پورشهتسلا

دوئل تسلا مدل S و پورشه پانامرا

سرانجام پس از حدود یک هفته وقفه، امروز دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال را آغاز کرده‌ایم و اولین گروهی که در دور جدید به سراغ آن می‌رویم مثل همیشه گروه سدان‌های متوسط لوکس است. دوئل قبلی این گروه بین ب‌ام‌و سری ۵ و آکورا RLX برگزار شد که در این رقابت درمجموع تعداد ۱۷۳۸ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل سری ۵ توانست با دریافت ۱۵۰۵ رأی و کسب ۸۶ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز گردد درحالی‌که TLX موفق به کسب تنها ۲۳۳ رأی شده است. حال امروز در هشتمین دوئل گروه سدان‌های متوسط لوکس، دو خودرو با قوای محرکهٔ متفاوت یعنی پورشه پانامرا و تسلا مدل S در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند. البته قبلاً تسلا مدل S در گروه خودروهای سبز قرار داشت اما چون از لحاظ قیمت، عملکرد و… فاصلهٔ زیادی با دیگر شرکت‌کنندگان گروه خودروهای سبز داشت، تصمیم گرفتیم آن‌را صرف‌نظر از قوای محرکه‌اش، به گروه سدان‌های متوسط لوکس انتقال دهیم. همین کار در مورد تسلا مدل X هم صورت گرفته و این ماشین نیز به گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس انتقال پیدا کرده است.

مرسدس بنز E کلاس

اینفینیتی Q70

آئودی A6

جنسیس G80

مرسدس بنز E کلاس

آئودی A6

کادیلاک CTS

لینکلن MKZ

جگوار XF

مازراتی گیبلی

کادیلاک CTS

مازراتی گیبلی

ب‌ام‌و سری ۵

آکورا TLX

لکسس GS

ولوو S90

ب‌ام‌و سری ۵

ولوو S90

ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه

آئودی A7

تسلا مدل S

پورشه پانامرا

آئودی A7

؟

لکسس ES

کادیلاک XTS

ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌ توریزمو

مرسدس بنز CLS

؟

؟

تسلا مدل S

شرکت تسلا در سال ۲۰۰۳ توسط ایلان ماسک با هدف تولید خودروهای تمام الکتریکی تأسیس شد و کار خود را با ساخت یک رودستر الکتریکی آغاز کرد که بر اساس شاسی لوتوس ساخته شده بود. این خودرو در سال ۲۰۰۸ به بازار آمد اما تسلا هدف‌های بزرگ‌تری داشت و به همین دلیل یک سال بعد در نمایشگاه فرانکفورت اولین سدان خود با نام مدل S را در قالب یک کانسپت رونمایی کرد. سپس چندی بعد در ژوئن سال ۲۰۱۰ نسخهٔ تولیدی این سدان تمام الکتریکی رسماً معرفی شد. مدل S یک سدان فول سایز لوکس پنج‌نفره است که بیشترین بُرد را در بین خودروهای تمام الکتریکی دارد. تسلا این ماشین را در انواع بسیار مختلفی و در مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه نمود. همچنین به‌تازگی این سدان تمام الکتریکی آمریکایی برای مدل ۲۰۱۷ دستخوش یک فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفته است که بیشترین تغییرات ظاهری آن در قسمت جلو انجام گرفته و جلوپنجرهٔ تزئینی مشکی‌رنگ قبلی حذف شده است؛ اما درحالی‌که مدل S تا پیش‌ازاین در انواع گوناگونی تولید می‌شد، پس‌ازاین فیس‌لیفت، مدل‌های مختلف آن به تنها دو نمونه محدود شده است. مدل پایه که برای اولین بار بعد از فیس‌لیفت به خانوادهٔ مدل S اضافه شده است 75D نام دارد و مدل بعدی هم 100D است که بالاترین قدرت، عملکرد و ظرفیت باطری را دارد که در دوئل کا هم همین مدل شرکت کرده است. این خودرو به به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده و هردو محور را به چرخش درمی‌آورند. این دو موتور مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۰ نیوتن متر گشتاور دارند. تسلا مدل S در سال ۲۰۱۷ در ایالات‌متحده بیش از ۲۷ هزار دستگاه فروش داشته است.

