پورشه

پورشه 911 GT3 RS جدید در نوربرگ‌رینگ گل کاشت!

همین چند روز پیش خبری درباره رکورد پورشه ۹۱۱ GT3 RS در پیست نوربرگ رینگ منتشر شد و حالا پورشه به‌صورت رسمی تأیید کرده این خودرو توانسته یک دور این پیست مشهور را در ۶ دقیقه و ۵۶.۴ ثانیه بپیماید. پشت فرمان این هیولا راننده مسابقه‌ای کوین استر قرار داشته و توانسته عملکرد خودرو نسبت به نسل قبلی را ۲۴ ثانیه بهبود بخشد!


پورشه ۹۱۱ GT3 RS همچنین توسط راننده توسعه‌ای پورشه لارس کرن نیز رانده شده و در کل چهار دور این پیست به طول ۲۰.۶ کیلومتر طی شده است. هر چهار دور طی شده زیر ۷ دقیقه بوده و تنها چند دهم ثانیه تفاوت بین رکوردهای ثبت شده وجود داشته است. این امر نشان دهنده میزان سریع بودن این سوپرکار تنفس طبیعی و مهارت رانندگان با استعداد است.


پورشه می‌گوید سریع‌ترین لپ تایم در ساعت ۱۱/۴۰ دقیقه صبح و در شرایط ایده آل شروع شده و دمای هوا نیز ۱۸ درجه سلسیوس بوده است. راننده ۲۹ ساله این خودرو کاملاً تحت تأثیر ۹۱۱ GT3 RS بوده و می‌گوید در زمان ترمز گرفتن و عبور با سرعت‌ بالا از پیچ‌ها خودرو درست همانند برادر مسابقه‌ای خود GT3 R بوده است.


این اسلحه مخوف نمونه‌ای استاندارد بوده زیرا هیچ تغییراتی نداشته است. البته خودروی تست شده دارای لاستیک‌های مخصوص پیست مشیلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ R بوده است. لاستیک‌های یاد شده به زودی در نمونه‌های تحویلی به مشتریان نیز قابل سفارش خواهند بود و همچنین در GT2 RS نیز عرضه می‌شوند.


نسخه پرچم‌دار پورشه ۹۱۱ هنوز هم بسیار سریع‌تر از GT3 RS بوده و پاییز سال پیش رکورد ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه‌ای را در جهنم سبز ثبت کرده است. این دو مدل ویژه از ۹۱۱ همچنان به سنتی که در سال ۲۰۱۳ و با ۹۱۸ اسپایدر آغاز شده ادامه می‌دهند. این خودرو نیز رکورد ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه را ثبت کرده است. دانستن اینکه یک هایپرکار بسیار گران هیبریدی که تنها ۵ سال پیش عرضه شده چگونه از یک خودروی اسپورت سنتی و تنفس طبیعی شکست می‌خورد بسیار جالب‌توجه و شگفت‌انگیز است. این امر نشان دهنده پیشرفتی است که پورشه در طی چند سال داشته و اگرچه شاید برخی افراد بگویند ثبت رکورد در جهنم سبز خیلی مهم نیست اما این موضوع خود را در خودروهای مخصوصی همچون GT3 RS به خوبی نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بله خبر عجیبی نیست.چون داریم درمورد پورشه صحبت میکنیم.اوج مهندسی صنعت خودرو

    1. mehran911

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      درود
      تا به امروز هیچ خودوری جاده ای رو در تایم گیری انقدر stable و با ثبات ندیده بودم
      فوق العاده بود فوق العاده
      دقت کنید این ماشین فقط با ۵۲۰ اسب رکورد زد فقط ۵۲۰ اسب …
      این سومین خودروی زیر ۷ دقیقه ای پورشه است
      البته این تازه شروع کاره روز ۲۲ اردیبهشت که روز تولد خودم هم هست پورشه رکورد تاریخ پیست نوربرگرینگ رو خواهد زد
      شخصا احتمال میدم حدود ۵:۴۰ رو بزنه
      .
      ever ahead

      1. الف.ی

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        تولدت پیاپیش مبارک
        من خودم 16 اردیبهشتم
        22 اردیبهشت چه خبره؟
        با کدوم ماشین؟

      2. mehran911

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        ❤ ممنون رفیق ❤
        ?تولد شما هم پیشاپیش مبارک باشه دوست خوبم ?
        .
        ۲۲ ام پورشه با ۹۱۹evo به نوربرگ رینگ خواهد آمد و رکورد رو خواهد زد
        البته این یک سریاله و بعد از اون به پیست های دیگر خواهد رفت و رکورد ها رو خواهد شکست

        1. الف.ی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          این همون ماشینی نیست که چند روز پیش باهاش رکورد لوییس همیلتون تو اسپا رو شکستن؟

        2. mehran911

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          دقیقا همونه که رکورد اسپا رو زد
          .
          بعد از خروج پورشه از کلاس lmp1 رئیس بخش موتور اسپرت پورشه اعلام کرد درسته ما از رقابت کنار رفتیم اما این پروژه کنار گذاشته نخواهد شد و با یک تیم مهندسی خبره به توسعه ۹۱۹ تا بازگشت دوباره ادامه خواهیم داد
          دقیقا همین کار رو پورشه در دهه ی ۹۰ میلادی بعد از خروج GT1 از کلاس LMP1 اون سالها هم انجام داده بود و در کلاس LMP2 خودوری rs spyder رو معرفی کرد تا در طولانی مدت از رقابت عقب نمونه

        3. بهزاد

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          توسعه در موتور اسپورت یا اشپورت! زمانی معنا و مفهوم داره که در چهارچوب قوانین یک کلاس رقابتی انجام بگیره که بالاسرش ناظرانی وجود داشته باشه نه اینکه مثلا رکورد SPA را نسبت به سال قبل حدود 13 ثانیه بهبود بدی بعد بگی فقط 38 کیلوگرم از 919 پارسال وزن کمتری داشتیم و یکی دوتا تغییر کوچولو!
          الان چند ساله در بیشتر پیست هایی که فراری 488GTLM تایم رده بندی میزنه پورشه بیش از یک ثانیه تا دو ثانیه کندتر بوده و نمیدونم چرا این فیگورگیری ها در رقابت های اصلی صورت نمیگیره و کلا شده مسابقه یک نفره!
          یکی نیست به مدیر پروژه 919 لمانز بگه نادان این کلاس به احتمال زیاد بساطش جمع میشه و شما هنوز مشغول توسعه هستید!

      3. vahid 956

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (474 ديدگاه)

        سلام مهران جان
        وتبریک برای این رکورد فوق العاده و سوالی که پیش میاد اینه که چطوری ممکنه این جهش های رکورد؟ چه تکنولوژی ای کشف شده؟ چون اول از لامبو پرفورمانته شروع شد بعد رسید بهgt2الانم gt3 نمیدونم واقعا تاثیر تکنولوژی ala هست یا یه چیز دیگه ؟ خلاصه یه چیزی هست و مطمئنم یه رابطه ای بین این سه خودرو وجود داره. اگه اطلاعاتی داری ممنون میشم بگی..ارادتمند

        1. mehran911

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          سلام وحید جان
          اینکه یک رقابت جدی بین لامبو و پورشه برای زدن رکورد این پیست در گرفته هیچ شکی نیست باید منتظر SVJ بود
          .
          قطعا پورشه و لامبو نتیجه توسعه تحقیقات همین چند سال اخیر رو میبینند
          نکته اینجاست که بر خلاف گذشته برای کاهش هزینه ها همکاری جدی بین اعضای گروه شکل گرفته بخصوص بین پورشه و برند فولکس بصورتی در حال حاضر رئیس بخش پیشرانه های موتور اسپرت فولکس در حال همکاری با گروه پورشه برای توسعه ی پیشرانه جدیده و رئیس بخش موتور اسپرت پورشه به عنوان رئیس موتور اسپرت گروه فولکس منصوب شده این همکاری هاهستش که باعث شده علاوه بر پورشه لامبورگینی هم در همین چند سال اخیر جهش بینظیری داشته باشه همینطور که می بینیم لامبو با توجه به عدم وجود پیشینه ی کافی حضور قدرتمند و چشم گیری در رقابت های استقامتی داره
          .
          در مورد تایمگیری ها نکته اینجاست که تک تک خودروهای پورشه و لامبو که برای رکورد گیری به این پیست اومدن با تمام قدرت برای رکورد زدن توسعه داده شده اند از طرفی نه فراری و نه مکلارن به عنوان رقبای اصلی یا خودرویی در این کلاس نداشتن و یا علاقه ای به تایم گیری ندارن تا بصورت دقیق عیارشون مشخص بشه مکلارن مدل 720 رو برخلاف خودروهای بالا صرفا برای پیست توسعه نداده …
          در مورد تکنولوژی هم بگم در چند سال گذشت بیشتر از هر وقت دیگه ای توسعه تکنولوژی های موتور اسپرت در گروه فولکس هزینه شده
          (( الیور بلوم مدیر عامل پورشه میگفت ماتیاس مولر به قدری در مرکز توسعه تحقیقات پورشه وایساخ هزینه کرده که اگر کارکنانی که چند سال پیش باز نشست شدن به وایساخ برگردند به هیچ وجه اونجا رو نخواهند شناخت )) پورشه با سرعت باور نکردنی در حال پیشرفته بطوری که تفاوت های بین GT2rs و مدل جدید GT3rs رو میشه احساس کرد
          .
          در مورد موارد فنی تر مثل استفاده پورشه از متریال سبک وزن جدید و سیستم ALA میام تلگرام با هم صحبت میکنیم

  2. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جالب اینه مدل gt2 هم تونسته توی یه پیست دیگه رکورد بزنه وسریع ترازمکلارن۷۲۰وپورشه ۹۱۸ومرسدس amg gtr شده

  3. maximus

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    .
    گل کاشتن ، عادت همیشگی پورشه …

  4. الف.ی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    اصلا اسم نوربرگ رینگ رو باید به پورشه رینگ تغییر بدن

  5. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ۹۱۱یک افسانه زنده است.واقعا این ماشین خارق العاده است.اوج مهندسی.اوج لذت رانندگی.اوج کیفیت یک خودرو میشه ۹۱۱

  6. مهدی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    راستی دوستان bmw m5وe63s amg هم توی دوتا مجله معتبر تست شدن دور یه پیست.توی یکی m5بافاصله یک ثانیه سریع تر بوده وتوی تست دیگهe63 یک دهم ثانیه سریع تربوده.درکل هردو سرآمد کلاسشون هستن

  7. ایمان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    نوربرگ رینگ = پورشه
    بازم مثل همیشه پورشه رکورد شکنی میکنه ????

  8. sina

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    ایول دمش گرم

  9. فرهاد كرمستجی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    یه اسطوره که همچنان تکنیک های استادانه خودشو به رخ رقیباش می کشه،

  10. Hamid.Hellcat

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    موتور اسپرت یعنی پورشه و فراری.
    فقط حیف پورشه تو فرمول یک شرکت نمیکنه وگرنه جذابیتش صد برابر میشد.

  11. ساسان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    کمتر ازاینم از پورشه انتظار نمیره…رنگ سبزهم خیلی به این مدل میاد..درجهنم سبز

  12. محسن

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (170 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان،اولا این اون ماشینی نیست که رکورد همیلتون رو زد،دوما این رکورد شکنی پی در پی واسه کوتاه شدن طول نوربرگ‌رینگ‌هست،همه ماشین ها تو همه کلاس ها رکورد میشمونن

  13. Archi KHAN

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    برسه به روح احمِد باقری …

    1. Hamid.Hellcat

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      انشالله هر جا هست سالم و تندرست باشه. این چه حرفیه خب؟ مگه دشمنت بوده که این حرف رو میزنی. من شخصا میگم نکنه اتفاقی براش افتاده که دیگه کامنت نمیذاره. در وهله اول ما همه عشق ماشین هستیم ولی سلیقه ها متفاوت هست. همین

  14. Saied

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کاش منم داشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا