پورشه ۹۱۱ توربو S و لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر سوپرکارهای فوقالعادهای هستند. هر دو خودرو دارای پیشرانههایی در پشت راننده بوده هرچند محل قرارگیری نیروگاههای آهنینشان فرق میکند. البته یکی از این دو خودروها دارای ۱۰ سیلندر بوده درحالیکه دیگری به وجود ۶ سیلندر اکتفا نموده است. این تنها یک تفاوت بین لامبورگینی و پورشه است اما همهچیز روی کاغذ خلاصه نمیشود. در ویدئوی جدید AutoTopNL این دو خودرو در مقایسه سرعت حضور یافتهاند.
در این ویدئو رقابت از بیرون خودروها به تصویر کشیده نشده و تمرکز ما روی سرعت شمار و دادههای هر خودرو تا رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میباشد. پورشه از هر لحاظ سریعتر بوده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۴۲ ثانیه طی میکند درحالیکه این زمان برای لامبورگینی ۱۰.۵۳ ثانیه بوده است. ژرمنها همچنین در شتاب ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ایتالیاییها را مغلوب کرده و زمان ۸.۹۴ ثانیهای را در برابر زمان ۹.۵۲ ثانیهای لامبورگینی ثبت کردهاند.
۹۱۱ توربو S از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر استفاده میکند. در مقابل لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۶۴۰ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری مجهز است. لامبورگینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیهای داشته درحالیکه شتاب پورشه در ۲.۷ ثانیه رقم میخورد. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرند و این یک نقطه اشتراک برای هر دو سوپرکار موردبحث میباشد.
این مسابقه مشابه درگ هایی نیست که هر روز مشاهده میکنیم اما هنوز هم تماشای شتاب گیری دو سوپرکار مشهور و اختلاف چند دهم ثانیهای جذاب است. باید گفت خودروسازان روشهای متفاوتی برای تولید خودروهای اسپورت قدرتمند دارند و پورشه و لامبورگینی این روشها را خیلی خوب بلد هستند.
[دانلود ویدئو]
MASIHA
۲۸ شهریور ۱۳۹۹واای چقدره من منتظر یه همچین پستی هستم…
عجب عشقیه اوو
توربو اس هم جای خود دارد…
Moein
۲۸ شهریور ۱۳۹۹لامبورگینی عشقه
با یه دقیقه اختلاف هم میباخت باز هم انتخاب اول و آخره??
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ شهریور ۱۳۹۹داش MASIHA گل نظر شما رو نمیدونم ولی برای من یکی که خیلی سخته توربو اس رو به هوراکان با اون موتور V10 و غرشش ترجیح بدم
واقعا لامبو یه دنیای دیگه ایه
ارادت
MASIHA
۲۸ شهریور ۱۳۹۹سلام gtr خان
سلیقت محترمه
من خودمن اینجا اوو رو انتخاب میکنم.
ارادت
مهدی ۹۱۱
۲۸ شهریور ۱۳۹۹دوس دارم هردو شونو در درگ بزرگ موتور ترند ببینم ایا برگزار میشه
M.A.S
۲۸ شهریور ۱۳۹۹به نظرم ماشینایی که باید تو درگ بزرگ موتور ترند باشن اینان
داج چلنجر سوپر استاک (اگه قبل از درگ موتور ترند وارد بازار بشه و به امید اینکه اینبار باهاش لانچ خوب بزنن)
شورولت کوروت C8
فورد ماستنگ شلبی GT500
پورشه 911 Turbo s
فراری F8 تریبوتو
فراری SF90 استراداله
فورد GT
پورشه تایکان Turbo S
تسلا مدل X p100d
BMW M5 competition
مک لارن 765LT
و با حضور افتخاری
دنا پلاس توربو اتوماتیک ?
امین
۲۸ شهریور ۱۳۹۹Sf90 و ۹۱۱ توربو اس در صدرن دیگه اینکه مقایسه نمیخواد فقط بین این دوتا معلوم نیس کی برنده بشه که فک کنم sf90 در ضمن sf90 سریعتر از لافراری نیست ولی بعضیا پافشاری میکنن نمیدونم چرا ینی ۴۰۰ متر sf90 که میگین ۹.۶هست؟!? (لاف ۹.۷)
MASIHA
۲۸ شهریور ۱۳۹۹وزن کمتر
تکنولوژی بهتر
چهار چرخ محرک
اینا باعث نمیشه یک دهم زمان بهتر بشه یعنی؟؟؟؟
دوران پادشاهی لافراری دیگه تموم شده(در پرفورمنس)
و من هیچ وقت sf90 رو به اون حضرت ترحیح نمیدم
مهدی ۹۱۱
۲۸ شهریور ۱۳۹۹البته هر دو میتونستن ۴۰۰ مترو دو دهم بهتر بزنن
Hadi
۲۸ شهریور ۱۳۹۹توربو s یه چیز دیگست…
GT2RS دیگه چه شود خدا داند…
joojoo
۲۸ شهریور ۱۳۹۹توی درگ400متر GT2RS اختلاف چندانی با توربو اس نداره چون توربو اس 4چرخ محرکه و لانچش خیلی قویتر از GT2RS با محور عقبه. درسته توربو اس توی رولینگ قافیه رو میبازه ولی توی لانچ قویتر ظاهر میشه.همونطوری که تایم های توربو اس و GT2RS 991.2 با هم کمتر از 0.1 اختلاف داشتن.
M.A.S
۲۸ شهریور ۱۳۹۹GT2 RS فک نمیکنم تو درگ بتونهTURBO S رو بزنه
چون حداقل مدل قبلیش دیفرانسیل عقب بود
و اگه اینم اینطور باشه
شاید کمی کند تر از این چهار چرخ متحرک باشه
مهدی ۹۱۱
۲۸ شهریور ۱۳۹۹و یه سوال دیگه ایا این نسل پورشه ۹۱۱ نسخه gt2rsداره یا نه
OMID
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اره
میاد
بی نام
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اگه تو فیلم دقت کنید می بینید سرعتشون 3 کیلومتر حداکثر اختلاف داره.. این تایم از کجا آوردن نمیدونم
Malt hill
۲۸ شهریور ۱۳۹۹صدای لامبورگینی یه چیز دیگه هست?
R
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اولا مقایسه توربو با تنفس طبیعی اشتباست هممون میدونیم با توروبوها قدرت و شتاب افزایش پیدا میکنه دیگه نیاز به حجم بالای موتور نیست و این کار خودروساز هارو راحت کرده.
دوما لامبورگینی تو چه شاهکاری هستی که هر کی هرچیزی تو هرگوشه ای از دنیا میسازه با تو مقایست میکنه سنگ محک و الگوی خودروساز های دنیا شدی سلطان?
Hamidreza
۲۸ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز من عاشق لامبورگینی هستم
اما همین توربو اس تونست مک لارن 720 اس رو هم تو 400 متر شکست بده و این نشونه محشر بودنشه!
بنظرم بجای اینکه تعصبی نظر بدی شکست اوو در برابر توربو اس رو بپذیر اما لامبو رو دوست داشته باش! شاید تو اوو رو به توربو اس ترجیح بدی همونطور که من 720اس رو به توربو اس ترجیح میدم اما اینکه بگیم لامبو تو درگ سنگ محک محسوب میشه واقعا بی انصافیه!
در ضمن هم لامبو هم پورشه زیر مجموعه فولکس اند پس اینکه بگیم فولکس مثلا به لامبو بیشتر از پورشه میرسه و پورشه سعی میکنه به لامبو برسه و … همش حرف بیخوده! همشون تکنلوژی فولکس رو در اختیار دارن!
naser
۲۸ شهریور ۱۳۹۹یه نفر فقط بگه چرا بین کیلومتر شمار خود ماشینا با او جی پی اس انقدر اختلاف سرعت نشون میده؟!!!!!
پورشه داشت 322 کیلومتر بر ساعت سرعت میرفت ولی جی پی اس میگفت 301!!!!!
:|
R
۲۸ شهریور ۱۳۹۹جی پی اس کلا اشتباه میگه به خاطر تاخیر تو تعیین موقعیت درلحظه نمیتونه بگه ماشین کجاست نقطه نقطه محاسبه میکنه ولی کیلومتر شمار درلحظه
ارشیاsvj
۲۸ شهریور ۱۳۹۹اینجا معلوم میشه پیست درگ و جاده چه فرقی با هم دارن!!!
به نظرم منتقی ترین سایت خودرویی دنیا همین اتو تاپ نو لیمیته
راستی به نظرم اوراکان اوو به عنوان یه نسخه اسپایدر عملکرد خوبی داشت
هرچند فک کنم دستکاری شده است
به رینگ ها اگروزو عملکردش نگا کنین.
OMID
۲۸ شهریور ۱۳۹۹استوکه
این رینگا جدید اومدن تو سایت هست
اگزوزا هم از پرفورمانته برداشتن
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ شهریور ۱۳۹۹911 توربو اس جای خود ولی وقتی اسم لامبورگینی میاد بدون هیچ مکثی نظرم میره به سمت لامبورگینی
نظر شخصی من اینه که تور بو اس گرچه عملکرد خوبی داره ولی خیلی چیزارو فدای پرفورمنس کرده
نمیخوام مسخره کنم به هیچ عنوان ولی صدای توربو اس دقیقا مثل جاروبرقی میمونه(اگر غیر از اینه بگید) و این هیچ جوره تو کتم نمیره که یه ماشین سوپر اسپرت صداش به این شکل باشه
لامبورگینی اگر دنبال اعداد و ارقام بود الان خیلی وقت بود که به سمت استفاده از توربو میرفت
لامبو دنبال لذت ناب و خالص رانندگیه چیزی که به نظرم پورشه نداره
OMID
۲۸ شهریور ۱۳۹۹پورشه تو مدلهای مختلف سیاست های مختلفی رو دنبال میکنه
توربو اس یه سوپر کار هارد کور نیست
خواستن راحت و کاربردی و لوکس هم باشه
البته اون قسمت لذت ناب رانندگی رو کامل مخالفم چون هندلینگ پورشه زبانزده
ولی مثلا توی 918 تنفس طبیعی v8 بود با نه هزار دور موتور و صدای فوقالعاده
Sattar
۳۰ شهریور ۱۳۹۹اگه همه صدای جارو برقی ها مثل توربو اس باشه به نظرم هیچوقت ، هیچ جارو برقی در هیچ خونه ای خاموش نمی شد…?
joojoo
۲۸ شهریور ۱۳۹۹هیچ وقت درک نکردم که چرا لامبورگینی اختلاف v10 و v12 هاش توی 0-200 اینقدر کمه….نهایت 0.5 ثانیه…اونوقت همین نیم ثانیه اینور اونور باعث میشه طرف بیاد ادعا کنه که با اوراکان اونتادور رو میگیرم…..
باوا اون v12 لعنتی فقط مال 350 تا رفتن نیست که فقط نشستی ضریب دنده7 رو بهینه کردی واسه ارائه ی پیک گشتاور برای بالاترین حد تاپ اسپید….واسه ی 200 تا و 100 تا رفتن هم هست….اون موتوری که روی اسنزا گذاشتی رو باید روی SVJ میذاشتی که سوپرکارهای 3 سال بعد هم به حالش غبطه بخورن. روی اسنزا بدون هیچ افت ضریب اطمینانی 830 اسب قدرت گرفتی خو حداقل روی اونتادور 800تاشو پیاده میکردی که با این ضریب بلند دنده ی 3 و 4ی که داره…بازم بتونه توی رولینگ حتی پوز تازه به دوران رسیده ها رو بزنه و نشون بده دود از کنده بلند میشه. ناموسا 830 تا از این v12 کشیدن بیرون…اونوقت گفتن 770 اسب حد نهایی اونتادوره….دلم میخواد رجیانی رو ببندمش به درخت……………………
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ شهریور ۱۳۹۹هوراکان واقعا جذابه ولیکن 911 همیشه یه
چیز دیگهست.