
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/dTOoA
درگ M5 وE63 که همین مجله انجامش داده که پورشه کاین ولامبورگینی اوروس رو باهاش درگ انجام داده.این درگ 3 بار هستش.یعنی 3تاM5 و3تاE63 متفاوت.
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۸یه درگ جدیداز همین مجله براتون فرستادم بین آلمانی ها که البته 3 درگ هستش.وقتی تاییدشد ازدستش ندید
محسن
۱۷ فروردین ۱۳۹۸پورشه استارت بدی داشت
رانندش اصلا خوب نبود
در ضمن من لامبورگینی رو بیشتر از پورشه دوست دارم
شاهین
۱۷ فروردین ۱۳۹۸با اینکه از اولم مشخص بود اوروس میزنه اما کاین بد لانچ کرد
اینجور مواقع باید یه درگ رولینگ هم انجام بشه تا کاملا برتری معلوم بشه
Abbas
۱۷ فروردین ۱۳۹۸جفتشون عالین،ولی وقتی یه طرف قضیه لامبو باشه حساب کتاب فرق داره واسم حتی اگه روبروش جت جنگنده باشه
Mr.bls
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸درود بر الهه ی زیبایی عصبانی.