بر پایه اخبار پیشین گفته میشود برخی خودروسازان تسلا مدل ۳ را به عنوان سنگ محک و معیار در نظر گرفتهاند. نظر پورشه دراینباره چیست؟
همه ما بارها و بارها شنیدهایم که پورشه میشن E یک رقیب واقعی برای تسلا مدل S خواهد بود. این امر توجیهپذیر است زیرا میشن E یک سدان لوکس الکتریکی با فضایی زیاد در کابین خواهد بود. البته به نظر میرسد پورشه خیلی دنبالهروی تسلا نبوده و مدیرعامل این خودروساز آلمانی آقای اولیور بلوم میگوید میشن E خودرویی چالشبرانگیز برای تسلا مدل S نخواهد بود.
این گفته جالب توجه است زیرا قبلاً مدیرعامل آمریکای شمالی پورشه دیدگاه بسیار متفاوتی داشته است.
با این وجود ژرمنها ۷.۴ میلیارد دلار سرمایه روی خودروهای الکتریکی صرف کرده و ظاهراً تسلا در میدان دید آنها قرار ندارد. پورشه برنامههایی برای الکتریکی کردن یکسوم محصولات خود تا سال ۲۰۲۲ دارد.
سدان الکتریکی میشن E اولین میوه این درخت خواهد بود و پس از آن نیز کراس توریسموی شاسیبلند متولد خواهد شد. این برند همچنین برنامههایی برای توسعه شبکه شارژ سریع دارد.
مشخصات فنی میشن E قطعاً آن را روبروی تسلا مدل S قرار میدهد و تا این لحظه هیچ سدان الکتریکی و پرفورمنس دیگری در بازار حضور ندارد؛ اما اولیور بلوم اخیراً گفته است:
تسلا سنگ محک ما نیست.
به نظر میرسد این یک روش کاملاً خوب برای پورشه بوده و میخواهد سدان خود را یک سر و گردن بالاتر از مدل S مخصوصاً از نظر شارژ قرار دهد. میشن E با باتری ۸۰۰ ولتی خود تنها در عرض ۱۵ دقیقه میتواند شارژ ۸۰ درصدی داشته باشد. نسخه ۴۰۰ ولتی نیز در ۴۰ دقیقه شارژ ۸۰ درصدی باتری را تکمیل میکند.
پورشه سال آینده به مسابقات فرمول E خواهد پیوست و بدین ترتیب تجربه بیشتری را نیز در آینده به دست خواهد آورد.
rezalp
۸ فروردین ۱۳۹۷میشن E فقط یه کانسپت هستش و نمیتونه با مدل های تسلا رو دررو بشه.
اوووووو تا سال 2022 باید صبر کنیم ببینیم پورشه مدل ها شو الکتریکی کرده یا نه
تسلا خیلی وقته کار خودشو شروع کرده.
عطا
۸ فروردین ۱۳۹۷خب تسلا هر چی که باشه کلا کار و تخصصش زدن ماشین الکتریکی هست. ثانیا مهم نیست که سنگ محک پورشه چیه مهم اینه که وقتی طرف اینو میخره سنگ محک طرف چیه که مطمعنا سایر ماشین های الکتریکیه که تو این زمینه تسلا خیلی عالی کار کرده. البته دوستان تسلا بقول خودمون هنوز اونقدر بزرگ نشده که پورشه رو شکست بده ولی قبول کنید تسلا تو این زمینه بهتره.
Ali.usa
۸ فروردین ۱۳۹۷در بحث ماشین های الکتریکی
تسلا حرف اول رو میزنه یعنی خیلی وقت حرف اول رو میزنه
و نه پورشه بلکه هیچ شرکت دیگه ای حالا حالاها نمیتونه ادعا کنه که بهتر تسلاست??
Navid J
۸ فروردین ۱۳۹۷زمونه داره عوض میشه. تسلا راهی رو رفت که خیلیا از انجامش در اون زمان ترس داشتن. ولی الان با اطیمان بیشتری میتونن در این راه قدم بزارن.
شخصا بخوام انتخاب کنم به رقبای شناخته شده اطمینان بیشتری دارم.
رقابت قشنگی رو شاهد خواهیم بود.
بی نام
۸ فروردین ۱۳۹۷تسلا هم اگر قرار بود بقیه خودرو سازها رو سنگ محک خودش قرار بده انقدر موفق نمیشد. دیدن پورشه الکتریکی واقعا لذت بخشه
Hamid.Hellcat
۸ فروردین ۱۳۹۷اینجا تفاوت ژاپنی ها با آلمانی ها معلوم میشه:
ژاپنی ها بسیار متواضع هستند و به راحتی عنوان میکنن معیار ما در خودروی اسپرت پورشه هست
آلمانیها به شدت دچار غرور هستند و حاضر نیستند اعتراف کنند رقیبشون که خیلی تو بخش ماشینهای الکتریکی از اونا با تجربه تر هست سنگ محکشونه
مصطفی
۸ فروردین ۱۳۹۷دقیقا همینه
و مطمئن باش 10 سال دیگه تویوتا بیشتر از تسلا الکتریکی نفروشه،کمتر نمیفروشه
mehran911
۸ فروردین ۱۳۹۷پسر خوب اصلا بحث تواضع نیست
مسیر و سیاست پورشه با تسلا در تولید خودروهای الکتریکی متفاوته
هدف پورشه ساخت خودوری الکتریکی با DNA مدل ۹۱۱ هستش
رئیس بخش توسعه الکتریکی پورشه میگه همه ی تمرکز ما روی برطرف کردن مشکلات موجود اعم از زمان شارژ ظرفیت باتری و قابلیت اطمینان بالا در استفاده روزمره هستش و نه صرفا سرعت و شتاب
.
اکثر خودروسازهای کوچک و تازه کار از جریان الکتریکی سازی خودرو ها با اعلام برای مطرح کردن و تبلیق خودشون سوء استفاده میکنن
متاسفانه اینجا یک سوءتفاهم به وجود میاد
ببینید برند خودروسازی مثل مرسدس مثل bmw مثل پورشه و فراری که سالها در صنعت خودرو سازی و ساخت پیشرانه ای احتراق داخلی در بالاترین سطح ممکن تجربه کسب کردن رو نمیشه با خودروسازهایی صرفا الکتریکی میسازن مقایسه کرد
در رسیدن پورشه ۹۱۱ به شتاب ۲.۶ ثانیه ای بیش از ۸۰ سال تجربه و مهندسی وجود داره در حالی که دست پیدا کردن به شتاب ۲.۶ ثانیه ای برای یک خودروی الکتریکی کار سختی نیست
امروزه خودروسازها برای کاهش دو یا سه دهمی شتاب هزینه ای زیادی برای توسعه تحقیقات پرداخت میکنن و تلاش های زیادی صورت میگیره
اما در خودروهای الکتریکی اینطور نیست
به عنوان مثال امروز تسلا رکورد میزنه فردا لوسید رکوردش و میشکنه روز بعد فارادی فیوچر اینکار رو انجام میده پس فردا یک استارت آپ تایوانی تایم ۱.۸ میزنه و همینطور تسلا ادعای رکورد ۱.۹ میکنه و چند روز پیش هم ریماک تایم ۱.۸ رو زد
از این موضوع چند تا نتیجه میشه گرفت یکی اینکه این اعداد از نظر مهندسی اعتبار چندانی ندارن و صرفا تبلیغاتی هستن دوم اینکه بر خلاف گذشته که انحصار و دانش ساخت پیشرانه های سطح بالا در اختیار چند شرکت خاص بود در صنعت خودرو های الکتریکی به این شکل نیست و رسیدن به این اعداد برای خودروسازهای بزرگ اصلا سخت نیست نکته سوم اینه که نباید با در نظر گرفتن این اعداد خودروسازها رو باهم مقایسه کرد
ببینید تسلا از مشکل اسمبل خودرو هاش شدیدا رنج میبره تسلا زیرساخت ها و تجربه ساخت و اعتبار و حتی شبکه فروش و سیستم خدمات پس از فروش برند های بزرگ خودروسازی رو در اختیار نداره دست یابی به این موارد به مراتب سختتر از زدن رکورد شتاب هستش
برند فولکس معادل ۴۰ میلیارد دلار در زمینه خودروهای الکتریکی هزینه کرده لطفا به بزرگی این اعداد توجه کنید
در آینده نچندان دور تسلا جایگاهش رو به برند های بزرگ خودروسازی واگذار خواهد کرد
Hamid.hellcat
۸ فروردین ۱۳۹۷مهران جان حرفهات رو قبول دارم. تسلا ممکنه سنگ محک پورشه نباشه اما مطمئنم پورشه حداقل چند مدل تسلا رو خریده و بررسی کرده که کار منطقیش هم همینه اما مدیر عامل پورشه میتونست به این قضیه تو صحبتهاش اشاره کنه. کاری به این مقاله ندارم اما آلمانی ها خیلی مغرور هستند و خودم چند بار تو آلمان نزدیک بود باهاشون درگیر بشم اما مجبور بودم رفتارشون رو تحمل کنم. اما دوستانی که رفتن ژاپن خیلی از تواضع ژاپنی ها تعریف میکنن.
mehran911
۸ فروردین ۱۳۹۷حمید عزیز
در اینکه اروپایی ها و البته آلمانی ها مغرور هستن شکی نیست
.
اما در مورد اینکه پورشه خودورهای تسلا رو خریده اطلاعاتی ندارم البته من تقریبا همه ی اخباری که از پورشه منتشر میشه رو میبینم وقطعا در مورد چیزی که وجود نداره قضاوت نمیکنم
arash66
۸ فروردین ۱۳۹۷تسلا در حدی نیست که آلمانی ها بخوان از تکنولوژیهای مورد استفادش الگوبرداری کنن !
(Ali (Chevy nova
۸ فروردین ۱۳۹۷اووووووووو راست مىگى ارش 66 ؟؟؟؟؟؟؟
باشه بهش مىگم جوش نزن و برو استراحت کن
Joseph
۸ فروردین ۱۳۹۷صنایع آمریکا حداقل20 سال از صنایع اروپا جلوتره
اینو راحت میشه از صنایع نظامی و هوا فضا فهممید
achtung
۹ فروردین ۱۳۹۷نمیشه کلی گفت صنایع آمریکا جلوتره هر کشوری تو یه بخش بیشتر کار کرده و جلوتره مثلن خود آمریکا موتور موشک از روسیه میخره تو خودروسازی هم آلمانیها بیشتر کار کردن و جلوترن
Hamid.hellcat
۸ فروردین ۱۳۹۷مهران جان حرفهات رو قبول دارم. تسلا ممکنه سنگ محک پورشه نباشه اما مطمئنم پورشه حداقل چند مدل تسلا رو خریده و بررسی کرده که کار منطقیش هم همینه اما مدیر عامل پورشه میتونست به این قضیه تو صحبتهاش اشاره کنه. کاری به این مقاله ندارم اما آلمانی ها خیلی مغرور هستند و خودم چند بار تو آلمان نزدیک بود باهاشون درگیر بشم اما مجبور بودم رفتارشون رو تحمل کنم. اما دوستانی که رفتن ژاپن خیلی از تواضع ژاپنی ها تعریف میکنن.
فرهاد كرمستجی
۸ فروردین ۱۳۹۷داداشا المانی باز خیلی سخت نگیرین چه الگو بردداری کنه چه نکنه، مهم اینه که سلطان حال حاضر الکتریکی ها تسلا هستش بی چون و چرا! حتی تو خود اروپا، یادتون نرفته امارش رو که با مرسدس و دیمر مقایسه کرده بودنش، راستی یادتون باشه اگه تسلاییی نبود شاید اینهمه سر و صدای الکتریکی سازی هم نبود، و یه مورد مهمتر ما کاری به ایندده ندداریم برادر، همین پورش هم داشت ورشکسته میشد در گذشته، قضیه برای 80 سال پیش هم نیست، خودتون بهتر می دونیدد، ما الان رو می بینیم والان هم سلطان الکتریکی ها تسلاست.
mehran911
۸ فروردین ۱۳۹۷پورشه ورشکست نشد اما جنرال موتورز بد ورشکست شد البته این موضوع برای ۸۰ سال پیش نیست برای همین چند سال پیشه
پورشه تعطیل نشد اما اولدزموبیل و پونتیاک شدن و … این ها هم برای ۸۰ سال پیش نیست برای همین چند سال اخیر هسش
.
پسر خوب کل کل نکن
فرهاد كرمستجی
۸ فروردین ۱۳۹۷دوست عزیز من وقتم گرانببهاتر از اینه که کل کل کنم:) اگه با دقت می خوندی پسر خوب متوجه می شدی من از امریکا دفاع نکردم و پورشه رو نگفتم ورشکست شده، قبل از اینکه بخوای کل کل کنی اوول درست بخون، بعد ببین اصلا طرف مقابل حوصله این بچه بازی هارو داره اونوقت … در ضمن من یه ماشین دوستم که اهل این بچه بازی ها نیستم، کامنتارو دنبال کنی می فهمی، موضوع کامنت من در بالا کاملا مشخصه البته برای اون که فهمشو داشته باشه، سلطان فعلی ماشین الکتریکی تسلاست، جالبترش اینه خودم باش حال نمی کنم :)) فقط مشکل اینجاست که دوستان متعصب تو پددال یا ایران به دنیا نیومندن یا بلوغ فکری ندارن، وگرنه یه ادم بالغ بیاد بگه پنتیاک الان چه ربطی به تسلا و پورش داره، در ضمن من 911 رو به شدت دوست دارم البته از نوع شما!
s.h
۹ فروردین ۱۳۹۷اگه وقتت گرانبهاست اینجا چی کار میکنی
mehran911
۹ فروردین ۱۳۹۷باشه
خب از ابتدایی ترین مسائل شروع میکنیم
گفتین :
((( و یه مورد مهمتر ما کاری به ایندده ندداریم برادر، همین پورش هم داشت ورشکسته میشد در گذشته، قضیه برای 80 سال پیش هم نیست، خودتون بهتر می دونیدد )))
اول از همه این نوشته رو معنی میکنی ؟؟؟
البته ببخشید من به دلیل وضعیت کامنتهای سایت نمی تونم ضن خوب داشته باشم
.
شما گفتی
((( پنتیاک الان چه ربطی به تسلا و پورش داره ))
سوال من اینه خطر وشکستگی پورشه چه ربطی الکتریکی بودن تسلا داره ؟؟ مگه تسلا داره ورشکست میشه که چنین چیزی گفتین ؟؟؟ مقایسه ی مشکلات ده ی ۹۰ یک خودروساز با سابقه با خودروهای احتراق داخلی چه ارتباطی با مشکلات حال حاضر یک خودروساز الکتریکی داره ؟؟؟؟
.
یعنی شما یک مثال بهتر پیدا نکردی ؟؟؟
.
دوست محترم
هر چند هدف شما از کامنتی که گذاشتین و جملاتی که نوشتین مشخصه اما
جوری ننویس که سوءتفاهم به وجود بیاد
Alirezaasg5
۹ فروردین ۱۳۹۷نکشیمون گرانبها ? طرف بزرگترین دستاوردش سیو کردن پوستر پورشس برا ما فتوا صادر میکنه که وقتم گرانبهاس ??
achtung
۹ فروردین ۱۳۹۷تسلا خیلی مونده تا خودرو ساز بشه و قطعن تو زمینه الکتریکی در آینده نزدیک از بزرگان عقب میوفته ولی انصافن تسلا مدل s رو که از نزدیک دیدم خیلی ازش خوشم اومد ظاهرش که محشر بود
فرهاد كرمستجی
۹ فروردین ۱۳۹۷عجبب:) شما بحث رو به اینجا کشوندی اقا مهران، اون بالا نوشتن که در اینده این مییشه اون میشه، فولکس اینقدر هزینه کرده و اینجور حرفا خوب منطق فعلی حکم می کنه به همین پورشی که الان اینهمه مدل داره معرفی می کنه و گذشته نزدیکش داشت ورشکسته میشد، پس خیلی نمیشه به اینده استناد کرد و با زبان کوچیک کردن یه استارت اپ صحبت کرد. حالا زده و تسلا امریکایی شده، من اصلا اعتقادی به ماشینش ندارم، اصلا کلا متریال پسندم یعنی همیشه پشت امپر انالوگ رو تحسین کردم کلا تو کت من نمیره ال سی دی بزرگ و این حرف ها، حتی همین بیمر که خیلی ها ببه طراحی داخلش رو قدیمی می دونن، تو یه پست ایکس فور فکر کنم من از زبان طراحیش دفاع کردم جلو خود المانی بازا، ولی دلیل نداره موفقیت تسلا رو نادیده بگیرم، باید بپذیرین در حال حاضر سلطلان بی چون و چرای ماشین های الکتریکیه. نماد شده.