همه کاملاً میدانیم که پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ خودروی بسیار سریعی است. این خودرو ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و در ۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. اینها اعداد دیوانهواری هستند اما برای پرچمدار پورشه تعجبآور نخواهند بود. به خاطر همین پرفورمنس شگفتانگیز، تاکنون درگهای زیادی را دیدهایم که توربو S در آنها حتی رقبایی قویتر و گرانتر از خود را هم بهراحتی مغلوب میکند.
بااینحال، اوضاع در جدیدترین درگ کارواو هرگز اینطور نیست زیرا در اینجا ۹۱۱ توربو S کُندترین وسیله محسوب میشود و این چیزی است که تا پیشازاین هرگز نمیتوانستیم تصور کنیم! دلیل چنین اتفاق عجیبی این است که رقبای پورشه در اینجا هرگز وسایل نقلیهٔ معمولی نیستند. یکی از این رقبا، خودروی فرمول یک ردبول RB7 با تنها ۶۵۰ کیلوگرم وزن است که چندی پیش در همین کارواو بوگاتی شیرون را مغلوب کرد. این هیولا ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V8 با ردلاین ۱۸ هزار rpm تولید میشود. پشت فرمان RB7 نیز رانندهٔ سابق فرمول یک و برندهٔ ۱۳ گرند پری «دیوید کولتارد» نشسته که شرایط را برای رقبا سختتر میکند.
رقیب بعدی پورشه هم بسیار قدرتمند است اما این یک خودرو نیست بلکه سوپربایک بامو M1000RR با پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر است که ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند شاید این نیرو در برابر دو رقیب دیگر چندان زیاد به نظر نرسد اما فراموش نکنید که این موتورسیکلت تنها ۱۹۲ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین در این درگ، پورشه از لحاظ نسبت قدرت به وزن هرگز شرایط خوبی ندارد. به همین دلیل، همانطور که در ابتدا گفته شد، توربو S در اینجا مغلوب شده و به تماشاگر رقابت ردبول و بامو تبدیل شد. حال ویدئوی زیر را تماشا کنید تا بفهمید فاصلهٔ بین پورشه با دو رقیب دیگر چقدر است.
محمد امین
۹ شهریور ۱۴۰۰ماشین های فورمول یک سری v8 نسبت به نسل قبل v10 و نسل هیبرید جدید در خط مستقیم کند بودن ، مثلا صفر تا دویست مرسدس w11 حدود ۴.۸ هست و خیلی سریع تر از rb7 هست ، یا مثلا فراری f2004 که صفر تا دویست 5 ثانیه ای داره و از rb 7 خیلی سریع تره با اینکه قدیمی تر هست، به خاطر تغیر قوانین , v8 ها در خط مستقیم و پیست ضعیف شدن
البته قبلا در این کانال rb7 یک چهارم رو در ۹.۲ هم ثبت کرده بود و در پیست درگ میتونه به ۸.۵ یا کمتر هم برسه
pr
۹ شهریور ۱۴۰۰برای ماشین فرمول یک هیچ قطعیتی وجود نداره که مثلا بگیم شتاب یا حداکثر سرعت یا … چقدره یکی از مهمترین دلایل عملکردمتفاوت راننره ها نسبت به پیست های مختلف و شرایط اب و هوایی و .. مختلف بستگی داره . اگر طرفدار مسابقات فرمول یک باشید خط یک و دو استارت معمولا 0 تا 200 4.5 (اگر خیلی خوب استارت بزنند) تا 4.8 خواهند داشت که بیشتر مواقع 4.6 زده میشه . به طور مثال در پیست موجلو در فصل گذشته لوییس همیلتون استارت بدی زد با این حال 0 تا 200 در 5.1 زده شد
Iman99
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا تو فرمول یک ماشین هم خیلی تاثیر داره مواردی دیگه ای که گفتی درسته مثل استارت و شرایط آب و هوایی ولی تو فرمول یک همیشه ماشین هم خیلی تاثیر داشته و مثل فرمول ۲ نیست که شاسی و موتور همه یکسان باشه چون فرمول ۲ فقط واسه راننده هاست و شناسایی راننده های بهتر ولی تو فرمول یک خلاقیت و نوآوری و فکر بهتر یه اصل مهمه و اینکه اگه ماشین بهتری داشته باشی تو عملکرد بهتر تاثیر زیادی داره همین ماشین ردبول نسل قبل که موتور وی ۸ داره عملکرد پایین تری نسبت به فراری و مرسدس داره و هیچ مقامی هم کسب نکرده ولی فراری و مرسدس با موتور وی ۸ قهرمانی داشتن یا تو نسل جدید که هیبریدی شدن الان مرسدس بهترین و قوی ترین موتور فرمول یک رو ساخته که تاثیر زیادی رو قهرمانی هاش داشته این بهتر بودن موتور مرسدس تو دوران جدید فرمول یک بیشتر هم شده چون هیبریدی شدن باعث شده راه های بیشتری واسه ارتقای موتور پیدا کنن.
