پورشههفته نامه

رونمایی رسمی نسل جدید پورشه کاین

هرچند چندی پیش تصاویر نسل جدید پورشه کاین افشا شده و طراحی آن مشخص گردید اما حالا سازندهٔ آلمانی در زادگاهش رسماً نسل جدید این کراس‌اوور لوکس را رونمایی کرده است. کاین محصول بسیار مهمی برای پورشه است. از زمان معرفی این خودرو در سال ۲۰۰۲، حدود ۷۶۰ هزار دستگاه کاین در سراسر دنیا فروخته شده است که نیم میلیون آن متعلق به نسل دوم بوده است. برای مقایسه، فروش ۹۱۱ در طول تاریخش در ماه می امسال به تنها یک‌میلیون دستگاه رسید؛ بنابراین کاین برای پورشه اهمیت بالایی دارد و حالا نسل سوم آن با طراحی جدید، اتاق جادارتر و وزن کمتر راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

اما بااین‌حال کاین جدید طبق سنت پورشه در طراحی روندی تکاملی را پیش گرفته است. در این خودرو به لطف جلوپنجره و چراغ‌های عقب، شاهد طراحی افقی هستیم اما همچنان با چراغ‌های جلویی که به سمت عقب کشیده شده‌اند فوراً به‌عنوان یک کاین قابل‌تشخیص است. در نمای جلویی، کاپوت عضلانی هم یکی دیگر از موارد قابل‌توجه است که به پیشرانه‌های قدرتمند در زیر خود اشاره دارد. در عقب نیز چراغ‌های جدیدی کار شده که در طراحی آن‌ها الهام از نسل جدید سدان پانامرا کاملاً مشهود است. یک اسپویلر روی سقف هم نمای عقبی کاین جدید را تکمیل کرده است.

فاصلهٔ محوری کاین ۲۰۱۹ همان فاصلهٔ ۲.۸۹ متری قبل است اما طول کلی آن با ۷.۶ سانتیمتر افزایش به ۴.۹۲ متر رسیده است. ابعاد بیرونی بزرگ‌تر در این خودرو موجب ایجاد فضای داخلی بیشتری شده است تا جایی که حجم صندوق بار آن تا ۱۵ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که با وجود این رشد ابعاد، وزن کاین حدود ۶۵ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی شده است. برای رسیدن به این کاهش وزن، تمامی پانل‌های بدنه به همراه پانل کف و تقریباً تمام اجزای شاسی از آلومینیوم ساخته شده و حتی برای باطری هم از یک نمونهٔ لیتیوم پلیمر استفاده شده که ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن را به همراه داشته است. این باطری از مدل ۹۱۱ GT3 گرفته شده است.

نسل جدید کاین فعلاً در دو نسخهٔ استاندارد و S معرفی شده است که اولی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین این مدل ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری از نسل قبلی دارد. کاین S جدید نیز به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو مجهز شده که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و افزایشی ۲۰ اسب بخاری را در قدرت تجربه کرده است.

این افزایش قدرت در کنار کاهش وزن موجب بهبود عملکرد نسل سوم کاین شده است بدین‌صورت که نسخهٔ استاندارد ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد که ۱.۷ ثانیه سریع‌تر از سلف خود است درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۴۴ کیلومتر در ساعت را هم دارد. کاین S نیز برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۴.۹ ثانیه زمان احتیاج دارد که نیم ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی بوده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند. هردوی این مدل‌ها به‌صورت استاندارد به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهند بود.

طی ماه‌ها و سال‌های آینده پورشه موتورها و مدل‌های دیگری را هم به کاین جدید اضافه خواهد کرد که احتمالاً شامل نمونه‌های هیبریدی، توربو و GTS می‌شود؛ اما پورشه برای اولین بار سایز رینگ‌های کاین را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است به‌گونه‌ای که سایز رینگ‌های ارائه‌شده برای آن بین ۱۹ تا ۲۱ اینچی است. علاوه بر این، در نسل جدید فرمان گیری چرخ‌های عقب نیز به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش خواهد بود. همچنین سیستم مدیریت  فعال تعلیق پورشه هم در لیست آپشن‌های سفارشی نسخهٔ استاندارد کاین جدید وجود دارد درحالی‌که برای کاین S به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود؛ و درنهایت سیستم کنترل شاسی پویای پورشه نیز هم‌اکنون از طریق سیستم الکتریکی ۴۸ ولت کنترل می‌شود که پاسخگویی سریع‌تری دارد.

علاوه بر این موارد مذکور، برای کاین جدید تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار پورشه بنام InnoDrive نیز به‌عنوان یک آپشن ارائه شده است. این سیستم در حال حاضر در ایالات‌متحده در مدل پانامرا ارائه شده است. حتی پورشه یک آپشن جدید بنام «محافظت دیواره» را هم برای کاین در نظر گرفته که درصورتی‌که تشخیص دهد رینگ‌های گران‌قیمت خودرو نزدیک به برخورد با جدول‌های کنار خیابان‌ها هستند، به‌طور خودکار ماشین را هدایت می‌کند. ازجمله فناوری‌های ایمنی این کراس‌اوور لوکس آلمانی هم می‌تواند به یک دوربین اشاره کرد که می‌تواند عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران را تشخیص داده و به‌طور خودکار ترمز کند. ویژگی‌های اتصالی کاین ۲۰۱۹ نیز شامل چهار پورت USB و اینترنت وای فای 4G می‌شود.

اما شاید جالب‌ترین آپشن کاین ۲۰۱۹ چیزی باشد که پورشه آن‌را Surface Coated Brake می‌نامد. این آپشن که فقط برای رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی ارائه می‌گردد، پوششی از جنس تنگستن-کاربید است که روی دیسک‌های ترمز فولادی قرار می‌گیرد. پورشه می‌گوید این روکش ضریب اصطکاک ترمزها را بهبود بخشیده و گرد لنت‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ترمزهای کربن سرامیکی هم به‌عنوان آپشنی عملکرد بالا ارائه می‌شود.

در داخل خودرو، آمپرهای سنتی آنالوگ همچنان حفظ شده است اما برای ارائهٔ اطلاعات بیشتر به راننده، دو نمایشگر هفت اینچی رنگی در طرفین آن تعبیه شده است. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته است. نسل جدید پورشه کاین از اوایل سال آینده با مدل ۲۰۱۹ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت نسخهٔ معمولی این خودرو از ۶۵,۷۰۰ دلار و قیمت کاین S از ۸۲,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که نشان‌دهندهٔ افزایش قیمت بیش از پنج هزار دلاری در هریک از آن‌ها است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    زیباست، شیکه، مدرنه، اما میتونست بهتر هم باشه. من نسل قبل رو از نظر ظاهری ترجیح میدم.

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      :::نظرسنجی:::
      طراحی داخلی و خارجی کدام نسل کاین رو می‌پسندید؟
      نسل جدید: لایک ?
      نسل قدیم: دیس‌لایک ?

      1. car_designer

        ۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (35 ديدگاه)

        از پورشه نمیشه ایراد گرفت…
        ولی ارتقایی که تو پانامرا دیدیم انتظارات مون رو خیلی بیشتر کرد بود…کاین پیشرفت کرده ولی تغییر اصلی نداشته که بگیم واو….

      2. MehdiTurbo

        ۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2374 ديدگاه)

        نسل جدیدش بختره از نظر طراحی،چیزی ک باعث شده نسل جدیدش ضعیف تر برسه رنگ بندی داخلیشه ک باید مثل نسل قبل بود،رنگبندی خیلی اثر داره

        http://www.car.ir/files/cache/files_cars_2839978%5B38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9%5D.jpg

    2. #ali.m#

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1834 ديدگاه)

      مهم ترین تفاوتش با نسل قبلی جلو پنجره و چراغ های عقبشه ک مشابه پانامرا شده .ولی به نظر من خیلی بهترش کرده .

    3. peyman

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      من واقعا عاشق این نسلش شدم از جمله چراغ عقب و کابینش.کاش وارد کشور بشه اونم با پلاک ملی??یک میلیارد هم بدن ارزش داره

  2. #ali.m#

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    خییلی بهتر از نسل قبلیش شده .?
    برعکس بنز و بی ام و که مدل های جدیدشون دیگه ابهت قبلیا رو نداره .
    این چراغ پیوسته هم خیلی بیشتر داره تو ماشینا استفاده میشه .نمیدوم بار اول کی استفاده کرده ?فک کنم امریکایی ها بودن

  3. جواد

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اگه یکم بیشتر رو جلوش کار میکردن عالی می شد

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      موافقم جواد جان، جلوش باید تغییر می‌کرد؛ قشنگه اما دیگه وقتش بود که شاهد یه دماغه جدید باشیم.

  4. - A M I R -

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    به عنوان یه شاسی بلند واقعا زیباست ، اما به عنوان پورشه کاین چندان نه ! اگر از نمای کناری ، عقبشو ببینید حرف منو متوجه میشید ، به شخصه هنوز شاسی بلندی به زیبایی ولار ندیدم !
    از پورشه انتظار خیلی بیشتری داشتم ، حداقل ای کاش روی جلوش بیشتر کار میکردن !
    اما چه کنم که آلمانیه و نمیشه دوسش نداشت !

  5. Kamran

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اینجا باز ‌‌هم با نـظر اقا فرشاد عزیز شدیدا موافـقم
    ظاهر نسـل قبلی رو ترجیـح میـدم به این کابینشم
    متاسـفانه اون ابهـت و لوکسی نسـل قبـل رو نداره
    تقریبا ‘ پانامرا اسپرت توریزمو ‘شاسی بلندِ هست!

    #نظر #شخصی

  6. رامکال

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    عالی عالی عالی.
    دم پورشه گرم.
    مهران بیا که بدجوری دارد بهت چشمک میزند.
    این رنگی که ازش عکس گذاشته شده بسیار خوشرنگتر از سفیدش است.
    بیا که مثل همیشه اهواز منتظرت است.

    1. mehran911

      ۸ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      ما مخلص بروبچه های درجه یک اهواز آبادان هم هستیم
      .
      من دوست و رفیق زیاد دارم ولی بروبچه های جنوب بخصوص اهواز و آبادان با همه فرق میکنن بینهایت خون گرم و باصفا هستن

      1. رامکال

        ۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (594 ديدگاه)

        ممنون همچنین.

      2. ستاره های پرفروغ(Daniel)

        ۸ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        فدای تو مهران عزیز. مردم اهواز و آبادان هم شمارو خیلی دوس دارن :)
        خوبی از خودته. من به شخصه از اطلاعات و دانسته های شما انرژی میگیرم و بسیار خوشحال میشم. ایشاا… به مراتب بالای موفقیت دست پیدا کنی و به پورشه مورد علاقت که اگه اشتباه نکنم 911R باشه برسی.
        رامکال جان به شما هم سلام عرض میکنم. بچه های اهوازو عشقه.

        1. رامکال

          ۸ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (594 ديدگاه)

          همچنین دانیال جان.

        2. mehran911

          ۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2119 ديدگاه)

          مرسی دانیال جان
          .
          منم آرزو میکنم در تمام مراحل زندگی موفق باشی دوست عزیزم
          .
          واقعا گل گفتی در حال حاضر هیچ ماشینی رو به اندازه ی 911R دوست ندارم

  7. علی

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بهترین شاسی بلنده بازاره از نظر من
    طراحیش با اینکه در نظر اول عین قبله ولی با دقت بیشتر میشه فهمید که چقدر زیباتر و پخته تر شده
    داخلش هم خیلی خوبه البته با در نظر گرفتن زمان معرفی شاید نسل قبل هیجان انگیز تر بود ولی باز هم خیلی عالیه

  8. mohammad_FM 480

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست…
    از نسل قبلش خیلی بهتر شده
    جذاب ترین قسمتش هم چراغای عقبش

  9. mehran911

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    ممنون از آقای دهقان عزیز
    فقط یک نکته در متن وجود داره اونم اینکه نوشتین ((نسل جدید کاین فعلاً در دو نسخهٔ استاندارد و S معرفی شده است که اولی از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 با 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین این مدل 40 اسب بخار قدرت بیشتری از نسل قبلی دارد. کاین S جدید نیز به یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو مجهز شده که 440 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور داشته و افزایشی 20 اسب بخاری را در قدرت تجربه کرده است))
    من حدس میزنم موتور ۳ لیتری اولی هم دارای یک توربو شارژر هستش و تفاوتش با نسخه ۲.۹ لیتری اینه که دومی توئین توربو هستش
    شاید بهتر باشه که این موضوع در متن ذکر بشه
    .
    این موتور همون موتور V6 تک توربو معروف آئودی باشه که هدف اصلی تولید این موتور تک توربو اینه که میتونه به دور موتورهای بالاتری نسبت به نسخه توئین توربو دست پیدا کنه هر چند این موتورها قابلیت این رو دارند که روی توئین توربو سوئیچ بشن
    .
    راستی در متن نوشته شده پورشه از کاربید تنگستن در سیستم ترمزش استفاده کرده
    جالبه بدونید آلیاژ کاربید تنگستن یکی از مقاومترین آلیاژ هاست که توسط انسان ساخته شده
    برای من جالب بود که پورشه از این آلیاژ استفاده کرده
    ever ahead

  10. mohsen

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    طراحی جلوش محافظه کارانه هست

  11. علیرضا

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (754 ديدگاه)

    خب از پورشه نباید انتظاری در طراحی داشت ولی این زاویه مانیتور دیگه ارگونومیه راننده باید سرشو بزاره رو کنسول مانیتورو ببینه متاسفانه این مورد در پانامرا هم هست و در کل طراحی داخلی نسل قبل بسیاراسپرت تر و زیباتر بود

  12. امید

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    پشتش قشنگتر شده و همچنین داخل کابینش

  13. نت

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    شبیه پانامرا شده.چراغ جلو و جلو پنجره زشته.چراغ عقبش هم شبیه گرنجور نسل قبلی شده.این مدل ساعت انولوگ هم دیگه قدیمی و زشت شده.اگه داخلش رنگ مشکی یکپارچه بود قشنگتر بود تا رنگ کرم

  14. Nima

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چقدر خوشگل شده این ماه جزء بهترین ماه های خودرویی دنیا بود رونمایی فانتوم ،آئودی a8 ، پورشه و بنتلی

  15. Saied

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی بده که اجازه ورود به ایران عزیزمون رو نداره. کاش که در مورد این تصمیم دولت باز نگری صورت بگیره. کشور ارمنستان که کل مساحتش اندازه یه أستان ایران نمیشه و داراییه مملکتش فقط فرهنگ زیاد ملتشون هست به راحتی به چنین ماشین هایی دست رسی دارن. چرا اخه حق ایرانیان از دنیا این همه کمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا