پورشهها بهطورکلی از محبوبیت فراریها و لامبورگینیها برخوردار نیستند اما چه در پیست و چه در خط مستقیم به طرز وحشیانهای سریعاند. این خودروهای اسپرت به دلیل محل قرارگیری پیشرانهٔ خود، از کشش بسیار خوبی برخوردارند و از همهٔ تکنولوژیهای گرانقیمت آلمانی در آنها استفاده شده است. امسال پورشه به همه یادآوری کرد که پرچمدار خانوادهٔ ۹۱۱ یعنی توربو S هنوز هم میتواند بسیاری از سوپراسپرتها را تحقیر کند. توربو S جدید آنقدر در مسابقات درگ مختلف پیروز شده است که تقریباً فراموش کردهایم پرفورمنس پرچمدار نسل قبلی ۹۱۱ یعنی GT2 RS چقدر شگفتانگیز بود. به همین دلیل، برای یادآوری، کانال یوتیوب 888MF درگی بین ۹۱۱ توربو S جدید و GT2 RS نسل قبلی برگزار کرده است.
حتی اگر این دو ۹۱۱ در ظاهر شبیه به یکدیگر باشند اما برای اهداف مختلفی ساخته شدهاند. توربو S خودرویی همهکاره است و هدف آن ارائهٔ حداکثر پرفورمنس هم در جادههای عادی و هم در پیست است. پیشرانهٔ شش سیلندر تخت پورشه در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به هر چهارچرخ منتقل میشود. به گفتهٔ پورشه، توربو S جدید ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. از سوی دیگر، GT2 RS نسخهٔ نهایی نسل قبلی ۹۱۱ است. این ماشین که تنها دو سال پیش ساخته شده، ۷۰۰ اسب بخار قدرت را فقط به چرخهای عقب میفرستد که این آنرا به یک هیولای وحشی برای پیست تبدیل میکند. GT2 RS همچنین علیرغم نداشتن سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این درگ اما در شرایط بارانی برگزار شده که آبوهوای ایدهآلی نیست و زمین خیس میتواند به ضرر GT2 RS باشد. به همین دلیل با آغاز درگ، همانطور که انتظار میرفت، توربو S به دلیل برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک در ابتدا جلو میافتد اما عمر این برتری کوتاه است و GT2 RS به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر خود، عقبماندگی را جبران کرده و از برادر جدیدتر خود پیشی میگیرد؛ اما بااینحال این پیروزی با اختلاف بسیار کمی به دست میآید.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو S | پورشه ۹۱۱ GT2 RS | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۴۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۰۴,۸۵۰ دلار | ۲۹۴,۴۵۰ دلار |
MAHDI
۵ آذر ۱۳۹۹یه رقابت فوقالعاده جذاب بین 911 ها
سهند
۵ آذر ۱۳۹۹به نظر شما پورشه ۹۱۱ توربو اس بهتر است یا فراری f8؟
پورشه ۹۱۱ توربو s: لایک?
فراری f8: دیسلایک?
MAHDI
۵ آذر ۱۳۹۹نمیدونم والا. هرکدوم جذابیت و پرفومنس فوقالعاده ای دارن. یکی از یکی بهتر
Hadi
۵ آذر ۱۳۹۹آخ ام که چقد منتظر این درگ بودم…
دو تا هیولای واقعی و دوتا برادر آلمانی فوق العاده خفن ?
به طرز وحشتناکی GT2RS رو دوست دارم و همینطور turbo s…
واقعاً درگ جذابی بود اگه زمین خیس نبود خیلی بهتر هم میشد…
این GT2RS اینقدر خوبه که نمیدونم چطوری میخوان نسل بعدیش رو بهتر از این بسازن…
GT2RS:لایک
Turbo s: دیسلایک
??Amin_sto??
۵ آذر ۱۳۹۹ماشین های rwd نسبت به چهار چرخ ها لانچ ضعیف تری دارن که دلیلش هم کمبود کشش اما شتاب ثانویه شون بیشتره و دلیلش هم این هست که مثل چهار چرخ ها تمام قدرت موتور یکدفعه آزاد نمیشه بلکه این اتفاق آروم تر اتفاق می افته والبته دلایل دیگه ایم داشت برد gt2 rs مثل وزن کمتر و قدرت بیشتر
جواب به Amin mc20
OMID
۵ آذر ۱۳۹۹مگه فنره که انرژیش کم کم ازاد بشه :/
علت عملکرد بهتر دیفرانسیل عقب ها در رولینگ وزن معمولا کمتر هست
دیفرانسیل جلو هم هدر رفت انرژی جداگانه داره که اونم تا حدی تاثیر داره
Reza
۵ آذر ۱۳۹۹صد در صد پورش ♥️♥️♥️
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹اسپم
کسی میدونه لامبورگینی چنتناریو AWD یا RWD
??Amin_sto??
۵ آذر ۱۳۹۹لامبورگینی چنتاریو AWD هست امین mc20
ممد ژانگولر
۵ آذر ۱۳۹۹تو خود آمریکا جلوی پورشه دولا میشن
آمریکاییها به پورشه طلای ناب لقب دادن
تو ماشینای آلمان خیلی به پورشه و بنز احترام میذارن
واقعا قوه تشخیصشون خیلی بالاست و وقتی فکر میکنی بیشتر به صلیغشت پی میبری
البته تو آمریکا غیر از پورشه و بنز به برندهای فراری و لامبو هم خیلی علاقه دارن
NAVID۰۰۹۸
۵ آذر ۱۳۹۹واقعاً خیلی سخته تشخیص پورشهها از هم ، مثل مکلارن و محصولاتش هم این مدلیه و سخت میشه قاطی نکرد .
به شخصه نمیدونم کدوم ۹۱۱ کدوم ۹۱۱ هست در صورتی که محصولات لامبورگینی یا فراری یا بنز این طور نیست و راحت میشه مدلها را از هم تشخیص داد .
??Amin_sto??
۵ آذر ۱۳۹۹همه چیز یه ماشین فقط سرعتش نیست بلکه هیجان و دیوانه بود هم عضو جدایی ناپذیری از یک سوپر ماشین هست
و جفتشون هم در 911 وجود نداره اما شما اون هارو توی فراری ، مکلارن و لامبورگینی پیدا می کنید
R@min
۵ آذر ۱۳۹۹من میرم خودمو از ساختمون پرت کنم پایین همگی خداحافظ
M.A.S
۵ آذر ۱۳۹۹میدونی منظورشو گرفتن کلا یه کوچولو سخته
ولی وقتی بگیری میبینی کاملا درست میگه
شاید پورشه سریع باشه
و حتی هیجان انگیز
رکورد شکن
و کامل
ولی یه جوریه که انگار خیلی به راننده متکی نیست
یعنی هر کسی تو هر سن و سطح رانندگی میتونه باهاش برونه
مثلا هلکت یا ردای رو ببینید(نمیخوام مقایسه کنما فقط یه مثالن)اینا ماشینایین که خیلی کار باهاشون راحت نیست و راننده میتونه در این حالت مهارت خودشو تقویت کنه و از تایما لذت ببره و یا صدای بلند موتورشونو در بیاره
مثلا درگ بزرگ موتور ترند که پورشه توش دوم شد رو یادتون هست
تو همون درگ همین ردای بود که نهم شد در صورتی که تایم 10.2 یا 10.1 هم داره
این نشون میده پورشه خیلی نیاز به مهارت نداره
ولی ردای یا سوپر کارایی مثل لامبو یا فراری به راننده شونم خیلی وابستن و اینجوری یه جورایی هر دوشون لذت میبرن
اگه منظورشون این بوده باشه
به نظرم خیلیم چیز بدی نگفتن
??Amin_sto??
۵ آذر ۱۳۹۹دلیل شما برای سقوط از ارتفاع چیه
OMID
۵ آذر ۱۳۹۹داداش صبر کن منم بیام:/
Reza
۵ آذر ۱۳۹۹صبر کن منم میام نتونستم هضم کنم ???
اشکان
۵ آذر ۱۳۹۹جواب M.A.S
عزیز دل دیگه داری زیادی بزرگش میکنی
OMID
۵ آذر ۱۳۹۹اون هیجان وقتی ببازی تبدیل به حرص میشه
هیجان یعنی پیروزی و سرعت
که پورشه نشون داده استادشه
جواب @M.A.S
قابل تکرار بودن نتایج نقطه قوت هست نه ضعف که مهندسی زیادی میطلبه
این که پورشه ۹۱۱ توربو اس همیشه یه تایم رو میزنه قابل اتکا بودنش رو میرسونه
نه مثل مثال خودتون دیمن که یه بار به m5 میبازه یه بار از ۷۲۰ میبره
M.A.S
۵ آذر ۱۳۹۹میدونین من تعصبی حرف نمیزنم
من بر اساس سلیقه خودم میگم و خواستم منظورو برسونم
هلکت ردای هم یه مثال بود و گرنه من خودم بین المانیا اصلا عاشق پورشه هستم
میدونین خب شاید از نظر من دیمن برترین ماشین روی زمین باشه چون به مهارت شدید نیاز داره
از نظر شما پورشه
ولی من نظرم به سلیقم برمیگرده (فک کنم چون اینو نگفتم یه همچین حالتی پیش اومده)
وگرنه هرکسی خودرویی رو برتر میدونه که پشت فرمونش لذت بیشتری ببره و به نظر من
اینجوری یه ماشین هیجان انگیز تره
در خوبی و استادی پورشه که شکی نیستش
X
۶ آذر ۱۳۹۹هر کی با gt2rs رانندگی کرده مثا استیگ گفته رانندگیش دیوانه واره بعد تو میگی………………… من باهات میام R@min خودمو پرت کنم پایین
پدر خودروسازی جهان
۵ آذر ۱۳۹۹آقای NAVID۰۰۹۸
یعنی سخت تر از شناسایی کوپه های مرسدس ( e ، s ، c ) کلاس?
اونا را خود مرسدس با هم قاطی میکنه
NAVID۰۰۹۸
۵ آذر ۱۳۹۹نه بابا کجا سخته تشخیص محصولات بنز !
پدر خودروسازی جهان
۵ آذر ۱۳۹۹تشخیص این سه مدل کوپه فقط نه بقیه اش
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۶ آذر ۱۳۹۹راست میگه خدایی سخته
ولی بقیه مدلاش خوبن
محمد
۵ آذر ۱۳۹۹مرسی از اطلاعاتی که دادی و کلمات قصارت?
mehran (fox)
۵ آذر ۱۳۹۹کلا نظراتتو دوست دارم ولی واقعا انتظار داری یه مدل از 911 شبیه مدل دیگش نباشه.الان مثلا لامبو هوراکان اوو با پرفورمانته یا نسخه معمولیش تفاوت ظاهریشون خیلی بیشتر از تفاوت ظاهری 911 gt3 با کاررا یا توربو اسه….
تفاوت هوراکان با آونتادور مثل تفاوت 911 با پانامراست…
Alireza
۶ آذر ۱۳۹۹منظورش نسل به نسل بود فک کنم که اگه همین بود کاملا حق با ایشون هست بهتره تغییراتشو بیشتر باشه تو نسل های متفاوت
OMID
۵ آذر ۱۳۹۹یکی از مجری هاشون کلا فلج مغزیه
اصلا نمیتونه لانچ کنه با این که لانچ ۹۱۱ خیلی آسونه نسبت به بقیه
از اون گذشته جاده محل فیلمبرداری هم خیلی داغون بود ماشینا توی هوا پرت میشدن
نتیجه زیاد غیر قابل باور نیست چون gt2rs قبلا تایم زیر ده داشته ولی اینجا هوا بارونیه و gt2rs دیفرانسیل عقبه
شک دارم به نتایج تا حدی
کاش یه کانال دیگه همین درگ رو برگزار کنه
ارش
۵ آذر ۱۳۹۹حال نکردم نتایج چندان دقیق و درست نبودن .
پدر خودروسازی جهان
۵ آذر ۱۳۹۹عاشق این توربو اس جدیدم ?
محمدهادی
۹ آذر ۱۳۹۹اتفاقا جی تی تو یه پورشه اصیله
این جی تی تو همون نسخه ایه که با اس وی جی تو نوربورگ خیلی سرشاخ شد
ماشین زهرداریه توی خروج سریع از پیچ ها
واقعا اس وی جی عجب کار بزرگی کرد این هیولای بیرحم رو آخر شکست داد
حی تی تو اومده بود برای برد
مجید
۵ آذر ۱۳۹۹اخ اخ این پورشه عجب ماشینیه. دلم یه ۹۱۱ توربو اس میخواد. میدونین اگه بخرم چیکارا باهاش میکنم؟ با مادرم میریم میگردیم. گور پدر زید و دوس دختر. صد رحمت به اون دختر غربی که وقتی با یکی هست خیانت نمیکنه.
یکی بدجور گولم زد. دوس پسر داشت. ۲۰۷ داشتم نصف پولشو مادرم بهم داد. گفت بیا منو ببر مشهد. گفتم باشه مادر جان سرم خلوت بشه میبرمت. یه دختری که از قدیم به خاطر کاری باهاش اشنا بودم خورد به پستم. جوری خامم کرد که اوردمش به مادرم نشون دادم گفتم مادر عروست اینه. اخرش فهمیدم دوس پسر یا نامزد داره. عمدا نزدیک شده بود. میدونین چیکار کردم؟ ۲۰۷ رو به اسمش کردم. طی این چند ماه دو تا سکه کادو بهش دادم. چندباری قرض خواست بهش دادم. اتفاقی فهمیدم با یکی دیگه هستش. ماشین و پولی که چندسال به زحمت کار کردم رفت.
مواظب مادراتون باشین.
اشکان
۵ آذر ۱۳۹۹زن حقه باز اینطوری که گفتی همه جا هست و توی غرب وضعیت بدتره چون اونجا آزادی بیشتره و اکثرا هم تحط هر شرایطی حق رو به زن میدن
فرزین
۶ آذر ۱۳۹۹اتفاقا تو غرب خیلی خیلی کمه طرف بگه عاشقتم و بعدم گولت بزنه. این کار تو غرب جرمه. عنوان حقوقی جرم کلاهبرداری احساسی یا عاطفی هست. تو غرب شما میتونی بری شکایت کنی بگی فلان دختر اومد با احساساتم بازی کرد برا اینکه پول بگیره .
اون چیزی که شما میگی تو غرب زیاده چون ازادیه اسمش call girl هست. اتفاقا تا جایی که میدونم قانونیه. یعنی یه جاهایی هست شما زنگ میزنی میگی شب پارتی دارم چندتا دختر همراه بفرستید سرگرم بشیم. و میدونی چرا قانونی هست؟ چون دختر همراه وقتی میاد شما روش جش بندازی پلیس زنگ میزنن. شما دختره رو اذیت کنین راحت زنگ میزنن پلیس میاد میندازتت زندان.اینا برا همراه بودن دستمزد میگیرن.
مجید خان درکتون میکنم. برا منم پیش اومد و به قولی دختری منو تیغید. بدجورم تیغید. اما به ماشین و اینا نرسید. اما یه مقدار طلا و کادو هایی که دادم ۵۰ میلیونی میشد قیمتشون.
اشکان
۶ آذر ۱۳۹۹من هم تو یک جمله کوتاه همه اینایی که گفتی گفتم پس خواهشا حرفهای خودم رو به خودم تحویل نده و انقدر خود کم بین نباش و مردم کشور خودت رو دست پایین نگیر
OMID
۵ آذر ۱۳۹۹حالا کاری با اون زنه ندارم
ولی آخه چرا ماشینتو به اسمش زدی؟:/
[—{^AMIN_MC20^}—]
۶ آذر ۱۳۹۹فقط یک چیز میتونم بهت بگم:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!_[WTF]_!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NAVID۰۰۹۸
۶ آذر ۱۳۹۹آقا مجید
خوبی
جان
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۶ آذر ۱۳۹۹من هیچوقت تاحالا همچین اتفاقی برام نیفتاده?
Ahmadreza2002
۵ آذر ۱۳۹۹عجیب بود برام نتیجه
زیاد مطمعن نباشین ب این
JDM
۵ آذر ۱۳۹۹عشق یعنی 765LT
البته 911 خیلی دوست داشتنیه مخصوصا GT2RS
راستی نسل جدید 911 GT3 با 503hp رونمایی شد
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹مگه gt2rs دیفرانسیل عقب نیست؟چطور برد؟
مگه حجم توربو اس 3.8نیست؟زده 3.7
صفر تا صدشو نوشته 2.6 هرجا یه چیزی میزنن ولی من بیشتر 2.7 دیدم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹نه اینو که میدونم awd چون بکسباتشون کمتره شتاب اولیشون بیشتره ولی تعجبم از این بود که gt2rs با وجود پیست محور بودن از توربو اس که زده خیلی ماشین هارو ترکونده برده!!!
مهرداد كمال
۵ آذر ۱۳۹۹اخرش این غول کش رو یکی بُرد
ارشیاSVJ
۵ آذر ۱۳۹۹زیادم مطمئن نباش.
Ramin
۵ آذر ۱۳۹۹فقط قیمت هارو برم ????
آیا واقعا ارزش داره 300 هزار دلار برای پورشه 911 gt2 rs ؟؟؟؟؟ ???
[—{^AMIN_MC20^}—]
۵ آذر ۱۳۹۹صافمون کردی زیر هر پست میای حالمونو به هم میزنی
چندشی هم حدی داره
افشار
۵ آذر ۱۳۹۹پول زبان بسته رو بدی چانگان بی کیفیت بخری ارزش داره ؟
Mahdi
۵ آذر ۱۳۹۹نه اصلا ارزش نداره فقط ماشین های فوق العاده پیشرفته چینی ارزش 300هزار دلار رو دارن متوجهی که
Mahdi
۷ آذر ۱۳۹۹911 GT RS ماشین کمی نیست غولیه برا خودش مخصوصا تو پیست البته وقتش شده پورشه یه دستی روش بکشه بعدش باید سلطنتش تو نوربررینگ رو ببینیم
Reza ar
۵ آذر ۱۳۹۹این دو تا که هر دو بینظیرن و تو سبک خودشون عالین ولی به نظرم بهترین مدل های ۹۱۱ اسپیدستر و مدرgt3تورینگ هستند با موتور های اتمسفریک۴لیتری و ردلاین۹۰۰۰ و گریبکس ۷سرعته دستی و فنر بندی نه خیلی سفت مثل gt2rsو gt3rs و نه خیلی نرم مثل کاررا و توربوs اوج لذت رانندگی رو دارن!!!
زیزیگولو
۵ آذر ۱۳۹۹911 توربو S پوز اکثر رقیباشو به خاک مالیده