پورشه پانامرا

پورشه از ابتدا کار خود را با ساخت خودروهای کوپه و اسپرت شروع کرد و همواره به این اصل پایبند بود؛ اما بااین‌حال این شرکت آلمانی در دههٔ ۸۰ میلادی به فکر ساخت سدان افتاد که این موضوع با توسعهٔ مدل ۹۸۹ در سال ۱۹۸۸ شکلی جدی‌تری به خود گرفت؛ اما بااین‌حال این سدان پورشه هیچ‌گاه رنگ خط تولید را به خود ندید تا ایدهٔ ساخت سدان توسط این شرکت به بعد از ورود به بخش کراس‌اوورها توسط مدل کاین موکول شود. سرانجام نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۰۹ جایی بود که پورشه برای نخستین بار اولین سدان تولیدی خود با نام پانامرا را رونمایی نمود. نسل نخست این ماشین پس از تجربهٔ یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ سرانجام با نسل دوم جایگزین شد که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ در برلین آلمان رونمایی شد. چندی بعد برای اولین بار پورشه نسخهٔ هاچ‌بک پانامرا را هم با نام اسپرت توریزمو معرفی کرد که البته پیش‌نمایش آن با معرفی کانسپتی با همین نام در سال ۲۰۱۲ ارائه شده بود. نسل دوم پانامرا که بر روی پلت‌فرم MSB گروه فولکس‌واگن ساخته شده است، هم‌اکنون در مدل‌های مختلف با پیشرانه‌های متفاوت ارائه می‌شود. پانامرای پایه از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند ولی ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب الکتریکی، قوی‌ترین مدل پانامرا را انتخاب کرده‌ایم. این مدل که توربو S E-Hybrid نام دارد، از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی استفاده مبکند. مجموع خروجی این سیستم برابر با ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. پورشه پانامرا سال گذشته در ایالات‌متحده حدود ۶۷۰۰ دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

پورشه پانامرا توربو هیبرید

تسلا مدل S P100D

پیشرانه ۴ لیتری V8 + الکتریکی الکتریکی دو عدد
تنفس توئین توربو
قدرت ۶۸۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۱۰۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه ۲.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۱ ثانیه ۱۰.۵
حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
ظرفیت باک/باطری ۹۰ لیتر ۱۰۰ کیلووات ساعت
بُرد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتر ۵۰۰ کیلومتر
وزن ۲۳۵۰ کیلوگرم ۲۲۱۰ کیلوگرم
طول ۵.۰۵ متر ۴.۹۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۵ متر ۲.۹۶ متر
حجم صندوق بار ۴۰۰ لیتر ۸۹۵ لیتر
قیمت پایه ۱۸۵,۴۵۰ دلار ۱۳۵,۷۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9931700]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    جناب دهقان جای دلگیری نیست اینجا فضای مجازیه این بحث ها و تمسخرها زیاد پیش میاد مخصوصا تو مجله های خودرویی که معمولا کاربرها نوجوان و جوان هستن شاید عجیب باشه ولی همین امروز به خاطر نقد بعضی خودروهای امریکایی دوتا پیام خصوصی با رکیک ترین فحش های ناموسی برای من فرستادن که البته ناراحت نمیشم جای جواب دادن هم نداره چون قبول کردم روحیه نقد پذیری مخصوصا تو این قشر کمتر وجود داره. پس شما هم نقد رو گوش کن اما در اخر کاری که فکر میکنی درسته رو انجام بده.موفق باشید

    1. BMW

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (661 ديدگاه)

      مهدی داداش اسمشون بگو تا همه بفهمن کی یا کیا بودن البته میشه حدس زد چون خیلی تابلو هستن.

      1. حسن

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2083 ديدگاه)

        با نظر شما غبار تهمت رو دامن همه میشینه . بهترین کار اینه که هم دوستمون اسمشونا بگه هم شما حدست رابگی.

  2. مبین پورمند

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    از موتور درون سوز و از یه امریکایی نمیشه گذشت.اخه‌چرا؟!؟!؟

    1. net

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      هر دو ماشین اگر عقبش کشیده تر بود قشنگتر میشد .هر دو ماشین عقبش هاچبک هست حس بدی به ادم دست میده

  3. ایمان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    به اعتقاد من پانامرا بهترین و کاملترین خودروی این سگمنته.این درست که تسلا از لحاظ شتاب و گشتاور موتور برتره ولی لذت پورشه سواری یه چیزی دیگست و لذت روندن یه خودروی وی8 قابل قیاس با یه ماشین برقی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. حسن

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    بعضی دوستان متاسفانه نگاه از بالا و هیچ انگاشتن دیگران از سر و روی نوشته هاشون میباره . اینجا فضا دوستانه است اقای دهقان نباید ناراحت بشه اینا نظرات دوستان بوده امریه ی دادگاه که نیستن . شما هم تو نظری که بالا نوشتی گفتی تو این دوئل پانامرا کاملا برتره چیزی نگفتی که کسی فحش بده اگر هم چنین کاری کردن کار زشتیه و کلی بحث در موردش تو همین چند روز شد باید برخورد بشه تا تکرار نشه . به نظرم اشتباهی رخ داده دوستان جدول مشخصات را بخونن قدرت هر دو برابره 680 شتاب صفر تا صد که تسلا بهتره مسافت 400 هم تسلا بهتره گشتاورم که اصلا تسلا دو برابره حجم صندو ق تسلا هم دو برابره بحث قیمت هم که تسلا ارزونتره .فقط میمونه نظرات بگید فلان ماشین را بیشتر دوس دارم یا طرفدار فلان برندم دوستان را از دم تیغ نگذرونیم برا یه ماشین فرضا یه ماشین حذف شد چی میشه انشالله پورشه پانامرا برنده میشه مهربانی به زتیغ کین . باهم مهربان باشیم.

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2083 ديدگاه)

      پدال جان یه ایرادی صفحه ی من داره الان نه میتونم وارد پروفایل بشم نه عکس داره البته بار اول نیست تکراریه وحل میشه اما اگه اینجوری نشه بهتره

  5. حمیدرضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تسلا نماد ایندست پورشه عالیه ولی همیشه اینده پیروزه از هر لحاظ تسلا برتره شارژ سریع هم قطعا تا اینده نه چندان دور محقق میشه پس رای من تسلا

  6. مهدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    من مشکلی با گفتن اسمشون ندارم اما از آیدیشون مشخص بود فیک هستن چون نه عکس داشتن نه کامنتی گذاشته بودن مشخصه یه سری ادم بیکار چندتا ایدی درست میکنن واسه این کارا و رای دادن و از این دست بچه بازی ها… راه حل اینه که نظارت بیشتر باشه رو کامنت ها چون یه سری کامنتها که کلا فقط احوال پرسی هست یه سری کامنت ها اصلا ربطی به مقاله نداره و فرضا تو کامنت واسه خودشون نظرسنجی راه میندازن یه سری از کامنتها هم صرفا در جهت تخریب شخص هستن و نه حتی ماشین. اگه نظارتی باشه که کامنتهای بی محتوا و نامربوط پاک بشن مطمئنا بحث و جدل های بعدش هم کمتر میشه

    1. ونوم اف ۵

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      دادا مهدی میخوای هیچ کس حرف نزنه فقط شما گوهر افشانی کنی لطفا از اب گل الود ماهی نگیر

  7. سورنا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر سخت بود

  8. SQ12

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سلام آقای دهقان.اگه خوبی یا بدی از بنده دیدید حلال کنید.واقعاً می فهمم چی دارید میگید.بعضی ها فوری تا یه دوئلی میذارین بعضی از بچه ها کلی بحث و جدل راه میندازن.در مورد اون آقایی هم که گفته لکسوس ES نباید با رنو لتیتود مقایسه بشه باید بگم که خیلی کار اشتباهی انجام داده.چون لکسوس ES و رنو لتیتود جفتشون تو گروه سدان های بزرگ نیمه لوکس هستن و بحث و جدل راه انداختن درباره ی مقایسه ی این دوتا ماشین کار بسیار بسیار بچه گانه ای هست.ماشینی که توی همچین گروهی قرار میگیره قرار نیست که حتماً از لکسوس یا کادیلاک باشه.من وقتی تو دوئل لکسوس GS با ولوو S90 نظر میدادم حدود 30 تا دیسلایک میخوردم.گرچه میدونم این ارتباطی با کار شما نداره ولی میخوام بگم که این عزیزان پدالی تا یک موضوعی پیش میاد(البته بعضی هاشون) سریع بحث و جدل راه میندازن و از سر و کول همدیگه بالا میرن و دیسلایک های بیخودی میدن و حتی عمل تمسخر هم انجام میدن و گهگاهی هم به نویسنده متلک بار میکنن.آقای آرچی خان،شمایی که میگی با پول پورشه پانامرا پراید بخریم مگه پراید رو با قیمت نزدیک به 200 هزار دلار میخرن؟اگرم میخواستی شوخی کنی شوخی حساب شده بکن نه این که هرچیزی از دهنت اومد بیرون بهش عنوان شوخی بدی.اونی هم که گفته پراید رو با ماشین سطح بالایی به نام مرسدس بنز S کلاس مقایسه کنیم خیلی آدم دیوونه ای بوده.خود پدال هم مقصره که همچین نظراتی رو نشون میده.سردبیر محترم پدال ازت خواهشی دارم.اونم اینکه یا این جور نظرات رو حذف کنی یا با کسانی که چنین نظراتی میدن برخورد جدی و قاطعانه ای انجام بدی تا دیگه جرأت این کارهارو نداشته باشن.در کل بگم که جناب آقای دهقان ما ملت ایران چشم دیدن هیچی رو نداریم.فقط جوگیر میشیم و چند تا متلک بار بقیه میکنیم و یه ذره مغزمون رو به کار نمیندازیم.امیدوارم که همه ی دوستان عزیز پدالی سعی کنن از این کارها دست بردارن.اگر من هم چنین برخوردهایی رو انجام دادم عذر میطلبم.
    با تشکر از سردبیر پدال و همچنین سایت پدال که مردم رو با دادن خبرهای خودرویی جدید مردم رو از وقایع دنیای امروز خودرو مطلِّع می کنن.
    SQ12

  9. Saied

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کار کرد تسلا واقعا جایه ستایش هستش.
    داره با سن بسیار کمش با اخرت ماشین سازه دنیا مقایسه میشه . این یعنی قابل ستایش

  10. بهراد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    از طرح های گرد و بیضی و تکراری پورشه خسته شدم، مخصوصا مدل ۹۱۱ که همش مث همه، باید یه تغییر و تحول اساسی رخ بده، اپل هم گفت استفاده مکرر از یه فناوری موفق ممکنه یکباره باعث شکست ناگهانی بشه.
    بخاطر تکنولوژی تسلا رو انتخاب می کنم، با یه ساعت هوشمند میتونی در ماشین رو باز کنی ، شروع کنی به حرکت خودران و فقط دستت رو فرمون باشه ، قدرت ، حجم صندوق که میتونی تو مسافرت دو برابر بقیه وسایل بیاری. فیلتر هوای مخصوص تسلا و تکنولوژی بنز و ایمنی و قابل اطمینان بودنش و اینکه فقط لازمه مایع شیشه شور رو شارژ کنی و لاستیک بخری بقیه تا ده سال گارانتیه ، اونم گارانتی آمریکا نه مال ما.اینترنت رایگان همراه با ماشین.اون وقت ما رو ماشین پخش و سیستم صوتی نداریم.
    تا سال ۲۰۲۵ شرایط خودرو های بنزینی خیلی فرق می کنه، معافیت مالیاتی و یارانه خرید برای ماشین ، و مهم تر از همه اینکه شاید ما تا آخر عمرمون نتونیم این ماشینارو از نزدیک ببینیم بهتره بخاطر به همدیگه ناسزا نگیم، شما پیکان دوس داری من پراید دوس دارم هیچ ارتباط و بایدی این وسط نیس

