سرانجام پس از خبرسازیهای بسیار زیاد، پورشه تایکان بصورت رسمی معرفی شد. این خودرو در تریم توربو که مدل پایهی زمان عرضه محسوب میشود قیمت آغازین ۱۵۰۹۰۰ دلاری در آمریکا خواهد داشت؛ اما مدل قویتر توربو S قیمت ۱۸۵ هزار دلاری دارد. از آنجایی که پیکربندی آنلاین این خودرو منتشر شده بنابراین میتوان گفت نسخهی کاملاً مجهز تایکان توربو S قیمت ۲۴۱۵۰۰ دلاری خواهد داشت.
هر دو تریم تایکان از سیستم چهار چرخ محرک و دو پیشرانه استفاده میکنند که در حالت رانندگی نرمال قدرت ۶۱۷ اسب بخاری تولید میکنند. حداکثر گشتاور مدل توربو برابر با ۸۴۹ نیوتون متر بوده درحالیکه گشتاور مدل توربو S به ۱۰۴۹ نیوتون متر میرسد. همچنین قدرت مدل توربو در حالت لانچ برابر با ۶۷۱ اسب بخار است درحالیکه خروجی مدل توربو S در این حالت ۷۵۱ اسب بخار اعلام شده است.
این قوای محرکه باعث میشود تایکان توربو S تنها در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد درحالیکه شتاب مدل توربو ۳ ثانیه میباشد. پورشه تخمین میزند مدل پرچمدار توربو S در زمان ۱۰.۸ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند درحالیکه رکورد مدل توربو ۱۱.۱ ثانیه است. حداکثر سرعت هر دو نسخه از تایکان برابر با ۲۵۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
برای خرید تایکان در زمان عرضه باید شارژر را نیز انتخاب کنید. کانکت شارژر متحرک این خودرو ۱۱۲۰ دلار قیمت داشته درحالیکه بهای شارژر مجهز به مدیریت انرژی خانه به ۱۶۶۰ دلار میرسد.
تایکان با ۱۰ رنگ سفید، مشکی، سفید کررا، جت بلک، خاکستری، نقرهای، آبی، آبی فروزن و سبز عرضه خواهد شد. رنگ قرمز کارمین تنها رنگی است که با بهای ۳۱۵۰ دلاری و برای مدل توربو S در نظر گرفته شده است.
مشتریان مدل توربو S میتوانند با پرداخت مبالغ بیشتر شاهد ارتقای پرفورمنس خودروی خود باشند. این نسخه از تایکان بصورت استاندارد فرمان پذیری اکسل عقب و ترمزهای سرامیک کامپوزیتی پورشه عرضه میشود. رینگهای ۲۱ اینچی نیز بجای رینگهای ۲۰ اینچی مدل توربو در نسخهی پرچمدار تایکان بکار رفتهاند.
اینها تنها بخشی از آپشن های بسیار زیادی است که پورشه برای محصول الکتریکی خود در نظر گرفته و با توجه به گستردگی آنها میتوان گفت خریداران خودروی خود را دقیقاً طبق سلیقه و نظر خود تحویل خواهند گرفت.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ شهریور ۱۳۹۸خیلی خیلی تک خاص عشقه
برای پورشه این پولها ، پولی نیست
اما برای یک خودروی برقی این پول دادنها خیلیه ، خیلی .
بنظر من ، یک دهه باید از خودروهای برقی بگذره تا این خودروها به یک تکامل نِسبی برسند .
Amir.ferrari
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ونجایی این مبحث قیمت حاشیه ساز میشه که نسخه توربو s تایکان برچسب قیمتی مشابه پانامرا توربو s داره!!! با این تفاوت که شما با خرید پانامرا توربو s هم تکنولوژی درونسوز رو در اختیار دارید و هم الکتریسیته رو!!! از نظر من اگه قیمت تایکان معقولانه تر بود آینده بهتری داشت چون اینجوری زیر سایه پانامرا قرار میگیره و خیلیا که اعتمادی به الکتریکی ندارن با خرید پانامرا توربو s هم یه خودرو اسپرت تمام عیار دارن و هم میتونن در کنارش از قابلیت های تمام الکتریکی این مدل هم استفاده کنن…
ایلیا
۱۵ شهریور ۱۳۹۸منظورت از تمام الکتریکی چیه؟ پانامارا مگه الکتریکیه؟
:::فرشاد:::
۱۵ شهریور ۱۳۹۸۲۴۱۵۰۰ دلار برای کاملتریننسخه? یه محصول مدرن از یه خودروساز دوست داشتنی، اما ارزش خریدش. . .
با پول نسخه فول این ماشین انتخابهای خیلی زیادی دارین، به طور مثال:
• تسلا S P100d فول آپشن به همراه ماکان توربو
•M8 فول آپشن به همراه X5
•AMG GT R به همراه A45 AMG
•بنتلی بنتایگا به همراه گلف R
• مایباخ S650 فول آپشن
• رنجرور SV اتوبیوگرافی LWB فول آپشن
•نسخه کامل آئودی R8 یا فراری پورتوفینو
•نسخه پایه ۹۱۱ T به همراه X7 xDrive50i فول
•پانامرا GTS به همراه کاین
و دهها انتخاب دیگه که شاید اکثرشون هیچ ربطی به این ماشین نداشته باشن، اما میتونن جذابتر باشن، مخصوصا وقتی بدونی میشه با پول تایکان فول، همزمان چند خودرو عالی داشت، مثلا خرید همزمان S کلاس و کوروت ZR1!
Elmiraj
۱۵ شهریور ۱۳۹۸با توجه به زمان زیادی که یک ماشین الکتریکی صرف شارژ شدنش میشه و تعداد کمتر ایستگاه های شارژ نسبت به پمپ بنزین ها ، مهمترین و کاربردی ترین آپشنی که یک خودرو الکتریکی به صاحبش میده بُرد زیاد ماشینه .
پورشه بجای اکثر این آپشن ها که تعداد زیادشون کاربرد آنچنانی ندارن یه کمی رو بُرد ماشین کار می کردن خیلی بهتر بود چون با این قیمت در مقابل model S حرفی واسه گفتن نداره…!!!
.
تسلا model S 100d قیمت پایه اش 80 هزار دلاره با ۵۹۵ کیلومتر بُرد متوسط ( ۴۶۵ تا ۷۰۰ کیلومتر)
در حالی که تایکان توربو قیمت پایهاش ۱۵۰۹۰۰ دلاره و بُردش تنها ۴۵۰ کیلومتره…!!!
علی
۱۵ شهریور ۱۳۹۸مقایسه قیمت پورشه و تسلا مثل اینه که قیمت سوناتا و Eکلاس رو مقایسه کنی
سینا
۱۵ شهریور ۱۳۹۸قیمتش وفوقالعاده بالاست بنظرم ارزش خرید نداره !چراغاشم خاک میره توش سخته تمیز کنی
ارش
۱۵ شهریور ۱۳۹۸مشخصات فنی رو دقیق بخون یکمی هم درباره سابقه کمپانی تحقیق کن بعد میتونی اظهار نظر گنی.
سینا
۱۵ شهریور ۱۳۹۸اصلا متوجه شدید طنز و مزاح کامنت رو؟بعدم کی حرف از تسلا زد؟
LEWIS HAMILTON (مجید)
۱۵ شهریور ۱۳۹۸قیمتش بالاست اما نه برای یک پورشه
Mohammadreza
۱۵ شهریور ۱۳۹۸قیمتش بالاست حتی برای یک پورشه.
من با این پول ترجیح میدم یه مایباخ 12 سیلندر بخرم.
Elmiraj
۱۵ شهریور ۱۳۹۸آدم باید …….باشه که با ۲۴۰ هزار دلار بجای تسلا رودستر اینو بخره….!!!!!!
.
تسلا رودستر……………………
مانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸تسلا رودستر هنوز وجود خارجی نداره
مانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸درسته که میباخ ۱۲ سیلندر ماشین بهتریه
اما افت قیمتش خیلی بیشتره و همچنین هزینه سوخت و مالیاتش
و با این ماشین میشه تقریبا همون کار رو تا حدودی انجام داد
اما قابلیتهای اسپورتی میباخ با این ماشین فاصله داره
Saeed
۱۵ شهریور ۱۳۹۸مدل تایکان چون کوچیکه بردش کمه..ولی تسلا خیلی بزرگه و فضای باتریش خیلی زیاده واسه همین بردش خیلی بالاست….قیمتش هم بهصرفه تره…..زیبایی ماشین هم سلیقهای است….از نظر من تسلا زیبا تره…از نظر یه پورشه فن هم تایکان زیبا تره….به هر حال آینده دست خودرو های الکتریکی است و کاری هم نمیشه کرد….کم کم باید آخرین لذت هامون رو با صدای لامبورگینی و فراری و پورشه و لکسوس LFA رو ببریم??
ارش
۱۵ شهریور ۱۳۹۸قیمت دویست و چهل هزار دلار برای یک سوپر سدان ۷۶۰ اسب بخاری با عملکرد سوپر اسپرت زیاده؟ کمی عاقلانه فکر کنید لطفا.شاهکاری خلق شده و باید به اون احترام گذاشت .
سورنا
۱۵ شهریور ۱۳۹۸درسته همه چیش عالیه ولی آخه این قیمت ؟
خییییییلی گرونه : )
Achtung
۱۵ شهریور ۱۳۹۸اولین سدان لوکس الکتریکی با این کیفیت و با برند پورشه حتی با قیمت بالاتر هم موفق خواهد بود فقط کیفیت داخلش رو با تسلا مقایسه کنید. تایکان در مقابل تسلا یک انقلاب و جهش کیفیت و طراحی محسوب میشه
Behrouz. anzali
۱۶ شهریور ۱۳۹۸بعضی ها فکر کنم سهام دار تسلا هستن اینجور طدفداریشو میکنن!!!! واقعا شما پورش و تسلا رو در یک سطح میبینید ؟
رضا
۱۷ شهریور ۱۳۹۸قیمتش تنده.نسخه های پایه توجیه بیشتری شاید داشته باشه برای خرید
Mad.z.Max
۱۹ شهریور ۱۳۹۸آقا طراحیش خیلی زیبا، کیفیتش خیلی عالی، پرفورمنس خوب، ولی جدی جدی برد متوسط 600 کیلومتری تسلا مدلS فول 80 هزارتایی درمقابل برد 450 کیلومتری تایکان فول 250 هزارتایی قابل تقدیر نیس؟ تقدیر؟ قابل ستاااایشه!
بابا یکمی از این حجم دید منفی به تسلا کم کنین، بهترین پکیج ممکن الکتریکی در مقابل قیمت پرداختی رو تسلا میده!
یک لحظه تصور کنین همین تایکان نمونه 600کیلومتریش بیاد، قطعا قیمتش 20-30 درصد اضافه میشه حد اقللل!
نسبت به قیمت پرداختی، پرفورمنس (شتاب تسلاها تو رنج 3.1 الی 2.8 هست) و کیفیت و خدمات پس از فروش و از همممممممه مهمتر، برد مفید، تسلا واقعا پدیدس!!
(با اینکه خودم اصلا الکتریکی دوست نیستم و تو بهترین حالت هیبرید میپسندم، اینارو گفتم)
کامراد
۲۷ فروردین ۱۳۹۹به هر حال امکاناتش از میباخ s500 خیلی بهتره
Reza
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین های برقی هنوز خوب جا نیفتاده قول میدم تا سال 2030 تمام ماشین های خارجی برقی میشن بعدا اون موقعه مسخره بازی در بیارید