سال گذشته و در ماه آوریل پورشه با معرفی کاین Platinum Edition طیف محصولات خود را گسترش داد. این تریم خاص با پیشرانهی ۶ سیلندر توربودیزل و هیبریدی در دسترس بوده است. حالا مدیران اشتوتگارتی همین کار را به کاین S کردهاند. این خودرو تجهیزات بیشتری چون صندلیهای چرم اسپورت با تنظیم در ۸ جهت که از مدل سطح بالاتر GTS قرض گرفته شده دارد. هر دو نسخهی بنزینی و دیزلی این شاسیبلند پرفورمنس از رینگهای ۲۱ اینچی اسپورت ادیشن استفاده میکنند. از نظر بصری میتوان این رینگها را با جزئیات مشکی تشخیص داد.
این رینگها را میتوان با رنگهای استاندارد مشکی و سفید و یا یکی از ۵ رنگ سفارشی نقرهای رودیوم، Mahogany، مشکی جت، سفید کررا و Purpurite سفارش داد. صرف نظر از انتخابی که میکنید، بخش بالایی قوس چرخ با همان رنگ کل بدنه عرضه خواهد شد درحالیکه شیشههای عقب دودی و چراغهای بای زنون تطبیق شونده نیز بخشی از تجهیزات استاندارد این خودرو هستند.
اما با قدم گذاشتن داخل کابین، کاین S با رکابهای زیبای خود که نوشتهی Platinum Edition دارند از شما پذیرایی خواهد کرد. پورشه همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی PCM خود را با سیستم ناوبری آنلاین و سیستم صوتی Bose ارائه کرده است. از دیگر خوبیهای این خودرو میتوان به صندلیهای گرم شونده، حسگرهای پارک جلو و عقب، آینهی عقب با تیرگی خودکار و ساعت آنالوگ قرار گرفته در داشبورد اشاره کرد.
زیر کاپوت تغییر صورت نگرفته بنابراین کاین S Platinum Edition از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بای توربو با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر سود میبرد. همین داستان دربارهی کاین S Diesel Platinum Edition نیز صدق میکند. این خودرو بهصورت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری با قدرت ۳۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر استفاده میکند.
دریافت سفارشها برای این خودرو در آلمان آغاز شده و بهای اعلام شده از سوی پورشه برای مدل بنزینی ۸۷۴۴۲ یورو بوده و مدل دیزلی نیز بهای ۹۰۴۱۷ یورویی را طلب میکند. بد نیست اشاره کنیم که کاین S معمولی در دو فرم بنزینی و دیزلی به ترتیب بهای ۸۴۲۹ و ۸۷۴۴۲ یورویی دارد.
اما افرادی که خواهان نسل جدید کاین هستند باید احتمالاً تا نمایشگاه خودروی فرانکفورت صبر کنند. انتظار میرود فروش نسل جدید کاین از اواخر سال جاری شروع شود.
yas
۱۸ بهمن ۱۳۹۵نسل جدیدش چراغای عقبش قشنگ تر شده کلا پورشه چراغای عقبش در حد پورشه نبود
kasra
۱۸ بهمن ۱۳۹۵اصلا دوس ندارم نسل جدیدش بر اساس پلتفرم مشترکQ7 و بنتایگا ساخته بشه…!
اگه بدنش زیاد شبیه اونا باشه روح اسپرتش از بین میره.
مجید
۱۸ بهمن ۱۳۹۵من یه بار سوار نسل اولش شدم تجربه تکرار نشدنی بود!!!!!!!
mojtabaaston
۱۸ بهمن ۱۳۹۵کم کم طراحی های پورشه هم داره مثل مرسدس تکراری میشه
درسته که همشون جذاب هستن اما باید تنوع داشته باشه
KING 918
۱۸ بهمن ۱۳۹۵رفیق اون عکس اخری یه رندره خیلی سطح پایینه …..
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ولی هیچ چی کاین توربو اس نمیشه.
در یکی از مقالات مجله ی ماشین داستان جالبی از کل کل استون مارتین با پورشه کاین توربو خوندم. واقعا برام جالب بود که یک SUV با سوپراسپرتی مثل استون مارتین چطور در اتوبان های المان شاخ به شاخ میشه.
رامکال
۱۸ بهمن ۱۳۹۵مجید من بعنوان یک خوزستانی که تقزیبا همجور ماشینی رو از نزدیک دیدم بهت میگم که پورشه و بخصوص همین کاین رویایه و باشکوه.
خیلی شیک و با کلاسه.
من عاشقشم.
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵آره رامکال جان. محصولات پورشه عالیه.
مخصوصا توربو اس.
اینایی که تو ایرانه مثل S65 و Panamera Turbo و … اکثرا آرمش رو میخرن میچسپونن
من خودم از 30 تا S65 که در 4 سال اخیر دیدم و همشون کنارش نوشته بود V12 Biturbo فقط یکیش صدای 12 سیلندر میداد. تازه اونم شک دارم با کیت اگزوز بود یا نه.
البته در مورد پورشه نسخه های اصلی اندکی در ایران بیشترن .