زمینهای تست جانی بومر در آمریکا پذیرای خودروهای شگفتانگیز زیادی بوده اما این بار مهمانی خاص قدم به این مهمانی گذاشته است. این بار با پورشه ۹۱۱ روبرو هستیم که البته مدلی عادی نبوده بلکه نسخه مسابقهای GT3 کاپ است. البته نکتهای وجود دارد و آن اینکه با سرعت ۲۷۷ کیلومتر در ساعتی، این پورشه به اندازه دیگر رکوردداران زمین جانی بومر سریع نیست؛ اما همهچیز سرعت نیست! باید با جان و دل به صدای تولیدی این پورشه گوش کرد…
خودرویی که مشاهده میکنید یک نمونه مسابقهای مدل ۲۰۱۷ است که داون فورس زیادی تولید میکند. پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری ۹۱۱ GT3 کاپ قدرت ۴۸۵ اسب بخاری داشته و یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده گرفته است. این خودرو به عنوان محصولی مسابقهای بسیار سبکوزن بوده و میتواند بدون تلاشی سخت به شتاب ۱.۱ جی هم دست یابد.
تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است که اصلاحات مسابقهای پورشه خودشان را نشان میدهند. در حقیقت قدرت ۴۸۵ اسبی این پورشه در جایی که خودروهای عضلانی قدرت ۷۰۰ اسبی دارند خیلی به چشم نمیآید اما شتاب گیری GT3 به گونهای است که انگار دو برابر قدرت رسمی را تولید میکند. نیمهخالی لیوان هم این است که شتاب گیری خودرو نیاز به یک دنده بیشتر را نشان میدهد و ما فکر میکنیم اگر خودرو گیربکس ۷ دنده داشت میتوانست سرعت بیشتری را ثبت کند؛ اما آیا واقعاً خودرو فاقد دنده هفتم است؟
۹۱۱ GT3 کاپ از گیربکس ۶ سرعته سکونشئال استفاده میکند اما ما چندین بار کلیپ را تماشا کرده و فکر میکنیم خودرو ۷ بار دنده عوض میکند. در زمین تست جانی بومر خودروهای زیادی تست میشوند و شاید این خودرو هم در واقع به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مدلهای استاندارد جادهای مجهز بوده است.
نظر شما چیست؟ آیا صدای ۷ بار تعویض دنده را میشنوید؟
[دانلود ویدئو]
رضا
۱۲ بهمن ۱۳۹۸شتابش نسبت به قدرت و کاراییش واقعا عالی بود.مخصوصا تا 120تا.و یه مورد دیگه،مسافت تست بعضا 2.7 مایله اما اینجا 1 مایل بود و اگه بیشتر می بود میتونست سرعت بیشتری ثبت کنه
Enzo
۱۲ بهمن ۱۳۹۸من اگه یه روزی حق انتخاب تو سریه 911هایه پورشه رو داشته باشم GT3 انتخابمه .مدلهای قویتر وسریعتر هست .ولی بنظرم این مدل همه چیزش به اندازه و کامله