هرچند پورشه تایکان یک خودروی الکتریکی لوکس و گرانقیمت است که اکثر مردم توانایی خرید آنرا ندارند اما تقاضا برای آن فراتر از انتظار بوده ست. مدیر اجرایی پورشه «الیور بلوم» در سخنرانی خود در نمایشگاه مونیخ گفته است که تقاضا برای تایکان همچنان بالا است بهگونهای که زمان انتظار برای تحویل آن هماکنون به شش ماه رسیده است.
بلوم دراینباره به رویترز گفته است:
امسال ظرفیت تولید اولیهٔ ما برای تایکان ۲۰ هزار دستگاه بود ولی ما در نیمهٔ اول سال این تعداد را فروختهایم. سفارشات بسیار زیاد است و شرایط در چین هم خیلی خوب است
به گفتهٔ بلوم همچنین کمبود چیپ هم باعث افزایش زمان انتظار برای تایکان شده است. تقاضای بالا برای تایکان نشان میدهد که اولین خودروی الکتریکی پورشه کاملاً موفق بوده است و این شرکت مثل درونسوزها، در این زمینهٔ جدید هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
علاوه بر تایکان اما در آیندهٔ نزدیک، پورشه از ماکان تمام الکتریکی هم رونمایی خواهد کرد که هرچند در ابتدا در کنار مدل درونسوز کنونی به فروش میرسد اما درنهایت جایگزین ماکان کنونی خواهد شد و پتانسیل تبدیل شدن به پرفروشتر محصول پورشه را هم خواهد داشت. علاوه بر این، گفته میشود که پورشه قصد ساخت یک سدان الکتریکی کوچکتر برای رقابت با بامو i4 و تسلا مدل ۳ را هم دارد. این مدل احتمالاً روی پلتفرم PPE مدل آیندهٔ آئودی A4 E-Tron ساخته میشود و میتواند در بسیار از قطعات مثل باطری و موتورها با ماکان الکتریکی اشتراک داشته باشد.
محسن
۲۱ شهریور ۱۴۰۰تو ترکیه مخصوصا استانبول که زیاد هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰پورشه بدجور از برقیا سود برده!
ممد ژانگولر
۲۱ شهریور ۱۴۰۰انتظار کشیدن بد سمیه
خدا نصیب هیچ بنده ایی نکنه
زیزیگولو
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ممد ژانگولر بهترین قسمت زندگی داشتن اون چیزی هستش که ارزش انتظار کشیدنو داشته باشه ((مثل انتظار واسه تحویل گرفتن لندکروز و پورشه)) ولی به نظر من یه جورایی حرفت درسته چون انتظار کشیدن میتونه بدترین قسمت زندگی هم باشه مخصوصاً واسه کسی که هیچ وقت نتونه به خاسته ش برسه!!!
ممد ژانگولر
۲۱ شهریور ۱۴۰۰آره داداش😿👍🏻
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰به نظر من فرق تایکان و پانامرا کراس توریسمو ( استیشن ) و تایکان و پانامرای معمولی ( فست بک ) ، مثل فرق کشمش و مویز میمونه ، یعنی هیچ فرقی با هم ندارن ، نه از لحاظ مزه و نه از لحاظ ظاهر فقط یه ذره اون یکی روشنتره . منظورم به صورت خلاصه اینه که تایکان و پانامرا در حالت عادی هم تقریبا استیشنن ، اشتیشن کردنشون تقریبا هیچ تفاوتی نداره
محمد امین
۲۱ شهریور ۱۴۰۰به طو کلی ، معمولا پورشه ها شبیه هم هستن ، و تقیرات ظاهری کمی رو تجربه میکنن در طول زمان ، و به همین دلیل ، لغب تنبل ترین طراحی رو بهش دادن
البته همین نکته یه جورایی نقطه ی قوتش هست ، مردم این طراحی پورشه رو دوست دارن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰طراحی پورشه های مختلف منظورم نیست ، منظورم اینه که تولید تایکان و پانامرای استیشن یه کار اضافیه چون اینا خودشون نیمه استیشنن
ehsan fa
۲۱ شهریور ۱۴۰۰کشمش و مویز قیمتشون دوبرابر فرق داره مویز خیلی بهتره یه تست بکن برادر
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰قیمتو کاری ندارم ولی شاید مشکل از چشایی منه که هیچ فرقی بینشون احساس نمیکنم 😂
Porsche
۲۱ شهریور ۱۴۰۰بزرگترین فرقشون تو اینه که یکی بنزینیه اگه هم نسخه فول باشه هیبریدی ولی اون یکی تمام الکتریکی و اینکه پرفورمنس تایکان برقی خیلی بهتره ولی انتخاب خودم قطعا پانامرا اونم نه کراس توریسمو نسخه معمولی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰فرق پانامرا و تایکان منظورم نیست ، منظورم فرق کلاس بدنه این دوتاس کا در نسخه معمولی فرق آنچنانی با استیشن ندارن
akrh78
۲۱ شهریور ۱۴۰۰تایکان در حالت عادی کوپه تره و سقفش شیب بیشتری داره
در کل یه جورایی تایکان برای کسایی هست که پانامرای بنزینی نمیخوان وگرنه کلاسشون مشترکه
و با وجود رقبا در هر دو زمینه، پورشه نمیتونه یکی رو بیخیال بشه. از یه طرف تسلا هست از یه طرف مرسدس و آئودی و بی ام و
akrh78
۲۱ شهریور ۱۴۰۰تایکان کراس توریزمو واقعا خودرو خوبیه هم طراحی هم کاربرد هم پرفورمنس
در کل rs6 الکتریکی هاست
تنها استیشن الکتریکی بازار (برندای ارزون هم فک نکنم داشته باشن اما اگه هم باشه تایکان تنها استیشن الکتریکی سطح بالا هست)
مک وال
۲۱ شهریور ۱۴۰۰به نظرم پرفروشترین رنگش، رنگ سبز باشه
Sina10
۲۱ شهریور ۱۴۰۰چی ؟؟؟ ساخت پورشه برای رقابت با i4 و مدل ۳؟؟؟
پورشه داره چه بلایی سر خودش میاره؟؟
پورشه رو از یه سوپراسپرت ساز با ماشینای اصیل و اسپرت ، میخواد واسه i4 که در واقع سری ۳ برقیه ، رقیب بسازه
یعنی عملا به یه شرکت معمولی تبدیل شده
یه زمانی واسه ساخت کیمن به عنوان ۹۱۱ ارزون تر و پانامرای سدان ولی از پورشه انتقاد میکردن اما الان میخواد واسه i4 (سری۳ برقی) رقیب بسازه
یعنی عملا گند زدن به تاریخچه پورشه
تایکان با اینکه ماشین بسیار خوب و زیباییه ، ولی این سود بالا و فروش بالاش ، باعث شد مدیران پورشه به ساخت ماشین برقی طمع کنن و از این نام معتبر سوءاستفاده بکنن ، چند سال دیگه اگه پورشه واسه رقابت با مینی کوپر SE و هوندا E و نیسان لیف ماشین ارزون و رده پایین ساخت ، تعجب نکنید…
Navid
۲۱ شهریور ۱۴۰۰در امریکای شمالی که رودستشون مونده بود
ارین صاحب جمعی
۲۶ مهر ۱۴۰۰شما تو امریکای شمالی زندگی میکنی یا مدیر سایت فروششونی که همینجوری میگی مونده
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۰من واسش 6 سالم صبر میکنم
امیر
۲۲ شهریور ۱۴۰۰۶ ماه که خیلی زیاد نیست البته واسه این شرایط کرونا کمبود میکرو چیپ ها
تو ایران خودمون برای محصولات ایران خودرو اول قرعه کشی میکنن که اگه شانس بیاری بتونی ثبت سفارش کنی بعد برای گرفتن ماشین باید کلی پول بی زبون بدی بعد از چند ماه تو نوبت موندن ماشینو بگیری وبا مقدار بسیار زیادی شانس توی ماشینت نقصی نباشه که هست یعنی نقصش جزعی باشه تا توی نمایندگی الکی الا فت نکن