به نظر شما دو خودرویی که نسبت قدرت به وزن مختلفی دارند، در هنگام شتابگیری کدامشان موفق ترست؟ آیا بلافاصله می توان به این سوال جواب داد یا آنکه باید نوع انجین، نوع تعلیق و نوع گیربکس ها را هم درنظر گرفت؟ برای یافتن جواب این سوال می توان دو رقیب غیرمتعارف را برای یک درگ ریس دوستانه فراخواند . . .
[jwplayer mediaid=”۷۹۹۹۸″]در یک طرف کیمنS ایستاده که تاقبل از آمدن نسخه های ۲۰۱۵ GTS قوی ترین مدل کیمن بود. این خودرو دوبرابر سنگین تر، دو برابر قوی تر و بیش از دوبرابر گران تر از رقیب انگلیسی اش است. اما در طرف دیگر این رقابت کاترهام روداسپرت ۱۴۰ قرار دارد؛ خودرویی ارزان قیمت از خانواده کاترهام ۷ که بیش از ۴۰ سال است باهمین ظاهر کلاسیک به بازارها عرضه می شود. البته کاترهام نه سقف دارد نه در! و هیچکدام از ویژگی های لوکس کیمنS هم در آن نیست.
درحالیکه نسبت قدرت به وزن کیمنS حدود ۹ واحد کمتر از رقیبش بود اما می بینیم که تا قبل از ۱۰۰ کیلومتربرساعت پورشه ۰.۵ ثانیه عقب ترست اما در انتهای یک کیلومتر، این کاترهام است که بیش از ۳ ثانیه از رقیب آلمانی اش جا می ماند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که همه چیز با مقایسه نسبت قدرت به وزن مشخص نمی شود؛ نتیجه ای که از همان ابتدای کار هم قابل پیش بینی بود!
Caterham 7 Roadsport 140 | Porsche Cayman S | |
پیشرانه | 4cyl | Flat-six |
حجم انجین | ۲.0L | ۳.4L |
قدرت | 140hp@6900rpm | 321hp@7400rpm |
گشتاور | 163nm@5790rpm | 370nm@5800rpm |
وزن | 550kg | 1320kg |
قدرت به وزن | 255bhp/ton | 246bhp/ton |
شتاب | ۵.0sec | ۴.7sec |
حداکثر سرعت | 196km/h | 286km/h |
قیمت (معادل) انگلیس | ۳۸,۵۰۰$ | ۸۳,۷۰۰$ |
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳کلا پورشه 7 بر 1 برد
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳تازه تازه داره برخی حقایق اون بازی روشن میشه.
میگن بین دو نیمه،اسکولاری نیمار رو برده رختکن آلمانیا گفته به این بچه ی علیل رحم کنین! :)
مک میسل
۲۰ تیر ۱۳۹۳راستی راستی شاهین؟راستی اون مشکل منم حل شد از این به بعد هر روز میام……
شاهین
۲۰ تیر ۱۳۹۳خب خدارو شکر که مشکلت حل شد داداش.
نه بابا شوخی بود! همه چیو باور نکنین!
Sadjad97
۲۰ تیر ۱۳۹۳اکثر درگ هاتون ناعادلانه هستند. نه به اون آریل اتُم با پورشه پانامِرا، نه به این درگ. حتی درگ اون اسمارت تقویت شده هم با اون موستانگ ناعادلانه و فقط جالب بود.
Sadjad97
۲۰ تیر ۱۳۹۳آخه کاترهام 200 کیلومتر هم سرعت نمیره!
Sadjad97
۲۰ تیر ۱۳۹۳یعنی آشغال ترین ماشین آمریکایی 40 سال پیش هم از کاترهام میبره!
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳سجاد جان متن رو هم خوندی یا فقط ویدئو رو نگاه کردی ؟
Sadjad97
۲۱ تیر ۱۳۹۳متن رو خوندم، درسته که ظاهرش 40 ساله عوض نشده، ولی…
مهدی ف
۲۰ تیر ۱۳۹۳پورشه جان زورت به بچه رسیده
جهانگير
۲۰ تیر ۱۳۹۳چقدر بد فرمه این کاترهام
مک میسل
۲۰ تیر ۱۳۹۳جهانگیر جان ماشین های سوپر اسپرت قدیمی همینجورین.تازه من خیلی از فرمش خوشم میاد.ولی خداییش الان 405 ایران خردو رو میذاشتی جلوی این کاترهام 405 میبرد.اخه چه درگی بود این؟فکر کن یه غول رو بذاری پیش……..
بگذریم…..
Ahmad..F12
۱۴ مرداد ۱۳۹۳اینم مثل خیلی های دیگه توی این کلاس حال میکنه دیگه :)
مثل کی تی ام
مثل بک مونو
مثل لوتوس
…
elring
۲۰ تیر ۱۳۹۳فک کنم اینا یه پورشه ی جدبد خریدن می خواستن باش درگ کنن بعد فقط این کاترهامو پیدا کردن واسه درگ .
اگه جای این کاترهام یه پراید پیدا می شد اونوقت بهشون می گفت.
مجتبی
۲۰ تیر ۱۳۹۳با کاترهام میشه تو خیابان هم رانندگی کرد؟ از نظز قوانین
امید
۲۰ تیر ۱۳۹۳درگ ناعادلانه ای بود
Z4 is my world
۲۱ تیر ۱۳۹۳هیف آهن که باهاش کاترهام میسازن.جالبه تو کشوری ساختنش که روزی 200 روز بارونیه.این به چه کار میاد آنجا؟؟؟ زنده باد کیمن (فقط زرد غناری)
فرید
۲۱ تیر ۱۳۹۳سالی 200روز بارونه
کسی که کاترهام میخره خودش میدونه واسه چی خریده
Vahid
۲۱ تیر ۱۳۹۳نه نه نه ، اشتباهه . هیف نه ، حیف درستشه. و همچنین زرد قناری. حالا واسه تکلیف شب 10 بار از رو هر کدوم بنویس.
reza
۲۱ تیر ۱۳۹۳این کیمن چرا انقد خوشگله
کلا طراحی پورشه قشنگه
Z4 is my world
۲۴ تیر ۱۳۹۳شما هم ساعت 2 شب با چشمهای خواب گرفته کامنت بزاری بهتر از این نمیشه.
شما این انگلیسی ها رو نمیشناسین اونا اصلا خودشون نمیدونن که چی خریدن.فقط سالی 100 ملیون جفت کفش میخرن که هرگز یک بار هم نمیپوشنش.کلا خیلی بد سلیقه تشریف دارن.تو خریدن و استفاده نکردن شهره هستن اینا. این ماشینشون اوج هنر زشت آفرینی هستش.
Z4 is my world
۲۴ تیر ۱۳۹۳راستی یادم رفت باید اسم این درگ رو میزاشتن رویارویی زشت و زیبا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Alpha
۲۸ تیر ۱۳۹۳دوستانی که کترهم رو نمیشناسن لطفا نظر ندن