شباهت مدل نهایی میشن E با نسخه کانسپت

چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 05:30
مطالعه 5 دقیقه
Porsche Mission E
کانسپت میشن E که در موتور شوی فرانکفورت در سپتامبر سال گذشته میلادی به نمایش در آمد، با طراحی ظاهری و تکنولوژی‌های به کار رفته، نظرات بسیاری را به...
تبلیغات

کانسپت میشن E که در موتور شوی فرانکفورت در سپتامبر سال گذشته میلادی به نمایش در آمد، با طراحی ظاهری و تکنولوژی‌های به کار رفته، نظرات بسیاری را به سمت خود جلب کرد و در قالب یک کانسپت، فصل جدیدی برای این خودروساز آلمانی آغاز شد. از همان ابتدا معلوم بود که این کانسپت برای حضور در خط تولید، چراغ سبز دریافت خواهد کرد و احتمالاً در پایان دهه کنونی میلادی، شاهد حضور نسخه تولیدی میشن E خواهیم بود.

هیچ کس انتظار ندارد که نسخه نهایی خودروهای تولید، به صورت ۱۰۰ درصد به طراحی اولیه کانسپت وفادار باقی بمانند؛ هر چند اولیور بلوم (Oliver Blume)، مدیرعامل پورشه که با «تاپ‌گیر» در ژنو صحبت کرده، نظر دیگری دارد:

طراحی بیرونی، شرایط بسیار مشابهی خواهد داشت. ما باید برخی شرایط را برآورده کنیم و بعضی موارد را تغییر دهیم. کار ساده‌ای نخواهد بود، ولی می‌خواهیم که یک دامنه مسافت رانندگی ۵۰۰ کیلومتری و یک شارژ ۱۵ دقیقه‌ای داشته باشیم. از نظر فنی، توانایی انجام چنین چیزی را داریم و بخش سخت آن، اعمال آن بر روی کل یک وسیله نقلیه است. همچنین برای ما مهم است که تمام احساسات رانندگی یک پورشه را به یک وسیله نقلیه الکتریکی نیز منتقل کنیم. نمی‌توانیم بدون برآورده‌کردن انتظار مشتریان از یک «پورشه»، یک خودروی الکتریکی را با این برند عرضه کنیم. شما می‌توانید یک 918 اسپایدر را در حالت EV برانید و این همان شرایطی است که در رانندگی با میشن E تجربه خواهد شد. این مدل، چیزی را منتقل می‌کند که ما از دنیای موتور اسپورت فرا گرفته‌ایم.

خروجی کلی سیستم پیشرانه کانسپت میشن E بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار است و می‌تواند در عرض ۳/۵ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. همچنین این خودروی الکتریکی می‌تواند با یک بار شارژ، مسیری به طول بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کند.

مشکل پورشه برای رسیدن به هدف‌گذاری شارژ ۱۵ دقیقه‌ای، نیاز به استفاده از شارژر ۸۰۰ ولتی ۱۵۰ کیلوواتی است که زیرساخت‌های لازم برای آن وجود ندارد. امّا پورشه برای این موضوع، برنامه‌هایی تدارک دیده است:

راه‌حل این موضوع، برای ما اهمیت دارد. در این زمینه به استاندارد نیاز داریم. در حال گفتگو با مقامات دولتی و دیگر خودروسازان هستیم و می‌خواهیم در شبکه شارژ در اروپا، ایالات متحده و چین سرمایه‌گذاری کنیم.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.