پورشه با معرفی خودروی جذاب ۹۱۱ اسپیدستر جدید در نمایشگاه نیویورک همه را انگشت به دهان کرد. این خودرو به عنوان شام آخر نسل قبلی ۹۹۱ محسوب میشود. هماکنون میتوان این خودرو را در قاره اروپا سفارش داد و تولید آن نیز کلید خورده است. البته قیمت این خودرو در آمریکا از ۲۷۴۵۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه اروپاییها باید حداقل ۲۶۹۲۷۴ یورو برای آن کنار بگذارند.
با این قیمت اسپیدستر جدید کاملاً وارد قلمروی ۹۱۱ GT2 RS شده بنابراین اینجا یک دوراهی جذاب به وجود میآید؟ البته ۹۱۱ اسپیدستر تنها به ظاهر جذاب خود محدود نمیشود و زیر پوست نرم آن پیشرانهی برگرفته از ۹۱۱ GT3 یعنی نیروگاه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت با قدرت ۵۰۲ اسب بخاری قرار دارد. این پیشرانه تا دور ۹ هزار میغرد و تنها راه برای تعویض دندهها نیز استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی میباشد.
شاسی این خودرو دقیقاً از ۹۱۱ GT3 گرفته نشده است. مهندسان پورشه یک سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب و دستهموتورهای دینامیک را برای اسپیدستر جدید در نظر گرفتهاند. همچنین این خودرو علیرغم ظاهر بدون سقف خود وزن کمتری دارد که بخشی از آن به خاطر استفاده از سقف نرم و همچنین استفاده از فیبر کربن در اکثر پانلهای بدنه میباشد. گیربکس دستی نیز کموزنتر از گیربکس ۷ سرعته یا دوکلاچه میباشد. پورشه میگوید این خودرو در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
تنها ۱۹۴۸ دستگاه از پورشه ۹۱۱ اسپیدستر تولید خواهد شد که این عدد به خاطر تولید مدل ۳۵۶ رودستر در سال ۱۹۴۸ میلادی انتخاب شده است.
هادی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خدا خدا خدا این چیه اینا میسازن، واقعا از دیدنش اصلا سیر نمیشم
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ببین اسپیدستر نسل جدیدش چقد خاص و زیبا میشه اینم که حرفی برا گفتن نمیزاره
مرسی پورشه❤
Khosrow
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خییلی زیباست / بعد از این همه سال 911 داره پخته میشه طراحی هاش ..
Peyman56
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی بی نهایت جذاب.بی نهایت پخته تکنولوژی کم رقیب.اینا نزدیک ۷۰ساله طرح اولیه پورشه که اصالت اونه رو حفظ کردن ولی هر نسل پخته تر و جذاب تر از قبل که بین این همه رقیب کوچک و بزرگ بازم حرف اول رو می نه.درست مثل مهندسای عزیز وطنی خودمون.مقایسه کنین نبوغ طراحی پیکان سپر جوشن رو با مدلای دهه ۵۰.پژو ۴۰۵ اوایل دهه ۷۰ با ۴۰۵slx.پراید ۷۱ با پراید ۹۸بدون زه بغل .تکنولوژی هم به همین منوال.