احتمالاً وقتی تیتر این مطلب را دیدید با خود گفتهاید که این درگی ناعادلانه است زیرا در آن نسخهٔ پایهٔ پورشه ۹۱۱ در برابر یکی از قویترین و جدیدترین اعضای این خانواده یعنی GT3 قرار گرفته است. این مدل که از مسابقه الهام گرفته است، ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی تولید میشود درحالیکه از سوی دیگر، موتور ۳ لیتری توئین توربوی کاررا تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین بله قطعاً این درگ ناعادلانه خواهد بود.
بااینحال، این ویدئوی کارواو نمیخواهد نشان دهد که GT3 چقدر از کاررا سریعتر است بلکه قصد یادآوری این نکته را دارد که ۹۱۱ پایه چقدر خوب است. کاررا با شتاب صفرتاصد زیر ۴ ثانیه، خودروی کُندی نیست و حتی در اولین مسابقهٔ درگ، در ابتدا پابهپای GT3 پیش میرود. مدیریت ۵۱۰ اسب بخار قدرت در چرخهای عقب میتواند کمی مشکل باشد و به همین دلیل، حداقل برای مدتی کوتاه کاررا پیشتاز است. حتی زمانی که GT3 بالاخره از برادر ضعیفتر خود پیشی گرفت، در افق محو نشد و فاصلهٔ چندان زیادی باز نکرد.
در دومین درگ اما GT3 لانچ بهتری داشت و به همین دلیل بدون اینکه اجازهٔ پیشتازی به کاررا بدهد بهراحتی پیروز شد. برتری GT3 در دو مسابقهٔ رولینگ که هردو خودرو در حالت رانندگی راحت قرار میگیرند حتی از این هم بیشتر است زیرا به خاطر طبیعت مسابقهای GT3، سرعت معکوس دادن گیربکس آن بسیار سریعتر است و در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت با اختلاف کاررا را مغلوب میکند.
بااینحال، وقتی گیربکس دو خودرو در حالت تعویض دندهٔ دستی قرار میگیرد، داستان کاملاً متفاوت میشود. در این رولینگ، کاررا شجاعانه مبارزه میکند تا جایی که برای لحظهای کوتاه متعجب میشویم که آیا GT3 اصلاً میتواند بازهم برتری داشته باشد؟ البته در ادامه همینطور میشود ولی اختلاف آنقدری که انتظار میرود نیست. در آزمایش ترمز هم کاررا تقریباً فاصلهٔ توقف یکسانی با GT3 دارد آنهم با وجود آن همه قطعات مسابقهای و وزن کمتر. بله کاررا در همهٔ مسابقات این رقابت بازنده بود اما با توجه به اختلاف قیمت ۶۰ هزار دلاری بین این دو نسخه، ۹۱۱ پایه بار دیگر ثابت میکند خودروی پرفورمنس بسیار توانمند و لذتبخشی است.
مشخصات فنی
۹۱۱ GT3 | ۹۱۱ کاررا پایه | |
پیشرانه | ۴ لیتری H6 | ۳ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۳۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۴۳۵ کیلوگرم | ۱۵۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۲,۴۵۰ دلار | ۱۰۲,۵۵۰ دلار |
M.K karimi
۱۸ مهر ۱۴۰۰با این قائده شاید 60 هزار تا بیشتر خرجش شده باشه اما کلیت ماجرا کمتر می ارزه یا کاررا باید گرون تر میبوده
عرفان
۱۸ مهر ۱۴۰۰جی تی تری تمرکزش روی خط صاف نیست
تو پیسته
این دوتا رو بندازید داخل پیست
تا تفاوت معلوم شه !!!
