حدود یک ماه پس از انتشار اعداد مربوط به راندمان و کارایی پورشه تایکان توربو، EPA، شعاع حرکتی رسمی تایکان توربو S را نیز منتشر کرد که آنهم مثل مدل توربو ناامیدکننده میباشد!
برد مجموع این خودروی الکتریکی ۳۰۹ کیلومتر است که اندکی کمتر از برد ۳۲۳ کیلومتری مدل توربو میباشد. این عدد هم کمتر از محدوده حرکتی ۴۵۵ کیلومتریای است که CARB آمریکا در اوایل سال جاری برای این خودرو اعلام کرده بود.
مصرف انرژی تایکان توربو و توربو S تقریباً مشابه هم میباشد. ما نمیدانیم که آیا انتشار این آمار و ارقام روی تصمیم افرادی که اهمیت زیادی به برد یک خودروی الکتریکی میدهند تأثیر خواهد گذاشت یا خیر اما حقیقت این است که سدان الکتریکی پورشه هرگز محصولی رده میانی نبوده و یک خودروی الکتریکی است که پرفورمنس اولویت اول آن میباشد. همچنین موضوع مهمتر اینکه مدل توربو S قادر است تنها در عرض ۲.۶ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند که این عملکرد برای خودرویی ۷۵۱ اسب بخاری بسیار خوب است.
بیصبرانه منتظر اعلام شعاع حرکتی مدل ضعیفتر تایکان 4S توسط EPA هستیم. پیش از این میدانستیم که این خودرو قیمت ارزانتر را با همان رانندگی جذاب و برد الکتریکی بیشتر ترکیب کرده و شاید همین مشخصات باعث شوند 4S یکی از دلپذیرترین تایکان های بازار باشد.
♤angus_812♤
۲۶ دی ۱۳۹۸فقط پول برند میدی
به نظر من تسلا انتخاب بهتری تو کلاس الکتریکی هست
ولی خب هر کارش کنی پرستیژ پورشه نداره
علیرضا
۲۶ دی ۱۳۹۸پورشه برای آدمای معمولی با طرز فکر معمولی خودرو تولید نمیکنه برادر جان . کسی که تسلا میخره سطحش معلومه کسی هم که پورشه میخره همینطور.این موضوع توی کل دنیا و بین همه محصولات دنیا از کفش بگیر تا هواپیما صدق میکنه.
سورنا
۲۶ دی ۱۳۹۸***
یعنی به نظرت الان تو ایران اینایی که پورش دارن سطح علمی و زندگیشون و فهمشون از منی که پزشکم بیشتره ؟
نه تنها ایران بلکه تو همه دنیا همینه پول هیچ ارتباطی به طرز فکر و سطح علمی و … نداره
نمیدونم چرا این مدلی حرف میزنی و سعی داری پولدارارو از بی پولا جدا کنی
تو نوع انسانیت و سطح فکر هیچ فرقی ندارن بلکه به میزان تلاش و رسیدن به خواسته بستگی داره
وگرنه منی که زحمت کشیدم و درس خوندم و پزشک شدم فوقی با یه کارگر معمولی ندارم جقتمون آدم هستیم
تنها تفاوتمون میزان تلاشمون بوده همین
اتفاقا کسانی که از نظر مالی در سطح پایینتری هستن از آدمی و انسانیت و درستی و نرمالیت بیشتری برخوردارن
علیرضا
۲۷ دی ۱۳۹۸واقعا معذرت میخوام احتمالا نتونستم منظورمو خوب برسونم . قصد جسارت به هیچکس رو ندارم . صد البته سطح فکر و فرهنگ و شعور هیچ ارتباطی به پول نداره .
من اهداف تولید محصولات لوکس از نگاه کارخانه تولیدکننده رو عرض کردم .
پورشه بازار خودشو داره و خود شرکت هم میدونه کسی که پورشه میخره اصلا سمت تسلا نمیره.این شرکتها روانشناسی فروش دارند و قطعا میدونید که افرادی که توانایی خرید پورشه رو دارن از نظر فکری و روانشناسی و مالی جایگاه اجتماعی که برای خودشون قائل هستن نمیتونن سمت خووروهای ارزانتر بیان هرچند اگه باکیفیت تر باشن
تمام حرف من این بود که کسی که توانایی خرید پورشه داره طبق عرف همه ابعاد زندگیش لوکسه و کسی که تسلا میخره هم زندگیش با خودرویی که خریده هماهنگه
مثال واضحتر اینکه من وقتی توانم خریدم پرایده حتما کفش و ساعت و شلوار و گوشی و دکوراسیون خونم هم در همین حد پرایده . درسته تلخه ولی حقیقت دنیا همینه .
ضمنا خودم حتی پرایدم ندارم مثل اکثر جوونای کشورم.امیدوارم توضیحاتم سوتفاهم رو برطرف کرده باشه و مجددا عذرمیخام
♤angus_812♤
۲۷ دی ۱۳۹۸تو اینجور فکر کن
مرتضی
۲۶ دی ۱۳۹۸تسلا ماشین خوبی برای استفاده معمولیه ولی به هیچ وجه مناسب پرفورمنس نیست ، نه امادگی و تجهیزات پیست رو داره نه طاقتش رو ، چندین بار گفتن که تسلا اس موقع استفاده از حداکثر قدرتش داغ میکنه و قابل استفاده نیست. این خودرو مخصوص پیست طراحی شده ، البته در هر صورت شعاع حرکتیش واقعا کمه
Elmiraj
۲۶ دی ۱۳۹۸تسلا مناسب پرفورمنس نیست…!!!!!!!!!!!!!
قبل از این نظر خوب بود به تایم 1:21:49 مدل ۳ در پیست موتورترند یه نگاه می نداختی که سریع تر از فراری 458 ایتالیا بود که تایم 1:22:30 بر جا گذاشته!!! و در همین پیست هم 7:51 ثانیه از آلفارومئو جولیا سریع تر بوده….
یه نگاه هم به پیست تخت گاز می نداختی که چقدر از BMW m3 سریعتر بوده……
.
تایم 7:13 مدل S plaid هم زیادی سنگینه….ماشینی که ۶ ماه تا ورودش فاصله داریم .
MOHAMMAD.DEMON
۲۶ دی ۱۳۹۸455 کیلومتر کجا 309 کیلو متر کجا
خسته نباشی دلاور تو شکست تسلا
carwow یه تست برد خودوی الکتریکی گذاشته
جاداره الان یه مقایسه بین واقعیت و ادعای اروپایی ها گذاشته بشه
تایکان ابرویی که دهه ها پورشه با زحمت جمع کرده بود رو یه جا برد
ali (chevy nova)
۲۶ دی ۱۳۹۸اینجاست که قدرت تسلا معلوم میشه?
علیرضا
۲۶ دی ۱۳۹۸داداش داری اشتباه میزنی ، احتمالا تفسیرت از شکست یکم غیر منطقیه.تا همینجاشم تایکان حرف خودشو زده . تایکان رو با شرکتی که از صفر تا صد الکتریکی میسازه مقایسه نکن هرچند که تا همینجاشم به نظر من و خیلیا برنده رقابت بوده
شلبى
۲۶ دی ۱۳۹۸از چه لحاظ برنده رقابت بوده ؟پورشه تایکان رقیب مستقیم تسلا مدل s که هشت سال از رونماییش میگذره و اولین تلاش جدیه یه شرکت نوپا براى ورود به بازار خودرو بود و خیلى بد که ماشینى که تازه معرفى شده با قیمت بسیار بالاتر تو اعداد و ارقام هیچ برتریه قابل توجهى نسبت به ماشین هشت سال پیش نداشته باشه هیچ تو یسرى پارامترها هم شکست بخوره
JDM
۲۶ دی ۱۳۹۸یادمه خیلیا میگفتن بقیه رقبا وارد الکتریکی سازی بشن تسلا باید جمع کنه بره.
اما با ورود رقبا تسلا نه تنها ضربه نخورد بلکه داریم خیلی بیشتر از قبل به قدرتش پی میبریم
ali (chevy nova)
۲۶ دی ۱۳۹۸تسلا بره؟؟؟؟
تسلا تازه اومده و حالا حالا هم پابرجاست
پیکان جوانان گوجه ای
۲۶ دی ۱۳۹۸به هر حال تسلا بیشتر از یک دهه تو ساخت خودرو الکتریکی و باتری تجربه و تخصص داره و کل تمرکزش روی این کار هستش پس ساختن یک رقیب براش به صورت برابر به نظر من حداقل یک دهه زمان میبره تا اون موقع هم تسلا مطمئنم یک شرکت با تولید میلیونی در سال شده
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۸برد کامیون تسلا semi در زمان رونمایی 800 کیلومتر با بار اعلام شد ولی سال 2018 ایلان ماسک گفت برد این ماشین به 600 مایل(965 کیلومتر) در نسخه نهایی خواهد رسید!!!
Mohammad
۲۶ دی ۱۳۹۸وقتی میخوای با بزرگان این صنعت یعنی تسلا وارد رقابت بشی نتیجش میشه همین دیگه بی آبرویی…
علیرضا
۲۶ دی ۱۳۹۸قصد جسارت ندارم ولی درک نمیکنم اونایی که سینه چاک تسلا هستن عاشق چی اون شدن . فقط برررررق ؟ نه رخ داره نه پرستیژ . نمیگم بده ولی واقعا در حدی نیست که اینقدر افراط بشه توی خواستنش
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸کامنتها را که میخونم به سطح سنی کاربران پدال شک میکنم که چه طرز تفکری دارند و احتمالاً اکثراً نوجوان هستند تا جوان .
این اولین خودرو برقی پورشه هست با ظاهری قابل توجه و نه مثل تسلا عجیب غریب .
در مقاله هم اومده هدف اول پورشه در ارائه خودرو پرفورمنس بالاست و نه طی کردن km بیشتر .
شتاب ۲،۶ داره که این خودش باز نشون میده چرا برد کمتری داره و تمام قدرت را به حرکت وا میدارد .
تایکان آبرویی برای پورشه خریده که در آینده مشخص میکنه ، چرا که پدر تمام برقی های آینده پورشه به حساب میاد با پرفورمنسی بالا .
جنگ رقابت تولید برقی ها استارت خورده و مطمئناً شرکتهای ژاپنی و آلمانی نفس تسلا را میگیرند ، بشینید و ببینید .
تویوتا نام (( ونزا و سی ینا )) را گذاشته دیگر فقط برای تولید خودروهای برقی و خودش اعلام کرده .
چیزی که مهم هست اینه که همیشه در خودرو اروپا و ژاپن حرف اول را میزنند و همیشه به وقتش که باشه ورق آس رو میکنند که فروش خودروها بتروکنه .
OMID
۲۷ دی ۱۳۹۸خوب شتابم به مدل اس نمیرسه که2.27
احسان
۲۶ دی ۱۳۹۸واقعا که تسلا شرکتی عجیبه که این همه خودروساز مطرح در دنیا با این همه سرمایه و امکانات و تجربه هنوز خودروهای تسلا رو استانداردی برای صنعت خودروی الکتریکی میدونن.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸بله باید هم عجیب باشه ، چون نوآور و شروع کننده تولید برقیهاست .
تسلا تحول صنعت پیشروی خودروی برقی در دنیای امروز و آیندست و این باید عجیب باشه که چطور یک شرکت کوچک ولی بلند پرواز همه دنیا را به حرکت وا میداره برای تکنولوژی برقی کردن .
جواد
۲۶ دی ۱۳۹۸ورای فرمایشات دوستان میگم تو ذهن خودم میپیچونم این قضیه رو که:
ما در ایران در هر روز مصرف شهری چند کیلونگمتر راه میریم با ماشین..
خودم مثلا محل کار و منزل با فاصله بیست دقه ای و خوب اگه از گاز استفاده کنم..شعاع حرکتی گاز من ۲۰۰ کیلو متره میشه سه روز …حالا اگه بخوام بنزین بزنم تقریبا همین میشه
و اگه جاده باشه خوب چون مداوم هست هر دوساعت یا سه ساعت باید دوباره سوخت بزنم
خوب پس اتوموبیل ها معمولا همون ۲۰۰ الی ۳۰۰ میرن باید سوخت گیری کنند
و صف بنزین و گاز که همه میدونن چه خبره
و مستحدثات بنزین و گاز خیلی بیشتر از برق هست
من به نظرم همین ۳۰۰ و خورده ای جواب میده
یاشار
۲۷ دی ۱۳۹۸سلام به نظر میاد شما همیشه از گاز استفاده کردید و از ینزین استفاده نکردید و گرنه اینجوری نتیجه گیری نمیکردید
من با پراید با باک پر بنزین از غرب تهران تا گرگان که حدودا 400 کیلومتر میشه اونم از جاده فیروز کوه و گردنه گدوک که سربالایی و سرپایینی زیاد داره حدودا 6 ساعته میرسم البته زمانی حرکت میکنم که تهران زیاد ترافیک نداشته باشه
حدودا به صورت میانگین 25 لیتر مصرف میکنه ماشین تازه حدود 13 لیتر هم تو باک میمونه حدودا (باک پراید 38 لیتر)
با این تفاسیر 6 ساعت حدود 400 کیلومتر بدون توقف رفتم با باقیمانده بنزین هم حدودا 200 کیلومتر میتونستم برم اونم با پراید اگه 405 بود که با باک 70 لیتری و مصرف 8 در جاده خیلی بیشتر میشد
حالا شما چطور نتیجه گرفتی 300 کیلومتر خوبه با هر بار شارژ 2 ساعتی؟؟؟!!!! بنزین زدن هم بیشتر از 5 دقیقه طول نمیکشه به طور معمول
اصلا هم خوب نیست این مقدار پیمایش حالا چه پورشه باشه چه تسلا
Elmiraj
۲۶ دی ۱۳۹۸Model S p100d از همین موئسسه گواهی 507 کیلومتر بُرد را چهار سال قبل گرفته و همه مردم هم به شعاع و بیشتر هم رسیدن….!!!!!
.
حالا این روزنه امید صنعت خودروسازی اروپا هم به عدد 309 کیلومتر رسیده و قصد شکست تسلا را هم داره…!!!!
.
منتظر طرفداران هستم بیان این اختلاف 198 کیلومتری را توجیه کنند:::
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸همه میدانند شعاع حرکتی برقیها اینی نیست که شرکتها اعلام میکنند و رسیدن به چنین پیمایشهایی دارای استاندارهایی هست که هیچ راننده ای رعایت نمیکنه ، دقیقاً مثل مصرف سوخت بنزین که هیچ خودرویی به اعلامی کاتالوگ شرکت نمیرسه چون خیلی فاکتورها باید رعایت بشه که هیچگاه نمیشه .
تسلا شرکتی تخصصی هست برای تولید فقط و فقط برقی
پورشه بعد از حدود ۶۰ سال داره اولین برقی خودش را ارائه میده با چنین ظاهر برتر و عملکردی درخور .
مطمئناً باید منتظر بود و دید نسل به نسل خودروها در تمام شرکتها بازار را تنها نمیگذارند و برد با مشتریست .
مگر وقتی تویوتا هیبرید را فراگیر کرد ، کسی میگفت هیچکسی رو دست تویوتا نمیتونه بزنه اما داریم میبینیم کره ، چین ، آلمان و آمریکا دارند خودروهایی معرفی میکنند با کارایی و عملکرد بالاتر اما این تویوتا پریوس هست که سنگ محک تمام خودروهای هیبریدیست اما مطمئناً برترین نیست .
آخه اگر روزی که زیاد هم دور نیست ، شرکتها همه محصولاتشون را با برد مسافتی بالا معرفی کنند که دیگه تسلا جایی برای عرض اندام نداره و اتفاقاً ایلان ماسک این را پیشبینی کرده که داره در تجارتهای دیگر سرمایه گذاری میکنه ، چون خودش میدونه نمیتونه از پس شرکتهای عظیم خودرویی بر بیاد اما میتونه با ارائه و فروش تکنولوژی اعلام حیاط کنه .
Elmiraj
۲۶ دی ۱۳۹۸اون روزی که بقیه اون شرکت ها به بُرد 500 کیلومتری برسن مطمئن باش تسلا به بیش از 1000 کیلومتر رسیده….
.
خیلی خوب میدونم سرعت پیشرفت تسلا چقدر بیشتر از بقیه هست…
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸همه میدانند شعاع حرکتی برقیها اینی نیست که شرکتها اعلام میکنند و رسیدن به چنین پیمایشهایی دارای استاندارهایی هست که هیچ راننده ای رعایت نمیکنه ، دقیقاً مثل مصرف سوخت بنزین که هیچ خودرویی به اعلامی کاتالوگ شرکت نمیرسه چون خیلی فاکتورها باید رعایت بشه که هیچگاه نمیشه .
تسلا شرکتی تخصصی هست برای تولید فقط و فقط برقی
پورشه بعد از حدود ۶۰ سال داره اولین برقی خودش را ارائه میده با چنین ظاهر برتر و عملکردی درخور .
مطمئناً باید منتظر بود و دید نسل به نسل خودروها در تمام شرکتها بازار را تنها نمیگذارند و برد با مشتریست .
مگر وقتی تویوتا هیبرید را فراگیر کرد ، کسی میگفت هیچکسی رو دست تویوتا نمیتونه بزنه اما داریم میبینیم کره ، چین ، آلمان و آمریکا دارند خودروهایی معرفی میکنند با کارایی و عملکرد بالاتر اما این تویوتا پریوس هست که سنگ محک تمام خودروهای هیبریدیست اما مطمئناً برترین نیست .
آخه اگر روزی که زیاد هم دور نیست ، شرکتها همه محصولاتشون را با برد مسافتی بالا معرفی کنند که دیگه تسلا جایی برای عرض اندام نداره و اتفاقاً ایلان ماسک این را پیشبینی کرده که داره در تجارتهای دیگر سرمایه گذاری میکنه ، چون خودش میدونه نمیتونه از پس شرکتهای عظیم خودرویی بر بیاد اما میتونه با ارائه و فروش تکنولوژی اعلام حیاط کنه .
حمید
۲۶ دی ۱۳۹۸تو نمایشگاه فرانکفورت از نزدیک دیدم تایکان رو ، اینقد فضایی قیافش که حس میکنی مال الان نیست ، اصلا کیفیت ساختش با تسلا قابل قیاس نیست ، هرکدوم بازار خودش و داره ، در مورد یه ماشین رو کاغذ نمیشه نظر داد
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۸حیف که سونی فقط در حد یه کانسپت خودرو ساخت….
اگر بصورت جدی به مقوله خودرو نگاه میکرد،،،، با تجربه گرانبهایی که از الکترونیک و ساخت باطری داره،،،، حریف بشدت خطرناکی میشد
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۸کاری به برند و محبوبیت برند و … ندارم اما هنوز شرکت های مختلف راه زیادی دارن تا به تسلا برسن
تسلا عملکردش بسبار عالیه
ALIREZA
۲۶ دی ۱۳۹۸رفقا ارزش بازار شرکتهای تسلا و فولکس رو کسی می دونه ؟
Mahdi
۲۶ دی ۱۳۹۸تسلا 90.85 میلیارد دلار و فولکس واگن هم 98.75 میلیارد دلار(البته چند روز پیش ارزش تسلا از فولکس واگن بیشتر بود و بعد از تویوتا با ارزش ترین برند خودرویی دنیا بود ولی ارزش امروز این دو کمپانی همینی هست که در بالا عنوان شد.)
Elmiraj
۲۶ دی ۱۳۹۸هم اکنون پنج شنبه ساعت 22:16
تسلا : 92 میلیارد دلار
فولکس واگن : 89/538 میلیارد دلار
Mahdi
۲۶ دی ۱۳۹۸ببخشید دوست عزیز من الان دیدم ارزش فولکس واگن از تسلا بیشتر بود؟!
Mahdi
۲۶ دی ۱۳۹۸نه دوست عزیز این ارزش فولکس واگن به یورو هست و ارزش تسلا به دلار و اگر بخواهیم مقایسه بکنیم باید ارزش دلاری اونها رو حساب بکنیم(نمیدونم شاید هم من اشتباه میکنم و شما درست میفرمایید بی زحمت دوباره به ارزش آنها نگاه کنید)
Elmiraj
۲۷ دی ۱۳۹۸وبسایت Yahoo finance دقیق تر و بروز تر از تمامی سایت های بورس و سهام هست و چون ارزش بازاری کمپانی ها به ارزش لحظه ای سهام ارتباط مستقیم داره مدام در حال افزایش و کاهشه…
.
در حال نوشتن این کامنت در ساعت 12:07 ظهر ارزش تسلا 92/553 میلیارد و فولکس واگن 90/635 میلیارد دلار هست .
( ارزش تمامی کمپانی ها در وبسایت Yahoo به دلار هست)
مهردادكمال
۲۷ دی ۱۳۹۸درمان معضل برد ماشینای الکتریکی یه موتور خیلی کوچیک در حد ۶۰۰ سی سی که مثل ژنراتور عمل کنه وسط بیابون نزارنت
سخت که نیس
فرشید
۲۷ دی ۱۳۹۸حیف که پول ندارم جز پراید ماشین دیگه ای بخرم وگرنه همین تایکان بدجوری چشممو گرفته