در چند سال گذشته پورشه به صحبت درباره تکنولوژی الکتریکی بسیار مشتاقتر شده است. مهمترین محصول جدید این خودروساز میشن E است که بنا به گفتهها در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. این سدان تمام الکتریکی تنها بخشی از سبد محصولات پاک آلمانی خواهد بود. جدای از محصولات تمام الکتریکی شاهد معرفی نسخههای پلاگین هیبریدی نیز خواهیم بود.
به منظور تحقق تمامی این اهداف، مقامات ردهبالای اشتوتگارتی چراغ سبزی برای دو برابر کردن سرمایهگذاری در بخش الکتریکی را نشان دادهاند. این سرمایهگذاری حداقل ۶ میلیارد یورو خواهد بود.
این تصمیم اخیراً در جلسه مقامات ردهبالای پورشه گرفته شده و البته خروجی دیگر این جلسه کنار گذاشتن حدود ۵۰۰ میلیون یورو برای دو هدف بسیار ویژه است: توسعه نسخههای بیشتر از میشن E همچون نسخه دیفرانسیل عقب و همچنین مدلهای آینده ساخته شده بر پایه این سدان بدون آلایندگی.
حدود ۱ میلیارد یورو برای فرایند هیبریدی و الکتریکی سازی محصولات کنونی پورشه تعلق خواهد یافت درحالیکه حدود ۷۰۰ میلیون یورو نیز در توسعه تکنولوژیهای جدید، شارژ هیبریدی و الکتریکی به همراه حملونقل هوشمند صرف خواهد شد. چندین میلیون یورو نیز برای گسترش تأسیسات پورشه در نظر گرفته شده است.
این سرمایهگذاری سنگین دربرگیرنده تأسیس خط رنگ جدید برای میشن E است. پورشه همچنین نیازمند خطی ویژه برای انتقال بدنههای رنگ شده و قوای محرکه به تأسیسات مونتاژ این سدان های الکتریکی است. آلمانها قبلاً برنامههای خود برای ساخت سالانه ۲۰ هزار دستگاه از میشن E را اعلام کردهاند و البته در صورت افزایش تقاضا امکان افزایش تولید نیز وجود خواهد داشت.
همچنین تأسیسات پیشرانه کنونی نیز تغییرات زیادی به منظور همخوانی با ساخت قوای محرکه الکتریکی و بدنهها خواهد داشت.
خود پروژه جاهطلبانه میشن E حدود ۱۲۰۰ شغل جدید خلق خواهد کرد. همچنین انتظار میرود نسخه پلاگین هیبریدی ۹۱۱ نیز در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. در حداقل یک دهه آینده باید با پیشرانه احتراق داخلی در ۹۱۱ خداحافظی کنیم.
در خبری مرتبط هم باید بگوییم پورشه اعلام کرده نسخه آماده تولید میشن E قدرت ۶۰۰ اسب بخاری خواهد داشت و در کمتر از ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. این خودروساز محبوب همچنین گفته میشن E قادر خواهد بود بدون هیچگونه کاهش عملکردی شتاب گیری کرده و متوقف شود.
میشن E محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت. البته انتظار میرود برد این خودرو با تستهای جدید NEDC که واقعبینانهتر است کمی کاهش یابد.
امیر رضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۶سرمایه گذاری تو این بخش مثل این میمونه که پولاتو بکاری و ازشون درخت پول رشد بکنه…
به زودی نتیجه ی این سرمایه گذاریش رو خواهد دید!!!
ولی باید رو برد حرکتی بیشتر کار بکنه…
سود رو شرکتی میکنه که ظرفیت باتری ها و مسافت قابل طی شدن با یه بار شارژ رو افزایش و مدت زمان شارژ رو کاهش بده…
شتاب و نهایت سرعت آنقدر مهم نخواهد بود!
mehran911
۱۸ بهمن ۱۳۹۶۶ میلیارد یورو !!!!
این عدد بیش از درآمد یک سال بعضی از کمپانی هاست
.
آینده از آن توست
.
ever ahead
Love Cars
۱۹ بهمن ۱۳۹۶اینکه میگن آینده رو باید همین حالا ساخت دقیقا همین کاریه که پورشه داره انجام میده.
حسین وی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶شبیه مکلارن شده واقعا
پورش
۱۹ بهمن ۱۳۹۶اگر دیزل گیت بزاره شاید بتونه البته یه ماشین بسازه سه کیلومتر برد داشته باشه 100 سال دیگه به تسلا میرسه شاید که توباطری هم اینا تقلب میکنن
حسن
۱۹ بهمن ۱۳۹۶رتبه ی یک کپی از دست چینی ها خارج شد خدای کپی دیگه شمایید رخ مک لارنا معرفی کرده به عنوان خودرو برقی. (طراحی پوزه ی کوسه ی مک لارن)