پورشهتسلا

نیکو رزبرگ و درگ پورشه GT2 RS و تسلا مدل 3

اگر دنبال کننده‌ی فعالیت‌های نیکو رزبرگ، قهرمان اسبق فرمول ۱ در شبکه‌های اجتماعی باشید احتمالاً می‌دانید که او علاقه‌ی زیادی به خودروهای الکتریکی دارد.


در یکی از ویدئوهای منتشر شده رزبرگ قول داده بود مسابقه درگی بین پورشه ۹۱۱ GT2 RS و موتورسیکلت الکتریکی انرژیکا برگزار خواهد کرد اما با وجود مشکلاتی در بخش لجستیک، او بجای موتورسیکلت یاد شده از تسلا مدل ۳ پرفورمنس استفاده کرده است. او فکر کرده که این خودروی الکتریکی از نظر شتاب گیری می‌تواند با پورشه رقابت کند.


در روی کاغذ تسلا مدل ۳ پرفورمنس شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای داشته ولی شتاب پورشه ۲.۸ ثانیه است که بنابراین این خودروی آلمانی در خط مستقیم باید سریع‌تر از رقیب آمریکایی باشد.


اما در واقعیت چیز دیگری مشاهده شده و آن اینکه رزبرگ نتوانسته با شتاب‌گیری وحشیانه‌ی تسلا رقابت کند. البته شاید هم در رانندگی رزبرگ مشکلی وجود داشته است. تا زمانی که استارت فوق‌العاده‌ای نداشته باشید به سختی خواهید توانست در برابر یک خودروی الکتریکی چهار چرخ محرک با گشتاور آنی مقاومت نمایید.


مدل ۳ در این مسابقه به شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای دست یافته درحالی‌که شتاب پورشه نیز ۳.۳ ثانیه ثبت شده است. همچنین چیزی که باعث سورپرایز ما و رزبرگ شده توانایی تسلا در حفظ برتری خود بوده چراکه او انتظار داشته GT2 RS بتواند پس از استارت تسلا به آن برسد.

اما دوست داریم رقابت این دو خودرو را در پیست هم ببینیم که این بار حدس می‌زنیم پورشه برتری محسوسی بر تسلا مدل ۳ داشته باشد.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. овsкиكMас

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    راننده اسنپ میزاشتن پشت پورشه بهتر از این میتونست شتاب بگیره از ماشین! یک درصد فکر کن پورشه اونم gt2 rs از تسلا ۳ بخوره :))) أین فک کنم مک لارن ۷۲۰ هم بهش بدن باز از تسلا ۳ میخوره خخخ

    1. مهدی

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پورشه 911gt2که درچندین درگ مکلارن720 روشکست داده اینجا شکست میخوره!!! اونم نه ازسریع ترین مدل تسلا بلکه ازکندترینشون!!!
      خیلی ازدرگ ها واقعا هیچ اعتباری ندارن

      1. овsкиكMас

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        پاراگراف اول متن رو بخونی خودش گویای همه چیز هست!

    2. جواد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      لفظ استفاده شده به عنوان راننده اسنپ که خدایی نکرده حمل بر بی احترامی به این دوستان نبوده که؟؟؟
      در تمثیل هاتون بیشتر دقت کنید خواهشا

      1. овsкиكMас

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        نه دادا این چه حرفیه،منظورم از لحاظ راننده حرفه ای بودن هست
        وگرنه هر شغلی که پول حلال ازش در بیاد قابل احترامه

        1. جواد

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (77 ديدگاه)

          فدات بشم که اینقدر فهیمی

  2. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    درسته که تسلا تو شتاب اولیه کمتر ماشینی حریفش میشه ولی اینکه بیاد ۹۱۱GT۲ RS رو شکست بده یکمی عجیبه
    فقط مونده ۹۱۸ اسپایدر رو هم شکست بده !!!!

  3. douglas macarthur

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (171 ديدگاه)

    مهدی ارزونترین مدل تسلا پرچمدار پورشه رو شکست داد اونم یه ماشین خانوادگی اقتصادی تا پارسال همه میگفتن آینده مال ماشینای برقیه اینم من اضافه کنم که آینده برقی ها مال آمریکاس

  4. جی کلاس مرسدس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    واقعا عجیبه یاد مچ اندازی جان سینا با سه تا کودک سرطانی افتادم یه عده هم نمی‌دونم چی واقعا هم باور میکنن این یه شوی تبلیغی و نمایشی بود حالا بگید ال بود با بود نبود به خدا

    1. Solid Snake

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (71 ديدگاه)

      جی کلاس

      اون مسابقه مچ اندازی جان سینا با رو با کودک سرطانی یادمه
      میدونی من تو درگ دوج دیمن و بی ام و m5 کامپتیشن هم دقیقا یاد همون افتادم
      یه عده نمیدونم واقعا چی هم باور کردن اون شوی تبلیغاتی رو و هی میگفتن ال بوده ولی نبود بخدا

      1. овsкиكMас

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        بابا شما که سر همه درگ های دیمن دبه میکنین ! تو درگ تایمز از مک لارن باخت گفتین الکیه و راننده دیمن ضعیف بود و باید دیمنلوجی رو بیارن که بهترین راننده دیمن هست ! تو مسابقه درگ تایمز با دیمنلوجی که دیمن ۳ راند رو از مک لارن باخت بازم گفتین الکیه و مک لارن تقویته و زمین کجه و دیمنلوجی با زنش دعواش شده بود و تمرکز نداشت و فلان! درگش با کوروت زد آر وان که دیمن باخت رو هم گفتین الکیه ! درگش با ام ۵ کامپتیشن هم که گفتین الکیه
        درگش با اونتادور پایه سال ۲۰۱۲ رو گفتین واقعیه :)))
        هرجا دیمن ببازه الکیه هرجا ببره واقعی!

        1. Solid Snake

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (71 ديدگاه)

          خب دیگه دیمن مثه جان سینا بود که با
          که با 3 تا کودک سرطانی مچ انداخت
          انتظار داری دل راننده m5 رو بشکنه
          نه واقعا فک کردی بی معرفته؟
          دل آدمی رو مه این همه پول ماشین داده رو بشکنه؟؟؟

          400 متر رد آی 10.2 هست

          400 متر دیمن چیزی که رسمیه 9.8 هس(البته کمترش هم هستا ما چیزی نمیگیم)

      2. овsкиكMас

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        ظاهرا درگ رو با خاله بازی اشتباه گرفتی! دلش نیومد دل راننده ام۵ بشکنه واس همین باخت؟! ? خدا خبرش بده
        خوشم میاد طرفدارهای امریکایی واس باخت های همیشگیشون دلیل دارن حالا مهم نیست اون دلیل چقدر خنده داره! ?ام۵ زدش رفت خونشون :))
        ۴۰۰ متر دیمن توسط دیمنلوجی رو دیدیم ۳ بار زور زد نتونست زیر ۱۰ بزنه! خودتون میگفتین بهترینه دیمنلوجی! تازه کل ماشین و صندلی ها و کنسول رو هم خالی کرد و لاستیک و بنزین مخصوص هم استفاده کرد :))

      3. مهدی

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        اصلا درگ دیمن وM5رو بیخیال.آیا قبول داریو که درپیست نزدیک 5تا6ثانیه ازM5کندتر بود توهمون رقابت وقتی زمان گیری کردن؟؟؟
        درضمن منم قبول دارم دوج دیمن اون زمان هارو بدست آورده. امابا لاستیک های باریک مخصوص درگ وسوخت مخصوص.
        اماراننده خیلی شرطه. مثلا911GT2که درتمام درگ هایی که من ازش دیدم شتاب صفرتا100رو زیر3ثانیه رفته اما اینجا مشخص بودنمیتونست کنترلش کنه لحظه شروع.
        واما کلام آخر.هیچکدوم ازمدل های تسلا ازپورشه911GT2سریع ترنیستن.حتی اگه GT2 تویه درگ ازیه هاچبک هم شکست بخوره دلیل براین نمیشه که بگیم اون ماشین سریع تربوده. بلکه راننده نتونسته شتاب خوبی ازGT2بگیره.چون بارها وبارها شاهدتوان 911GT2 توسط مجلات معتبر درمسیر400متر بودیم.

