پورشههفته نامه

سریع‌ترین پورشه‌های جاده‌ای تاریخ

پورشه یکی از شرکت‌هایی است که به ساخت خودروهای بسیار سریع شهرت دارد؛ اما سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای این شرکت کدامند؟ در این مطلب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم و به همین دلیل پنج محصول جاده‌ای بسیار سریع پورشه را در ادامه به ترتیب حداکثر سرعت معرفی کرده‌ایم.

رتبهٔ پنجم ۹۱۱ توربو S

حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ

کُندترین خودروی این لیست پنج‌تایی به‌هیچ‌وجه خودروی تنبلی نیست. این نسل کنونی ۹۱۱ توربو S است که از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند تا بتواند به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. توربو S بعد از GT2 RS، قدرتمندترین عضو خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شود.

رتبهٔ چهارم کاررا GT

حداکثر سرعت: ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۵.۷ لیتری V10 طبیعی
قدرت ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۵۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب

پس از ۹۱۱ توربو S، مدل کاررا GT قرار دارد که در سال ۲۰۰۴ یعنی دوازده سال قبل از ۹۱۱ سری ۹۹۱.۲ متولد شده است. این هایپرکار موتور وسط به یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز است که از خودروهای مسابقه‌ای پورشه گرفته شده و ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کاررا GT با تکیه بر این موتور می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

رتبهٔ سوم 959S

حداکثر سرعت: ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۲.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۵۱۵ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ

برای رسیدن به رتبهٔ سوم این لیست باید سفر دورتری در زمان داشته باشیم. این خودرو، ۹۵۹ نام دارد که در سال ۱۹۸۶ معرفی شد و اولین هایپرکار جاده‌ای پورشه محسوب می‌شود. هرچند ۹۵۹ در نسخهٔ استاندارد هم عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت اما پورشه نسخهٔ قدرتمندتری بنام 959S را هم ارائه کرد که با استفاده از توربوشارژرهای بزرگ‌تر، قدرت پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آن به ۵۱۵ اسب بخار افزایش یافته بود و به لطف این قدرت بیشتر توانست به حداکثر سرعت ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

رتبهٔ دوم ۹۱۱ GT2 RS

حداکثر سرعت: ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ

در جایگاه دوم این لیست هم یکی دیگر از مدل‌های نسل کنونی ۹۱۱ یعنی GT2 RS قرار دارد که قوی‌ترین عضو خانوادهٔ این خودرو محسوب می‌شود. این مدل به همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری H6 توئین توربوی مدل توربو S مجهز است اما با انجام ارتقاءهایی مثل تزریق آب، قدرت آن به ۷۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. GT2 RS حتی با وجود قطعات آئرودینامیکی فراوان، می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

رتبهٔ اول ۹۱۸

حداکثر سرعت: ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی
قدرت ۸۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ

هایپرکار ۹۱۸ سریع‌ترین خودروی تولیدی تاریخ پورشه محسوب می‌شود. قوای محرکهٔ این ماشین از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل می‌شود که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده‌اند. مجموع خروجی این سیستم ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است که ۹۱۸ را به حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    تو سوپرکاری که باعث شدن من پیش از پیش عاشق دنیای خودرو بشم.
    اولیش Porsche 959 و دومی Ferrari F40 بود، سوپرکار های فوق العاده ی دهه هشتاد.
    البته از سوپرکار گاو خشمگین Lamborghini Countach نباید گذشت که بعدها باهاش آشنا شدم و مثل دو سوپرکار بالا عاشق شدم.

    1. ارش

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      به به چه سلیقه ای پورشه 959 و فراری اف 40 من خودم دقیقا یادم نیست اولین بار از چه ماشینی خوشم آمد چون از پنج سالگی با حجم انبوهی ار مجله ماشینهای داییم و پاسورهای دادشم روبه رو شدم یعنی همزمان با 20 الی 30 تا مجله ماشین و سه چهار دست پاسور آشنا شدم کلم از همون بچگی پرشد از عکسهای مختلف ماشین .