Silent
۱۸ مهر ۱۴۰۰مهمترین ویژگی 911 بر خلاف سایر درون سوزها پایداری انجین ش بود! تکرار عملکرد زمانی توو خط درگ و لانچ بدون خطا سیستم
هماهنگترین نسخه پرفورمنس از نسل درون سوزها
porsche 919 hybrid evo
۱۸ مهر ۱۴۰۰واقعا این GT3 جدید شاهکاره
چه تو خط مستقیم و چه تو پیشت که خونه اصلیش حساب میشه
زمانی توی تو این تستش تو کانال CARWOW تونست شتاب ۲.۸۵ ثانیه ای و کوارتر مایل ۱.۸ ثانیه بزنه معلوم شد که چه اعجوبه ایه
در پیست هم ۱۷ ثانیه سریعتر از قبل شده و ۱۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسل قبل دانونفورس تولید میکنه
شاهکار به تمام معناست
porsche 919 hybrid evo
۱۸ مهر ۱۴۰۰صحیح میکنم ۱۰.۸ ثانیه
amin
۱۸ مهر ۱۴۰۰برای 510 اسب اعداد عالی هست
porsche 919 hybrid evo
۱۸ مهر ۱۴۰۰همینطور هم دیفرانسیل عقب بودن که کارشو سخت تر میکنه ولی بازم مانع نشد تا نتونه تایم خوبی بزنه
porsche 919 hybrid evo
۱۸ مهر ۱۴۰۰همینطور باید اضافه کنم ساعت ها تست تونل باد و کار کردن انجین با دور ثابت ۹۰۰۰ RPM و تاپ اسپید ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت واقعا ثمر بخش بوده و نتیجه این ۲۲ هزار ساعت نتیجه داده
فک کنید که مدل RS دیگه چه غول پیستی میشه و همینطور GT2 RS که قطعا پادشاه نوربرگ رو به نام خودش تمدید میکنه
amin
۱۸ مهر ۱۴۰۰البته با عرضه gt2rs جدید نسل جدید مکلارن و نسخه ی پیست محور f8 هم رو نمایی میشه که باید با اون دوتا هم مقایسه بشه
و مکلان 765 , فراری 488 pista قبلا نشون دادن نسبت به gt2rs محضول دست پا بسته ای نیستن و توی پیست ها ی زیاذی هم سریع تر بودن و توی خط مستقیم هم سریع تر بودن و برای استفاده روزمره از تعلیق بهتر و کامفورت تری استفاده میکردن که خودش یه مزیت محضوب میشه
و در نسل جدید پورشه باید پاسخ بهتری بده پون نسل قبل سریع بوئ اما سریع ترین نبود
porsche 919 hybrid evo
۱۸ مهر ۱۴۰۰فراری ۴۸۸ پیستا که کند تر از این نسل GT3 بود ولی مکلارن ۷۶۵ رقیب قدریه و حدودی موافقم
چطور سریعترین نبود در پیست وقتی الان رکورد داره و سریعترین تولیدی نوربرگ رینگ رو پورشه ساخته؟!
محمد امین
۱۸ مهر ۱۴۰۰همیشه پورشه فن ها، تنها پیستی که میشناسن نوربرگ هست ، دقیقا پیستی که فراری هیچ وقت داخلش تایم نزده
مثلا و این حساب، اونتادور از gt2rs سریع تره چون هر دو در نسخه ی استوک حدود ۳ ثانیه اختلاف بینشون هست
هیچ وقت یک پیست ملاک نیست و اینم بگم که ۷۶۵ فکر نمیکنم توی هیچ پیستی از ۴۸۸ سریع تر باشه یا اگر هم بود در شرابط خاص با راننده ی متفاوت و با اختلاف خیلی کم
لطفا بقیه پیست هارو هم ملاحضه کنید
حداقل در ۵۰ درصدشان ۴۸۸ پیستا از gt2 rs سریع تر بوده ، مخصوصآ پیست هایی که مجلات برتر مثل evo و top gear و autocar تست شده
Gt2 rs و پیستا خیلی شونه به شونه هستن ، اما اصلا نمیشه پیستا رو با gt3 مقایسه کرد
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۸ مهر ۱۴۰۰نسل بعد سوپر اسپورت بنز رو یادتون نره ، کم کم وقت بازنشستگی gt رسیده
amin
۱۸ مهر ۱۴۰۰تعجب برانگیز بود
اما فکر میکنم دلیلی اضلی نزدیک بودن پرفورمنس این دو خودرو در خط مستقیم پلتفرم مشابه و زیاد بودن قطعات مشترک هست
همچنین کارارا ضزیب درگ کمتری داره
porsche 919 hybrid evo
۱۸ مهر ۱۴۰۰فراری 488 pista که از این نسل کندتر بود و پورشه سریعتر ظاهر شد
مکلارن رو موافقم حدودی رقیب سرسختیه
ولی چطور سریع نیست که الان سریعترین خودرو های نوربرگ رینگ پورشه داخلشون سرآمد و اولین هست و الان سریعترین تولیدی نوربرگ رینگ رو داره ؟!
M@M@DRZ 911
۱۸ مهر ۱۴۰۰جالب اینه که خود مت واتسون هم میگه من میبازم .
یکی نیست بگه آخه مرد حسابی این چه درگیه