مهدی موتور
۹ شهریور ۱۴۰۰خداوکیلی پورشه این هیلولاشو چجوری اینقدر ارزون ساخته؟
محمد امین
۹ شهریور ۱۴۰۰پورشه د زمینه ی قیمت گزاری واقعا همیشه یه سر گردن بالا تر بوده و دلیلش رو میشه اینجا گفت :
1_ تولید بیشتر در کنار هزینه ی مونتاژ کمتر
2_ استفاده ی کمتر از فیبر کربن و متریال مثل ( تیتانیوم ، منیزیم ، تانتال …)
در آخر هم باید گفت ، سود کمتر روی هر ماشین و درکنارش فروش بیشتر ، درآمد بیشتری خواهد داشت
شرکت هایی مثل فراری و مکلارن ، منتاژ پرهزینه تر و محدود تر و پیشرفته تری دارن و همچنین فیبر کربن و فلزات گرون قیمت بیشتری استفاده میکنن و سودشون روی هر محصول بیشتره ، چون فروششون کمتره نسبت به پورشه
ارشیاsvj
۹ شهریور ۱۴۰۰مگه تو ماشینم تانتال بکار میبرن؟
اخه خیلی سنگینه
محمد امین
۹ شهریور ۱۴۰۰خیلی ک استفاده میشه و خیلی گرون هم هست ، در سیستم های برقی که تحت تأثیر دمای زیا هستند معمولأ مورد استفاده هست ( به خاطر رسانایی بسیار الی در دمای زیاد و و مقاومت در برابر واکنش )
و همچنین در مقیاس کم در سیستم کلاچ ، چون حرارت رو به خوبی پخش میکنه و باعث بالا رفتن مقاومت صحفه کلاچ ها در مقابل گرما میشه
و کاربرد های تانتال از صنایع الکترونیک و مخصوصا خارج ها نا صنایع هوایی و پزشکی گسترده است
البته استفاده های خاص هم داره که گفتن همش از این بحث خارجه
Iman99
۱۱ شهریور ۱۴۰۰پورشه اگه بخواد هزینه رو در نظر نگیره چیزایی میسازه که کسی مثل اون نمیتونه بسازه مگر امریکایی ها بتونن با آلمان پورشه یا مرسدس رقابت کنن چون تو همه چیز بهترین و پیشرفته ترین هستن
از همین تانتال تو ساخت سوپر آلیاژ های ویژه استفاده میشه که خیلی گرون هستن تو صنعت هوافضا هم کاربرد داره تو امریکا هم فوق سوپر آلیاژی ساختن که از الماس هم سخت تره در عین حال چقرمگی و دوام رو باهم داره.
Sina10
۹ شهریور ۱۴۰۰به نظرم ۹۱۱ توربو اس بهترین سوپراسپرت در حال حاضر به شمار میره
توی صفر تا صد و چهارصد متر مثل برقیا سریعه
و توی رانندگی عادی یا پیست یه درونسوز سنتی و جذابه
قیمتش هم بشدت ارزونه
پورشه هم قرار نیست به این زودیا ۹۱۱ رو تمام برقی کنه پس اصالت حقیقی خودشو حفظ میکنه
توی طراحی من تقریبا هیچکدوم از نسل های قبل ۹۱۱ رو ددوست نداشتم ، همشون قدیمی و کهنه و مثل هم بودن ، اما اواخر نسل قبل توی مدل GT2 RS و توربو کمی به مدرن سازی ۹۱۱ پرداختن تا توی این نسل ۹۱۱ یکی از زیباترین سوپر ماشین های حال حاضر رو بسازن ، واقعا شاهکاره
جالب اینکه هنوزم مثل ۹۱۱ های قبلی توی شهر یا استفاده روزمره چندان جلب توجه نمیکنه و از بقیه رقباش بشدت کاربردی تره
سهند
۹ شهریور ۱۴۰۰توربو s از نظر هیجان و لذت رانندگی کمبود دارد به طوری که 911 GTS, GT3, GT2 هیجان بسیار بیشتری دارند.و GT3 تورینگ و gts هم لذت بیشتری دارند( با اختلاف) و هم به اندازه ی توربو s قابلیت استفاده روزمره دارند.
سهند
۹ شهریور ۱۴۰۰الان از اکانتم خارج شدم برای همین ۵ تا دیدگاه دارم.
Porsche
۹ شهریور ۱۴۰۰نتیجه که مشخص بود ولی واقعا باید آفرین گفت به پورشه برای ساخت این موشک
واقعا شاهکار و فوق العاده سریع
آقا سهند ۹۱۱ توربو اس اونقدر ها هم که فکر میکنی کمبود جذابیت نداره درسته که GTS و GT2 GT3 و…. هیجان رانندگیشون بهتره ولی خب توربو اس بیشترین تمرکزش رو خط مستقیم و شرمنده کردن رقباست
SF90 STRADALE
۹ شهریور ۱۴۰۰نتیجه عجیبی رقم نخورد و قابل پیش بینی بود
مورچه اتمی پورشه در شرایط عادلانه رقیب میطلبه
مهدی
۹ شهریور ۱۴۰۰چطور وقتی یه شیرون نتونسته این ماشین رو ببره
911 میتونه ؟
عجیبه واقعا
علی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰پورشه همیشه سلطان عملکرد هست هم توی شهر عالیه میتونی بری نون بخری برگشتنی یه سر به پیست بزنی و رکورد بزنی دوباره پشت چراغ قرمز وایستی و سبز شد هم همرو جا بزنی و توی آینه تماشا کنی این یعنی پورشه . تمام مهندسی All in on
علی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰کجا و کی گفته که فراری پیشرفته تر از پورشه هست پیشرفته یعنی اینکه بتونی با ۱۵۰ هزار دلار سوپراسپرت بسازی که ماشین های میلیون دلاری به اصطلاح هایپر کار به گردش نرسن وگرنه با ۳ ملیون دلار خیلی ها میتونن هایپرکار بسازن
SF90 STRADALE
۱۰ شهریور ۱۴۰۰شما یک آنتی فراریِ درجه یکی که دلت میخواد مثل تانک از روی فراری رَد شی
الآن کسی چیزی گفت که حال خوشِ شما آشفته شد ؟؟
علی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰پورشه نهایت مهندسی هست فراتر از این نیست نه توی خیابون نه توی صفرتاصد نه توی پیچ ها
شاهین
۱۰ شهریور ۱۴۰۰پدال جان یه درگ هم بین دو ماشین تقویتی و فرمول وان انجام دادن اونم میذاشتی برامون، نتیجش جالبه
Reza Waffen SS
۱۰ شهریور ۱۴۰۰افرین به پورش دوست داشتنی
محمد مختاری آذر
۱۰ شهریور ۱۴۰۰درگ جالبی بود واقعا اون خودروی فورمول یک پورش رو قورت داد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ شهریور ۱۴۰۰باحال بود…