        1. یانکی

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2353 ديدگاه)

          انقدر ساده ای که نمیدونی لاستیک دیمون فاقش بلنده و دیواره لاستیک خیلی نرمه و هندلینگش رو به شدت میاره پایین.بهترین راننده دنیا پشت 911 بودا.تسلا اس بود چی میشد دیگه

    2. douglas macarthur

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (171 ديدگاه)

      جی کلاس اینجا یه ماشین خانوادگی ارزون شتاب 3.2 رو ثبت کرد که از سدان های بالای 150000 یورویی آلمان بهتر بود حالا اونو ولش کن تا پارسال همه میگفتن باید ماشینای بنزینی برن تو موزه ها و برقی ها باید جاشو بگیرن الان که یه ماشین برقی ماشین آلمانی رو شکست داد حالا میخوای دوباره همه چیزو برگردونی به عصر لوکومتیو بخار و ذغال سنگ و انقلاب صنعتی شما ها انقد آلمانو تو ذهن خودتون افسانه کردین واقعیت براتون تعجب آور شده همه دوگانگی ها که نباید با قاطعیت به نفع آلمان تمام بشه تازه عصر جدید نقش آلمانو کمرنگ تر میکنه با توجه به اینکه رقیبای آلمان تو علم هوش مصنوعی صنعت گردشگری فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتال از رقیباش عقبتره و با وجود اینکه همین الانم با 350 میلیارد دلار مازاد تجاری که تقریبا دوبرابر چین و ژاپنه رشد اقتصادیش هر سال داره کمتر میشه نمیدونم چرا مردم این کشورا دارن عشق و حال میکنن و هیچ تعصبی به کشورشون ندارن ما اینجا سنگشونو داریم به سینه میزنیم

  5. mohammad

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    تسلا هست دیگه نمیشه کمتر از این ازش توقع داشت…

    1. Solid Viper

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      نه داداش قطع به یقین راننده پورشه
      به قول دوستان اصلا کارش این نبوده
      و شایدم شو تبلیغاتی بوده و ازین دست
      حرفا ،دیگه نمیدونم چی به ذهنشون ممکنه برسه.
      ولی خب ماشین برقی گشتاور آنی تحویل میده
      که دوستان گرامی مثه اینکه نمیخوان تو کتشون بره،

      1. Forza Ferrari

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقا راننده پورشه نیکو روزبرگ بود قهرمان سال 2016 فرمول یکه.
        الکی که نیست راننده فرمول یک بودن چه برسه به این که قهرمان هم باشه اکثر راننده های فرمول یک از بچگی و قبل از سن مدرسه رانندگی و تمرین رو شروع میکنن .
        توی فرمول یک هم بر خلاف سوپر اسپورت های جاده ای هیچ سیستم کامپیوتری به راننده کمک نمیکنه
        کنترل کشش، آئرو دینامیک فعال، لانچ کنترل ، ترمز های ضد قفل ABS و … هیچ کدوم تو ماشین های فرمول یک قانونی نیستن و همه به مهارت راننده بستگی داره . یکی از کارهای دشوار هم همین استارت زدنه تو فرمول یک چون کلاچ رو باید خود راننده تنظیم و رها کنه .
        پس مطمعن باشید رانندش مهارت کافی رو داشته در ضمن خود نیکو آلمانیه و قطعا دلش نمیخواسته پورشه برنده نشه.

      2. овsкиكMас

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        اینکه اینجا پورشه شتاب ضعیف ۳/۳ بدست اورد در صورتی که تو همه تست ها ۲/۸ تا حداکثر ۲/۹ بدست میاورد چه ربطی به برقی بودن تسلا داره؟!
        تسلا مدل S هم گشتاور آنی تحویل میداد و از مدل ۳ قوی تر بود اما جلو مک لارن نابود شد!
        راننده نمیتونه شتاب عادی ماشین رو بگیره ربطی به پورشه و تسلا نداره دیگه
        زور میزنی حقیقت تو کتت نره که چی!

        1. Solid Viper

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2622 ديدگاه)

          همه حرفات به دور از اعتبار هست
          همش داری با اینو اون بحث میکنی
          همش کارت بدو بیراه گفتنه
          بله مابه شما میگیم ترول شخصی،
          خاک تو سر کیاهیوندای که تو طرفدارشونی،بله برقی بودن تسلا و گشتاور آنی هم تو لانچ هیچ تاثیری نداره
          جمع کنین این بساط رو

  6. Solid Snake

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (71 ديدگاه)

    در ضمن 9.65 زد دیمن که من گفتم نمیخوام بگم ولی خودت نمیذاری
    اگه اینترنت داری برو ببین
    و تو همون درگ دوج دیمن و ب ام و اوه نگاه کنی روی یه کاغذ نشون میده که شتاب دوج خیلی بیشتره و فقط به راننده حرفه ای احتیاج داره
    و داغ کردن لاستیک های عقب که تو اون درگ این کار رو هم نکردن

    در ضمن یه ماشینی مثل gt2 rs برا پیست ساخته شده و برای اینکه سریع باشه از امکاناتش زدن و اصلا دیگه حس اون پورشه لوکس رو نداره
    یه چیز تو مایه های کامارو زد 28
    کاش رو رسما لخت کردن

    اما gt3 rs رو اگه بذاری مقابل z06 (اصلا اسم zr1 نمیارم) میبینی که کوروت سره
    مقایسشون هم تو همین سایت هس

  7. REDEYE

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    “اما دوست داریم رقابت این دو خودرو را در پیست هم ببینیم که این بار حدس می‌زنیم پورشه برتری محسوسی بر تسلا مدل 3 داشته باشد.”
    بله قطعا سوپر اسپرت ۳۰۰ هزار دلاری از سدان خانوادگی خواهد برد

  8. FF

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اینجا یه چیزی رو ثابت کرد اینکه تو تسلا یه ادم معمولی بشینه فقط گاز وترمز بلد باشه میتونه رانتده فرمول یک تو بهترین سوپر اسپرت آلمانی رو شکست بده وتمام و بحث های دیگه الکیه

  9. Elmiraj

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    Model 3 بد جور مچ رقبای همرده ش یعنی بی ام و M3 و آئودی A4 خوابوند …. حالا رفته سراغ سوپراسپرت های ۳۰۰ هزار دلاری …..!!!!!
    .
    .
    میگی راننده ناشی بود … ولی کسی که پشت GT2RS بود نیکو روزبرگ بود…!!!!

    1. مانی

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      نه راننده حرفه ایی بود ولی‌ با 911GT2RS حتی از استیشن‌های مرسدس هم کندتر بود
      بماند که طرف ماشین برقی دوست داره

    2. مهدی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      M3 رو بایه سشوار برقی مقایسه میکنی! اونم مدل 3که به نظر من اینه که زشت ترین طراحی رو درکابینش بین تمام خودروهای دنیاداره.
      شتاب ماشین برقی به نظرمن هیچ ارزشی نداره چون شرکت های چینی دراین کارمیتونن حتی بهترعمل کنن.حتی اونا درپیست هم قدرتمندعمل کردن درحالیکه تسلا فقط توخط مستقیم توان داره.
      اگه کادیلاک یاکوروت ZR1 تونست 911GT2 رو درخط مستقیم وپیست شکست بده اونوقت اینطور بگو.ویا اگه کادیلاکCTS V تونست حریف M5 بشه درخط مستقیم یادرپیست

      1. Elmiraj

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        مهدی @
        منظورت از الکتریکی ساز چینی Nio هست که اجازه تردد در خیابانو نداره یا شتابش که با بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار ۲.۷ ثانیه هست یا اون باتری هایی که هر بار باید عوض شن …..!
        یا اون ریماک اروپایی که با کلی ادعا و ۱.۲ میلیون دلار قیمت نزدیک بود ریچارد هاموند رو در یه پیچ معمولی به اون دنیا بفرسته …!!
        .
        عزیزم تسلا در سبد محصولاتش کلا دو سدان و یه کراس اور خانوادگی داره که به طور میانگین ۲.۱ تُن وزن دارن که نه تسلا در مورد عملکرد پیست شون ادعایی کرده و نه مردم انتظاری ازشون در پیست دارن …!!!
        هر وقت رودستر اومد و عملکرد بدی در پیست داشت از تسلا در پیست سخن بگو…..
        .
        .
        .
        هر وقت هم سال ساخت و قیمت محصولات GM با پورشه و BMW برابر شد و در اون صورت دوباره شکست خوردن بیا و از عملکرد آمریکایی ها بگو ……..

  10. مانی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اینائی که میگن شتاب پورشه همینه
    فکر نکنین مقاومت می‌کنن ها
    اینا خیلی‌ خوبش همین جورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا