پورشه ۹۱۱ توربو S جدید 2021 ویترینی از تکنولوژیهای جدید و ستارهی دنیای خودروهای پرفورمنس است. این خودرو از نظر آئرودینامیکی نیز در سطح بالایی قرار دارد.
پرچمدار ۹۱۱ کد ۹۹۲ بهبودهای آئرودینامیکی محسوسی را تجربه کرده است. آئرودینامیک فعال پورشه که بهصورت مخفف PAA شناخته میشود بسته به موقعیت رانندگی، سرعت و حالت انتخابی رانندگی حالتهای گوناگونی را به خود میگیرد.
فلاپ های هوای فعال برای اولین بار در این پکیج دیده میشوند و به همراه اسپویلر لبهای و بال عقب ضلع سوم سیستم آئرودینامیکی فعال و تطبیقی را تشکیل میدهند.
فلاپ های هوای قابل تنظیم که در سمت چپ و راست ورودیهای هوای جلو قرار گرفتهاند باعث مقاومت کمتر در برابر هوا و بهبود مصرف سوخت میشوند. این فلاپ ها از سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت بسته میشوند تا راندمان خودرو بالاتر برود. از سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت هم این فلاپ ها باز میشوند تا توازن آئرودینامیکی بهینه در سرعت بالا تحقق یابد.
PAA همچنین در حالت خیس ۹۱۱ توربو S جدید نیز فعال بوده و توازن آئرودینامیکی را به سمت اکسل عقب هدایت میکند تا پایداری بیشتری در زمینهای خیس ایجاد شود. همچنین عملکرد ترمز هوایی نیز وجود دارد که درگ و داون فورس بیشتری را در زمان ترمز شدید در سرعت بالا ایجاد نماید. به همین خاطر ۹۱۱ توربو S فاصله ترمز کمتر و پایداری بهتری در سرعتهای بالا دارد.
این سیستم همچنین باعث تنظیم جریان هوای اطراف خودرو در زمان باز شدن سقف میشود. در کل هشت پیکربندی آئرودینامیکی وجود دارد که هر یک با ترکیب قطعات آئرودینامیک فعال به دست میآیند. ضریب درگ ۹۱۱ توربو S جدید بسته تنظیمات آئرودینامیکی متفاوت بوده اما کمترین آن که ۰.۳۳ است با فلاپ های بسته شده و تا شدن اسپویلرهای جلو و عقب به دست میآید.
به منظور بهبود پایداری و دینامیک خودرو در سرعتهای بالاتر، اسپویلر جلوی فعال و بال عقب باعث افزایش ۱۵ درصدی داون فورس میشوند. حداکثر داون فورس این خودرو که حدود ۱۷۰ کیلوگرم است در موقعیت پرفورمنس و با فعال شدن حالت اسپورت پلاس به دست میآید.
[دانلود ویدئو]
mehdi
۳۰ فروردین ۱۳۹۹هرچی ضریب درگ کمتر باشه خودرو چسبندگی بیشتری داره؟
هر کلاس مثلا سوپر اسپرت با یه سدان ضریب درگشون فرق میکنه یا کلا ربطی نداره؟
مثلا فرمول وان دیدم زده بود 1.1 یا جی کلاس زده بود 0.55
یه توضیح کامل بدید لطفا
OMID
۳۰ فروردین ۱۳۹۹نه
ضریب درگ مقاومت هوا در برابر ماشین رو نشون میده که هر چه قدر کمتر باشه بهتره
داونفورس نیروی رو به پایینه که چسبندگی رو افزایش میده
ضریب درگ با افزایش داونفورس بیشتر میشه پس کمپانی ها سعی میکنن بیشترین داونفورس رو با کمترین درگ داشته باشه (بسته به ماشینش)
ضریب درگ زیاد ماشینای فرمول یک به خاطر داونفورس بسیار زیادشونه
این به زبان ساده بود
بقیه دوستان میتونن تخصصی تر بهت بگن
M سابق
۳۱ فروردین ۱۳۹۹ضریب درگ رو چطوری محاسبه میکنن ؟
خب شما نمای جلوی یک خودرو رو در نظر بگیر چپ ترین نقطه راست ترین نقضه بالاترین نقطه و پائین ترین نقطه رو پیدا کن بعد فرض کن یک مستطیل یا مربع داری که اینا روی چهار ضلع اونن !لپ کلام یه تخته چوبی عمود بر زمین بزار جلوی ماشین که کل ماشینو بپوشونه حالا نه کم داشته باشه نه زیاد !مساحتشو حساب کن !
حالا تخته رو بردار مساحت جلوی ماشینو حساب میکنن (مثلا اینجوری میشه که سطح شیب دار ماشینو در کسینوس زاویه ای که با سطح عمود میسازه ضرب میکنن یا مساحت ورودی های هوا رو کم میکنن از مساحت کل و…) اینجوری به یه عدد میرسن این عددو تقسیم بر مساحت اون مستطیله میکنن 1
این میشه ضریب ایرودینامیکی ماشین ! درته تعریف صد درصد دقیقی نیست و باله عقبو خیلی چیزای دیگه هم روی ضریب ایرودینامیک تاثیر میزاره ولی خب این تعریف میتونه کاملا کارتو راه بندازه!
به قول شما جی کلاس ضریب درگ بالایی داره چون امثال جی کلاس و هامر از نمای جلو فرمی شبیه به همون تخته دارن که گفتم پس خیلی مساحت تخته با ماشینه فرق نمیکنه !
اما یه محصولی مثل نسل جدید A کلاس اگر اشتباه نکنم ضریب درگش 0.24 باشه که فوق العادس
میلاد
۳۰ فروردین ۱۳۹۹ای کاش به جای این تکنولوژی های قدیمی و تکراری و الکی، یه مقدار به فکر مشتریاش بود و اپشن اندر استیر عمدی رو ارایه میداد
O
۳۰ فروردین ۱۳۹۹تکنولوژی های قدیمی؟?چی میگی عزیزم؟
مانی
۳۱ فروردین ۱۳۹۹این دوستمون داره کم فرمونی کوروت رو مسخره میکنه
شوخی به این واضحی
Amir
۳۰ فروردین ۱۳۹۹خلاصه تمام این مطلب اینه:پورشه نهایت مهندسی و هوشمندیه?
Farzad
۳۰ فروردین ۱۳۹۹۹۱۱ نخستین بار در سال ۱۹۶۳ در نمایشگاه بینالمللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این مدل، ابتدا پورشه ۹۰۱ نام داشت، ولی اندکی قبل از معرفی، به دلیل تداخل داشتن با مدل جدیدی از شرکت پژو، که پژو ۹۰۱ نام داشت، مدیران وقت پورشه تصمیم گرفتند نام خودروی جدید را پورشه ۹۱۱ بگذارند. این سری از خودروهای پورشه، همواره محبوبترین مدل تاریخ این کمپانی بهشمار میآید.
سوپر استار تمام نشدنی دنیای خودرو ❤
OMID
۳۰ فروردین ۱۳۹۹از طراحی نسل قبل متنفر بودم (توی مدلهای پایه نه مدلهای gt)
ولی طراحی نسل جدید با وجود تغییرات کم به نظرم فوقالعاده س
Gt2نسل قبل هیولای واقعی بود هم توی درگ هم توی پیست ببینم دیگه این نسل چی بشه!
البته میدونم حداقل چند سال دیگه میاد
آریا ماشین
۳۰ فروردین ۱۳۹۹ببخشید کامنتم بی ربطه اما تصاویر جاسوسی از جانشین مک لارن ۵۷۰s اومده بیرون لطفا پوشش بدین??
Khosrow
۳۰ فروردین ۱۳۹۹زیادی خوشگله لعنتی ..
میثم
۳۰ فروردین ۱۳۹۹بی صبرانه منتظر gt3 هستیم
تا قدرتشو تو پیست به بقیه نشون بده
car fan
۳۰ فروردین ۱۳۹۹کاری به این تکنولوژی های عجیب و پیشرفته اش ندارم
هرکی پول همچین ماشینی رو داشته باشه حتما این ماشینو میخره . نخره هم جز انتخاب هاش هست…
آخر ماشینه
Hadi
۳۱ فروردین ۱۳۹۹این ماشین نیست…
یه تیکه جواهره…
joojoo
۳۱ فروردین ۱۳۹۹نمیدونم چرا یدفعه ای یاد ALA2 ی اونتادور کبیر افتادم
(یادمه یه زمانی یه سریا میگفتن این لامبورگینیه ک داره از تکنولوژی ژرمن ها استفاده میکنه و بدون ژرمن ها هیچی نیست……)