    2. mehran911

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2128 ديدگاه)

      بخدا نمیدونید ۹۵۹ چی بود و احتمالا هیچ وقت به خوبی های این شاهکار پی نخواهید برد ( اگر خواستید میتونم منبع معرفی کنم برید بخونید )
      ۹۵۹ پدر سوپر اسپرت ها و شروع کننده داستان رقابت کاررا جی تی و انزو و ۹۱۸ و لافراری و بقیه سوپر اسپرت های سطح بالا بود
      ۹۵۹ از نظر تکنولوژی و نوآوری ساااااالها از زمان خودش جلوتر بود

  2. Amir

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    ۹۱۸ و ۹۱۱ بدون شک بهترینن و رقباشون رو عین آب خوردن شکست میدن اما بین تمام پورشه ها من کررا جی تی رو بیشتر از بقیه دوست دارم.اصلا این ماشین به قدری توی قلب منه که حد نداره از بچگیم عاشقش بودم.مرسی پورشه…

    1. Maskvich

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (73 ديدگاه)

      ۹۱۸ عالیه واقعا اما لافراری ماشینی نیست که بشه گفت مثل آب خوردن شکست بخوره در برابر ۹۱۸!
      گرچه بنظر من لافراری بهترین هایپرکار دنیا هست

      1. Amir

        ۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        یه موقع سو تفاهم نشه بیشتر منم نظر شخصیم رو گفتم وگرنه خود پورشه هم میدونه که ۹۱۸ رقبای بسیار قدرتمند و قدری مثل لافراری و مکلارن p1 داره.من ۹۱۸ رو بیشتر از بقیه دوست دارم نظر شما هم محترمه.

        1. Ferrari

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          چقدر خوب و لذت بخشه ادم میاد اینجا و اینجور احترام طرفین به نظرات همدیگرو میبینه..
          دمتون گرم رفقا

        2. Maskvich

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (73 ديدگاه)

          نه داداش صحبتت درسته کاملا
          بالاخره این ۳ شاهکار هر کدوم طرفدار های خودشون رو دارن و واقعا رقابتشون جذابه و هیجان انگیزه دیدن زور آزمایی آلمان و انگلیس و ایتالیا

        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2862 ديدگاه)

          سه شاهکار نه رفیق،دو شاهکار.
          اگه منظورتون پی1 هستش که ماشینی خیلی خوبیه ولی شاهکار نیست.((هر جا هم رفتی بگو پی1 در مقابل 918 و لافراری عددی نبود،اگه هم ازت پرسیدن کی گفته بگو دانیال میگه.?))

        4. Ferrari

          ۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          حالا اینهمه خاک مالی هم لازم نیست ?

  3. مهدی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    پورشه911gt2 در شتاب صفرتا100 دومین خودروی سریع سال شناخته از دیدمجله کارانددرایو باشتاب 2/6 ثانیه

  4. M

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    واااای از اون کررا جی تی !!!
    خوراک لگو شدن طراحیش لامصب

  5. Alireza

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    هنوزم خوشکل ترین پورشه کررا جی تیه???

  6. Amir Machine

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1287 ديدگاه)

    کاررا GT تکرار نمیشه
    بنظر من که بهترین و زیباترین محصول تاریخ پورشه‌س مخصوصاً با اون قلب V10 تنفس طبیعی
    بشدت به این ماشین علاقه دارم تا جایی که اینقدر گشتم تا ماکت فلزیش رو پیدا کردم

  7. مهدی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    به نظر من 918 بهترین هایپر کار دنیاست.جالب اینه انکانات این ماشین در هیچ هایپر کار دیگه دیده نمیشه.بیخود نیست ریچارد هموند تااون حد عاشقش شده بود

  8. امیر

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    شاهکارهای پورشه
    959 و 918
    این دوتا اسطوره از خوبای اروپایی هستن

  9. ارش

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ابر خودروی 959 سریع ترین ماشین زمان خود بود 339 کیلومتر برای 30 سال پیش عالی بود.

  10. Behrouz anzali

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم پورشه مدل 9ff مسابقه ای رو به طور محدود جاده ای تولید کرد حتی زمانی رکورد سریعترین خودروی جاده ای رو هم بنام خودش کرده بود .

    1. Omid

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (185 ديدگاه)

      البته دوست عزیز 9ff مال شرکت RUF هستش ، اگه اشتباه میکنم دوستان لطف کنن بگن!

      1. OMID

        ۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        Ruf ماشینای پورشه رو تغییر میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا