دیروز با انتشار خبری درباره توسعه هایپرکاری جدید توسط پورشه طوفانی در فضای مجازی بر پا شد؛ اما این خودروساز آلمانی در مصاحبه با رسانهها چنین گمانهزنیهایی را رد کرده است.
یکی از نویسندگان کندی و طرفدار پورشه مدعی شده بود جانشین هایپرکار ۹۱۸ اسپایدر با نام GT1 در حال توسعه میباشد. او گفته بود:
من از یک منبع شایعاتی درباره محصول جدید پورشه شنیدهام و شما همین الان میتوانید پورشه GT1 را رزرو کنید. شایعه شده تولید این خودرو قرار است در ماه آگوست اعلام شود. پورشه GT1 یک محصول خاص و پیشرانه وسط بوده که دنبالهروی هایپرکارهای کررا GT و ۹۱۸ خواهد بود.
این اولین باری نیست که اخباری درباره چنین خودرویی شنیده میشود. اولیور بلوم مدیرعامل پورشه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ گفته بود که این شرکت در حال سرمایهگذاری روی هایپرکاری جدید بوده است؛ و از آنجایی که پورشه آماده حضور در کلاس جدید هایپرکارهای لمانز میشود، شاید نسخه جادهای این خودروی مسابقهای نیز عرضه شود.
البته که پورشه قبلاً از نشان GT1 استفاده کرده است. مدل ۹۱۱ GT1 اگرچه تشابهاتی با ۹۱۱ مشهور داشته اما زیرساخت آن کاملاً متفاوت بوده و در لمانز سال ۱۹۹۸ به پیروزی دست یافته است. پورشه ۲۵ نسخه جادهای از این خودرو را با هماهنگی با قوانین آن کلاس تولید کرده بود.
اما ژرمنها شایعات جدید مربوط به تولید GT1 را کاملاً رد کردهاند. سخنگوی این برند گفته است: “میتوانم تائید کنم برنامهای برای هیچ خودرویی از این دست وجود ندارد.” زمانی که از او درباره تولید جایگزین معنوی GT1 دهه ۹۰ میلادی یا در کل تولید یک هایپرکار جدید پرسیده شده او گفته که اظهاراتش شامل هر نوع خودرویی از این دست میشود.
فعلاً مشخص نیست که گفتههای بلوم در سالهای پیش رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت یا خیر. او در نمایشگاه ژنو گفته بود: “من احتمال تولید یک هایپرکار با نسل بعدی باتریها را مشاهده میکنم.”
بلوم اخیراً به اتوکار گفته بود باتری، “سیلندر” فردا خواهد بود بنابراین ما هنوز هم مجبور به سرمایهگذاری روی سلولهای باتری پرقدرت و متراکم خواهیم بود. او اظهار داشته بود:
ما روی این سلولها سرمایهگذاری خواهیم کرد و زمانی که زیرساختی مناسب برای خودرویی پرقدرت داشته باشیم به نقطه تولید آن خواهیم رسید اما فکر نمیکنیم چنین خودرویی پیش از نیمه دوم دهه جاری میلادی تولید شود.
نسل بعدی باتریها به تکنولوژی باتری حالتجامد اشاره دارد که باعث خواهد شد قوای محرکه خودروهای الکتریکی در آینده سبکتر، کوچکتر و قویتر شده و زمان شارژ کوتاهتری داشته باشد. این دقیقاً همان چیزی است که پورشه میخواهد تا بتواند بر اساس آن محصولی جدید را بسازد.
اما برخی خودروسازان مطرح میگویند تکنولوژی حالتجامد حداقل تا سال ۲۰۲۵ در دسترس خودروهای تولیدی نخواهد بود. بالاتر از همه اینها باید به تغییر و تحولات پیرامون بوگاتی، پورشه و ریماک نیز اشاره کنیم که برنامههای جدیدی را میطلبد. به همین خاطر فکر میکنیم گفتههای پورشه در رد شایعات مربوط به تولید هایپرکار جدید کاملاً درست باشند.
Philipp
۲۸ تیر ۱۴۰۰رندر اولیه بدجور دلم رو ربود
Iman99
۲۹ تیر ۱۴۰۰واسش کاری نداره اگه بخواد بسازه هم همه میدونن که بهترین از آب در میاد و بقیه به دوم شدن باید فکر کنن مثل فورد رپتور و رم تی آر ایکس و پیکاپ تراک و شاسی بلند ها و آفرودر های امریکایی که تو شاخه خودشون برتر و بهترین هستن پورشه هم هر وقت بخواد میتونه این کار رو انجام بده و برتری خودش رو ثابت کنه. تو همه چیز هم این صدق میکنه.
Audi e_tron gt
۲۸ تیر ۱۴۰۰خیلی برای جانشین gt1 خوشحال شدم
اینو شنیدم زد تو ذوقم 😔
Reza Waffen SS
۲۸ تیر ۱۴۰۰ببینیم پورش چه سورپرایزی برامون داره 🙆
King+918
۲۸ تیر ۱۴۰۰قطعا پورشه هایپرکار جدیدش رو با همکاری ریماک خواهد ساخت . و احتمال تمام الکتریکی بودنش هست .چیزی برام سواله اینه که از نظر زمانی باید الان رندر ها و تصاویر اولیه و همچنین صحبت های اولیه از این هیولا می اومد که تاخیر عجیبیه . ولی پورشه هر هیولایی که تولید کنه چشم فراری و مکلارن بیشتر منتظر اومدنشه
Ninja
۲۸ تیر ۱۴۰۰هر ۱۰ سال یه هایپر بخصوص از پورشه
پورشه ۹۱۱ جی تی وان
پورشه کاررا جی تی
پورشه ۹۱۸
و اسطوره بی نام
Amirreza
۲۸ تیر ۱۴۰۰یعنی پورشه دو روز بعد اینکه گفت میسازم ، گفته ننیسازم ، ولی حیف شد چون اگه میومد جدا از زنده شدن یه قهرمان شاهد رقابتش با نسخه جدیدتر clk gtr یعنی amg one و نسخه جدید تر f1 یعنی اسپیدتیل مثل گذشته بودیم با این تفاوت که ظاهر و عملکردشون یکم فرق کرده ، البته حالا به غیر از اون دوتا باید با یه آستون مارتین هم رقابت میکرد ، در کل خیلی ایده جذابی بود و حیف شد که مدیر عاملای پورشه نمیدونن با خودشون چند چندن