علت؟! خریداران نشانِ ساخت آلمان را بیشتر دوست دارند!
پورشه به این زودیها کارخانهای در کشور چین تأسیس نخواهد کرد زیرا طبق گفته اولیور بلوم مرد شماره یک کمپانی همچنان تصویر “ساخت آلمان” خودش را حفظ خواهد نمود. این تصمیم علیرغم استقبال بالا از محصولات پورشه در چین صورت میگیرد. گفتنی است چین بزرگترین بازار برای محصولات پورشه در جهان میباشد.
بلوم به فاینشنال تایمز گفته است:
بحث ما به کیفیت و مرغوبیت محصولاتی مربوط میشود که همچنان در اروپا تولید و به چین صادر میشوند. در حال حاضر انتقال خط تولید به چین منطقی نیست.
پورشه سال پیش فروش ۲۷۲,۱۶۲ دستگاهی داشت که از این میان ۸۸,۹۶۸ دستگاه در کشور چین به فروش رفتهاند. در مقام مقایسه باید گفت میزان فروش پورشه در اروپا و آمریکا به ترتیب برابر با ۸۰,۸۹۲ و ۵۷,۲۹۴ دستگاه بوده است.
شایان ذکر است این خودروساز آلمانی همه محصولات خود را در وطن خود تولید نمیکند. کاین در کارخانه گروه فولکسواگن در براتیسلاوای اسلواکی مونتاژ میشود درحالیکه قبلاً پورشه با شرکت والمت اتوموتیو برای تولید کیمن و باکستر در فنلاند نیز همکاری داشته است.
بلوم به خوبی میداند که اگر کشور چین همچنان سهم فزایندهای از فروش این خودروساز را به خود اختصاص دهد تأسیس کارخانه در این کشور امری ضروری خواهد بود. او میگوید:
در ۱۰ سال آینده نمیدانیم وضعیت چگونه خواهد بود. تأسیس کارخانه در چین به میزان فروش ما و همچنین قوانین هر کشور بستگی دارد.
پورشه به منظور عرضه سدان الکتریکی تایکان مبلغ ۶ میلیارد یورویی را در کارخانه خود در آلمان سرمایهگذاری کرد. تولید این خودرو از سال ۲۰۱۹ شروع شده و سال پیش فروش ۲۰۰۱۵ دستگاهی را تجربه نموده است.
تولید محصولات الکتریکی پورشه در آلمان طی سالهای آینده افزایش خواهد یافت. این خودروساز محبوب قبلاً تیزر تایکان توریسمو را منتشر ساخته و نسخهای الکتریکی از ماکان نیز اواخر سال ۲۰۲۲ پدیدار خواهد شد.
مهدی موتور
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چقدر وقتی چراغ جلوش نیست گوگولیه
Ahmedreza2002
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ترسناکه به نظرم بیشتر تایکان
T.C.B.K
۳۰ بهمن ۱۳۹۹عکس اول که فقط بدنه هست.
چه قدر شبیه تسلا رودستر هست….
وقتی پورشه علاقه ای به تاسیس کارخانه در چین ندارد ! علت ؟ خریداران نشان ساخت آلمان را بیشتر دوست دارن!
مدیر ولوو فرمود : خودرو های ولوو که در چین منتاژ میشوند به طرز باورنکردنی کیفیت بهتری نسبت به تولیدات خودمان دارد. و ما این را قبول کردیم.
بنا به گفته مدیران ولوو. و این جواب مدیران پورشه.
یه سوالی اومد تو ذهنم یعنی مدیران پورشه از مدیران ولوو بیشتر میفهمن ؟؟
علی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹اومدی ولوو رو با پورشه مقایسه میکنی ?!
بعد میگی مدیرای ولوو از پورشه حالیشونه.
اگه این طوریه چرا مردم دنیا ارزوی داشتن پورشه رودارن نه ولوو؟!
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۹برو عمو جون برو متنو یه بار دیگه بخونه شاید یه چیزی فهمیدی ، آباریکلا پسر خوب .
T.C.B.K
۳۰ بهمن ۱۳۹۹اقای فرزاد شما متن رو نخوندی اگه میخونودی اینو نمیگفتی.
” بحث ما کیفیت و مرغوبیت محصولاتی مربوط میشود که همچنان در اروپا تولید و به چین صادر میشود در حال حاضر انتقال خط تولید کار منطقی نیست ”
خب یعنی چی؟؟ یعنی میگه چین منتاژ خوبی نداره.
درصورتی که مدیر ولوو خودش گفته ( حتی پدال مطلب گذاشت ) کیفیت منتاژ ولوو چینی بهتر از منتاژ ما در اینجا هست .
شما نه کامنت منو دقیق خوندی نه مطلب پدال رو…
بهزاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۹دادا چیزی که ازش اطلاع نداری بی جهت ذهنتو درگیرش نکن.
چیزی که میگم برای قوانین سرمایه گزاری و تولید خودرو در چین میباشد و قرار بود تغییراتی کنه که تا لحظه ی نوشتن این کامنت نمیدونم تایید شده یا خیر.
هر شرکتی خارجی برای تولید در چین باید یک شرکت چینی برای مشارکت انتخاب کنه و قبلا حق مالکیت 51 ، 49 به نفع طرف چینی بود و ظاهرا جدیدا 50 ،50 یا حق مالکیت 51 درصد به نفع سرمایه گزار خارجی تعیین شده.
به خاطر همین قوانین که شرکت های خارجی نمیتونن به صورت کامل قطعات خودشونو از تامین کننده های مورد نظر بخرن و خط تولید همواره نگران کیفیت نهایی محصولات خودشون هستند به خصوص شرکت هایی مثل پورشه که تو یک لیگ دیگه دارن فعالیت میکنند.
مورد بعدی تقسیم سود هست و محصولات پورشه که همواره یکی از بالاترین سودآوری در این صنعت را دارا بوده در صورت تولید و مشارکت با طرف چینی درصدی از اون به جیب چینی ها واریز خواهد شد.
اولین شرکتی که در چین مجوز تولید بدون مشارکت با یک طرف چینی گرفته تسلا هست که اونهم با رایزنی و گفتگوهای طولانی شکل گرفت و احتمالا برای سایر کمپانی های هم این قانون اجرا بشه و از اونجایی که رابطه ی آلمان با چین خوبه ممکنه در آینده همه چیز تغییر کنه.
حسین
۳۰ بهمن ۱۳۹۹بعضی از چینیا انگار مریضی خودتحقیری دارن.
HamidReza
۳۰ بهمن ۱۳۹۹داداش ولوو دست چینی هاست
یکم فکر کن دیگه
mehran911
۳۰ بهمن ۱۳۹۹(((یه سوالی اومد تو ذهنم یعنی مدیران پورشه از مدیران ولوو بیشتر میفهمن ؟؟)))
جواب این سوال بله است
ببینید ی چیزی رو اینجا بگم پورشه به شکل غیر قابل باوری تصمیم گیرنده داره
در پورشه بخشی وجود داره به نام porsche consulting این شرکت با 700 نفر مهندس و افراد متخصص در کسب و کار و تحلیلگر داده اقتصاددان و… با 11 شعبه در دنیاست
کار این بخش کمک به برند های فعال در حوزه تولید برای انتخاب بهترین استراتژی ممکن هستش
از 1994 گروهی تشکیل شد که هدفش بررسی تمام عوامل تاثیر گذار روی موفقیت و سقوط برندهای مختلف فعال در حوزه صنعت و تحلیل دقیق شرایط اونها بود تا با این کار بتونن بهترین استراتژی های ممکن رو برای نجات شرکت ها از شرایط بحرانی در آینده پیدا کنن
در حال حاضر این این شرکت وظیفه اش اینه که مشاوره شرکت هایی که در حوزه صنعت دچار بحران هستن رو در دست میگیره تا با انتخاب بهترین استراتژی به سوددهی برسن در حال حاضر این بخش سالانه به 200 کمپانی مختلف فعال در حوزه های متفاوت صنعتی به خصوص خودرو مشاوره استراتژی میده
این جدای از این کمپانی MHP وجود داره که با بیش 1500 نفر متخصص !!! دقیقا همین وظیفه رو داره اما با تمرکز بیشتر در حوزه خودرو یعنی 1500 نفر متخصص دارن در مورد انتخاب و پیشبرد بهترین استراتژی و هدف فکر میکنن و تصمیم می گیرند تقریبا 80 درصد از سهام MHP برای پورشه است
علاوه بر این دو برند و هیئت مدیره که برای پورشه تصمیم می گیرند نظر خانواده پورشه هم مهم است
به همین دلیل پورشه انقدر موفقه به همین دلیله عقب نمیوفته ورشکست نمیشه و همیشه رو به جلو حرکت کرده دقیقا به همین دلیل بر خلاف باقی کمپانی ها در شرایط کرونا بهترین عملکرد و رو داره ولوو از این نظر با احترام عددی محسوب نمیشه چون همواره تمام داده های این برند بصورت دقیق تحلیل میشه
.
در کل واژه made in Germany از اعتبار خوبی در دنیا برخوردار و با کیفیت همراه هستش و این برای محصول تولیدی توسط پورشه از اهمیت ویژه ای برخوداره حداقل چیزی بیشتر از made in sweden دیگه باقی مسائل مثل شرایط تست توسعه موجود در آلمان بماند
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹آقا رامین
فعلا هیچکس به جز امثال تو و مدیران فیک بی اختیار ولوو که با پول چینیا خودشونو فروختن نشان مید این چاینا رو بیشتر از مید این ژرمنی دوست ندارن ، خود چینیا نمیخوان شما که جای خود داری ?
ساخت آلمان
ساخت چین !!
اگه اینکارو میکردن آبرو و اصالت صد ساله پورشه رو به باد میدادن
تصمیم صد درصد عاقلانه ای بود
و پورشه به نظرم بهترین عملکردو تو لوکس سازان آلمانی داره ، چه فنی ، چه اصالت ، چه کیفیت
بقیه برندا اوضاشون به خاطر تصمیمات غلط خوب نیس ، یکیش مث طراحیای افتضاح ب ام و
خریداری سهام بنز توسط جیلی و
آئودی هم فعلا در آفساید
فرشاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۹نمیدونستم فنلاند خودروسازیش انقد پیشرفتس
مهدی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹مرد جسابی نوکیا غول فناوری اطلاعات و ارتباطات فنلاندی هستش خیلی از کمپانیهای فناوری تو اروپا تو فنلاند شعبه دارن کشوری ثروتمند با بالاترین سطح رفاه در جهان و یک کشور کاملا دمکراسی بعد میگی انقدر پیشرفتش نه عزیزم خیلی بیشتر از انقدر پیشرفتس
مهدی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹مرد جسابی نوکیا غول فناوری اطلاعات و ارتباطات فنلاندی هستش خیلی از کمپانیهای فناوری تو اروپا تو فنلاند شعبه دارن کشوری ثروتمند با بالاترین سطح رفاه در جهان و یک کشور کاملا دمکراسی بعد میگی انقدر پیشرفتش نه عزیزم خیلی بیشتر از انقدر پیشرفتس
ツSAMURAIツ
۳۰ بهمن ۱۳۹۹عکس اول چقدر قشنگ بود
تایکان بدون چراغ هم قشنگه
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۹واقعا این مردم چین رو باید تحسین کرد ، چقدر فهمیده هستن و برای خودشون ارزش قائلن ، واقعا درود به شرفشون .
حسین
۳۰ بهمن ۱۳۹۹خودتحقیری دارن بعضیاشون.اگه ارزش سرشون میشد که ساخت خودشونو میخریدن.مگه ندیدی مدیر ولوو چی گفت.
mehran911
۳۰ بهمن ۱۳۹۹این قیاس درست نیست ولوو برای خودش بهترین تصمیم رو گرفته الزاما این داستان برای پورشه بهترین انتخاب نیست
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹خود تحقیری نیست
برای خودشون ارزش قائلن
دوست دارن چیزی داشته باشن که در شأن یه انسان باشه
وقتی ساخت خودشون بده چرا باز برن بگیرن ؟ خب کسر شأنه دیگه ، وقتی باید بهش بگیم خود تحقیری که با وجود کیفیت خوب باز جنس خارجی بگیرن
متاسفانه ما عزت و خود تحقیری رو بعضی جاها به خاطر تبلیغات فراوان و الکی در هم میبینیم
Benz
۳۰ بهمن ۱۳۹۹کار خوبی کرد بنظرم پورشه یه زیر مجموعه اسپرت مثل M, AMG,RS برای محصولات خودش درست کنه خوبه.
mahan
۳۰ بهمن ۱۳۹۹برند ruf هست منتها متعلق به پورشه نیست یه جورایی مثل الپینا میمونه