یک پورشه ۹۴۴ مدل ۱۹۹۰ در نیویورک برای فروش گذاشته شده که مالک آن ادعا میکند کمکارترین ۹۴۴ دنیا است. این خودرو از سری S2 بوده و قیمت آن ۵۸ هزار دلار اعلام شده که همقیمت یک کیمن صفرکیلومتر است. شاید فکر کنید این مبلغ خیلی زیادی برای یک خودروی سیساله است اما اگر بیشتر در مورد آن بدانید احتمالاً نظر خود را تغییر خواهید داد. به گفتهٔ فروشنده، این ۹۴۴ S2 آبی متالیک تاکنون تنها ۳۲۰۰ کیلومتر کارکرده که این پایینترین مسافت پیموده شده توسط یک ۹۴۴ S2 در دنیا محسوب میشود. البته خیلی نمیتوان این ادعا را قبول کرد زیرا ممکن است در کلکسیونهای مخفی نمونههای با کارکردی کمتر از این هم وجود داشته باشد.
درهرحال، فروشنده میگوید این خودرو را با ۳۱۵۰ کیلومتر کارکرد از مالک اولیه خریداری کرده است که کمی بیش از سه سال آنرا در اختیار داشته است. از سال ۱۹۹۳ تاکنون نیز این ۹۴۴ S2 در یک گاراژ گرمونرم نگهداری شده است. گفته میشود این خودرو در شرایطی باورنکردنی قرار دارد بهگونهای که تقریباً هیچگونه پوسیدگی در آن وجود ندارد، رینگهای آن مثل نو بدون هیچ سنگخوردگی به نظر میرسند و لاستیکها نیز کاملاً دستنخورده باقیماندهاند.
کابین خودرو نیز با تودوزی چرمی آبی بسیار زیبا به نظر میرسد و هیچ ایراد و لکهای در هیچ کجای آن به چشم نمیخورد. علاوه بر این، هردو دستهکلید با برچسب اصلی نمایندگی فروش، کاتالوگهای نمایندگی و دفترچهٔ راهنمای خودرو موجود بوده و همینطور همهٔ ابزارهای آن کاملاً فابریک و دستنخورده هستند. این ۹۴۴ S2 همچنین خودروی کمیابی هم محسوب میشود زیرا در سال ۱۹۹۰ تنها ۴۴۹ دستگاه از آن به بازار آمریکای شمالی تحویل داده شده که از این تعداد کمتر از ۳۰ دستگاه رنگ بیرونی آبی متالیک بالتیک و تودوزی آبی تاریک داشتهاند.
۹۴۴ S2 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو که از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود، پرفورمنس برجستهای را برای خودرو فراهم میکند که شامل شتاب صفرتاصد ۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت میشود. ۹۴۴ S2 قطعات آئرودینامیکی خود مثل سپر جلو، سینی زیر، دیفیوزر عقب و رکابهای جانبی را از ۹۴۴ توربو قرض گرفته است.
امیر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلیخوبه
بنظرم ارزشش از کیمن صفر خیلی بیشتره
سورنا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ببخشید این سوال من کاملا شخصیه
میشه بگی چرا ارزشش بیشتره ؟ دقیقا چی داره که این ارزش رو داره ؟
حالا مثلا اگر بگیم کلکسیونی بخوای نگاه کنی یه چیزی ولی این الان چه ارزشی داره ؟
من هیچوقت متوجه نشدم چرا مبالغ بالایی برای این دست ماشینا داده میشه ( به غیر از کلکسیونی ها )
اگر کسی میدونه بگه منم بدونم چون هیجوقت واقعا درک نکردم
سینا BMW
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹یه نوع سرمایه گذاری جدیده، که در اینجا جواب نمی ده
ماشین های قدیمی رو ارزون بخری و بعدش چند برابر بفروشید.
حتی ماشین متوسط رو هم به قیمت های بالا میفروشن اینکه یه اسپرته
Farzad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹چون دیگه قرار نیست تکرار بشه ، هر چی قدیمی تر گرون تر ، هر چی کمیاب تر گرون تر ( مثلا شاید یه فراری خیلی قدیمی نزدیک به ۵۰ میلیون دلار قیمتش باشه ) به طوری که بعضی از ماشین ها جاشون فقط توی موزه است ، فقط هم درباره ی ماشین نیست درباره ی همه اجناس صدق میکنه …
917
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹بستگی به طرفش داره چون تو میتونی کیمن بگیری و هر روز برونیش و عشق کنی یا اینکه اینو بگیری و بزاری تو گاراژ روزی 30 دقیقه بری نگاش کنی شارژ شی که مورد دوم بیشتر حالت سرمایه گزاری داره چون تا 10 سال دیگه ازین یک کلاسیک ناب در میاد و قیمتش حداقل 1/5 برابر میشه و معمولا کسایی که تو این زمینه سرمایه گزاری میکنن یه ماشین به روز هیجان انگیزم دارن که روزانه میروننش یعنی کسی که اینو میخره احتمالا قبلش یه کیمن یا ماشین مشابه خریده و اینو برای کلکسیونش میخره
Car lover
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹فک نکنم ۹۴۴ این پتانسیلو داشته باشه
۹۱۱ ۱۹۹۴ رو میشه با شصت تا خرید
حتی با اینکه صفر نیست در اینده ۹۱۱ بیشتر رشد میکنه
تازه فرضو بر این بگیریم که حتما بخای پورش بخری
وایپر ۲۰۰۴ میگیری و چون توقف تولیدش بخاطر بی کیفیتیو اینا نبوده و بخاطر سود بوده درآینده ارزش بیشتری پیدا میکنه
917
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹درسته این ماشین نسبت به بقیه مدلای پورشه ارزش کمتری داره ولی در حالت کلی نسبت به بقیه 944 ها ارزش بیشتری داره ارزش بعضی از ماشین ها به کم ساخت بودن اونهاست و بعضی به رکورد شکنی و نو آوری و … بعضی ماشین هام هر چند ضعیف و کسل کننده مثل فورد موستانگ II با موتور 4 سیلندر ارزش کلکسیونیشون به خاطر تارخیشون هست که مربوط به بحران سوخت هستش که چه بد چه خوب وجود داشتن اگر بخایم تاریخ موستانگ رو بررسی کنیم خواهی نخواهی به موستانگ II هم میرسیم و نمیشه ازش گذشت. پورشه 944 هم همینطور ارزشش بخاطر پرفورمسش نیست بخاطر تاریخش هست که یکی از اولین ماشین های موتور جلو پورشه هستش
Car lover
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹۹۴۴ ماشینی نیست که بعد کارکردش قیمتشو حفظ کنه
الان ارزون ترین پورشه همین ۹۴۴ هست
درحالی که اگه شما کیمن بخری ده سالم ازش کار میکشی تازه قیمتش نصف میشه (به پپل الان یه کیمن ۲۰۱۰ رو ۲۰۳۰ هزارتاس)
اما این کارکردش از ۵۰۰۰۰ تا رد بشه قیمتش میشه ۱۰ هزارتا
Farzad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹احتمالا پول لازم بوده وگرنه باید چند سال دیگه صبر میکرد تا با قیمت خیلی بیشتری بفروشه ماشینو ، عجب رنگی ام داره عبضی !