  11. سروش

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    از بچگی وقتی دست راست و چپ خودم رو هم تشخیص نمیدادم عاشق ماشین بودم . ولی هیچوقت طرفدار دو اتیشه ی برند نبودم . از خیلی ماشینها خوشم اومده . از موستانگ . کامارو . فورد اف ۱۵۰ . هر وقت اسمهای لامبورگی نی مثل موریسه لگو و اونتادور رو میشنیدم انگار ادرنالین وارد جریان خونم میشد . با فیلمهای جیمز باند عاشق استون مارتین شدم و جدیدا عاشق تسلا
    خلاصه هر ماشینی که شاهکار بود من عاشقش شدم
    . ولی هیچ وقت بخاطر ی ماشین یا برند کسی رو نرنجوندم . تو نظر سنجی واسه حذف گودزیلا ناراحت شدم و زیر پست نوشتم هدف پدال از نظر سنجی این نیست که بگه کدوم خوبه کدوم بد . فقط و فقط این دول واسه اینه مشخص بشه کدوم ماشینها طرفدار زیاد دارن
    بعضی وقتا که نظر کاربرها رو میخونم تعجب میکنم بعضی ها واسه ی ماشین که ماها فقط عکسش رو دیدیم دیگران رو ازرده خاطر میکنن . نمیدونم شاید انطور که باید عاشق نیستم که بعضی ها رو درک نمیکنم …..

  12. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    ونوم اف ۵ عزیز اگه کسی حرفی میزنه و نقدی میکنه اولا نظر شخصیش هست دوما اگه ایرادی به حرفش میبینی فنی نقدش کن. واسه مثال اینکه یکی از دوستان امریکایی دوست در جواب حرف من میگه اگر موتور ماشین های امریکایی هم از جنس پلاتین و تیتانیوم بود هزار و خورده ای قدرت میداد و یه سری از دوستان هم بهش لایک میدن یعنی حرفش رو قبول دارن نشون میده چقدر سطح سواد فنی پایین هست!! نصف بیشتر بحث ها اینجا روی تفاوت صدم ثانیه تو شتابه!! شما اگر امریکایی دوستی بیا دوتا حرف فنی که کاربرد داشته باشه در مورد همین ماشینها بزن وگرنه بحث سر اینکه فلان ماشین دوصدم ثانیه تو پیست سریعتره یا بیسار ماشین شتابش کمتره دیگه اینقدر لوس شده که آدم دیگه حالش بد میشه. اگه اشتباه میگم تصحیحش کن

  13. Reza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    علاقه زیادی به پانامرا دارم
    ولی تسلا یه چیز دیگس

  14. حسن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    دوست عزیز المانی داری توهین میکنی یا میگی همه بچه ان یا بیسواد :ملاک ماشین طراحی داخلی و خارجی و مسائل فنیه یا اینکه تجربه ی رانندگی .اما اینجا من موندم برتری فنی ظاهری یا طراحی پانامرا چیه بگین ما هم بدونیم نقایص تسلا را هم بگین شما فنی بحث کن بسم اله. دوستان المانی صدتا کامنت گذاشتین برا همین یه دوئل باز از اول بخونین کلا پرخاشگری توهین افترا احساس توطئه و همین طور برچسب تعصب به بقیه در حالی که ماشین بهتر داره حذف میشه پانامرا که از هیچ نظر برتری نداره پس باید بگیم از روی تعصب و نداشتن سواد فنی المانی دوستان داره رای میاره خدایی ما دیگه کی هستیم این توهینه . اما ما میگیم طرفدار داره بهش رای دادن بازم میگم انشالله پانامرا رای بیاره تا توهم توطئه ی امریکایی از فکر دوستان المانی خارج بشه.اولین علت پرخاشگری از نداشتن اعتماد به نفس و عدم اطمینان به باورهای شخص نشات میگیره .

  15. امیر رضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    به نظر من این دو تا ماشین واقعا باید با هم مقایسه میشدن چون یکی از مهم ترین شرط های مقایسه ی بین دو خودرو طراحیه که خیلی مال این دو تا شبیه به همه…
    یه موضوع دیگه هم این که رقیب اصلی ماشین های اکتریکی خودرو های بنزینی هستن،چون باید برتری خودشون رو نسبت به اونا ثابت کنن!
    بعضی هامون یه جوری برای این ماشین ها و رقابت بینشون یقه پاره میکنیم هر کی ندونه فکر میکنه آقا ی ماسک پدرمونه یا پورشه پدر بزرگمون!!!
    خدایی پورشه ببره یا تسلا تهش چه چیزیش به ما میرسه؟؟؟؟؟؟؟

  16. حسن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    اصلا چه نیازی به هزار اسبه اگه منظورت 918 است که 600 اسب از یه موتور وی 8 درمیاره با گشتاور 500 بقیش موتور برقیه 120 و 150 . کوروت از موتور وی 8 قدرت 750 در میاره تو اینه هم ماشین ندیده گشتاور 900 تاییش هم بماند .دوج دیمون وبقیه را هم کار ندارم. کلا همه ی کامنتا را جدی نگیرید بعضی ها دارن شوخی میکنن.

  17. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    دوست عزیز جناب حسن وقتی میگم سطح اطلاعات پایینه برای همین میگم. مقدار گشتاور هیچ ربطی به تعداد سیلندر نداره . مقدار گشتاور رابطه مستقیم داره با حجم موتور مخصوصا مقدار استروکی که پیستون طی میکنه این جز ابتدایی ترین نکات در مورد خودرو هست. من هم اصلا المانی سوار نیستم برعکس امریکایی سوارم

  18. حسن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    مهدی جان نکته همینه اولین ایرادی که باید میگرفتی اینه که پورشه موتور تنفس طبیعیه اما کوروت سوپر شارژداره منم گفتم که گشتاوربماند بحث قدرته سوادت را متوجه شدم لطفا ادب را رعایت کن. نکته: زیاد قضاوت نکن.

    1. حسن

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2083 ديدگاه)

      اینا را برات میگم که اگه بحث حضوری بود نگن طرف فرق یه موتور تنفس طبیعی را با یه موتور توربو نمیدونه بعد اینقد ادعا داره.. یببین دنیا پر از نکات ریزه از ملای مکتب هم میشه غلط گرفت اما ما اینجا نیستیم که همدیگه را مسخره کنیم یا از هم غلط بگیریم از لحظاتت لذت ببر و دیگران را هم سهیم کن .

  19. kaveh

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام
    یه سوال ذهن منو خیلی مشغول کرده
    این ماشین های برقی نمیتونن کاری کنن ک هیچوقت نیازی به شارژ نداشته باشن؟
    همون وقت ک داره کار می‌کنه باتری هم ب وسیله خودش شارژ بشه
    تقریبا ی سیستمی مثل دینام ماشین و باتری
    اونوقت دیگه نیازی ب شارژ ندارن و ب اندازه عمر باتری میشه ازشون استفاده کرد

  20. Farzad

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پانامرا ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا