پورشه کررا GT یکی از نمادینترین خودروهای پرفورمنس ۲۰ سال اخیر بوده و پس از تماشای این ویدئوها دلیلش را میفهمید.
کررا GT به نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۰۳ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰ نیوتون متری مجهز شده است. این پیشرانه دارای ۴ سوپاپ در هر سیلندر بوده و از تکنولوژیهایی همچون زمانبندی متغیر سوپاپها و پیستونهای فورج کاری شده سود میبرد.
البته نگاهی ساده به برگه مشخصات فنی بازگوی تمامی ویژگیهای کررا GT نخواهد بود و برای فهمیدن این الماس گرانبها باید پشت فرمان آن نشست یا حداقل در روی صندلی شاگرد قرار گرفت.
پیشرانههای ۱۰ سیلندر همچون نمونه ۵.۲ لیتری بکار رفته در آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان و همچنین لکسس LFA جزو بهترین پیشرانهها از نظر صدای تولیدی بوده و کررا GT از این نظر کاملاً جذاب ظاهر شده است. نیروگاه ۵.۷ لیتری پورشه از بالا رفتن دورش بسیار لذت میبرد و فردی که مالک این خودرو است به وضوح میداند که هیولای خود را چگونه رام کند، یا بهتر بگوییم چگونه براند!
اگرچه پورشه کررا GT جای خود را به هایپرکار هیبریدی ۹۱۸ اسپایدر داد اما این هیولای ۱۰ سیلندر در تاریخ به عنوان یکی از بهترین سوپرکارها به یادگار میماند. نمونههای کارکرده این خودرو به راحتی با بهای بالای ۷۰۰ هزار دلار به فروش میرسند و انتظار داریم با توجه به وضعیت خاصی که کررا GT دارد، ارزشش در سالهای آتی بیشتر هم شود.
بهراد
۲۸ خرداد ۱۳۹۹تا داش مهدی نیومده خواستم بگم BMW M5 competition 2021 معرفی شد.
البته صدای لامبورگینی مورسیه لگو هم خیلی با ابهته
Shirko
۲۸ خرداد ۱۳۹۹مشخصات فنی ام ۵ جدید هیچ تغییر نکرده .
Reza
۲۸ خرداد ۱۳۹۹هیچ صدایی به صدای لامبورگینی نمیرسه هیچ صدایی ، البته تو خوش صدا ترین هام لکسس LFA انتخاب منه
Mf1
۲۹ خرداد ۱۳۹۹هیچ صدایی فراری 488 GTB و audi R8 V10 PLUS 2016 نمیشه
Ali rezaii
۱۸ آبان ۱۴۰۱مانی خوشبین این ماشینو داره . خودش گفته بین تمام ماشیناش ( از جمله ویرون و شیرون ) این از همه خوش صدا ترینه
SFXSuperFast
۲۹ خرداد ۱۳۹۹خوش صدا ترین «خودرو» چندسال اخیر پفففففففففففففففففففف
آره
اف12 و لافراری و اف اکس اکس کا دوچرخه ان
آونتادور و مورچیه لگو موتور گازین
زوندا گاریه
انزو و اف اکس اکس اسکوتر برقین
۴۵۸ ماشین رادیو کنترلیه
فورد جی تی (نسل قبلی) وسپاعه
بنز اس ال۶۵ سه چرخه س
لکسوس ال آف آ هم ک ماشین گلفه
Hemichan
۲۸ خرداد ۱۳۹۹صدای قشنگ و با ابهتی داره
ولی صدای مگنومم قشنگه
F22RAPTOR
۲۸ خرداد ۱۳۹۹هلکت قشنگه ولی هلفنت بهتر???
ehsan
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ممنوان آقا شاهین
تنها و تنها عشق 20 سال اخیر من * این 10 سیلندر خوش صدا و زیبا
Mahdi911Turbos
۲۸ خرداد ۱۳۹۹قبلا گفتم بازم میگم اگه قرار باشه توی دنیا فقط یه دونه ماشین انتخاب کنم قطعا همین اعجوبه هستش
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اسباب بازیش بچگیهام را ساخت
حسین دهمرد
۲۸ خرداد ۱۳۹۹صدای یارو خیلی تو مخیه
King 918
۲۸ خرداد ۱۳۹۹طراحیش برا سی سال دیگه هم جذابیت داره ……
پویا
۲۸ خرداد ۱۳۹۹دوستات کسی میتونه توضیح بده چرا موتور های ۱۰ سیلندر صداشون خاصه؟
امیر
۲۸ خرداد ۱۳۹۹همه ۱۰سیلندرها خاص نیست صداشون اما درکل هرچی تعداد سیلندر بیشتر باشه و تنفس طبیعی باشه، صدای بسیار زیبایی خواهد داشت، حتی نمونه های قدیمی ۱۲ یا ۱۶ سیلندر! چون موتورهای توربو صداشون اصطلاحا خفه میشه مثل بوگاتی !
البته نوع ارایش و قرارگیری میل لنگ و پیستون هم دلیل این صدای زیباست
حسین دهمرد
۲۸ خرداد ۱۳۹۹دلیل زیاد داره ولی تو این مورد خاص بخاطر اینکه میل لنگ این موتورها رو معمولا با زاویه ی ۷۲ درجه میسازن (یعنی باید بسازن) باعث میشه فرکانس انفجارها خیلی بالا باشه و خب دورگیری این موتورها هم به همین دلیل خیلی سریعه حتی سریعتر از دوازده سیلندرها. حتی موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی هم به دلیل هم زمانی انفجار ها نمیتونه این فرکانس بالا رو ایجاد کنه و .البته موتور پنج سیلندر آئودی هم به نوبه ی خودش چون میل لنگ ۷۲ درجه داره صدای یکدست و جالبی داره در حد خودش.یعنی مثلا دور موتور حدود شیش هزارباشه اگه به دورسنج موتور نگاه نکنی از صداش فک میکنی دور موتور رو هشته.
MAHDI
۲۸ خرداد ۱۳۹۹من صدای 918 رو بیشتر دوست دارم.تست 918 توی تاپ گیرتوسط هموند رو دهها بار بیشتر دیدم،اگزوزهای 918 که قسمت بالای ماشین قرار گرفته بی نهایت صدای جذابی داشت.
البته یکی دوجای دیگه هم دیدم از صدای کرراGT بعنوان یکی از خوش صداترین خودروهای دنیا ازش یاد کردن. اما واسه من 918 صدای جذاب تری داره بین پورشه ها!!!!
عرفان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹فقط اونجاش ک تو پیست یاس از اگزوزش آتیش درومد
یاداوری خوبی بود
دمت گرم
Amir
۲۸ خرداد ۱۳۹۹بی نظیر ترین و عشق ترین سوپر ماشین تاریخ. اون زمان که این اعجوبه معرفی شد رفتم هرچقدر تونستم پوسترهاشو خریدم و به طور غیر قابل وصفی ازشون لذت می بردم.در چشم به هم زدنی ۱۵ سال گذشت!
Saeed
۲۸ خرداد ۱۳۹۹کرراGT و LFA و وایپرACR
این سه تاهنوزم که هنوزه بهترین صداهای V10 تاریخ رو دارن
viper-p
۲۸ خرداد ۱۳۹۹چه عجب یکی وایپر رو درک کرد:)
عرفان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹مدل acr فوق العاده زیباست
NAVID۰۰۹۸
۲۸ خرداد ۱۳۹۹یکی دیگر از خودروهای ساخته دست بشر که با گذر زمان همچون قالی کرمان باارزشتر تر تر میشه .
حالا اینکه پورشست و بحثش جداست اما تو همین ایران خودمون اگر بخواهیم نام ببریم از ماشینایی که هر چه میگذرند زیباتر به نظر میرسند مثل آزرا ۲۰۱۰ ، پرادو دو در j120 ، ماکسیما ، لندکروز اتاق ۱۰۰ ، کمری گرند و تخممرغی یا هایلوکس ویگو و… قدیمی شدن تو کارشون نیست چون ساده و باوقار طراحی شدن بدون خطوط اضافی .
MASIHA
۲۸ خرداد ۱۳۹۹طراحیش طوریه که نمیتونم ازش ایراد بگیرم
عشق 100 در 100 ناب و خالص
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹صدای قشنگ این مدل پورشه به خاطر میل لنگ به صطلاح تختش هست که هم به اصلاح زاویه بلوکها تو این موتور فرق دارن هم فایرینگ اوردر یا نظم جرقه زنی شمعا دلیلش هم اینه که موتور کررا جی تی اساسا چند سال قبلش برای موتورهای مسابقه ای طراحی شده بود و از خاصیت موتور با میل لنگ تخت دور بالای بهتر این موتورها هستن و البته لرزش زیاد و استهلاک بیشتر از معایبشون هست
سعید(تهران)
۲۸ خرداد ۱۳۹۹پل واکر فقید با این ماشین به رحمت خدا رفت…
عرفان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹عه راست میگی
OMID
۲۹ خرداد ۱۳۹۹فکر کنم 911 بود
Saeed
۲۹ خرداد ۱۳۹۹بله امید جان
مرحوک پل واکر با پورشه کرراGT قرمزی که داشت در لس آنجلس تصادف کرد و ماشین به لوله گاز خورد و آتیش گرفت
بعد از اون اتفاق دیگه عاشق پورشه نبودم
گرچه مقصر پورشه نبود
یه خبری اومده بود که لاستیک های اون ماشین 9 سال عمر کرده بودن!ممکن بوده از لاستیک ها بوده باشه
امیررضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۹خیلی خوش صداست ولی من حاضرم شرط ببندم LFA از اینم خوش صدا تره
Hadi
۲۸ خرداد ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی اینو بیشتر از 918 دوست دارم…
معرکست??…
عرفان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹من 918 بیشتر از این دوست دارم
کاش پورشه بازم هایپر کار بسازه…
آریا ماشین
۳۰ خرداد ۱۳۹۹آونتادور SV ، فراری f12 tdf ، پاگانی زوندا
صدا میخوای فقط اینا