پورشه تایکان اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز بوده و به جز قیمت پایهی ۱۵۰ هزار دلاری، بازخوردهای دریافتی از آن غالباً مثبت بوده است. البته یکی از جنبههای حاشیهساز این خودرو استفاده از واژهی توربو در دو نسخهی قدرتمند تایکان بوده که همانگونه که میدانید این کار تنها برای تمایز تریم های قویتر محصولات پورشه صورت میپذیرد.
با در نظر گرفتن همین موضوع ما دربارهی نسخههای احتمالی آتی از تایکان گمانهزنی کردهایم. یکی از ترسناکترین محصولات پورشه مدل ۹۱۱ GT2 است و رندری که مشاهده میکنید نیز با همین پیشزمینه دربارهی تایکان تهیه شده است. باید به این نکته اشاره شود که ما خبر رسمی دربارهی تولید چنین نسخهای از تایکان نشنیدهایم و بنابراین هر آنچه که گفته میشود تنها در حد گمانهزنی است.
رازهای زیادی دربارهی تایکان GT2 احتمالی وجود ندارد. در بخش جلو شاهد الهامپذیری از ۹۱۱ GT2 هستیم که یکی از آنها وجود ورودیهای هوا برای پیشرانهای است که اصلاً وجود ندارد! البته این ورودیهای هوا میتوانند هوای خنک بیشتری را برای پیشرانههای الکتریکی و باتریها به ارمغان بیاورند. واضح است که در زمان رانندگی پرفورمنس این بخشها داغ خواهند شد و نیازمند هوای خنک خواهند بود. از طرف دیگر اگر تایکان GT2 تولید شود باید با انتظارات ما از این دست خودروها همخوانی داشته باشد.
کم کردن گرما تنها آپگرید تایکان GT2 نیست. این خودرو از یک بال بزرگ قابل تنظیم در عقب بهره برده و رینگهای آن نیز کاملاً جدید هستند. ارتفاع این خودرو نیز ظاهراً کمی کمتر از تایکان توربو است. رنگ سبز بدنه نیز کاملاً نشاندهندهی یک GT2 خاص پورشه است.
رندری که طراحی شده از ویژگیهای کامل محصولات GT2 پورشه سود برده و بنابراین میتواند پیشنمایشی دقیق از یک خودروی احتمالی باشد. امیدواریم که پورشه در آینده به تولید چنین نسخهای از تایکان هم فکر کند.
Bayerische Motoren Werke
۱۷ شهریور ۱۳۹۸به اونجا هم میرسه.
تازه اولشه
Ever ahead
OMID
۱۷ شهریور ۱۳۹۸فکر نکنم ساخته بشه
تکنولوژی باتری ها محدوده واسه همچین ماشینی فعلا
شاید نسل بعدی تایکان نسخه gt2 داشته باشه
Behrouz. anzali
۱۸ شهریور ۱۳۹۸اگه بشه. خیلی مخوف هست این ماشین
LEWIS HAMILTON (مجید)
۱۸ شهریور ۱۳۹۸استفاده از لفظ توربو برای نامگذاری ماشین بسیار هوشمندانه و شاید بشه گفت غیرقابل اجتناب بوده. به نظر من که کار درستی کردن. شاید تا چند سال دیگه موتور های الکتریکی هم به چیزی شبیه توربو مجهز بشن. با این سرعت پیشرفتی که صنعت خودروسازی داره بعید نیست ماشین هایی مثل تایکان آپشن پرواز رو هم داشته باشن !
عرفان
۱۹ شهریور ۱۳۹۸با بخش اول کامنتت خیلی موافقم نام گذاری بسیار هوشمندانه ای بوده ولی اینکه خودرو ها پرواز کنن یا خودران بشن یعنی مرگ صنعت خودرو سازی !!!!!!!!!!!!!!
حتی اینکه برقی بشن هم خودش خیلی از لذت رانندگی که خیلی از ماشین بازا میخوان کم میشه ولی خب در بعضی مسایل مجوریم ولی اینکه خودروها خودران شن پرنده شن واقعا یعنی مرگ ماشین بازا! مرگ ماشین های باحال که ماشین باز ها ساعت ها راجبش کل کل میکنن!
همین پورشه تایکان که شتابش خیلی از ماشین های بنزینی کمتره ولی بعید میدونم حتی یک دهم لذت شتاب گیری با ماشین های بنزینی داشته باشه
بنظرم حتی اگه میخوان برای پیشرفت صنعت خودرو ماشینارو خودران کنن یا هر چیز دیگه ای نباید از ماشینهای سنتی دست بکشن
ماشین هایی با گیربکس دنده ای
موتور 6سیلندر
دیریفت
درگ
صدای اگزوز
واااااای چجوری میخوان از اینا دست بکشن