در قسمتی دیگر از دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودروی پدال، امروز به گروه کراساوورهای متوسط لوکس رسیدهایم. در دوئل قبلی این گروه، بامو X5 در برابر ولوو XC90 قرار گرفت که طی این رقابت تعداد ۱۵۹۹ رأی از سوی شما همراهان همیشگی دریافت شده است. از این آراء، X5 موفق به کسب ۶۹۸ رأی شد و بدین ترتیب از دور رقابتها کنار رفت چراکه XC90 با کسب ۹۰۱ رأی یا بهعبارتدیگر ۵۶ درصد از کل آراء، بهعنوان برندهٔ این دوئل به مرحلهٔ بعدی صعود کرد. امروز در سومین دوئل گره کراساوورهای متوسط لوکس به تماشای رقابت پورشه کاین و اینفینیتی QX70 مینشینیم.
مازراتی لوانته | رنجروور اسپرت | بامو X5 | ولوو XC90 |
رنجروور اسپرت | ولوو XC90 | ||
بیوک انکلیو | اینفینیتی QX60 | مرسدس بنز GLE | لکسس RX |
؟ | ؟ | ||
کادیلاک XT5 | لینکلن MKX | آکورا MDX | فولکسواگن توآرگ |
؟ | ؟ | ||
پورشه کاین | اینفینیتی QX70 | لینکلن MKT | ؟ |
؟ | ؟ |
پورشه کاین
پیش از آنکه تب کراساوورسازی تا این حد فراگیر شود، خودروسازانی مثل بامو، آئودی، فولکسواگن و پورشه به سمت ساخت چنین خودروهایی رفتند. بدین ترتیب پورشه در سال ۲۰۰۲ نخستین شاسیبلند خود را با نام کاین معرفی کرد. این خودرو که یک کراساوور لوکس متوسط بود، روی پلتفرم PL71 گروه فولکسواگن ساخته شده بود که با دیگر کراساوورهای متوسط این گروه یعنی فولکسواگن توآرگ و آئودی Q7 مشترک بود. کاین ساختارشکنی بسیار بزرگی برای پورشه محسوب میشد چراکه این شرکت تا آن زمان غیر از خودروهای اسپرت، محصول دیگری تولید نکرده بود و بنابراین این ریسک بزرگی بشمار میرفت. نسل اول کاین به مدت هشت سال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رسماً نسل دوم آن رونمایی شد که تا به امروز در حال تولید است. البته نسل دوم کاین برای سال ۲۰۱۵ دستخوش فیسلیفتی جزئی قرار گرفت تا همچنان توانایی رقابت آن در بازار شلوغ این روزهای کراساوورها حفظ گردد. نسل دوم این کراساوور لوکس آلمانی نیز روی پلتفرم PL72 گروه فولکسواگن ساخته شده که بازهم با فولکسواگن توآرگ مشترک است. کاین موفقیت و فروش مناسبی را برای پورشه به همراه داشت که به همین دلیل این شرکت در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۳، دومین کراساوور خود را نیز با نام ماکان رونمایی کرد که کوچکتر از کاین است. بدن ترتیب هماکنون در سبد محصولات پورشه دو کراساوور وجود دارد که بهاحتمالزیاد در آیندهٔ نزدیک کاین کوپه هم به آنها خواهد پیوست. پورشه کاین هماکنون در انواع بسیار مختلفی شامل پایه، S، S هیبریدی، GTS، توربو، توربو S، دیزل و دیزل S تولید میشود که قویترین آنها مدل توربو S با پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 توئین توربو به قدرت ۵۵۰ اسب بخار است. ولی ما برای این رقابت به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، نسخهٔ پایهٔ بنزینی کاین را انتخاب کردهایم. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تیپترونیک آیسن به هر چهارچرخ منتقل میشود.
اینفینیتی QX70
اینفینیتی برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ با معرفی مدل QX4 به بخش شاسیبلندها وارد شد؛ اما این خودرو که تا سال ۲۰۰۴ به تولید رسید، در اصل نسل دوم نیسان پثفایندر بود که با تغییراتی جزئی بهعنوان یک SUV متوسط لوکس توسط اینفینیتی به بازار عرضه شد؛ بنابراین QX4 را نمیشد یک اینفینیتی واقعی دانست؛ اما در سال ۲۰۰۲، این برند متعلق به نیسان، کراساوور متوسط لوکسی بنام FX را معرفی کرد که بهنوعی جایگزین QX4 محسوب میشد؛ اما FX برخلاف سلفش، کراساوور مستقلی از سوی اینفینیتی بود و به همین دلیل میتوان آنرا نخستین شاسیبلند واقعی این شرکت دانست؛ بنابراین وجه اشتراکی که بین دو خودروی این دوئل وجود دارد این است که هردو نخستین کراساوورهای برند خود هستند و نسل نخست هردو در سال ۲۰۰۲ معرفی شده است. اینفینیتی FX روی پلتفرم دیفرانسیل عقب FM نیسان ساخته شده بود که با مدل اسپرت نیسان 350Z مشترک بود. تولید نسل اول این کراساوور لوکس ژاپنی تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت تا اینکه در نمایشگاه ژنو همین سال، نسل دوم معرفی شده و با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد. این نسل هم مانند قبل روی پلتفرم FM نیسان ساخته شده و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نامگذاری اینفینیتی، از آوریل سال ۲۰۱۳، نام FX به QX70 تغییر پیدا کرد. بااینحال بهتازگی نیسان اعلام کرده است که به خاطر تمرکز بیشتر بر روی نسل جدید کراساوور کوچکتر QX50، تولید QX70 را رسماً پایان داده است. البته طبق گزارشاتی گفته شده که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ نسل سوم آن بر پایهٔ پلتفرم مشترکی با نیسان مورانو ساخته خواهد شد. QX70 با سه پیشرانهٔ V6 و یک نمونهٔ V8 به بازار عرضه میشد که ما برای این دوئل موتور ۳.۷ لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی آنرا انتخاب کردهایم. این موتور ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. وظیفهٔ انتقال این نیرو به هر چهارچرخ را هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک بر عهده دارد.
مشخصات فنی
پورشه کاین | اینفینیتی QX70 | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۷ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۷ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۲۰۱۲ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۵ متر | ۴.۸۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۹ متر | ۲.۸۸ متر |
حجم صندوق بار | ۶۷۰ لیتر | ۴۱۰ لیتر |
قیمت پایه | ۶۰,۶۵۰ دلار | ۴۶,۸۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9796925]
Amir schumacher
۵ مرداد ۱۳۹۶.
اسم پورشه کافیه.
Amir schumacher
۵ مرداد ۱۳۹۶من که نظرم رو گفتم و دیگه در مورد این دویل بحث نمیکنم.
ولی حیفم میاد اینجا حرف از کاین توربو اس نزنم
کاین توربو اولین کسی که بود که به شاسیبلندها این اعتماد به نفس رو داد که میتونن سوپراسپرت باشن.
۴۸۰۰ سی سی ۸ سیلندر
۸۰۰ نیوتن متر گشتاور
۳/۸ ثانیه تا ۱۰۰
مصرف ۱۱.۲ لیتر در ۱۰۰ (جاده)
واقعاً پورشه بهترینه . در کنار بنز ، بامو و آئودی.
.
چند روز پیش نظرسنجی گذاشتم در باب محبوبیت بین بنز و BMW.
بنز بیشتر رای آورد
حالا بین بنز و پورشه کدوم رو بیشتر آرزو میکنید ؟
Mercedes-Benz : لایک ???
Porsche : دیسلایک ???
عطا
۵ مرداد ۱۳۹۶اصلا این داخل پورشه گویای همه چیز هست.البته نه این که اینفینیتی بد باشه ولی خب مقاسه کنید.
?Challenger?
۵ مرداد ۱۳۹۶ظاهر فوقالعاده و کابین فوقالعاده و عشق به پورشه و ماشیناش باعث شد تا به یکی از بهترینهای این کلاس یعنی کاین رای بدم
?Challenger?
۵ مرداد ۱۳۹۶البته اینو هم بگم که متوقف شدن تولید این مدل از اینفینیتی تو رای دادن من تاثیر داشت
E 36
۵ مرداد ۱۳۹۶X5 اوت شد ؟!!!!
کاش سید بندی می کردی پدال جون همه خوبارو ریختی بیرون که!
ACR VIPER
۵ مرداد ۱۳۹۶فنی اینفینیتی یکم بهتره
فاصله محورشونم که تقریبا برابره
ولی خب جدای تعصب رو برند
ظاهر و کابین پورشه واقعا بروز تره
نظر شخصی بنده پورشه
MOBIN POURMAND
۵ مرداد ۱۳۹۶بخاطر حجم صندوق و مصرف سوخت ب کاین رای دادم
amin
۵ مرداد ۱۳۹۶انتخاب من کاین،انتخاب سختی نبود
مصطفی
۵ مرداد ۱۳۹۶تو همه نظر سنجی هایی که یه طرف پورشه بوده بهش رای دادم ولی به نظرم، جلوپنجره ماشینای پورشه خیلی قشنگ نیست، به نظرم حتی کیا اسپورتیج جلوش قشنگ تر از پورشه کاینه،
البته ناگفته نماند که پورشه از عقب یه دنیاست!
amin
۵ مرداد ۱۳۹۶کیا خودش نمای جلوی اسپرتیج رو از پورش کاین کپی برداری کرده اونوقت شما میفرمایید اسپرتیج از پورش کاین طراحی بهتری دارد؟؟؟!!!
مصطفی
۵ مرداد ۱۳۹۶نمیدونستم کپی کرده ولی از اصلش قشنگ تر شده
رامکال
۵ مرداد ۱۳۹۶از اونجایی که توی اهواز هم کاین دیدم هم اینفینیتیه شاسی بلند.
با احترام به اینفینیتی رای من 100 در 100 پورشه میباشد.
نت
۵ مرداد ۱۳۹۶یکی از زیباترین کراس اورهای جهان که طراحی بیرونی فوق العاده زیبایی داره همین xq70 اینفینیتی هست مخصوصا از نمای عقب با اون رینگهای 22 اینچی خیلی زیبا و وحشی هست.اولین بار xq 70 اینفینیتی رو تو قشم دیدم اولش فکر کردم این ماشین امریکایی هست بعد رفتم از نزدیک نگاش کردم دیدم پشتش نوشته اینفینیتی.تنها ماشین ژاپنی که به دلم نشسته بخاطر طراحی بیرونی همینxq70 اینفینیتی هست واقعا زیباست
Pooya
۵ مرداد ۱۳۹۶فرمون این اینفینیتیا چرا انقد زشته آخه
نت
۵ مرداد ۱۳۹۶زیباترین کراس اور جهان هیوندای سانتافه اسپرت 2018 و اینفینیتی xq70 هست.سانتافه اسپرت 2018طراحی بیرونی و هم طراحی داخلی زیبایی داره ولی اینفینیتی فقط طراحی بیرونی زیبایی داره.حیف که این مدل زیبای اینفینیتیxq70 دیگه از امسال تولید نمیشه مثل هیوندای گرنجور 2017 نسل قبلی که دیگه از امسال تولید نمیشه
فقط تویوتا و هوندا
۵ مرداد ۱۳۹۶آقای دهقان اطلاعات مصرف سوخت رو از کجا آوردید؟ همونطور که همیشه گفتید اغلب از سایت کار اند درایو اطلاعات رو استخراج می کنید. طبق این سایت هم مصرف پورشه کاین تو شهر 18mpg یعنی 13 لیتر تو صد کیلومتر، تو جاده 24mpg یعنی 9.8 و ترکیبی 20mpg یعنی 11.7 لیتر هستش. اطلاعات خود سایت پورشه هم تقریباً همین مقدارهاست. فقط تو شهر رو زده 19mpg
Amir schumacher
۵ مرداد ۱۳۹۶.
Fuel Consumption/Emissions** پورشه کاین ۳۰۰ اسبی (سایت رسمی پورشه)
Urban in l/100 km
12.3
Non-urban in l/100 km
7.5
Combined in l/100 km
9.2
CO2 emissions in g/km
215
اینفینیتی
FUEL EFFICIENCY / AUTONOMY
City 16.9 l/100km
Highway 11.9 l/100km
اونی که شما میگی یه مدل دیگه از کاین بوده
فقط تویوتا و هوندا
۵ مرداد ۱۳۹۶خیلی عجیبه. تو سایت پورشه آمریکا این عددایی که من کفتم زده. دقیقا هم همین مدل کاین با همین موتور. اما الان که نگاه کردم تو سایت international پورشه این عددایی که شما گفتید رو زده! دلیلش چیه؟
امیر دهقان
۵ مرداد ۱۳۹۶در سایت کار اند درایور هر چه گشتیم آزمایش رانندگی با نسخۀ پایۀ کاین با موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی رو پیدا نکردیم. برای همین ناچاراً مشخصات کاین رو از این منبع گرفتیم:
https://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=21433
فقط تویوتا و هوندا
۵ مرداد ۱۳۹۶چی کار به آزمایش رانندگی دارید. مشخصات همه ی مدلاشو زده دیگه. اینم مشخصات کاین با موتور 3.6 لیتری تنفس طبیعی:
http://www.caranddriver.com/porsche/cayenne/specs/2017/Cayenne-SUV/385138
اینم سایت رسمی پورشه آمریکا:
http://www.porsche.com/usa/models/cayenne/cayenne-models/cayenne/
امیر دهقان
۵ مرداد ۱۳۹۶ممنون از اطلاعرسانی شما
مصرف سوخت کاین اصلاح شد، البته برای رعایت عدالت، اطلاعات QX70 هم از سایت http://www.auto-data.net گرفته شده بود که حالا مصرف سوخت اون هم با توجه به عدد اعلامی کار اند درایور تغییر داده شد.
دلیل اختلاف در ارقام مصرف سوخت هم اینه که شیوۀ تعیین مصرف سوخت در اروپا و آمریکا متفاوته که ما تا حد امکان از اعداد اعلامی سازمان EPA آمریکا استفاده میکنیم چون این سازمان مصرف سوخت ماشینها رو با انجام آزمایشهای واقعی و دقیق اعلام میکنه و بنابراین اعداد اعلامی اون تا حد زیادی به شرایط واقعی رانندگی نزدیک هستن.
نت
۵ مرداد ۱۳۹۶نکته منفی در مورد اینفینیتی xq70 طراحی داخلی نچندان زیبای این مدل هست و صندلی زشت دوخت شطرنجی و داشبورد و ال سی دی بد و شلوغی داره و اصلا داشبورد و دکمه های اطراف ال سی دی زیباو به روز نیست
نت
۵ مرداد ۱۳۹۶من تعجبم چرا اینفینیتی xq70 به این زیبایی چرا تو طراحی داخلی ضعیف عمل کرده .واقعا ال سی دی و دکمه های اطراف ال سی دی بدجوری تو ذوق میزنه و زشته و اصلا بهش نمیاد این طراحی داخلی
#ali.m#
۵ مرداد ۱۳۹۶اینفینیتی واقعا زیباست ولی نه اندازه پورش
کاین رو خیلی دوست دارم
تو جدول هیچ کدوم برتری کامل ندارن .ولی من کاین رو بینهایت دوست دارم .و بهش رای دادم
datsun
۵ مرداد ۱۳۹۶بعضی ها خیلی اینفینیتی رو دست کم گرفتن
همین که این ماشین رگه های از اسپورت سری افسانه ی زد داره کافیه
نیسان تو ساخت شاسی بلند تجربه خیلی طولانی داره زمانی که خیلی از کمپانی معروف حتی یک شاسی بلند هم تو تولیداتشون وجود نداشت
Roham
۵ مرداد ۱۳۹۶پورشه همه ماشیناش شبیه هم دیگه ست
اگه ماکت یه 911 رو جلوی سماور بگیری دستت و از بالا به پایین بیاری ، تمام مدل های پورشه رو می تونی ببینی
پورشه از نظر فنی خیلی خوبه و خیلی حرف واسه گفتن داره ولی من چهره ماشیناش حال نمی کنم
خیلی تکراری و کلیشه ای هستن
QX70 چهره به شدت جسور و تو دل برویی داره
میدونم که از نظر فنی پورشه از اینفینیتی با کیفیت تره ولی آخه مگه آدم می خواد چند سال رو با یه ماشین سر کنه!!
سیاوش
۵ مرداد ۱۳۹۶چون تو این سگمنت لوکس بودن در اولویته من بدون شک پورشه رو انتخاب می کنم فقط کافیه یه نگاهی به کابین دوخودرو بکنید تا رایتون پورشه باشه
ولوو هم در مقابل کاین قرار بگیره رای من پورشست
Saman
۶ مرداد ۱۳۹۶تنها مزیت کایان نسبت به اینفینیتی زیباتر بودن طراحی داخلی هستش ،ولی طراحی خارجی اینفینیتی بسیار زیباتره و این هم بماند که پورش کایان در لیست زشت ترین خودروها همواره مقام داشته و بر سر رقابت زشت ترین طراحی با آزتک و mpv فیات جزو فینالیستها بوده :D و پورش کایان در دورهای پائین پیشرانه صدای آشنای “تاپ تاپ” فوولووکس قورباغه تولید میکنه که به یه خودرو گران نمی خوره. اینفینیتی از نظر کیفیت (ژاپنی :-) ) و فنی و زیبائی ظاهر بهتره گرچه آکورا mdx و کادیلاک xt5 و لکسس rx بهترین هستن :-)
محمد شجاعی
۶ مرداد ۱۳۹۶سامان جون قربون دهنت.البته من کاری به ظاهر ندارم.توی دوئل خودرو ها اولین ملاک برای من مشخصات فنی،دوم کیفیت قطعات،و سوم ظاهر ماشینه.که البته با وجود لوکس بودن کاین،من به خاطر مشخصات فنی و البته کیفیت بالای قطعات QX70،به این ماشین رای میدم.
KING 918 (محمدرضا)
۶ مرداد ۱۳۹۶یعنی این ظاهر نا هماهنگ اینفینیتی از کاین بهتره ؟؟؟؟؟؟
کاین زشته ؟؟؟؟؟ کیفیتش از ماشین های ژاپنی کم تره ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ممنونم ممنونم استفاده کردیم
ali a
۶ مرداد ۱۳۹۶با اینکه طراحی بیرونی اینفینیتی رو از اولین بار که دیدمش دوسش داشتم ولی پورشه کاین تقریبا بهترینه تو این کلاس ..با اینکه گرون تره ولی لوکس بودن و سواری بسیار دلچسب و هندلینگ عالی اون زبانزد هست..پس پورشه رو بهتر میدونم
davood
۶ مرداد ۱۳۹۶برای من شتاب و قیمت مهمه پس انتخاب من اینفینیتیه .پورشه کاین شتاب واقعیش بالای 8ثانیه است اعدادو ارقام اعلامی آلمانیا بر روی کاغذ فقط خوبه.
KING 918 (محمدرضا)
۶ مرداد ۱۳۹۶شما اعداد واقعی رو از کجا اووردید ؟؟؟؟؟؟؟
لطفا سریعا به اقای دهقان بدهید که اشتباه پیش نیاد ممنون
اگر به کار اند درایو هم دادید که خدا خیرتون بده منتظرن
شهروز
۷ مرداد ۱۳۹۶بنظر من اسم کافی نیست باید کارایی رو دید وبراساس اون قضاوت کرد”اینفینیتی یه سروگردن بالاتره.
Farzad
۳ دی ۱۳۹۸عشق است پورشه کاین ولی از نوع turbo s