تیمی از ژورنالیستها بهتازگی رکورد جدیدی با خودروی الکتریکی پورشه تایکان 4S ثبت کردهاند. این تیم رکورد رانندگی بین نیویورک تا کالیفرنیا را در زمان ۴۴ ساعت و ۲۵ دقیقه بر جای گذاشتند.
راننده اصلی، کایل کانر، همان فردی است که سال گذشته هم رکورد قبلی را با یک تسلا مدل ۳ برد بلند ثبت کرده بود. در حالی که امسال او به همراه Drew Peterson و Tijmen Schreur با تایکان با سرعت متوسط ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت، این فاصله ۴۶۹۰ کیلومتری را طی کردند که یک ساعت کمتر از تسلا و تنها یک ساعت بیشتر از یک خودروی بنزینی است.
این رکورد تنها از جهت سرعت و زمان چشمگیر نیست بلکه یکی از مزایای چشمگیر تسلا که شبکه شارژ گسترده آن است را نیز به رقابت میطلبد. شبکه پورشه اگرچه توسط Electrify America راهاندازی شده اما ظاهراً آنقدر خوب است که در سراسر کشور میتواند خودروی الکتریکی شما را پوشش دهد. نرمافزار نقشه تایکان نیز اگر تنها یک بار خطای آن نبود، امتیاز درخوری دریافت میکرد اما در این اشتباه، به طرز عجیبی لوکیشن ایستگاه شارژ در اوهایو را با دشواری همراه کرد و همین موضوع زمان بیشتری را از آن گرفت.
خطای نقشه، مشکل دیگری را هم ایجاد کرد. تایکان میتواند با استفاده از شارژر سریع، از ۵ تا ۸۵ درصد شارژ باتری را تنها در ۲۲.۵ دقیقه انجام دهد. این موضوع به صورت پیشفرض تعریف شده و با نزدیک شدن به ایستگاه شارژ، خودرو شروع به گرم کردن باتریها میکند تا سریعتر شارژ شوند.
همچنین شارژ با سرعت یکنواختی انجام نمیشود و هرچه از زمان شارژ بگذرد، پر شدن باتریها نیز طولانیتر میشود. مثلاً شارژ باتری از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد طولانیتر از شارژ از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد است.
بنابراین تلاش برای محاسبه مدت زمانی که بین ایستگاهها باید توقف کنید، به عملی ظریف و پر اضطراب تبدیل میشود.
اما به نظر میرسد تیم رکوردشکن بهخوبی این موضوع را درنظر داشتهاند و با تعادلی بین میزان شارژ کمتر و تعداد شارژ کردن بیشتر، زمان بهتری را به دست آوردهاند. بدین ترتیب آنها باوجود شبکه شارژ کوچکتری نسبت به تسلا در ایالات متحده، یک ساعت زودتر به مقصد رسیدهاند.
Farzad
۲۰ دی ۱۳۹۹مثل باتری موبایله آخراش دیر شارژ میشه !
فرزام
۲۰ دی ۱۳۹۹آرزومه که یه روزی بتونم رکورد connonball رو به اسم خودم ثبت کنم. به عشق همین صبح تا شب دارم درس میخونم که بتونم بورسیه یه دانشگاه خارجی برای مهندسی مکانیک رو بگیرم.
challenger
۲۰ دی ۱۳۹۹گلوله توپ connonball
ایشاالله موفق شی
محمدحسین
۲۰ دی ۱۳۹۹توپ که میشه cannon
connon چی میشه ؟ چرا شما گفتی توپ ؟!
challenger
۲۰ دی ۱۳۹۹نمی دونم چه مسابقه ایی هست ولی معنیش میشه گلوله توپ
تعریف ها و مسابقات زیادی تو گوگل از این هست
ولی ربطش به خودرو رو نمی دونم
منم اینو نوشتم گفتم شاید کسی گفت چیه
به قول ارسطو ندومبه
اگه اشتباه نکنم دو سه تا فیلم هم با این اسم هست
challenger
۲۰ دی ۱۳۹۹خیلی گشتم چیزی نبود
Moein
۲۰ دی ۱۳۹۹انشاا…?
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۹امیدوارم هر چه سریعتر به ارزوت برسی
AMG///
۲۰ دی ۱۳۹۹انشاالله هرچه زودتر به اون چیزی که میخوای میرسی??
Hadi
۲۰ دی ۱۳۹۹دقیقاً
زمان شارژ شدن لیتیوم یونی اگه فرض کنیم از 0تا 70 درصد نیم ساعت طول بکشه
از 70 تا 100 حدود 20 دقیقه زمان میبره…
Hadi
۲۰ دی ۱۳۹۹عملکرد تایکان واقعاً بینظیر بوده هم خودش هم نسبت به تسلا ?
تازه زمان تایکان در حالی یک ساعت از تسلا کمتر بوده:
(آنها با وجود شبکه شارژ کوچکتری نسبت به تسلا در ایلات متحده، یک ساعت زود تر به مقصد رسیده اند )
واقعاً تایکان حرف نداره…
میشه در مورد عملکرد تایکان گفت:
واسه یه ژرمنی (تایکان) همه جا آلمانه ، آمریکا و جاهای دیگه فرق نداره ?
Hadi
۲۰ دی ۱۳۹۹هوایی شدم که برم این رکورد رو با روآ بین مشهد تا اهواز بگیرم ?
ارش
۲۰ دی ۱۳۹۹واقعا از نحوه کار و پیشرفتی که دارن لذت میبرم.
Ahmedreza2002
۲۰ دی ۱۳۹۹فکر نمیکردم اما داشبودرش تو شب خیلی خاصه
جذاب شده کابین
Mohammadreza
۲۰ دی ۱۳۹۹ای کاش شبکه سوختگیری برای خودروهای هیدروژنی هم هینقدر گسترده بود که این مسیر رو با یه خودرو هیدروژنی هم رکورد گیری کنن.
مشتاقم بدونم هیدروژنی ها در مقایسه با بنزینی و الکتریکی ها عملکردشون چطوره
GM & FORD
۲۰ دی ۱۳۹۹پورش مثل همیشه بی نظیر