بدون شک شورلت کوروت و پورشه ۹۱۱ نمادینترین خودروهای اسپرت تاریخ هستند. این دو ماشین دههها باهم به رقابت پرداختند اما حالا یکی از آنها تحول بزرگی را تجربه کرده است زیرا درحالیکه پیشرانهٔ ۹۱۱ همچنان در عقب آن قرار دارد ولی شورلت کاری را که طی ۶۰ سال گذشته میتوانست و باید انجام میداد را انجام داده و پیشرانهٔ کوروت را پشت راننده نصب کرده است؛ بنابراین حالا هم کوروت موتور وسط واقعی اینجا است و هم نسل جدید ۹۱۱ که تازه به بازار آمده است. هردوی این خودروها قرمزرنگ هستند و عملکرد تقریباً یکسانی هم دارند؛ اما این فقط برای شروع است زیرا در این دو ماشین یکچیز هنوز کاملاً تفاوت دارد و آن قیمت است.
روی کاغذ تقریباً همهچیز در کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ و پورشه ۹۱۱ کاررا S مدل ۲۰۲۰ برابر است. البته کوروت ۱۰۱ میلیمتر کشیدهتر، ۷۶ میلیمتر عریضتر و ۵۱ میلیمتر کمارتفاعتر است اما هنگامیکه دو خودرو کنار هم پارک شده باشند بهسختی میتوان متوجه این موضوع شد. پروفیل جانبی دو خودرو نیز با خط سقف، گلگیرهای جلو و خط شخصیتی بسیار شبیه به هم، تقریباً یکسان است. کوروت اما ۹۵ کیلوگرم سنگینتر است که بخشی از این اضافهوزن به خاطر تجهیزات داخلی تیپ بالا ردهٔ 3LT است. البته موتور ۶.۲ لیتری V8 کوروت ۴۵ اسب بخار قدرت بیشتری دارد و اضافهوزن را جبران میکند بهگونهای کوروت با نسبت قدرت به وزن ۳.۳ کیلوگرم به اسب بخار برتری قابلتوجهی بر نسبت قدرت به وزن ۳.۵ کیلوگرم به اسب بخار ۹۱۱ دارد. همچنین ۶۱ درصد از وزن کوروت روی محور عقب قرار دارد درحالیکه در پورشه این عدد ۶۴ درصد است.
موتور شش سیلندر تخت توربوشارژ پورشه علاوه بر قدرت کمتر، ۱۰۷ نیوتن متر گشتاور کمتری هم نسبت به کوروت دارد اما این اختلاف در کرونومترها چندان زیاد نیست. سوپراسپرت ۴۹۵ اسب بخاری تنفس طبیعی آمریکایی ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور خود را از طریق گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب میرساند و سوپراسپرت ۴۵۰ اسب بخاری توربوشارژ آلمانی هم برای انتقال ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور خود از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه استفاده میکند و هردو خودرو در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند.
پورشه این کار را ظرف ۲.۹ ثانیه انجام میدهد اما کوروت برای انجام آن به تنها ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و پرشتابترین کوروت کارخانهای تاریخ محسوب میشود. کوروت برتری خود را در مسافت ۴۰۰ متر هم حفظ میکند بهگونهای که این مسافت را ظرف ۱۱.۱ ثانیه با سرعت ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت طی میکند درحالیکه ۹۱۱ با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بعد از ۱۱.۲ ثانیه از خط عبور میکند و اینها تازه نسخههای پایهٔ هردو خودرو هستند.
بااینحال عجیب است که پورشه سریعتر احساس میشود. موج قدرتی که در سرعتهای میانی توسط توربوشارژرها ارائه میشود، احساسی مثل یک سوپراسپرت را ایجاد میکند که کوروت با سواری و تحویل نیروی فوقالعاده روان خود فاقد آن است. تحویل قدرت پیشرانهٔ بزرگ V8 کوروت در هر دور موتوری آنقدر روان و صاف است که هرگز احساس نمیشود با یک سوپراسپرت در حال رانندگی هستیم و کابین خودرو نیز آنقدر ساکت و ایزوله است که هرگز احساس نمیشود چقدر سریع در حال حرکت هستیم.
البته این ویژگی مشروط بر داشتن چسبندگی است زیرا کوروت با وجود برخورداری از سیستمهای لانچ کنترلی که به همان اندازهٔ ۹۱۱ خوب هستند، نسبت به سطوح جاده حساستر است که این میتواند در کلکلهای شانهبهشانه دهم ثانیههای گرانبهایی را تلف کند؛ اما این فقط عقب کوروت نیست که به چسبندگی حساس است زیرا C8 حتی با وجود برخورداری از لاستیکهای چسبندهتر میشلن پایلوت اسپرت 4S شتاب جانبی ۱.۰۴ را ثبت کرد درحالیکه ۹۱۱ با لاستیکهای پیرلی P Zero معمولی عدد ۱.۰۹ را به ثبت رساند.
این مشکل خود را در پیست هشت شکل هم نشان داد بهگونهای که کوروت یک دور این پیست را ظرف ۲۲.۷ ثانیه با شتاب جانبی متوسط ۰.۹۴ جی طی کرد که به میزان قابلتوجهی کُندتر از تایم ۲۳.۳ ثانیهای ۹۱۱ بود. C8 در این پیست حتی از C7 هم با اختلاف بسیار کمی سریعتر است اما مربی پیست هشت شکل، «کیم رینولدز» کوروت جدید را علیرغم رنج بردن از کمفرمانی، خودرویی پاسخگو و با رانندگی آسان میداند؛ اما چرا مشکل کمفرمانی از دست مهندسان کوروت دررفته است؟ به نظر میرسد این عمدی باشد زیرا غلبه بر بیشفرمانی بسیار دشوار است اما کمفرمانی به کنترل بهتر خودرو توسط رانندگان غیرحرفهای کمک میکند.
نظرات در مورد ترمزهای کوروت که با سیستم پدال باسیم کار میکند متفاوت است. برخی مشکلی با آن ندارند اما برخی دیگر میگویند قبل از رسیدن پدال ترمز به انتها، سیستم ABS فعال میشود. درمجموع اما احساس میشود پدال ترمز کوروت بازخورد کافی را ندارد و باید بهمرور متوجه شد که ABS چه زمانی وارد عمل میشود. همچنین مقاومت پدال ترمز هم متناسب با نیروی واقعی ترمز نیست و مسیرهای ناهموار حتی شرایط سیستم ترمز کوروت را بدتر میکنند زیرا ABS در چرخهای جلو سریعاً فعال میشود. این موضوع گاهی موجب کاهش اعتمادبهنفس راننده میشود حتی باوجوداینکه میدانیم این خودرو برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳۰ سانتیمتر مسافت بیشتری نسبت به پورشه نیاز دارد.
۹۱۱ اما در ترمز گیری آرامش بیشتری از خود نشان میدهد. هنگام فشار روی پدال ترمز، راننده همیشه دقیقاً میزان قدرت توقف را از طریق پدال احساس میکند و ۹۱۱ میتواند این کار را در تمام طول روز انجام دهد که این یک شاهکار شگفتآور مهندسی است. در همین حال، فرمان پورشه هم بازخورد بیشتری را ارائه میکند و راننده دقیقاً میداند در جلو چقدر چسبندگی دارد. البته این به معنای بیدقت بودن فرمان کوروت نیست زیرا سیستم فرمان این خودرو هم به همان اندازهٔ ۹۱۱ دقیق و درست عمل میکند.
۹۱۱ در پیچها سرعت بهتری دارد و با آن میتوان بلافاصله بعد از خروج از پیچ پدال گاز را فشار داد و به همین دلیل در پیست هشت شکل ۱۳ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری نسبت به کوروت داشت. در ۹۱۱ راننده هرگز نمیخواهد به چیزی غیر از رانندگی فکر کند و با توجه به رفتار قابل پیشبینی و همینطور ارائهٔ بازخوردهایی دقیقاً به همان اندازهای که نیاز است، ۹۱۱ به شما این امکان را میدهد که رانندهٔ بهتری باشد نه اینکه بهتر رانندگی کنید. البته کوروت C8 هم تا حد زیادی بهخوبی ۹۱۱ نزدیک است و از هر کوروتی که تاکنون ساخته شده بهتر است اما مشکل ABS و کمفرمانی دقیقاً در مواقع حساس باعث میشود که راننده بیشتر روی خودرو و رانندگی خود تمرکز کند. به همین دلیل، کوروت باعث میشود احساس کنید در یک سوپراسپرت هستید اما ۹۱۱ باعث میشود احساس کنید بخشی از یک سوپراسپرت هستید.
اما یکی از ویژگیهای بشدت قابلتحسین کوروت گیربکس جدید آن است. گیربکس دوکلاچهٔ PDK پورشه معیار این کلاس است و بسیاری از سازندگان خودروهای اسپرت سعی کردهاند گیربکسی بهخوبی آن بسازند اما تعداد کمی از آنها به این جعبهدندهٔ بینظیر نزدیک شدهاند ولی کوروت در اولین تلاش خود کاملاً به پورشه نزدیک شده است. در طول آزمایش پیست هشت شکل، رینولدز که تقریباً همیشه در حالت دستی این پیست را طی میکند، گیربکس دوکلاچهٔ کوروت را بهاندازهٔ کافی خوب دانست که از حالت دستی استفاده نکند. البته اگر راننده ترجیح بدهد از پدالهای تعویض دنده استفاده کند، کوروت بلافاصله پاسخ داده و خوشحال میشود که این اجازه را به او بدهد.
کمکفنرهای مغناطیسی نسل چهارم کوروت نیز خودرو را در پیچها به همان اندازهٔ ۹۱۱ پایدار و مطمئن نگه میدارند و درعینحال کیفیت سواری خوبی را هم ارائه میکنند. در حالت تور که حالت رانندگی پیشفرض کوروت است، سواری خودرو مثل یک سدان لوکس اسپرت احساس میشود درحالیکه هنوز هم هندلینگی مثل یک سوپراسپرت موتور وسط دارد. کیفیت سواری کوروت در حالت رانندگی اسپرت با حرکات عمودی بیشتر بدنه و تأثیر بیشتر ناهمواریها به داخل کابین، تقریباً مثل کیفیت سواری حالت رانندگی پیشفرض ۹۱۱ است. سواری کوروت در حالت پیست نیز بسیار خشک میشود اما بااینحال هنوز هم خشن نیست؛ بنابراین ممکن است پورشه در یک دور پیست کمی سریعتر باشد اما شکی نیست که بسیاری برای رفتن به خانه یا پیمودن چند صد کیلومتر در بزرگراهها کوروت را ترجیح میدهند.
علاوه بر این، در کوروت صدای موتور و جاده بسیار کمتر از ۹۱۱ به کابین راه پیدا میکند و حتی در سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت هم میتوان در داخل آن پچپچ کرد اما در پورشه باید بلندتر حرف بزنید. این تنها یکی از ویژگیهایی هست که موجب میشود کابین کوروت بهتر از ۹۱۱ باشد. قبلاً از نوشتن چنین جملهای ترس داشتیم اما حالا در کابین کوروت متریال ارزانقیمت، شکافهای بین پانلها و بوی چسب همگی از بین رفتهاند. نسل قبلی کوروت نشان داد که شورلت میتواند پرفورمنس و کابین خوب را باهم ارائه کند اما C8 از خوب هم عبور کرده و وارد قلمروی سوپراسپرتهای بسیار گرانقیمتتر شده است.
در کابین C8 چرم بهترین کیفیت را دارد، هیچ پلاستیک خشک و ارزانی در هیچ کجا به چشم نمیخورد و صندلیها تعادلی بین راحتی و حمایت از بدن برقرار کردهاند یعنی کاری که بسیاری از سازندگان سوپراسپرت آنرا بهدرستی انجام نمیدهند. کوروت موردبررسی از بالاترین تیپ یعنی TL3 بود که از بیشترین سطح تجهیزاتی که برای این خودرو ارائه میشود برخوردار است اما هنوز هم قیمت آن بهاندازهٔ یک سیلورادو از ۹۱۱ که آپشنهای داخلی آن نزدیک به صفر بود کمتر است. البته مطمئناً اگر بهاندازهٔ کافی به پورشه دلار بدهید حتی تیغههای دریچههای تهویه را هم با چرم میپوشاند اما در نسخهٔ پایه، کابین ۹۱۱ عرصهٔ تاختوتاز رنگهای خاکستری و مشکی است و همهجا با پلاستیک و تریم مشکی پیانو پوشیده شده است. کاررای مورد آزمایش حتی از صندلیهای برقی هم بیبهره بود.
علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کوروت هم بههمریختگی کمتری دارد و در هنگام حرکت میتوان بهراحتی با یک نگاه با آن کار کرد و اطلاعات را خواند. همچنین صفحه آمپر دیجیتالی بسیار قابل تنظیم کوروت نیز امتیازات زیادی را نسبت به نمایشگر سنتی بین آمپرهای آنالوگ پورشه که بهسختی از پشت غربیلک فرمان قابلمشاهده هستند کسب نمود. در مورد استفادههای روزمره اما امتیازات بهطور مساوی بین دو خودرو تقسیم شد زیرا سیستم افزایش ارتفاع دماغهٔ کوروت بسیار کاربردی بوده و کاملاً از بالهٔ جلو محافظت میکند اما از سوی دیگر، این ماشین نقاط کور بسیار بزرگی دارد و شیشهٔ عقب آن بسیار کوچک است. البته این نقیصه با آینهٔ عقب دوربینی کمی کاهش پیدا میکند اما بااینحال در ۹۱۱ بسیار راحتتر میتوان به بیرون دید داشت.
برای قضاوت میان این دو خودرو باید به اولویتها توجه کرد. اگر خواهان تجربهٔ رانندگی نهایی باشید و احساس کنید با خودرو یکی هستید، پورشه ارزش پرداخت ۳۴,۳۳۵ دلار بیشتر را دارد. اگر چند دهم ثانیه سریعتر بودن در پیست برایتان اهمیت داشته باشد بازهم پورشه ارزش پرداخت این مبلغ اضافه را دارد اما حتی اگر با این دیدگاه قضاوت کنیم، هنوز هم پورشه باید احساس نگرانی کند. از سوی دیگر، اگر با احساس کمتر فرمان کنار بیایید و یاد بگیرید چطور با پدال ترمز کار کنید، بسیار بیشتر عاشق کوروت خواهید شد. قبلاً پرفورمنس در برابر هر دلار بهانهای برای چشمپوشی از کاستیهای کوروت بود اما اکنون این به یک حُسن تبدیل شده است. به همین دلیل، کوروت C8 بهاندازهٔ قیمت خود خوب نیست بلکه بینظیر است.
مقام دوم: پورشه ۹۱۱ کاررا S
خودرویی که بیشترین پیروزی را در رقابتهای بهترین خودروی راننده دارد، همچنان جایگاه خود بهعنوان خودروی اسپرت برتر را حفظ کرده اما بهسختی.
مقام اول: شورلت کوروت C8
بدون بهانه و بدون اغماض، کوروت موتور وسط که مدتها در انتظار آن بودیم بینقص نیست اما مطمئناً بهاندازهٔ کافی به آن نزدیک شده است.
مشخصات فنی
شورلت کوروت Z51 | پورشه ۹۱۱ کاررا S | |
ترکیب | موتور وسط، محور عقب | موتور عقب، محور عقب |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 طبیعی | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
سوپاپ | ۲ سوپاپ/سیلندر OHV | ۴ سوپاپ/سیلندر DOHC |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۶۴۰۰ rpm | ۷۴۰۰ rpm |
نسبت قدرت به وزن | ۳.۳ کیلو به اسب بخار | ۳.۵ کیلو به اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۲ میلیمتر | ۲,۴۵۱ میلیمتر |
طول | ۴,۶۳۰ میلیمتر | ۴,۵۳۱ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۶۴۳ کیلوگرم | ۱۵۲۸ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب | ۳۶ به ۶۴ جلو/عقب |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۴ نفر |
حجم صندوق بار | ۱۱۳+۲۴۳ لیتر جلو/عقب | ۱۳۳+۲۶۳ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۲.۹ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۱۰.۸ ثانیه | ۱۰.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۱.۲ ثانیه |
ترمز از ۹۶ کیلومتر | ۲۹.۵ متر | ۲۹.۲ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۴ جی | ۱.۰۹ جی |
پیست هشت شکل | ۲۳.۳ ثانیه | ۲۲.۷ ثانیه |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۶۴ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۵۹,۹۹۵ دلار | ۱۱۴,۶۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۸۸,۳۰۵ دلار | ۱۲۲,۶۴۰ دلار |
منبع: MotorTrend
فريد
۳۰ مهر ۱۳۹۸پورشه
یانکی
۳۰ مهر ۱۳۹۸قیمت واقعیه پورشه تو این تست نهایتا 50هزار دلاره
رامین
۱ آبان ۱۳۹۸چقد حماقت
porschesport
۱ آبان ۱۳۹۸باشه بهش میگم
مزایای کوروت در بررسی
۳۰ مهر ۱۳۹۸-در کوروت صدای موتور و جاده بسیار کمتر از 911 به کابین راه پیدا میکند
-یکی از ویژگیهای بشدت قابلتحسین کوروت گیربکس جدید آن است.
-اما شکی نیست که بسیاری برای رفتن به خانه یا پیمودن چند صد کیلومتر در بزرگراهها کوروت را ترجیح میدهند.
-کابین خودرو نیز آنقدر ساکت و ایزوله است
در کابین C8 چرم بهترین کیفیت را دارد، هیچ پلاستیک خشک و ارزانی در هیچ کجا به چشم نمیخورد
-علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کوروت هم بههمریختگی کمتری دارد
-کوروت C8 بهاندازهٔ قیمت خود خوب نیست بلکه بینظیر است.
-پورشه این کار را ظرف 2.9 ثانیه انجام میدهد اما کوروت برای انجام آن به تنها 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد
-این تنها یکی از ویژگیهایی هست که موجب میشود کابین کوروت بهتر از 911 باشد
و قیمت خیلی پایین تر کوروت
مهدی ۹۱۱
۳۰ مهر ۱۳۹۸منم ۹۱۱
پارسا
۱۶ آذر ۱۳۹۸به عنوان یکی از عشاق سینه چاک ۹۱۱ که ماشین رویاهامه میگم
نه تنها این کوروت بینظیره ، بلکه آمریکا داره دوباره تو صنعت خودرو جایگاهشو پس میگیره ، این دفعه حتی شاید قوی تر از قبل
ایمان
۳۰ مهر ۱۳۹۸رقابت میلی متری که میگن یعنی این
پورشه بازم ثابت کرد در پیست حرف اول رو میزنه
مهدی ۹۱۱
۳۰ مهر ۱۳۹۸به عنوان طرفدار پورشه کوروتو تحسین میکنم البته فقط کوروت سی هشتو
ارش
۳۰ مهر ۱۳۹۸مدام صحبت از برتری پورشه بود و البته عجیب هم نیست پورشه ست دیگه البته باید به شورلت آفرین گفت که عالی کار کرده و به یکی از سه ماشین برتر دنیا نزدیک شده .
مهدی
۳۰ مهر ۱۳۹۸من قابلیت شهری بودن و کیفیت کابین یه سوپراسپرت رو ترجیح میدم به اینکه چند صدم ثانیه تو پیست سریع تر باشه چون در هر صورت این ماشینها بیشتر عمرشون رو تو خیابون هستن تا پیست در غیر این صورت واسه همین فکر میکنم کوروت انتخاب عاقلانه تریه
Hamid...Audi
۳۰ مهر ۱۳۹۸این نسل کوروت اولین نسلیه که خیلی به دلم نشسته ولی هنوز ۹۱۱ واسم یه خورده جذابتره.
Just bentley continental
۳۰ مهر ۱۳۹۸ناین الون❤
ولی واقعا کروت عالیه
ولی اینجا بیشتر صلیقهست.
Alireza
۳۰ مهر ۱۳۹۸نمادین ترین خودرو های اسپرت تاریخ✌✌
بهترین ها از دوجهان مختلف
تیغ جراحی در برابر چکش
ehsan
۳۰ مهر ۱۳۹۸اگر نسل قبلی شورولت بود یه چیزی (که بازم انتخاب پورشه بود )
اما بین این دو تا قطعا، حتما و بشدت پورشه
MAHDI
۳۰ مهر ۱۳۹۸بدون شک پورشه 911
در پیست هم که سریع تره.مهندسی بالاتری هم داره والبته قابل اعتمادترین خودروی دنیاست911!!!!
نتیجه این مجله هم خوب عجیب نیست چون یه مجله آمریکایی هستش.باید دید چندین مجله دیگه که در آینده قراره این رقابت روانجام بدن آیا این نتیجه بازهم تکرار میشه یانه!!!!
خیلی جالبه که با اختلاف 50 اسب بخاری و اختلاف گشتاور100 تایی اما بازهم 911 در پیست سریع تره!!!!
باید دید در مسابقه درگ چه نتیجه ای رو دارن. اما بین 911 و کوروت C7 چنددرگ انجام شده که یکیش درگ 911 و M850 و کوروت C7 گرنداسپرت هستش که 911 اول و M850 دوم و C7 گرند اسپرت با اختلاف زیاد در جایگاه سوم قرار میگیره!!!!
مجله کارانددرایو یه رقابت بین کوروت C7 استینگری و کوروت C8 برگزار کرده که زمان گیری در پیست هستش اما یه تیکه از درگ بین این دو رو نشون میده که چندمتر اول C7 جلو افتاد اما باقیشون نشون ندادن.شایدهم اونو گذاشتن واسه یه کلیپ دیگه!!!!
Amir Machine
۳۰ مهر ۱۳۹۸وقتی همین موتور ترند تو رقابتی بامو عزیز شما رو بعنوان برنده انتخاب کنه میشه معتبرترین و بهترین سایت دنیا اما حالا چون کوروت رو انتخاب کرده، آمریکاییه و متعصب!!!
JDM
۳۰ مهر ۱۳۹۸ممنونم که یکی از معتبرترین مجله های دنیا با 70 سابقه که سگش می ارزه به مجله های آب دوغ خیاری رو زیره سوال بردی
ایلیا
۳۰ مهر ۱۳۹۸یکتنه…. به تمام اعتباری که توی این مدت با آمارهای تقریبا خوبی که توی سایت میدادی جمع کرده بودی!
سطح فکرت در این حده؟
موتور ترند خودش اسمش اندازه ی پورشه و شورلت گندست حالا چون آمریکاییه بیاد از کوروت حمایت کنه؟
HDM global
۳۰ مهر ۱۳۹۸خودش تایم رو نوشته 11.1که سریعتر از پورشه اس.اون C7 هم مال سال ۲۰۱۴ هست و قدیمی هست ولی این c8 جدیده.خیلی دوست دارم یه درگ c8و m850 با هم برگذاربشه تا رنده شدن m850رو از نزدیک ببینیم
doubt
۱ آبان ۱۳۹۸من خودم عاشق 911 هستم بدجوری. بدجوری ینی بدجوریا. اینجا هم باز من 911 رو انتخاب میکنم اما نه “بدون شک”. کاملا مشخصه کوروت جدید کولاک کرده و کسایی که اونو انتخاب کنن شاید منطقی تر باشن حتی. با این اختلاف قیمت واقعا باید آفرین گفت به کوروت. اما برای من بازم 911 چیز دیگه ای هست!!!
the notorious critic
۳۰ مهر ۱۳۹۸باید به شورولت یه خدا قوت حسابی گفت واسه این شاهکار بی نظیرش.?هردو عشقن.?
MAHDI
۳۰ مهر ۱۳۹۸در مورد طراحی انصافا پورشه 911 بیش از یک سروگردن جذاب تره. این نسل 911 بی نهایت جذاب شده. البته اصلا رنگ قرمزش رو دوست ندارم. چون در رنگ نقره ای و زرد جذابیتش دو چندان میشه!!!
کوروت C8 در طراحی بیرونی به خوبی کوروت C7 نیست.چون طراحیش حس میشه بیشتر از اینکه ساخت یه شرکت و کارخانه خیلی بزرگ باشه انگار مال یه کارگاه یا فوقش یه شرکت تیونینگ که گاهی خودرو هم تولید میکنن هستش.چراغ های جلو بدون دست زدن به طراحیش میشد حتی با بهتر کردن گرافیکش زیباتر بشه. طراحی عقبش و طراحی کناری باید بهتر بشه و همینطور طراحی جلو با جزئیات میشد بهتر باشه.یه جوریه که انگار حس میکنی هنوز یه طرح کامل نیست.خیلی لاغرهستش انگار. نمیدونم چطور توضیح بدم.اما مطمعن هستم اونی که باید باشه نیست.و باید یک نسل عوض بشه تا طراحیش بهتر بشه. اما طراحی کابین خیلی خوبه!!!!!
Amir
۳۰ مهر ۱۳۹۸این نفرت غیر منطقی شما از آمریکا جلوی درست دیدنتو گرفته برای همین اگر فرغون هم با کوروت مقایسه می شد میگفتی فرغونه یه سر و گردن بهتره و مهندسی بهتر و متریال با کیفیت تر داره.البته که قطعا این گونه نظرات هیچ اهمیتی ندارن این و آمریکا هم کار خودش رو پیش میبره ولی این حرص خوردنای الکی ارزششو نداره ها :)))
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۳۹۸Amir @
اگر همین الان bmw یه تراکتور بسازه از نظر این آقا مهدی از John Deere و Case IH با یک قرن سابقه بهتر می سازه چون آلمانیه….!!!!!!!!!!!!!!
The notorious critic
۳۰ مهر ۱۳۹۸دقیقا. موافقم.
JDM
۳۰ مهر ۱۳۹۸کوروت جدید خیلی غول شده منتظره نسخه های ZO6 یا ZR1 هستم که بدون شک به مراتب غول تر از نسخه بیس خواهند بود
OMID
۳۰ مهر ۱۳۹۸کوروت انتخاب منه
مهران
۳۰ مهر ۱۳۹۸پرایدم بود جاش انتخابت پراید بود
شوخی بود ولی کاملا مشخصه انتخابت
Saeed
۳۰ مهر ۱۳۹۸صد بار بگم؟؟
اسم امثال سایپا رو کنار این افسانهها نیارییییییییید
مهران
۱ آبان ۱۳۹۸وقتی تعصب و نفرت اندازه ای هست که حقیقت کور میشه باید کنارشان بیاد تا شاید یک در میلیون طرف به خودش بیاد که بازم نمیاد
OMID
۱ آبان ۱۳۹۸:/
باید برای انتخابمون هم جواب پس بدیم؟
منم 911 رو دوست دارم ولی به خاطر قیمت و قیافه انتخابم کوروت بود
هرچند انتخاب هوده موتور ترند هم کوروت هست
پاشایی
۳۰ مهر ۱۳۹۸هر دوی این خودروها جذابیتهای خودشون رو دارن ولی اگر قرار باشه انتخابی باشه بلاشک کوروت انتخاب من خواهد بود بجز پرفورمنس ارزش خرید هم خیلی مهمه
درود بر مهندیسین هر دو کمپانی علی الخصوص شورلت
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۳۹۸حداقل ۸۰ درصد سوپر اسپرت ها هرگز رنگ هیچ پیستی را به خود نمی بینن و رقابت اصلی شون بر میگرده به درگ و کل کل خیابونی ، به رخ کشیدن کیفیت کابین ، طراحی بیرونی و البته قیمت عادلانه که اینجا کوروت با فاصله زیادی برتره و یکی از معتبرترین مجلات خودرویی اونو شاهکار توصیف کرده و مقام اولو بهش داده……
.
کسی برای چند صدم ثانیه تایم بهتر در پیست ۳۴ هزار دلار بیشتر بابت پورشه نمیده…!!!!
اینو سال آینده در فروش کوروت خواهیم دید…
Amir Machine
۳۰ مهر ۱۳۹۸کوروت تو پیست موتور ترند کمی کُندتر از 911 بوده چون این پیست به شکل عدد 8 انگلیسیه و تقریباً همش پیچه، یعنی مسیر مستقیمی نداره، کوروت هم بخاطر کمفرمانی کمی تو پیچها ضعف داره و عقب میمونه اما تو پیستهای بزرگی مثل نوربرگرینگ یا VIR که مسیرهای مستقیمی دارن، کوروت با شتاب فوقالعادهش تو کفیها میتونه زمان از دست رفته تو پیچها رو جبران کنه، دلیلش هم تایم نوربرگرینگ که هرچند هنوز اعلام نشده اما گفته شده فراتر از انتظار بوده
مشکل کمفرمانی هم گفته میشه عمدی بوده تا ماشین برای رانندههای غیرحرفهای که تا حالا سوپراسپرت نداشتن قابلکنترل باشه، چون کوروت با این قیمتش امکان نشستن پشت یه سوپراسپرت موتور وسط فوقالعاده سریع رو برای اکثر مردم فراهم میکنه حتی اونایی که تا قبلش یه هاچبک شهری داشتن!
به همین دلیل قطعاً این کمفرمانی تو نسخههای قویتر بعدی که بیشتر روی پرفورمنس تمرکز دارن و بیشتر توسط رانندههای حرفهای خریداری میشن برطرف خواهد شد
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۳۹۸این کم فرمانی که بدلیل کنترل بهتر برای عموم مردم و رانندگان آماتور عمداً بوجود اومده حتی در نسخه Grand sport که نمونه پیست محور stingray پایه هست هم حل میشه…
چه برسه به Zo6 و ZR1 همه فن حریف….
porschesport
۱ آبان ۱۳۹۸جوک نگو , خودروی سوپراسپورت یعنی پیست و درگ و پز!! طرف که کل روزو نمیتونه بیاد تو خیابون شلوغ واسه درگ بلکه درگ جای مخصوص داره پیست هم همینطور مثل ایران نیست طرف با پرشیا و یه 206 تو اتوبان درگ بزاره.طراحی بیرونی که مبتنی بر سلیقست ولی کابین خوبی داره.قیمت کوروت هم بدلیل تولید انبوه بودنه و عجیب نیست در حالی کل مدل های 911 اعم از توربو و توربو s , کررا , gts و … کلا کمی بیش از 30000 تا میفروشن. یه مجله اومده تعریف کرده و بیشتر جوری جلوه داده که نزدیک شده ولی حالا کار داره!! انتظار نداشتم این همه جوگیر بشی.
amin
۳۰ مهر ۱۳۹۸شاهکار شورولت در ساخت کوروت اونجاست که تونسته نسخه پایه چنین اعجوبه ای رو با نزدیک به نصف قیمت نسخه پایه پورشه بسازه
بی نام
۳۰ مهر ۱۳۹۸تکنولوژی و هنر و زیبایی و کیفیت از سر و روی هر دو ماشین میباره. پلی به خاطر قیمت مناسبتر نسبت به عملکرد کوروت رو انتخاب می کنم
مهردادكمال
۳۰ مهر ۱۳۹۸این مقایسه پرتکرارترین مقایسه تو دنیای ماشینه اکثرا هم پورشه برده. اما یه مسئله ای هست بنظرم اینه با یدور زدن خیلی نمیشه به تمامی جوانب پی برد اینکه اینا بایس لااقل برن تو خیابون ۴ تا ماشین دیگه از کنارشون رد شه همین سایز بزرگ کوروت مشکل سازه یا مثلا هزینه سرویسای دوره ای یا کلا اینا قراره تو چه کشوری مقایسه شن تاثیر نور یو وی خورشید روی لاستکای عایق بندی و کامپوزیتا و پیگمنتا شرایط دمایی وووو
بنظرم این مقایسه ها قطعا وحی منزل نیست
رامین
۱ آبان ۱۳۹۸فهمیدی چی گفتی آلمانیها ندزدن شما رو
الیور تویست
۳۰ مهر ۱۳۹۸پورشه 911و کوروت دو نماد ماشینهای اسپرت هستن. از تاریخچه هر دو تا همه باخبرند . امار و ارقام چیزی از ارزشهای این دو ماشین کم نمیکنه هر دو نسخه های قویتر دارن مثل gt2 rs و z06 یا zr1 البته نسل جدید gt2 هنوز رونمایی نشده و همچنین نسخه توربو اس . نسخه قویتر کوروت فکر کنم قویترین مدل تاریخ این شرکت باشه و خیلی سریع که منتظر اون هستیم و کوروت شاهکار کرده با این ماشین. هر کسی که کوروت ?داره اگه ازش بپرسین ??دوست داره یه 911 تو گاراژش باشه !!!اینجا سلیقه هست و پول .
Amir evolution
۳۰ مهر ۱۳۹۸88 هزار دلار؟ اینا ک میگفتن کوروت زیر 60 دلار ب مشتری تحویل داده میشه
شایدم من اشتباه میکنم
ولی در کل با ماشین جم جور بیشتر حال میکنم، مخصوصا 911 ک تازه پوست انداخته
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۳۹۸اینی که اینجا دست موتورترند بوده تیپ بالارده LT3 هست با پکیج پرفورمنس Z51 ……
.
یه آمریکایی به راحتی می تونه با پرداخت ۵۹۹۹۵ دلار صاحب یک کوروت استینگری تیپ LT1 بدون پکیج Z51 بشه .
Hamid...Audi
۱ آبان ۱۳۹۸وقتی حرف از خرید نسخه پایه میشه یاد ال۹۰ E0 با شیشه های جلوی دستی میفتم ?
ساسان
۳۰ مهر ۱۳۹۸اصن تو بگو پرفورمنس درحد سستو المنتو..اصن کیفیت کابین درحد بنزکلاسs..قیمت درحد داچیا…خداییش طراحی ناموزون وبسیار زننده کوروت اجازه نمیده به چیز دیگه ای فکر کنی.به هیچ چیش(البته انصافا”کابین رو خوب طراحی کردن)..بدجور خراب کردن طراحیی بیرونیو..واقعا افتضاست طراحیش…بااینکه پورشم طراحی دندون گیری نداره ولی حداقل توازن هندسی درش رعایت شده…بدون لحظه ای تردید پورشه انتخابمه.
Saeed
۳۰ مهر ۱۳۹۸ساسان جان
کوروت اولین بارشه داره خودرو انجین وسط درست میکنه
شما ببین
یک قرن موتور جلو بود
تغییر دادن موقعیت موتور یعنی باید باز طراحی بشه
و کوروت خوب موفق نشد
الان این c8 شد یک تجربه واسه کوروت
انشاءالله کوروت این ظاهر بد رو توی نسل نهم یا c9 جبران خواهد کرد
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۳۹۸این طراحی با وجود بزرگترین تغییر تا به امروز ، باز اصالت 66 ساله کوروت ( ۱۰ سال بیشتر از کل کمپانی لامبورگینی ) در همه اجزاش دیده میشه….!!!!!
.
اونی که طراحی شلوغش هیچ توازنی نداره همین لامبورگینی Sian شماست که اصالت طراحیش به ۲ ماه هم نرسیده….
ساسان
۱ آبان ۱۳۹۸اصالتو خوب اومدی!!..چیزی که در این کوروت بویی ازش به مشام نمیرسه اصالته.نا موزون بودن در تمام تصاویر موج میزنه من نمیفهمم تو چرا اینقد بهت فشار اومده؟!کوروت ارث باباته مگه؟
سیان.هه..آخه به این حرفا نمیخورید.با وضو اسم سیانوبگو.هروقت کوروت چیزی درحد سیان ساخت بیا مقایسه کن…این جوجه آمریکایی زشتو با هایپرکار لامبو مقایسه نکن خواهشا”… تو تهشم بخوای پای اوراکانو وسط بکشی که در اونصورت من سکوت میکنم ونتیجرو به افکار عمومی واگذار میکنم در این مورد!!!!
Alireza
۱ آبان ۱۳۹۸دفعه بعد خواستن طراحی کنن بهشون میگم بیان تعریف موزون بودن و توازن رو از شما بیاموزن
ساسان
۱ آبان ۱۳۹۸شما دونفر..Alireza وElmiraj
گندشو درنیارید…یاد بگیرید همه ی جهان نمیتونن باب میل شما فکر کنن باب میل شما حرف بزن باب میل شما کنش و واکنش در مورد یک موضوع داشته باشن…
Alireza:
دفعه بعد خواستم درمورد یک خودرویی نظرمو بگم باشما همانگ میکنم ببینم خوشت میاد یانه بعد تایپ میکنم اینجا!
Alireza
۱ آبان ۱۳۹۸کاملا درسته همه ی جهان نمیتونن مثل هم فکر کنن
الان من دقیقا نظر شمارو در مورد سیان دارم (البته نه از روی حرس) ولی هیچ جا اینو نمیگم چون خیلیا بر خلاف من فکر میکنن ولی خوب شما این ناموزون رو چند بار تابحال کامنت کردی دوست خوبم والا ما که مشکلی نداریم باهم
مانی
۱ آبان ۱۳۹۸وقتی دوتا ماشین کنار هم هستن طراحی بهتر ۹۱۱ خودشو بهتر نشون میده
در عین سادگی و وقار خیلی پخته تر و زیباتر دیده میشه
کجاست اون آمریکایی پرست که میگفت پورشه شبیه غورباقه هست و خیلی زشته
doubt
۱ آبان ۱۳۹۸من نظرمو گفتم در مورد این مقایسه. اما یه نکترو فک کنم بدون تعصب باید قبول کرد. طراحی کوروت اصلا ب پای طراحی 911 نمیرسه. هرچند 90 درصد داستان سلیقست!
یاس ی
۱ آبان ۱۳۹۸چرا با هم دعوا دارین سر دوتا ماشین!!!!!!!! یکی میگه ارث باباته اون یکی میگه ….
دوستان هرکس یک نظری داره، قرار نیست همه مثل هم فکر کنیم و سلیقه یکسان داشته باشیم. نیازی به دعوا و اعصاب خوردی نداره.
محمد
۱ آبان ۱۳۹۸لامصب رنگ قرمز انگار برای این دو ماشین زدن خیلی خوشگله
porschesport
۱ آبان ۱۳۹۸شورولت رو تحسین میکنم جدا که ماشین خوبی ساخته و رقیبی قدر برای 911 که جذابیت رقابتو دو چندان کرده
سروش
۳ آبان ۱۳۹۸جو پدال جوری شده که هرکس در باره ی ماشین پست میذاره اول ی پرانتز باز میکنه و میگه البته این نظر و سلیقه منه. میترسن راحت نظرشونو بگن. اصلا من دوس دارم پیکان سوار بشم و ی پیکان اوراق رو با ی پورشه و کوروت و لامبو و غیره عوض نمیکنم. من موندم اگه ی سری اینجا بخاطر ماشینی که فقط عکسش رو رو در دیوار دیدن اینجوری یقه جر میدن اگه فردا کارهای شدن مردم باید چکار کنن؟
رضا
۳۰ آبان ۱۳۹۸پشت کوروت خیلی بد طراحی شده.چراغ های عقب هم اصلا قشنگ نیست.نقطه قوتش ارائه پرفورمنس بهتر با قیمت پایینتره