اختصاصی از نمایشگاه ژنو: پورشه همیشه در این اتهام بوده که ارزانترین محصول خود یعنی باکستر را با بیرغبتی به بازارها راهی میکند؛ اما با معرفی باکستر ۲۰۱۳ مشخص شد که مهندسان و علیالخصوص طراحان پورشه تلاشهای زیادی کردهاند تا همه حرفهای حاشیهای باکستر را برای همیشه از بین ببرند . . .
نسل سوم باکستر نسبت به گذشته به مراتب زیباتر شده؛ چهره خودرو شباهت غیرقابل انکاری به سوپراسپرت آتی پورشه – یعنی ۹۱۸ اسپایدر – دارد. مدیران پورشه در زمان رونمایی این خودرو میگفتند باکستر جدید، بزرگتر، چهرهای بهتر و با تعریفی جدیدتر از لذت رانندگی ارائه شده است.
پیشرانه باکستر ۲۰۱۳ در مدل پایهای آن، در حدود 200cc کاهش حجم داشته؛ موتور جدید آن ۲.۷ لیتری با قدرت ۲۶۵ اسببخار است که صفرتاصد را در ۵.۴ ثانیه میسر میسازد.
مدل باکسترS نیز یک موتور تخت شش سیلندر به حجم ۳.۴ لیتر در زیر کاپوت خود داشت که با قدرت ۳۱۵ اسبی خود که حدود ۵ اسببخار بیشتر از گذشته بوده، خودرو را در کمتر از ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرساند.
باکستر بصورت استاندارد با گیربکس شش سرعته دستی عرضه میشود اما سفارش گیربکس هفت سرعته دوکلاچه PDK نیز برای آن امکانپذیر است.
تابسان امسال عرضه باکستر به عنوان مدل ۲۰۱۳ ابتدا از ایالاتمتحده آغاز خواهد شد. قیمت پایهای آن ۴۹,۵۰۰ دلار و قیمت پایهای باکسترS نیز ۶۰,۹۰۰ دلار اعلام شده است.
SIG4R
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱60,900 دلار؟؟؟؟
مورد توجه مدیران ایران خودرو!