پورشه

درگ خانوادگی پورشه 911 توربو S کوپه و کابریولت با GT3

پورشه ۹۱۱ خودروی اسپرت نمادینی است و جزء خارق‌العاده‌ترین ماشین‌های تاریخ خودروسازی محسوب می‌شود. جدیدترین عضو این خانوادهٔ پرافتخار مدل توربو S جدید است که در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید می‌شود. از لحاظ فنی، همه‌چیز بین این دو نسخه یکسان است و صرفاً کمی اختلاف وزن آن‌ها را از هم متمایز می‌کند؛ بنابراین یک مسابقهٔ درگ بین توربو S کوپه و کابریولت می‌تواند جالب باشد و کارواو هم همین کار را انجام داده است. البته مت واتسون و تیمش رقیب سومی را هم به این جمع خانوادگی اضافه کرده‌اند که آن مدل GT3 نسل قبلی است.

توربو S به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، در سینهٔ GT3 یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. همچنین برخلاف دو برادر جدیدتر، در اینجا نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند که آن‌را صرفاً به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. هرچند GT3 در این جمع خودروی ضعیف‌تری است اما حدود ۲۵۰ وزن کمتری هم از توربو اس‌ها دارد.

اولین رقابت این سه ۹۱۱ مسابقهٔ درگ است که هردو مدل توربو مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۴ ثانیه طی می‌کنند اما نسخهٔ کابریولت زودتر از خط پایان عبور کرده و پیروز می‌شود زیرا نسخهٔ کوپه شروع کُندتری داشت و این موضوع برتری کوچکی به نسخهٔ کابریولت داد که توانست تا پایان آن‌را حفظ کند. در این مسابقه مدل GT3 هم زمان ۱۱.۶ ثانیه را ثبت کرد. در مسابقهٔ رولینگ اما توربو S کوپه برتری خود را نشان داد و توانست هم از برادر کوپهٔ خود و هم از GT3 ضعیف‌تر فاصله بگیرد. آخرین چالش بین این سه ماشین هم ترمزگیری از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است. این تنها رقابتی بود که GT3 توانست در آن بدرخشد زیرا در فاصلهٔ کمتری نسبت به دو مدل توربو متوقف شد که این احتمالاً به خاطر وزن کمتر آن است.

 

مشخصات فنی

توربو S کوپه

توربو S کابریولت

GT3

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۴۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۷۱۰ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان مجله CAR MAGAZINE که قبلا چندتا از رقابت هاشو گذاشتی جدید ترین رقابتش بین::
    (( پورشه تایکان توربوS و M5 کامپتیشن و پولستار 1 و تسلا S پرفومنس هستش که ترجمه اش فوق العاده میشه?))
    **********************
    دقت کردید پورشه 911 توربوS کابریولت اینجا چه عملکردی داشت ?

    موافقم 14
    مخالفم 4
  2. محمدهادی

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    جی تی ۳ حرفه ای تره
    تحمل شتاب جانبی بالاتری داره
    درنتیجه ردکردن پیچ ها براش راحت ترو لذت بخش تره

    موافقم 18
    مخالفم 1
  3. Dante

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اینقد طراحی M3 و M4 حالم و بد کرده که اصلا نفهمیدم چی نگاه کردم
    امیدوارم بی ام و توی فروش اینا ضرر هنگفت بکنه تا دست از خایه بازی ها برداره
    M3 یکی از دوست داشتنی ترین خودرو ها برام بوده و هست ولی واقعا اعصابم بهم ریخته

    موافقم 19
    مخالفم 6
  4. OMID

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    هوا هم بارونی بود که خیلی به ضرر gt3 هست
    مت هم حواسش نبود سقف راحت بسته میشه توی بارون نشسته بود با ماشین روباز?

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. MASIHA

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    عااالی بود این درگ…
    پرفورمنس کابریو و کوپه هم تفاوت زیادی نداشت.‌‌..
    ایییول پورشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. Malt hill

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    فقط GT3
    توربوS صدای جذابی ندارن!!!

    موافقم 11
    مخالفم 5
  7. حسین دهمرد

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    کاش تارگا رو هم میاوردن.
    این نسخه ی کابریولت واقعا زیباتر و یکدست تر از اون تارگای شیشه ای به نظر میرسه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. مهراد

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (863 ديدگاه)

    911 TURBO S
    به صغیر و کبیر رحم نمیکنه ??

    موافقم 13
    مخالفم 3
  9. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    من تو مقاله درگ قبلی عرض کردم خدمت دوستان منتها بعضی ها اطلاعات فنیشون پایین هست قبول نمیکنن. شما هیچ دوتا ماشین مشابهی رو پیدا نمیکنی که قدرت یکسان داشته باشن چه برسه بقیه عوامل دخیل! اینجا هم نمونه کوپه با وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر نتونست حریف نمونه کانورتیبل بشه . وقتی شرکت خودروسازی قدرت خروجی موتور ماشینی رو فرضا ۶۰۰ اسب اعلام می‌کنه این میانگین چندین نمونه تست شده هست به همین ترتیب کارایی بقیه سیستم ها مثل گیربکس و اتلاف انرژیشون هم متفاوت هست این رو در کنار آب و هوا و راننده و لاستیک و سرویس های دوره ای و غیره که قرار بدیم نتیجه اینه که خودتون رو زیاد درگیر ریز اعداد و ارقام نکنید

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Maserati-mc20

      ۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      درست میگی ولی مثلا چقدر اختلاف؟نهایت 10 اسب بخار اینور اونور ولی بازم تاثیر گداره

  10. Hadi

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    GT3 بیشتر برا پیسته نه برا درگ ولی اگه زمین خیس نبود قطعاً همشون تایم های بهتری رو میزدن…
    مخصوصاً GT3 که دف عقبه…
    ولی درکل درگ جالبی بود ?

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. مهدی ۹۱۱

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بابا شما که این قد زحمت کشیدید بجای جی تی ۳ یه gt2rsمیاوردید هیجانی میشد

  12. Maserati-mc20

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    چطور ممممکککنههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از هز نظر turbo s بهتر از کبریولت هست چطووووورررییییییییی؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا