پورشه در طول تاریخ خود، خودروهای زیادی ساخته است اما در بین آنها هایپرکارهای بسیار کمی وجود دارد که از هرکدام از آنها نیز تعداد انگشتشماری تولید شده است؛ بنابراین دیدن سه نسل از هایپرکارهای پورشه در کنار هم رویداد بسیار نادری محسوب میشود. حال اما این اتفاق کمنظیر رخ داده و سه نسل از هایپراسپرتهای این شرکت پرآوازهٔ آلمانی گرد هم آمدهاند.
این خودروها شامل مدلهای ۹۵۹، کاررا GT و ۹۱۸ اسپایدر میشود که اولی به رنگ قرمز، دومی مشکی و سومی سفیدرنگ است. دراینبین، مدل ۹۵۹ که پدربزرگ جمع محسوب میشود از موزهٔ پورشه قرض گرفته شده است تا امکان اجتماع این سه افسانهٔ دنیای ماشینها فراهم گردد.
آنچه که در مورد این جمع سهنفره جالب به نظر میرسد این است که قوای محرکهٔ هرکدام از آنها کاملاً با دیگری متفاوت است بهنحویکه ۹۵۹ از یک پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توئین توربو به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده میکند، کاررا GT به پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی مجهز است که نیروی آن به چرخهای عقب منتقل میشود و ۹۱۸ نیز از قوای محرکهٔ هیبریدی V8 سود میبرد؛ بنابراین هرچند هر سهٔ این خودروها، هایپرکارهای موتور وسطی هستند که توسط یک شرکت ساخته شدهاند اما تفاوتهای زیادی بین آنها وجود دارد.
از این گردهمایی باشکوه، کمنظیر و بهیادماندنی تصاویر زیبایی گرفته شده که میتوانید آنها در این مطلب مشاهده نمایید؛ اما قصد داریم در پایان سؤالی را مطرح کنیم. اگر برفرض شما قادر بودید از بین این سه هایپرکار فوقالعادهٔ ساخت پورشه یکی را انتخاب کنید و از لذت رانندگی با آن بهرهمند شوید، کدامیک را انتخاب میکردید؟
مشخصات فنی
پورشه ۹۵۹ | پورشه کاررا GT | پورشه ۹۱۸ | |
سالهای ساخت | ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ | ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ | ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ |
تعداد ساخته شده | ۳۴۵ دستگاه | ۱۲۷۰ دستگاه | ۹۱۸ دستگاه |
پیشرانه | ۲.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۵.۷ لیتری V10 | ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۶۰۵ اسب بخار | ۸۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۹۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه | ۳.۵ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر در ساعت | ۳۳۰ کیلومتر در ساعت | ۳۵۰ کیلومتر در ساعت |
وزن | ۱۴۵۰ کیلوگرم | ۱۳۸۰ کیلوگرم | ۱۶۷۰ کیلوگرم |
فرامرز
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷کاررا جی تی با وزن پایین، گیبرکس دستی و دیفرانسیل عقب بودن هم سوپرکار هست هم اسپورت و برای افرادی که دنبال لذت رانندگی در کنار پرفورمنس بالا هستن انتخاب خیلی جذابیه. ولی از نظر تکنولوژی و پرفورمنس ۹۱۸ خیلی پیشرفت داشته و یه هایپرکار واقعیه.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷من عاشق کررا GTهستم هر چند پل واکر معروف به دیار باقی فرستاد ولی از دو تای دیگه بیشتر دوستش دارم
پرهام
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷کاررا GT با اون صدای استسنایی.
امیر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷959
با اون حجم کم و قدرت و شتاب بالا
هایپر کارم هایپرکارای قدیم
مسعود
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷918 انقلابی در دنیای هیبریدی ها بود….عاشقشم
Ali Keyhani
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷سه هایپر کار فوق العاده از پورشه که تونستن تو زمان خودشون با ابرخودروهای فراری رقابت کنن.
پورشه 959 VS فراری f40
پورشه کاررا جی تی VS فراری انزو
پورشه 918 اسپایدر VS فراری لافراری
کمتر شرکتی هس که تونسته توی سه نسل با ابرقدرتی مثل فراری رقابت ایجاد کنه.
Fk
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷أخرت تکنولوژی تو دهه هشتاد
یدونه یک هیجده ماکتشو دارم
یدونم کنترلی از ژاپن اوردم
۹۵۹ واقعا استثناییه
۹۱۸ و کأررا تو اوج پیشرفت خودرویی تولید شدن
نمیخوام از ارزشون کم کنم
ولی مشخصات ۹۵۹ قابلیتهاش هنوزم در خور توجه هستش
هنوزم غولیه واسه خودش
اما رقیبش اف ۴۰
اونم ماکتشو دارم
خیلی ماشین دیدم ولی اینو هنوز نتونستم لمس کنم
Amirferrari
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷من عاشق 918 اسپایدرم،کاش پورشه زودتر نسل جدید هایپرکارشو توسعه بده،مکلارن و فراری تا قبل ۲۰۲۰ جانشینای لافراری و p1 رو معرفی میکنن ولی پورشه اعلام کرده تا قبل ۲۰۲۵ از هایپرکار جدید خبری نیست که این میتونه واسه طرفدارا و خود برند پورشه اتفاق خوبی نباشه و پورشه رو از رقبا عقب بندازه،فاصله ۱۳ سال بین ۹۱۸ و هایپرکار جدید اصلا قابل قبول نیست اونم واسه خودرو سازی مثل پورشه که هم حمایت فولکس واگن رو داره و هم بهترین مهندس ها و تکنسین ها رو!!!!!!
Stern des südens
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷بدون شک بهترین سوپراسپرت ساز چهان پورشست
پدرخوانده ی موتوراسپرت …
همین 3 ماشین افسانه ای درستی حرف منو اثبات میگنن
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظرم مک لارن بهترین سوپر اسپرت سازه جهانه.
سال تاسیس:2010، تعداد جوایز انجین:3
پورشه، سال تاسیس:1931 تعداد جوایز انجین:7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخ
یعنی مک لارن تو جوایز انجین پورشه رو بگیره،آی بخندیم آی بخندیم.
..
..
نه ولی جدا از شوخی به نسبت بودجه ای که پورشه داره و کلی سرمایه گذاری تو تحقیق و توسعه و……. بایدم بهترین باشه تو این رده.
ولی نمیشه گفت صد در صد فراری بهتر از پورشس یا بر عکس.
Stern des südens
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷مک لارن سال 1963 تاسیس شده
این قضیه ی 2010 فقط بازی با تاریخ و بازی با اعداد و اسامیه
لابد افتخار ساخت مدل F1 رو هم باید تماما به پای BMW بنویسیم چون بر طبق گفته ی شما مک لارن سال 2010 تاسیس شده !!!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷حالا ما یه شوخی کردیم با پورشه نیگا چقدر جدی گرفته!!!!!
حال که جدی گرفتی…
.
برادر من اون سال 63 که تیم فرمول یکش تاسیس شده.
لااقل میگفتی سال 85 باز یه چیزی.
پورشه بیش از 70 سال سابقه ی تولید خودوری جاده ای داره،اصلا حالا بگیم بعد از جنگ بازم میشه 60 سال.
60 سال سابقه ی تولید موتور توسط پورشه رو داری با 8 سال سابقه ی موتوری مک لارن مقایسه میکنی؟؟؟
اولین ماشین جاده ای مک لارن هم که حدود 5 تا ازش تولید شد موتورش مال شورلت بود((ال تی1)) توسط تیم Bartz هم تیون شده بود و توسط شورلت برای مک لارن ساخته شد.
مک لارن تا قبل از سال 2009 هیچ فعالیت جدی ای در طراحی و توسعه انجین نداشته.
حالامثلا میگفتی سابقه ی ساخت خودرو داشته میشد یه فکری کرد.
..
بعدشم اصلا چه ربطی به ب ام و داره که میگی؟
بله افتخار ساخت و طراحی موتور رو باید به ب ام و داد.
مهدی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا براتون متاسفم با وجود لامبو دارین سر پوvش و مکلارن بحث میکنید نوچ نوچ نوچ نوچ
مانی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷۹۵۹ یه چیز دیگست
باید مدل اسپرتش که موتوره قویتری داره و کلا ۲۰تا ازش تولید شده رو میاوردن
یه سر و گردن بالاتر از اون ۲تایه دیگست(البته اگه نسبت بزمان بسنجی)
و مطمئنا یکی از بهترین ماشینهای تولید شده در طول تاریخ هست
Ali Keyhani
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷پورشه بهترین سوپراسپرت ساز جهانه
😂😂😂😂😂😂
جک خوبی بود خیلی خندیدم ساعت 6 صبح،خودتونم میدونین همون جوری که همه میدونن،بهترین سوپر اسپرت ساز جهان کدوم شرکته با اختلاف فاحش نسبت به بقیه،لازمم نیس اسمشو بگم چون همه میدونن منظورم چیه😊