سرانجام پس از حدود یک هفته وقفه، امروز دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال را آغاز کردهایم و اولین گروهی که در دور جدید به سراغ آن میرویم مثل همیشه گروه سدانهای متوسط لوکس است. دوئل قبلی این گروه بین بامو سری ۵ و آکورا RLX برگزار شد که در این رقابت درمجموع تعداد ۱۷۳۸ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل سری ۵ توانست با دریافت ۱۵۰۵ رأی و کسب ۸۶ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز گردد درحالیکه TLX موفق به کسب تنها ۲۳۳ رأی شده است. حال امروز در هشتمین دوئل گروه سدانهای متوسط لوکس، دو خودرو با قوای محرکهٔ متفاوت یعنی پورشه پانامرا و تسلا مدل S در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند. البته قبلاً تسلا مدل S در گروه خودروهای سبز قرار داشت اما چون از لحاظ قیمت، عملکرد و… فاصلهٔ زیادی با دیگر شرکتکنندگان گروه خودروهای سبز داشت، تصمیم گرفتیم آنرا صرفنظر از قوای محرکهاش، به گروه سدانهای متوسط لوکس انتقال دهیم. همین کار در مورد تسلا مدل X هم صورت گرفته و این ماشین نیز به گروه کراساوورهای متوسط لوکس انتقال پیدا کرده است.
مرسدس بنز E کلاس | اینفینیتی Q70 | آئودی A6 | جنسیس G80 |
مرسدس بنز E کلاس | آئودی A6 | ||
کادیلاک CTS | لینکلن MKZ | جگوار XF | مازراتی گیبلی |
کادیلاک CTS | مازراتی گیبلی | ||
بامو سری ۵ | آکورا TLX | لکسس GS | ولوو S90 |
بامو سری ۵ | ولوو S90 | ||
بامو سری ۶ گرن کوپه | آئودی A7 | تسلا مدل S | پورشه پانامرا |
آئودی A7 | ؟ | ||
لکسس ES | کادیلاک XTS | بامو سری ۶ گرن توریزمو | مرسدس بنز CLS |
؟ | ؟ |
تسلا مدل S
شرکت تسلا در سال ۲۰۰۳ توسط ایلان ماسک با هدف تولید خودروهای تمام الکتریکی تأسیس شد و کار خود را با ساخت یک رودستر الکتریکی آغاز کرد که بر اساس شاسی لوتوس ساخته شده بود. این خودرو در سال ۲۰۰۸ به بازار آمد اما تسلا هدفهای بزرگتری داشت و به همین دلیل یک سال بعد در نمایشگاه فرانکفورت اولین سدان خود با نام مدل S را در قالب یک کانسپت رونمایی کرد. سپس چندی بعد در ژوئن سال ۲۰۱۰ نسخهٔ تولیدی این سدان تمام الکتریکی رسماً معرفی شد. مدل S یک سدان فول سایز لوکس پنجنفره است که بیشترین بُرد را در بین خودروهای تمام الکتریکی دارد. تسلا این ماشین را در انواع بسیار مختلفی و در مدلهای دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه نمود. همچنین بهتازگی این سدان تمام الکتریکی آمریکایی برای مدل ۲۰۱۷ دستخوش یک فیسلیفت و بهروزرسانی قرار گرفته است که بیشترین تغییرات ظاهری آن در قسمت جلو انجام گرفته و جلوپنجرهٔ تزئینی مشکیرنگ قبلی حذف شده است؛ اما درحالیکه مدل S تا پیشازاین در انواع گوناگونی تولید میشد، پسازاین فیسلیفت، مدلهای مختلف آن به تنها دو نمونه محدود شده است. مدل پایه که برای اولین بار بعد از فیسلیفت به خانوادهٔ مدل S اضافه شده است 75D نام دارد و مدل بعدی هم 100D است که بالاترین قدرت، عملکرد و ظرفیت باطری را دارد که در دوئل کا هم همین مدل شرکت کرده است. این خودرو به به دو موتور الکتریکی مجهز است که یکی در جلو و دیگری در عقب نصب شده و هردو محور را به چرخش درمیآورند. این دو موتور مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۰ نیوتن متر گشتاور دارند. تسلا مدل S در سال ۲۰۱۷ در ایالاتمتحده بیش از ۲۷ هزار دستگاه فروش داشته است.
پورشه پانامرا
پورشه از ابتدا کار خود را با ساخت خودروهای کوپه و اسپرت شروع کرد و همواره به این اصل پایبند بود؛ اما بااینحال این شرکت آلمانی در دههٔ ۸۰ میلادی به فکر ساخت سدان افتاد که این موضوع با توسعهٔ مدل ۹۸۹ در سال ۱۹۸۸ شکلی جدیتری به خود گرفت؛ اما بااینحال این سدان پورشه هیچگاه رنگ خط تولید را به خود ندید تا ایدهٔ ساخت سدان توسط این شرکت به بعد از ورود به بخش کراساوورها توسط مدل کاین موکول شود. سرانجام نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۰۹ جایی بود که پورشه برای نخستین بار اولین سدان تولیدی خود با نام پانامرا را رونمایی نمود. نسل نخست این ماشین پس از تجربهٔ یک فیسلیفت در سال ۲۰۱۳ سرانجام با نسل دوم جایگزین شد که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ در برلین آلمان رونمایی شد. چندی بعد برای اولین بار پورشه نسخهٔ هاچبک پانامرا را هم با نام اسپرت توریزمو معرفی کرد که البته پیشنمایش آن با معرفی کانسپتی با همین نام در سال ۲۰۱۲ ارائه شده بود. نسل دوم پانامرا که بر روی پلتفرم MSB گروه فولکسواگن ساخته شده است، هماکنون در مدلهای مختلف با پیشرانههای متفاوت ارائه میشود. پانامرای پایه از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۳۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند ولی ما در این دوئل به جهت هماهنگی با رقیب الکتریکی، قویترین مدل پانامرا را انتخاب کردهایم. این مدل که توربو S E-Hybrid نام دارد، از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی استفاده مبکند. مجموع خروجی این سیستم برابر با ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. پورشه پانامرا سال گذشته در ایالاتمتحده حدود ۶۷۰۰ دستگاه فروش داشته است.
مشخصات فنی
پورشه پانامرا توربو هیبرید | تسلا مدل S P100D | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 + الکتریکی | الکتریکی دو عدد |
تنفس | توئین توربو | – |
قدرت | ۶۸۰ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۰۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۹ ثانیه | ۲.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۰.۵ |
حداکثر سرعت | ۳۱۰ کیلومتر | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
ظرفیت باک/باطری | ۹۰ لیتر | ۱۰۰ کیلووات ساعت |
بُرد تمام الکتریکی | ۵۰ کیلومتر | ۵۰۰ کیلومتر |
وزن | ۲۳۵۰ کیلوگرم | ۲۲۱۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۵ متر | ۴.۹۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۵ متر | ۲.۹۶ متر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۸۹۵ لیتر |
قیمت پایه | ۱۸۵,۴۵۰ دلار | ۱۳۵,۷۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9931700]
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶تسلا انتخاب من هست و اصلى ترىن دلىلش هم قىمت خىلى خىلى پاىىن تر اونه
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶تسلا از لحاظ قدرت موتور دسته کمى از اون ىکى ماشىن نداره اما اختلاف قىمتى که داره 73/450 دلاره که خىلى مبلغ بالاى محسوب مىشه و با اىن مبلغ مىشه علاوه بر تسلا 2 تا ماشىن 35/000 دلارى هم خرىد
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶دوستان جناب دهقان براى برابرى 2 ماشىن مدل قوى تر و گرون تره تسلا رو جاىگزىن مدل ضعىف تر کردن و 2 کامنت اول من براى مدل ضعىف تره تسلا بود که قىمتش 74000 دلار بود
با اىن مشخصات تازه اى که مجدد جناب دهقان گذاشتن گشتاور تسلا خىلى بالاتره و قدرتش هم برابر و قىمتش هم همچنان کم تر
SQ12
۱۴ بهمن ۱۳۹۶نه آقا علی اختلاف قیمتشون ۴۹۷۵۰ دلار هست.یعنی نزدیک ۵۰۰۰۰ دلار.
VOLVO
۱۴ بهمن ۱۳۹۶با پول پانامرا یه تسلا مدل s و یه پورشه مَکان میخرم .
هم پورشه دارم هم تسلا
اگه مسئله هزینه نباشه قطعا پانامرا رو انتخاب میکنم
با تشکر
پینوشت
پدال گرامی لطفا در مورد لینکلن نویگیتور ، سیلورادو جدید و رم 1500 جدید هم مطلب بزار.
ADAK
۱۴ بهمن ۱۳۹۶مَکان را خوب اومدی …
خخخخ
مهدی
۱۵ بهمن ۱۳۹۶واقعا درسته اصن چرا دو تا 35000 علی اقا خودت امریکایی میدونی که میشه یه دوج هلکت روش خرید که لذت روندن یه ماشین بنزینی رو قشنگ تو وجود آدم نهادینه کنه که عیب نداشتن لذت روندن بنزینی از رو تسلا ورداشته بشه
امیر
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بی شک آینده از آن خودرو های الکتریکی خواهد بود و رای منم به پیشگام خودرو های الکتریکی یعنی تسلا خواهد بود
ارش
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ali chvy یه سوال داشتم وقتی در مورد ماشینهای دهه 70 امریکایی مطلب میخوانی که شدیدا مورد علاقم هستن حالا هرکدام شورلت کادیلاک پلیموث ویا پونتیاک با اعداد عجیبی از لحاظ قدرت روبرو میشی مثلا شورلت کامارو 650 اسب بخار می خوام ببینم این قدرت استاندارد کارخانه هست یا تقویت شده توسط شرکتهای تیونینگ مثلا می دانم که کوروت 530 اسب بخاری مدل 1970 استاندارد کارخانه هست ولی 750 اسب بخار و650 کمی عجیبه اینا استادارد هستن یا تقویت شده ؟
Mahdi CHEVROLET
۱۴ بهمن ۱۳۹۶نه استاندارد و فابریکشون رو میگه
تیون شده ها که ۷ هزار تا ۱۰ هزار اسب ازشون میکشن بیرون
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶مهدى
البته اىن واقعىت براى خىلى ها سنگىن و سهمگىن هست
ارش
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بازم خطابم به ali chevy و بقیه دوستانی که هست که شدید از ماشینهای آلمانی هراس دارید با تعصبتون رای میدید یا منطقتون . خداییش اگه جیپ رانگلر با فولکس تیگوان مقایسه بشه من باید به کدام رای بدم یا حتی آئودی a5 یا بی ام و x3 باید چون طرفدار ماشینهای آلمانی هستم تمام توانایی و اصالت جیپ رو نادیده بگیرم و متعصبانه به این مدلها رای بدم بدون در نظر گرفتن فاصله ای که بین این دو هست یا مثلا بین یه کادیلاک و فولکس گلف به گلف رای بدم چون آلمانی بازم اینجا هم فاصله تا این حدهست شتاب پورشه یک ثانیه سریعتره حداکثر سرعت بالای 300 کیلوتره فرق خیلی هست اون وقت میاین و متعصبانه به تسلا رای میدین چون پورشه آلمانیه؟عجیب نیست شما اهل عشق و دل هستین یا اهل نفرت
ارش
۱۴ بهمن ۱۳۹۶زمانی که مطلب بالا رو نوشتم اعداد وارقام یه چیز دیگه بود حالا نگاه میکنم می بینم یه چیز دیگست آدم حیران میمونه چه خبره ؟آخه پورشه هیبرید جدید هنوز تست درست و حسابی نشده که امارش رو میذارید؟ بابا بیان این ماشینهای آلمانی رو از مقایسه ها بر دارید خیال دوستان راحت بشه انقدر مشکل دارن ما که میدونیم آلمانیها بهترینن .
Saeed Boroomand
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چقدر با عشق و نفرت حرف میزنید :)
مدل غیر اس پی تسلا عالیه، قیمتشم مناسبه و رینجش هم. مالیاتش کمتره، هزینه نگهداری اش کمتره، تعویض روغن نداره، لنت کمتر میسوزونه، و به سادگی میشه باهاش ده سال رانندگی کرد بدون هزینه احتمالی خاصی و بعد ده سال و با تعویض باتری ده سال دیگه هم رانندگی کرد. تسلا ۱۸ تا قطعه متحرک داره ( منابع اندکی اختلاف دارن هرچند) پورش حدود ۲۰۰۰ تا.
از نظر لوکس بودن تسلا خوبه و مشکل خاصی نداره و فضای داخلی اش و فضا برای سفر هم که زیاد داره. هر بار باک تسلا پر شدنش رایگانه و هر بار باک پورش صد دلار هزینه داره و با این صد دلار همون پونصد ششصد کیلومتر رو میشه طی کرد. البته خوشبختانه مد الکتریکی اش هزینه های داخل شهری رو خیلی کم تر میکنه.
میشن ای اگه بود بله. هر چند پانامرا فوقالعاده هست و همه اینو میدونن، اما با این خاتف قیمت …
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ارش
ما از خودروسازان المانى هراس دارىم؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخ
کوتاه بىا
از کى تا حالا فولکس بىتل و گلف شدن ترسناک
شاىد منظورت 911 باشه و 918 که خوب فورد جى تى تو پىست vir نشوندش 918 رو سر جاش
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶راستى ارش در جواب اىن حرفت
((بابا بیان این ماشینهای آلمانی رو از مقایسه ها بر دارید خیال دوستان راحت بشه انقدر مشکل دارن ما که میدونیم آلمانیها بهترینن .))
از نظر طرفدارهاى ماشىنهاى هندى هم بهترىن ماشىن تاتا هست و ماهىندرا
به هر حال هرکى ىه چىز رو برتر مىدونه
شما تو خىالاتت المان رو بهترىن بدون
Efk
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ببخشید اینطور میگم ولی تعصب چشم و عقل شمارو کور کرده
باید قبول کنید اروپا و ژاپن تو بحث خودرو سازی از امریکا جلو زدن
بله از بعد جنگ جهانی تا اخر دهه هفتاد خودرو سازی امریکا واقعا محشر بود ولی الان اینو نمیتونی بگی
نه اینکه الان محصولات خوبی نداشته باشه چرا داره زیادم داره ولی پشت سر رقیبای اروپایی (بخصوص المانی)و ژاپنی قرار میگیره،
عشق و علاقه ی چیزه منطق ی چیز
شما میگی فورد جی تی 918 رو زد بعد چه مدت؟زمانیکه تولیدشون تموم شد؟،اینم بگو که خود 911 هم 918 رو تو نوربرگ رینگ زد،الان تکنولوژی جهان به سرعت داره پیشرفت میکنه اونوقت که 918 p1 لافراری باهم میجنگیدن فورد جی تی کجا بود؟
عشقت محترم همه چیو باهم قاطی نکن
بنده عاشق بنز و بی ام و هستم ولی وقتی چیزی که بنز بزنه نپسندم به خودم دروغ نمیگم
برو ببین تو a کلاس جدید نظر دادم؟چون با ظاهرش حال نکردم
F۲۲RAPTOR
۱۴ بهمن ۱۳۹۶یارو رفته آمارو دیده، تو ذهنش گفته خب پورش که بهتره چرا به تسلا رای دادن اینا؟
جناب آرش هر کی اختیار داره به برند مورد علاقه ش رای بده اصلاهم سر تعصب نیست، چون شوما تو ذهن خودت یه مدلیو برتر میدونی دلیل نمیشه که مثه تو فکر کنن،
بحث
سره
س
لی
قه
است
٪
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶F22
دادا اگه بعضى ها متوجه اىن حرف مىشدن که غمى نبود
سلىقه طرف اون بوده که به تسلا راى بده
F۲۲RAPTOR
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ما در درجه اول ماشین بازیم
اگه قدرت درک کردن سلیقه دیگران رو داشته باشیم فوق العاده س
وقتی یه ماشین سرتره باید بهش رای داد
حالا چه امریکایی
چه ژاپنی
چه آلمانی
چه…
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶منم قبول دارم
اما امثال ارش نمىتونن متوجه بشن که طرف به فلان کمپانى علاقه داره و حتى اگه ضعىف هم عمل کنه بازم دوستش داره
در اىنجور مواقع امثال ارش مىگن طرف متعصبه که خوب بگن
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶تا وقتى که من رو متعصب بدونىد و امثال خودتون رو منطقى و بدون تعصب وضع هىىىىچ وقت عوض نمىشه
اىن حرف شما نشون از تعصب سنگىن شما داره
((باید قبول کنید اروپا و ژاپن تو بحث خودرو سازی از امریکا جلو زدن))
والا مطلبى که دىشب پدال گذاشت فورد سرى اف دومىن ماشىن پرفروش دنىا لقب گرفت با فروش بىش از 1/000/000
فورد موستانگ هم پرفروش ترىن کوپه دنىاست
پس شما هم تعصب دارى عىن من
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶کامنت بالاى من در جواب efk هستش
ونوم اف ۵
۱۵ بهمن ۱۳۹۶فورد جی تی با انجین کوچکتر و اسب بخار کمتر پورشه رو نابود کرد اینو هم بگو ضمنا قیمتش هم نصفه
مهدی
۱۵ بهمن ۱۳۹۶واقعا که چه ربطی داره امریکایی بودن شرکت اتفاقا تسلا 180 درجه با بقیه امریکایی ها فرق داره دوم این که ممگه همه چیز سرعت ماشینه اگه اینطوره من میگم اصلن هیچکدوم با نصف قیمت پورش نیسان جی تی ار میخرم تو هر پیستی پورش رو سوسک کنه سوم این که اینده مال تسلاست تا پانامرا
Archi KHAN
۱۴ بهمن ۱۳۹۶علی جان :
میشه هم با 185هزار دلار یه پراید خرید ، بقیه اش را هم کلی پراید خرید … !
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ارچى خان
چقدر با مزه اى شما
ونوم اف ۵
۱۵ بهمن ۱۳۹۶اره میشه دو برابرش کرد یه قورباغه با رنگ خاص خرید و دلخوش بود که خاصه خخخخ
آرش آمریکایی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶فکر میکنم بهتر بود ازتسلا مدل D100 استفاده میشد
و پاناما هم مدل تویین توربو هیبریدیش
قوی ترین مقابل قوی ترین
انتخاب من تسلا
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ارش جان نىستى ىه مدت؟؟؟؟
حتما درگ تسلا مدل d رو با چلنجر هلکت رو ببىن
شتاب عجىبى داره تسلا
آرش آمریکایی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ممنون علی جان حتما میبینم
رضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۶فاز پدال نمیدونم چیه که میاد بالاترین رو با پایین ترین مقاییسه میکنه
تسلا رو باید بالا ترینشو میزاشت
پدال میشه ی توضیح بهمون بدی درباره فازت عزیزم؟
PaRHaM
۱۴ بهمن ۱۳۹۶دقیقا?
سامان اذری
۱۴ بهمن ۱۳۹۶پانامرا باس با CLS رقابت میکرد نه تسلا
این ماشینها خداشون هم یکی نیس
F۲۲RAPTOR
۱۴ بهمن ۱۳۹۶پس با این نتیجه پدال خواسته به عمد تسلا حذف شه
عارف
۱۴ بهمن ۱۳۹۶قیمت تسلا خیلی بهترە.رای دادن تو سایت بیشتر مشخصات فنی و شکل و ضاهر هستش ولی اگر در دنیای واقعی بخوای انتخاب کنی قیمت اولویت اول هستش.
به نظرم بهتر بود نخسه هیبردی پورشه رو با قوی ترین نخسه تسلا مقایسه میکردید.
رامين
۱۴ بهمن ۱۳۹۶شما هیوندا رو مقایسه نمیکنیا دوست عزیز پورشه هست حرف اول تو دنیارو میزنه بی ام و هم بود یه m6 بازم m6 برنده بود کنار تسلا همه چی که شتاب نیست مهم رانندگی و لذتش هست
Divergence
۱۴ بهمن ۱۳۹۶من عاشق خودروهای الکتریکی هستم و آرزو دارم روزی برسه که برد آنها به 1000 کیلومتر برسه و موتورهای درون سوز کلا منقرض بشن. اما در حالت فعلی ، پانامرا را انتخاب میکنم
Fericuda
۱۴ بهمن ۱۳۹۶لذت رانندگی تو صدای موتور و دنده عوض کردنشه
رانندگی با ماشین الکتریکی چه جذابیتی داره؟ :/
Saeed Boroomand
۱۴ بهمن ۱۳۹۶دنده دستی کسی نمیخره این روزا، اتوماتیک بیشتر مشتری داره … معمولا روی پایین ترین رنج هر مدل میگذارن… یا بعضی ماشین های اسپورت… صدای موتور رو هم همین پورش برید ببینید چقدر ایزوله کننده صدا به کار میبره…
به جز این این استدلال دوستان در مورد صدای لذت بخش ماشین ها فقط برای تعداد محدودی ماشین خیلی گرون صادقه، و واقعا برای اکثریت مصرف کننده ها من نمیدونم شنیدن صدای پژو جهارصد و پنج واقعا لذت بخشه؟ یا شنیدن صدای سانتافه توی دور موتور بالا؟
حرفاتون خوبه ها اما واسه جمعه بعد از ظهر توی پیست یا توی جاده، بقیه روزای هفته سخته.
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چه دوئل مسخره ای
بهتر نبود پانامرا با cls یا audi a7 یا… مقایسه میشد؟؟؟
Saeed Boroomand
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چرا مسخره، همه جا اینا رو با هم مقایسه میکنن، مهم تر از منتقد ها خریدار ها اینا رو با هم مقایسه میکنن و میرن خرید. آمار فروش ها هم همینو میگه.
Mahdi CHEVROLET
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چرا قیمه ها رو میریزید تو ماستا
اصلا این دوتا رقیب همن؟؟؟؟؟
بعدشم چرا از P100 استفاده نکردید که قیمتشم نزدیک تره؟؟ و از ضعیف ترین مدلش استفاده کردید؟؟؟
بعد برای بنزینی برد تعیین میکنید که برد اکتریکی در مقابلش هیچ باشه؟؟؟
قشنگ معلومه از عمد جوری برنامه چیدید که تسلا حذف بشه؟
تاسف برای سایتی که با تعصب دوئل میزاره
اقای دهقان جواب؟؟؟؟؟
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶مهدى خدا شاهده من مىخواستم همىن رو بگم
تسلا محصول برقى هستش و نباىد با محصول بنزىن سوز طرف مىشد
امیر دهقان
۱۴ بهمن ۱۳۹۶درود دوست گرامی
همانطور که در مقدمۀ دوئل هم گفته شده، قبلاً تسلا مدل S و X در گروه خودروهای سبز قرار داشتند اما چون این دو ماشین از لحاظ قیمت و عملکرد کاملاً با دیگر خودروهای آن گروه فاصلۀ داشتند تصمیم گرفتیم تسلا مدل S و مدل X را بترتیب به گروه سدانهای متوسط لوکس و کراساوورهای متوسط لوکس منتقل کنیم.
دو خودروی این دوئل هم از جهات مختلفی با یکدیگر همخوانی دارند و توسط سایتهای مختلفی باهم مقایسه شدهاند.
در مورد انتخاب مدل P75 اما حق با شما است و مشخصات دو خودرو با انتخاب قویترین مدلها اصلاح شد.
(Ali (Chevy nova
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ممنون از جناب دقان که پاسخگو بودن
با اىن تفاسىر گشتاور تسلا خىلى خىلى بهتره و البته قىمتش هم باز کمتره
Mahdi CHEVROLET
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ممنون
درست شد
قبلا خیلی تفاوت غیر منطقی داشت
Ali
۱۴ بهمن ۱۳۹۶آقای دهقان پس تکلیف اون تعداد رایی که قبل از اصلاحات داده شده چی میشه؟ اونی که اول گذاشتید برتری کاملا با پورشه بود به جز قیمت. برای همین فاصله زیادی گرفت. بعد الان که اصلاح کردید برتری کاملا با تسلاست. به نظرم باید کلا از اول رای گیری شه :) . چون رای داده شده تو سایت قابل اصلاح نیستش.
شاهين
۱۴ بهمن ۱۳۹۶منم تسلا رو انتخاب کردم.ولی پورشه رو بیشتر دوس دارم…واقعا انتخاب بین عقل و قلب بود. همه چیزه پورشه رو بیشتر دوس دارم ولی تسلا هم اونقدی خوب بود که بتونه با نصف قیمت پورشه نظر منو جلب کنه.این دوعل از اونایی بود که واقعا باید هر دو تا ماشین رو از نزدیک دید و سواری و کیفیتشون رو دید و رای داد.نمیشه از راه دور همینجوری نظر داد
❤❤GERMANY❤❤
۱۴ بهمن ۱۳۹۶با تمام عشق و علاقه ام به پورش و موفقیت آن اما این دویل اشتباه می باشد لطفا در آن تجدید نظیر فرمایید
PaRHaM
۱۴ بهمن ۱۳۹۶آقا این دو ماشین هیچ ارتباطی بهم ندارن
اگه بحث کمبود رقیبه
ی ماشین مرتبط تر میشد پیدا کنید بزارید!
.
اگه بحث اینه ک چون چهارتا در دارن و چهار تا چرخ، پس مثل همن
میشد مدل بالا رده تسلا رو آورد ک شباهت قیمتی داشته باشه
.
اگه بحث شباهته
ک خب پانامرا نسخه هیبرید داره، اون باید با هم قیمتش مقایسه بشه!
.
.
کلا این قسمت از بیخ و بن اشتباهه
تقاضای پاسخ گویی دارم
با تشکر ?
PaRHaM
۱۴ بهمن ۱۳۹۶با تشکر
درست شد??
ممنون از پیگیری?
Hamid.Hellcat
۱۴ بهمن ۱۳۹۶من چون علاقه ای به ماشین برقی ندارم انتخابم پانامرا هست. صدای پانامرا یه چیز دیگه است.
Just bentley continental
۱۴ بهمن ۱۳۹۶پدال اولا که این دوئل کاملا غلطه اخه چرا مدل پایه یه ماشین با مدل خفن اوک یکی مقایسه می کنین
بعد چرا می خواین به زورم که شده تسلا رو حذف کنین
اخه قیمتارو نگاه کنین بابا حداقل دو مدل که هم قیمتن رو کنار هم بزارین اون وقت ببینیم تسلا چی کا می کنه
بعدش چرا ارقام پورشه رو برا خودتون عوض می کنین که حتما ببره
کجای صفر تا صد پورشه پانامرا ۳ ثانیست مگه اونتادوره.
کلا می خواین که تسلا حذف شه مشکل دارین باهاش.
لطفا این دوئل رو حذف کنید
Efk
۱۴ بهمن ۱۳۹۶دوئلا دیگه فله ای شده،درهمه
این چه وضعشه کجای اینا بهم میخورن؟
سدان کوپه و سدان متوسط و الکتریکی و ….
دیگه چیزی نبود باهم قاطی کنید؟
ساسان
۱۴ بهمن ۱۳۹۶پانامرا با وزن بالای دو تن(وزنی برابر کلاس اسیووی های میان سایز) عجب شتاب خوبی داره.من جاهای دیگه شتاب بالای 3ثانیه خوندم..طراحی داخلی پانامرا عالیه
SQ12
۱۴ بهمن ۱۳۹۶با عرض سلام و ادب و احترام خدمت تمام پدالی های عزیز.نویسنده ی محترم پورشه پانامرا مال سگمنت سدان های کوپه و همچنین سگمنت F هست و با این سگمنت همخونی نداره.
منبع معتبر:ویکی پدیای انگلیسی.
F-segment, or full-size luxury/high-end luxury is a car classification defined by European Commission. It is a niche of the European market (approx. 0.3%) and the range is limited to only a few models. Typical F-segment cars include the Audi A8, BMW 7 Series, Jaguar XJ, Lexus LS, Genesis G90, Kia Quoris, Maserati Quattroporte and Mercedes-Benz S-Class. Usually the vehicles are large and have four-doors, but in more recent years, coupés and convertibles, as well as five-door hatchbacks have started to emerge.
Luxury car saloons, as we recognise them today, can trace their origins back decades with some of the above manufacturers having an unbroken lineage dating back to the 1950s. Mercedes-Benz, for example, offered its unibody ‘Ponton’ luxury car in 1954, which was a direct predecessor of the first S-Class which appeared in 1972. Jaguar’s XJ appeared in 1968, the same year as the precursor (BMW E3) to the BMW 7 Series, which itself debuted in 1977. Audi and Lexus entered the luxury car market in the late 80s with their V8 (later A8) and LS models, respectively.
In South Korea, motoring brands often linked up with long-established foreign car manufacturers to build their first luxury cars. The first Hyundai Equus was developed with Mitsubishi, who released the almost identical Proudia and Dignity models in 1999. The Daewoo Arcadia was a badge engineered Honda/Acura Legend while the initial SsangYong Chairman was heavily based on Mercedes-Benz mechanicals.
Cadillac is the only American manufacturer to officially import some of their luxury cars into Europe, including the fourth and fifth generation Sevilles which were replaced by the STS in 2004 and CT6 in 2016.
Extended wheelbase variants of these cars are common, as many of the luxury features are placed for the rear-seat occupants. In some markets (depending on the manufacturer), short wheelbase models are excluded completely, and only long wheelbase variants are sold.
Ultra-luxury car manufacturers such as Rolls-Royce or Bentley also fit into this segment. Top-spec flagship models that have a V12 engine planted inside such as BMW 760Li or Mercedes-Benz S600 are sometimes classed as ultra-luxury cars.
Current F-segment cars
Aston Martin Rapide (2010-)
Audi A8 (1994-)
Audi S8 (1996-)
Bentley Flying Spur (2005-)
Bentley Mulsanne (2010-)
BMW 7 Series (1977-)
Bufori Geneva (2010-)
Cadillac CT6 (2016-)
Genesis G90 (2015-)
Hongqi L5 (2014-)
Jaguar XJ (1968-)
Kia Quoris (2012-)
Lagonda Taraf (2016-)
Lexus LS (1989-)
Lincoln Continental (2016-)
Maserati Quattroporte (1963-)
Mercedes-Benz S-Class (1972-)
Mitsubishi Dignitiy (2012-)
Nissan Cima (1988-)
Porsche Panamera (2009-)
Rolls-Royce Ghost (2010-)
Rolls-Royce Phantom (2003-)
SsangYong Chairman (1997-)
Tesla Model S (2012-)
Volkswagen Phideon (2016-)
Lexus LS
2-door models
Bentley Continental GT (2003-)
Bentley Continental GTC (2006-)
Mercedes-Benz C217 (2014-)
Mercedes-Benz A217 (2015-)
Rolls-Royce Wraith (2013-)
Rolls-Royce Dawn (2015-)
See also
Car classifications
References
“REGULATION (EEC) No 4064/89 – MERGER PROCEDURE” (PDF). Office for Official Publications of the European Communities L-2985 Luxembourg.
“European car sales analysis March 2015 – models”. Left Lane.
Saeed Boroomand
۱۵ بهمن ۱۳۹۶استدلالتون راستش کاملا درست نیست. اخیرا بعضی کمپانی ها به همین دلیل سعی کردن بگن که تسلا مدل اس رقیب مثل سری پنج بی ام و هستش. در حالی که به خاطر پلتفرم باید دسته بندی جدید ارایه بشه. هم فاصله محوری و هم فضای داخلی و هم فضای بار تسلا مدل اس با آیودی ای ۸ یا بی ام و سری سون رقابت میکنه. انی که تسلا تونسته ابعاد خارجی کوچک تری ارایه بده یه جور مزیته.
به جز این توی دسته بندی امریکایی این ها توی فول سایز واقع میشن همگی.
در حالت کلی وقتی کسی میره خرید نمیپرسه آقا ماشین اف کلاس چی دارین دم دست، امکانات و فضایی که این ماشین ها دارن همه توی یه کلاس قرار میگیره. مسیله ساده تر بودن و خام تر بودن طراحی تسلا هست که کم کم یاد میگیرن اینا هم، و از طرفی غیر تکنولوژیک تر بودن امکانات و رابط کاربری بقیه.
آخرین آمار فروش رو هم گذاشتم به پیوست :
https://www.statista.com/statistics/287753/large-luxury-vehicles-sales-by-make-in-the-united-states/
امیر رضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۶اگه اینجوری باشه که کلا باید یه دوئل برای ماشین های الکتریکی به صورت مجزا راه اندازی بشه…
و درگ و مقایسه ای هم که بینشون برگزار میشه بی معنیه!!!!!
در صورتی که اگه تسلا بخواد برای خودش اسم و رسمی راه بندازه(که واقعا داره این کارو میکنه…) باید با همچین ماشین هایی مقایسه بشه…
چون فعلا رقیب خاص و مطرحی نداره…
پس یه مدت زیاد سخت نگیریم…
pool
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چطوره اسمارت فورتو بندازیم با اس کلاس بعد بگیم اسمارت ارزونتره اون خوبه
BMW
۱۴ بهمن ۱۳۹۶اوفف باک پانامرا ۹۰ لیترِ با اون مصرف کمش!!!! پورشه چه کرده این ماشین فوق العادس واقعا بهترین سدان از نظر من.
همه چی داره هم جادار هم پرشتاب پر سرعت هم زیبایی بینظیر مخصوصا داخلش عالیه.
اصلا همون تنظیم دریچه هوای وسطش یه دنیا میرزه.
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶نمیشه گفت قابل قیاس نیستن چونکه از نظر اتاق تو یک کلاس قرار دارن و کسی که میخواد یه سدان لوکس بخره نمیتونه بگه من فقط میخوام از بین سدان های لوکس برقی یکی رو انتخاب کنم چون تنوعی ندارن!در هر صورت خودروی بهتر بین این دوتا مشخصا پانامرا هست اما خب با پخته تر شدن ماشینهای برقی آینده مال اونهاست
DELL
۱۴ بهمن ۱۳۹۶تسلا یه سر و گردن بالاتره.نمیدونم چرا رای هاش کمتره.
#تعصب
ونوم اف ۵
۱۵ بهمن ۱۳۹۶خیلی دوئل های دیگه هم تعصب باعث حذف ماشین برتر شده
Just bentley continental
۱۴ بهمن ۱۳۹۶پس لطفا الان که مشخصات رو دوباره گذاشتین دوئل رو از اول بزارین با تشکر
چون کاربرا از قبل بخاطر مسخصات شاید به پورشه رای دادن
لطفا عوض کنید.
شاهین
۱۴ بهمن ۱۳۹۶فقط حجم صندوق تسلا رو دریاب !!!
Just bentley continental
۱۴ بهمن ۱۳۹۶پدال جان لطفا دوئل رو دوباره از اول برگذار کنید
حرفه درستی می زنم چرا دیس می دید
SQ12
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چرا ماشین هایی که توی سگمنت های دیگه هستن رو آوردین اینجا؟
جگوار XJ
کادیلاک XTS
آکورا RLX
بی ام و سری ۶ گرن توریسمو
بی ام و سری ۶ گرن کوپه
مرسدس بنز CLS
آئودی A7
تسلا مدل S
لکسوس ES
همینا رو میگم.
Amin
۱۴ بهمن ۱۳۹۶چی شد یهو پانامرا و a7 و cls اومدن تو این گروه؟?
اینا سدانای کوپن،الان مثلا پانامرا اینجا ببره باید بره جلو سری ۵ یا e class؟
چه ربطی دارن اصن!
Mehdi TuRbO
۱۴ بهمن ۱۳۹۶به نظر من بهتر بود خودروهای الکتریکی تو ی گروه جدا بررسی میشد چون این خودروها طرفدارای خیلی انچنانی ندارند در مقابل بنزینی حتی هیبریدی به دلیل طراحی خاصشون. درست تعدادشون کمتر بود ولی شاید منصفانه تر بود.
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۶عاشق این گشتاورای تسلام حالتی که این تمام برقی هادارن از جمله جای قرار گیری موتور یا موتور ها و… خیلی کمک میکنه تقریبا میشه گفت کلا اون هست که گشتاور رو تا حد دیوانه واری بالا میبره مثل رودستری که سال 2020 یا 2019 تولید میشه ک حدود 10000 نیوتون متر گشتاور داره به قول خود پدال بله درست خوندین ده هزار نیوتون متر
mazaher
۱۴ بهمن ۱۳۹۶فقط پورشه.
javad
۱۴ بهمن ۱۳۹۶سردبیر عزیز فکر نکنم جای لکسوس ES. وکادیلاک XTS تو این سگمنت باشه
امیر دهقان
۱۴ بهمن ۱۳۹۶درود به تمام مخاطبین و همراهان مجلۀ پدال
مخاطبین قدیمی پدال در جریان هستند که حدود یازده ماه است که ما برگزاری دوئلهای خودرویی را آغاز کردهایم و طی این مدت بیوقفه هر روز یک دوئل در سایت منتشر شده است. برگزاری این رقابتها با این گستردگی پروژۀ بزرگی است که علیرغم تمام سختیها، به یاری خدا و همراهی شما عزیزان در حال انجام است. در این رقابتها تمام سعی بنده و سردبیر محترم بر برگزاری هرچه عادلانهتر دوئلها بوده است تا در حق هیچ خودرویی ظلم نشده و شاهد نتایج صحیح و منصفانه باشیم. به همین دلیل برای هرچه حرفهایتر شدن سطح رقابتها چندین بار در چیدمان خودروها و گروهها تغییراتی ایجاد شده است.
اما گاهی واقعاً سردرگم و آشفته میشوم. مثلاً هنگامیکه تسلا مدل S را در گروه خودروهای سبز قرار میدیم برخی میگویند این ماشین با سایر خودروهای این گروه همسطح نیست. وقتی تسلا مدل 3 را در برابر شورلت بولت قرار میدهیم، میگویند این خودرو هرگز همسطح بولت نیست. سپس مدل S که خودروی کرانتر و قویتری از مدل 3 است را به گروه سدانهای متوسط لوکس میبریم، گفته میشود که چرا خودرویی الکتریکی را در بین بنزینیها قرار دادهاید. آنرا در برابر پورشه پانامرا قرار میدهیم، به تمسخر میگویند در دوئل بعدی پراید را در برابر مرسدس بنز S کلاس قرار دهید.
لکسس ES را در گروه سدانهای بزرگ و در برابر رنو لتیتود قرار میدهیم، سیل اعتراضات روان میشود که لکسس خودرویی لوکس بوده و چرا در این گروه قرار گرفته. آنرا به گروه سدانهای متوسط لوکس انتقال میدهیم. اعتراض میشود که جای ES اینجا نیست.
و از این دست موارد فراوان است….
از سوی دیگر گاهی تهمت میزنند که ما در این رقابتها از بعضی خودروها طرفداری میکنیم و با برخی دشمنی داریم!
در اینطور مواقع است که به بنبست میرسم و با خود میگویم شاید بهتر بود اصلاً این دوئلها را آغاز نمیکردیم و بجای صرف این همه وقت و انرژی برای آماده کردن این رقابتها بصورت روزانه، با اعصابی راحتتر به مطالب معمولی سایت میپرداختیم.
البته بههیچعنوان مِنّتی در کار نیست. آماده کردن این مطالب وظیفۀ ما است و حرفی هم در آن نیست. اما کمی از این همه اعتراض رنگوارنگ و جورواجور دلگیرم و این هم درددلی کوتاه با شما مخاطبین عزیز بود.
سپاس فراوان از همراهی شما
امیر رضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بعضی از ماها به خدا هم انتقاد داریم…!!!!!
شما دلگیر نباش…
Mahdi CHEVROLET
۱۴ بهمن ۱۳۹۶بله درسته
شایدم توقع ما زیاده
شما هم دوئل هم مطالب عادی رو زحمتشو میکشید
اما واقعا دوئل امروز خیلی ناجور بود یه بنزینی و یه الکتریکی در مقابل هم بودن الان رقابت بین هیبریدی و الکتریکیه باز بهتره تا قبلی
اما منظور من و دوستان جدا کردن الکتریکی و هیبریدی و هیدروژنی از هم بود نه انتقال به جایی بدتر
ونوم اف ۵
۱۵ بهمن ۱۳۹۶اقای دهقان از شما تشکر میکنم مخصوصا به خاطر ترجمه مطالبی از ماشین های امریکایی
Ahmad
۱۴ بهمن ۱۳۹۶از نظر من اصلا چینش مسابقه و انتخاب رو در رو خوب و متوازن نیست بعضی ها همینطوری میتونی بگی انتخاب همه چیه باید انتخاب جنبه چالشی داشته باشه از نظر من که کمک کنه حداقل به انتخاب درست و کمی منطقی بودن در انتخاب اون چیزی که دنیا مبنای انتخاب نهایی میشه.