پورشه

وقتی پورشه علاقه‌ای به تأسیس کارخانه در چین ندارد!

علت؟! خریداران نشانِ ساخت آلمان را بیشتر دوست دارند!

پورشه به این زودی‌ها کارخانه‌ای در کشور چین تأسیس نخواهد کرد زیرا طبق گفته اولیور بلوم مرد شماره یک کمپانی همچنان تصویر “ساخت آلمان” خودش را حفظ خواهد نمود. این تصمیم علیرغم استقبال بالا از محصولات پورشه در چین صورت می‌گیرد. گفتنی است چین بزرگ‌ترین بازار برای محصولات پورشه در جهان می‌باشد.

بلوم به فاینشنال تایمز گفته است:

بحث ما به کیفیت و مرغوبیت محصولاتی مربوط می‌شود که همچنان در اروپا تولید و به چین صادر می‌شوند. در حال حاضر انتقال خط تولید به چین منطقی نیست.

پورشه سال پیش ‌فروش ۲۷۲,۱۶۲ دستگاهی داشت که از این میان ۸۸,۹۶۸ دستگاه در کشور چین به فروش رفته‌اند. در مقام مقایسه باید گفت میزان فروش پورشه در اروپا و آمریکا به ترتیب برابر با ۸۰,۸۹۲ و ۵۷,۲۹۴ دستگاه بوده است.

شایان ذکر است این خودروساز آلمانی همه محصولات خود را در وطن خود تولید نمی‌کند. کاین در کارخانه گروه فولکس‌واگن در براتیسلاوای اسلواکی مونتاژ می‌شود درحالی‌که قبلاً پورشه با شرکت والمت اتوموتیو برای تولید کیمن و باکستر در فنلاند نیز همکاری داشته است.

بلوم به خوبی می‌داند که اگر کشور چین همچنان سهم فزاینده‌ای از فروش این خودروساز را به خود اختصاص دهد تأسیس کارخانه در این کشور امری ضروری خواهد بود. او می‌گوید:

در ۱۰ سال آینده نمی‌دانیم وضعیت چگونه خواهد بود. تأسیس کارخانه در چین به میزان فروش ما و همچنین قوانین هر کشور بستگی دارد.

پورشه به منظور عرضه سدان الکتریکی تایکان مبلغ ۶ میلیارد یورویی را در کارخانه خود در آلمان سرمایه‌گذاری کرد. تولید این خودرو از سال ۲۰۱۹ شروع شده و سال پیش فروش ۲۰۰۱۵ دستگاهی را تجربه نموده است.

تولید محصولات الکتریکی پورشه در آلمان طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. این خودروساز محبوب قبلاً تیزر تایکان توریسمو را منتشر ساخته و نسخه‌ای الکتریکی از ماکان نیز اواخر سال ۲۰۲۲ پدیدار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    چقدر وقتی چراغ جلوش نیست گوگولیه

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Ahmedreza2002

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      ترسناکه به نظرم بیشتر تایکان

  2. T.C.B.K

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    عکس اول که فقط بدنه هست.
    چه قدر شبیه تسلا رودستر هست….

    وقتی پورشه علاقه ای به تاسیس کارخانه در چین ندارد ! علت ؟ خریداران نشان ساخت آلمان را بیشتر دوست دارن!

    مدیر ولوو فرمود : خودرو های ولوو که در چین منتاژ میشوند به طرز باورنکردنی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات خودمان دارد. و ما این را قبول کردیم.

    بنا به گفته مدیران ولوو. و این جواب مدیران پورشه.

    یه سوالی اومد تو ذهنم یعنی مدیران پورشه از مدیران ولوو بیشتر میفهمن ؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 40
    1. علی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (277 ديدگاه)

      اومدی ولوو رو با پورشه مقایسه میکنی ?!
      بعد میگی مدیرای ولوو از پورشه حالیشونه.
      اگه این طوریه چرا مردم دنیا ارزوی داشتن پورشه رودارن نه ولوو؟!

      موافقم 25
      مخالفم 3
    2. Farzad

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      برو عمو جون برو متنو یه بار دیگه بخونه شاید یه چیزی فهمیدی ، آباریکلا پسر خوب .

      موافقم 30
      مخالفم 6
      1. T.C.B.K

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        اقای فرزاد شما متن رو نخوندی اگه میخونودی اینو نمیگفتی.

        ” بحث ما کیفیت و مرغوبیت محصولاتی مربوط میشود که همچنان در اروپا تولید و به چین صادر میشود در حال حاضر انتقال خط تولید کار منطقی نیست ”

        خب یعنی چی؟؟ یعنی میگه چین منتاژ خوبی نداره.

        درصورتی که مدیر ولوو خودش گفته ( حتی پدال مطلب گذاشت ) کیفیت منتاژ ولوو چینی بهتر از منتاژ ما در اینجا هست .

        شما نه کامنت منو دقیق خوندی نه مطلب پدال رو…

        موافقم 7
        مخالفم 18
        1. بهزاد

          ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2548 ديدگاه)

          دادا چیزی که ازش اطلاع نداری بی جهت ذهنتو درگیرش نکن.
          چیزی که میگم برای قوانین سرمایه گزاری و تولید خودرو در چین میباشد و قرار بود تغییراتی کنه که تا لحظه ی نوشتن این کامنت نمیدونم تایید شده یا خیر.
          هر شرکتی خارجی برای تولید در چین باید یک شرکت چینی برای مشارکت انتخاب کنه و قبلا حق مالکیت 51 ، 49 به نفع طرف چینی بود و ظاهرا جدیدا 50 ،50 یا حق مالکیت 51 درصد به نفع سرمایه گزار خارجی تعیین شده.
          به خاطر همین قوانین که شرکت های خارجی نمیتونن به صورت کامل قطعات خودشونو از تامین کننده های مورد نظر بخرن و خط تولید همواره نگران کیفیت نهایی محصولات خودشون هستند به خصوص شرکت هایی مثل پورشه که تو یک لیگ دیگه دارن فعالیت میکنند.
          مورد بعدی تقسیم سود هست و محصولات پورشه که همواره یکی از بالاترین سودآوری در این صنعت را دارا بوده در صورت تولید و مشارکت با طرف چینی درصدی از اون به جیب چینی ها واریز خواهد شد.
          اولین شرکتی که در چین مجوز تولید بدون مشارکت با یک طرف چینی گرفته تسلا هست که اونهم با رایزنی و گفتگوهای طولانی شکل گرفت و احتمالا برای سایر کمپانی های هم این قانون اجرا بشه و از اونجایی که رابطه ی آلمان با چین خوبه ممکنه در آینده همه چیز تغییر کنه.

          موافقم 11
          مخالفم 1
    3. حسین

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      بعضی از چینیا انگار مریضی خودتحقیری دارن.

      موافقم 14
      مخالفم 1
    4. HamidReza

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      داداش ولوو دست چینی هاست
      یکم فکر کن دیگه

      موافقم 14
      مخالفم 1
    5. mehran911

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      (((یه سوالی اومد تو ذهنم یعنی مدیران پورشه از مدیران ولوو بیشتر میفهمن ؟؟)))
      جواب این سوال بله است
      ببینید ی چیزی رو اینجا بگم پورشه به شکل غیر قابل باوری تصمیم گیرنده داره
      در پورشه بخشی وجود داره به نام porsche consulting این شرکت با 700 نفر مهندس و افراد متخصص در کسب و کار و تحلیلگر داده اقتصاددان و… با 11 شعبه در دنیاست
      کار این بخش کمک به برند های فعال در حوزه تولید برای انتخاب بهترین استراتژی ممکن هستش
      از 1994 گروهی تشکیل شد که هدفش بررسی تمام عوامل تاثیر گذار روی موفقیت و سقوط برندهای مختلف فعال در حوزه صنعت و تحلیل دقیق شرایط اونها بود تا با این کار بتونن بهترین استراتژی های ممکن رو برای نجات شرکت ها از شرایط بحرانی در آینده پیدا کنن
      در حال حاضر این این شرکت وظیفه اش اینه که مشاوره شرکت هایی که در حوزه صنعت دچار بحران هستن رو در دست میگیره تا با انتخاب بهترین استراتژی به سوددهی برسن در حال حاضر این بخش سالانه به 200 کمپانی مختلف فعال در حوزه های متفاوت صنعتی به خصوص خودرو مشاوره استراتژی میده
      این جدای از این کمپانی MHP وجود داره که با بیش 1500 نفر متخصص !!! دقیقا همین وظیفه رو داره اما با تمرکز بیشتر در حوزه خودرو یعنی 1500 نفر متخصص دارن در مورد انتخاب و پیشبرد بهترین استراتژی و هدف فکر میکنن و تصمیم می گیرند تقریبا 80 درصد از سهام MHP برای پورشه است
      علاوه بر این دو برند و هیئت مدیره که برای پورشه تصمیم می گیرند نظر خانواده پورشه هم مهم است
      به همین دلیل پورشه انقدر موفقه به همین دلیله عقب نمیوفته ورشکست نمیشه و همیشه رو به جلو حرکت کرده دقیقا به همین دلیل بر خلاف باقی کمپانی ها در شرایط کرونا بهترین عملکرد و رو داره ولوو از این نظر با احترام عددی محسوب نمیشه چون همواره تمام داده های این برند بصورت دقیق تحلیل میشه
      .
      در کل واژه made in Germany از اعتبار خوبی در دنیا برخوردار و با کیفیت همراه هستش و این برای محصول تولیدی توسط پورشه از اهمیت ویژه ای برخوداره حداقل چیزی بیشتر از made in sweden دیگه باقی مسائل مثل شرایط تست توسعه موجود در آلمان بماند

      موافقم 24
      مخالفم 1
    6. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (236 ديدگاه)

      آقا رامین
      فعلا هیچکس به جز امثال تو و مدیران فیک بی اختیار ولوو که با پول چینیا خودشونو فروختن نشان مید این چاینا رو بیشتر از مید این ژرمنی دوست ندارن ، خود چینیا نمیخوان شما که جای خود داری ?
      ساخت آلمان
      ساخت چین !!
      اگه اینکارو میکردن آبرو و اصالت صد ساله پورشه رو به باد میدادن
      تصمیم صد درصد عاقلانه ای بود
      و پورشه به نظرم بهترین عملکردو تو لوکس سازان آلمانی داره ، چه فنی ، چه اصالت ، چه کیفیت
      بقیه برندا اوضاشون به خاطر تصمیمات غلط خوب نیس ، یکیش مث طراحیای افتضاح ب ام و
      خریداری سهام بنز توسط جیلی و
      آئودی هم فعلا در آفساید

  3. فرشاد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    نمیدونستم فنلاند خودروسازیش انقد پیشرفتس

    1. مهدی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      مرد جسابی نوکیا غول فناوری اطلاعات و ارتباطات فنلاندی هستش خیلی از کمپانیهای فناوری تو اروپا تو فنلاند شعبه دارن کشوری ثروتمند با بالاترین سطح رفاه در جهان و یک کشور کاملا دمکراسی بعد میگی انقدر پیشرفتش نه عزیزم خیلی بیشتر از انقدر پیشرفتس

      موافقم 20
      مخالفم 1
  4. مهدی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    مرد جسابی نوکیا غول فناوری اطلاعات و ارتباطات فنلاندی هستش خیلی از کمپانیهای فناوری تو اروپا تو فنلاند شعبه دارن کشوری ثروتمند با بالاترین سطح رفاه در جهان و یک کشور کاملا دمکراسی بعد میگی انقدر پیشرفتش نه عزیزم خیلی بیشتر از انقدر پیشرفتس

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. ツSAMURAIツ

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    عکس اول چقدر قشنگ بود
    تایکان بدون چراغ هم قشنگه

    موافقم 10
  6. Farzad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    واقعا این مردم چین رو باید تحسین کرد ، چقدر فهمیده هستن و برای خودشون ارزش قائلن ، واقعا درود به شرفشون .

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      خودتحقیری دارن بعضیاشون.اگه ارزش سرشون می‌شد که ساخت خودشونو می‌خریدن.مگه ندیدی مدیر ولوو چی گفت.

      موافقم 1
      مخالفم 10
      1. mehran911

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        این قیاس درست نیست ولوو برای خودش بهترین تصمیم رو گرفته الزاما این داستان برای پورشه بهترین انتخاب نیست

        موافقم 10
      2. Amir

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (236 ديدگاه)

        خود تحقیری نیست
        برای خودشون ارزش قائلن
        دوست دارن چیزی داشته باشن که در شأن یه انسان باشه
        وقتی ساخت خودشون بده چرا باز برن بگیرن ؟ خب کسر شأنه دیگه ، وقتی باید بهش بگیم خود تحقیری که با وجود کیفیت خوب باز جنس خارجی بگیرن
        متاسفانه ما عزت و خود تحقیری رو بعضی جاها به خاطر تبلیغات فراوان و الکی در هم میبینیم

  7. Benz

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    کار خوبی کرد بنظرم پورشه یه زیر مجموعه اسپرت مثل M, AMG,RS برای محصولات خودش درست کنه خوبه.

    1. mahan

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2309 ديدگاه)

      برند ruf هست منتها متعلق به پورشه نیست یه جورایی مثل الپینا میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا