پورشه

چرا نسل جدید پورشه 911 توربو S خیلی قوی‌تر از قبل شده است؟!

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید 2021 از نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. دکتر فرانک اشتافن مهندس ارشد پورشه ۹۱۱ در مصاحبه با رود اند تراک گفته که چرا نسل جدید این خودرو این‌قدر قوی‌تر شده است.

نسل پیشین این خودرو که با کد ۹۹۱ شناخته می‌شد قدرت و گشتاور ۵۸۰ اسبی و ۷۰۰ نیوتون متری داشت. این خودرو با همین مشخصات نیز جزو سریع‌ترین خودروهای دنیا بوده است؛ اما پورشه برای نسل جدید به دنبال سرعت و شتاب بسیار بیشتری بوده و طبق گفته مدیر پورشه، این کار نیازمند قدرت بیشتری نسبت به گذشته بوده است.

او گفته است:

اگر شما یک خودروی ۵۸۰ اسبی را در اختیار داشته و ۲۰ یا ۳۰ اسب بخار دیگر به آن اضافه کنید واقعاً حس قوی‌تر شدن را نخواهید داشت. شاید شما بتوانید این افزایش قدرت را اندازه‌گیری کنید اما برنامه ما برای توربوی جدید این بوده که شما تفاوت را حس کنید. ما می‌خواستیم واقعاً قدمی روبه‌جلو برداریم.

اگرچه توربو S نسل پیشین از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استفاده کرده اما نسل جدید این خودرو فاقد نسخه ارتقا یافته این پیشرانه است بلکه از پیشرانه‌ی شکل گرفته بر پایه نمونه ۳ لیتری بکار رفته در مدل‌های ارزان‌تر کررا سود برده است. دلیل اینکه نسل جدید ۹۱۱ توربو S همان حجم ۳.۸ لیتری پیشرانه قبلی را داشته به خاطر نسبت‌های یکسان در برخی بخش‌ها بوده است.

اما قدرت بیشتر باعث شده ۹۱۱ توربو S جدید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فوق‌العاده‌ی ۲.۷ ثانیه‌ای را داشته باشد که دو دهم ثانیه سریع‌تر از قبل می‌باشد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز در ۸.۹ ثانیه ثبت می‌شود که یک ثانیه کامل سریع‌تر از نسل پیشین است. بنا به گفته مدیر پورشه، رانندگان در رانندگی روزمره نیز فورا متوجه گشتاور بیشتر این خودرو خواهند شد.

مدیر پورشه می‌گوید:

شما واقعاً می‌توانید ابعاد پیشرانه را حس کنید و زمانی که توربوها به بوست کافی رسیدند واقعاً حس فوق‌العاده‌ای را خواهید داشت. این خودرو کمی خام‌تر شده است.


موضوع جالب اینکه پورشه هنوز نسخه عادی ۹۱۱ توربو جدید را رونمایی نکرده اما این کار را اواخر سال ۲۰۲۰ انجام خواهد داد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Bayerische Motoren Werke

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (955 ديدگاه)

    دوستان بنظرتون شتاب این سلطان 2.7 عه؟!؟؟!؟!؟!؟!؟
    از تو عکس داره داد میزنه سریعتر میره.
    Ever Ahead… .

    1. رزیتا

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (418 ديدگاه)

      پورشه 911 توربو S مدل 2021 که در دو فرم بدنه ی کوپه و روباز ساخته میشه به نسخه بروز رسونی شده از پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر توئین توربو مجهز شده که 640 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنه

  2. ممد ژانگولر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    فوق العاده جذابه
    اونی که اینو داشته باشه حتی به مغزش خطور نمیکنه ماشین بغلیشو ببینه
    داشتن پوسترشم حسرته

  3. Hadi

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    راحت ۲.۵ رو میزنه…
    شک نکن…

  4. MAHDI

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شتاب های زیر 3.2ثانیه ای دیگه خیلی سخت ارتقاپیدا میکنه،البته قطعا 911 توربو S شتاب 2.5 رو ثبت میکنه و یا حتی 2.4 رو در مجلات معتبر، اما عملکرد اصلی رو در شتاب های ثانویه خواهد داشت که یه سروگردن سریع تر از نسخه قبلی خواهد بود.

  5. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    این ماشین در ۴۰۰ متر خیلی از بزرگان رو شرمنده میکنه
    لانچ کنترل و شتاب اولیه رو پورشه معنی میکنه
    ?? Porsche ۹۱۱ ??

  6. Farzad

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    سلطان پرستیژ ♥️

  7. مانی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    میگ میگ دروغ میگه از ترس کرونا از خونه بیرون نمیاد

    1. Enzo

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (319 ديدگاه)

      داداش این خوده میگ میگه.احساس میکنم بیشتر برای راننده ای حرفه ای ساخته شده تا راننده های معمولی

      1. مانی

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        خوب منم گفتم میگ میگ از ترس این از خونه بیرون نمیاد

  8. علیرضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    لانچ میکرد موقعی که لانچ مد نبود … پورشه سلطان درگ

  9. Ali Mehri

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پورش باید یه فکری به حال طراحی بشدت یکنواختماشیناش بکنه
    الانیه ۹۱۱ سال ۲۰۱۳ بزارن جلو ادم با این سخته تشخیصش از جلو
    هیچ نبوغی واقعانیست توی طراحیش
    هیچ جسارتی
    البته درسته که اصالت مهمه ولی دیگه پورش ازونور دیوار داره میوفته
    نظر شخصی منه البته

    1. محمد حسین

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      تویوتا کرولا هم در طول زمان تغییر آنچنانی نکرده. فقط در نسل آخرش کمی فرم چراغ ها متفاوت شده.
      فولکس گلف هم همینطور
      مرسدس اس کلاس هم همینطور
      فورد اف 150 هم همینطور
      فراری ها هم همینطور
      خیلی کم هستن خودروسازان اصیلی که تغییرات رادیکال تو طراحی ماشین هاشون ایجاد کنن.

      1. mehran.Jy

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (232 ديدگاه)

        سلام. با احترام به نظر شما ولی فکر میکنم اشتباه می کنید. کسی توقع طراحی رادیکالی نداره. اون فقط مختص لامبو هست. ولی سیر پیشرفتی که تو طراحی نیمه پشتی و چراغ عقب 911 هست که واقعاشیک و بی رقیبه ولی همچنان نشان دهنده اصالتشه تو قسمت جلو 3 نسله که ثابت هست.
        اما بنز اس که کاملا دو نسل فعلی و قبلی متفاوته، تو تک تک جزئیات
        فراری که کالیفرنیا رو با پورتوفینو، اف12 رو با سوپرفست، 488 رو با اف8 تریبوتو، اس اف 90، روما و… کجاشون شبیه به همه؟ ولی کسی هست که نتونه تشخیص بده فراری ان؟ تازه مثلا لافراری رو با انزو یا اف50 یا اف40 هم مقایسه کنی کلی پشرفت ظاهری داره.
        در مورد دوتای دیگه هم این قضیه برقراره.

        شاید فقط بنز g وجیپ رانگلر و تا نسل قبلی دیفندر بشه گفت که تقریبا همین را رو میرن ولی باید دقت کرد که این ماشینا آفرودر هستن و هر سه تاشون فعلا نهایت تغییرات رو دارن.
        تشکر

  10. اشکان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    موافقم . طراحی کسل کننده یکنواخت

  11. حميد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    داستان چیه یه جا میگید ۶۵۰ اسب بخار یه جا ۶۴۱ اسب بخار مجله پدال لطفا توضیح بده ، واینکه تو مقایسه شتاب ایکس ۴ و الفا رومئو استلیو وزن خودرو ها تو متن یه چیز بود تو فیلم هم یه چیز دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا