پورشه تایکان الکتریکی قطعاً یکی از خبرسازترین خودروهای چند ماه اخیر بوده است. با پرفورمنس قابلتوجهی که از قوای محرکه الکتریکی به دست میآید و همچنین با هندلینگ بسیار خوبی که دارد، تایکان میخواهد قوانین خود را به تمامی سدان های الکتریکی به خصوص تسلا دیکته کند. البته شعاع حرکتی رسمی EPA برای این خودرو میتواند چنین تصوراتی را به هم زند زیرا نتیجه نهایی ناامیدکننده است.
323 کیلومتر! این شعاع حرکتیای است که EPA برای تایکان توربو اعلام کرده و البته برای دستیابی به این برد باید سواری نرمالی با خودرو داشته باشید. نتیجه به دست آمده بهطور قابلتوجهی کمتر از محدوده حرکتی مورد انتظار پورشه یعنی حدود ۴۰۲ کیلومتر بوده است. البته تفاوت نتیجه به دست آمده بین EPA و CARB هم قابلتوجه میباشد. این اولین باری نیست که CARB محدوده حرکتی بیشتری را برای یک خودروی الکتریکی اعلام میکند.
خب چه چیزی باعث شده تایکان توربو برد کمتر از حد انتظاری داشته باشد؟ EPA فقط تایکان توربو را تست کرده و واضح است که این خودرو از توربوشارژر واقعی استفاده نمیکند اما خب قدرت ۶۱۶ اسب بخاری دارد. توربو S که حالت اووربوست دارد قدرت ۷۵۱ اسبی را ارائه خواهد کرد که قطعاً برد را بهطور قابلتوجهی کاهش میدهد. شاید تست کنندگان EPA نتوانستهاند در برابر ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیهای توربو S مقاومت کنند؟!
سوال بسیار مهم این است که آیا این عملکرد روی تصمیم خریداران خودروهای الکتریکی که درباره محدوده حرکتی این نوع خودروها نگران هستند تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. مدل توربو قیمت پایه ۱۵۰ هزار دلاری داشته و بنابراین اصلاً خودروی ارزانی نیست و بنابراین خریداران احتمالاً بیشتر به پرفورمنس این خودرو توجه خواهند کرد تا چند کیلومتر برد بیشتر. از طرف دیگر EPA برد مدل توربو را اعلام کرده و هنوز مدل کمتوانتر تایکان 4S تست نشده است.
این تست نشان میدهد که خودروسازان تثبیت شده در حال تقلا برای رسیدن به پرفورمنس کلی محصولات الکتریکی تسلا هستند.
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ آذر ۱۳۹۸به عقل اون مشتری های تسلا که جذب تایکان شده ( به گفته خود پورشه )
شک باید کرد !
بیش از ۱۵۰ هزار دلار ؟ برای ۳۳۳ کیلومتر تازه اگه گاز ندی ! ؟
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ آذر ۱۳۹۸ببخشید ۳۲۳ کیلومتر
محمد حسین
۲۳ آذر ۱۳۹۸اونایی که این ماشین رو بخرن ، انقدر پول دار هستن که چندین ماشین بنزینی داشته باشن ، ولی برای کلاس کار و نشون دادن اینکه مثلا به محیط زیست اهمیت میدن ، دنبال ماشین الکتریکی هم هستن.
و چی بهتر از یه پورشه الکتریکی ؟
در حد اینکه تو خیابون ها وقتی توجه مردم جلب شد با یه اشاره به گاز فرصت عکس گرفتن رو ازشون بگیرن ، براشون کافیه ، 323 کیلومتر زیاد هم هست
ایلیا
۲۳ آذر ۱۳۹۸وقتی ی ایرانی هستی میتونی برای هر کاری ی دلیل مسخره بتراشی…
چون پولدارن برد ماشین براشون مهم نیست…
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ آذر ۱۳۹۸آقای محمد حسین
ما اینجا داریم در مورد میزان ارزش پولی یک محصول رو میسنجیم نه میزان پول جیب مردم و هدفشون از خرید ماشین رو
پیشرفت وقتی به وجود میاد که محصولات داخل بازار رو همیشه با هم مقایسه کنی
پورشه که رولزرویس نیست بگیم سالی چند هزار دستگاه تولید میکنه
یه محصولی داده بیرون داریم با سنگ معیار این کلاس مقایسش میکنیم و میبینم ارزش خرید نداره
و اینو خود پورشه شروع کرد با حرف های زیادی بزرگ ( مشتری تسلا به دنبال تایکان / تایکان سریع تر از تسلا مدل اس / )
خود پورشه میخواد با تسلا مقایسه بشه
وگر نه فورد ماک ای رو معرفی کرد نه خود فورد
نه هیچ کس دیگه با تسلا مقایسش نکرد
ولی بازم قرار مقایسه بشن چون در یک سگمنت هستن
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آذر ۱۳۹۸بنظر من خرید منطقی خودروها ، هیبریدها هستند .
نه نگران اِتمام شارژی
نه نگران مصرف سوخت در ترافیکی
هم به درد بیابان میخوره و هم خیابان
بنظر من هنوز برای خرید برقیها زوده و باید صبر کرد تا روزی که سریعتر شارژ بشوند و هم بُرد مسافتیشون بالاتر بره .
اما اگر روزی میخواستم برقی سوار شوم ، همین پورشه را سوار میشدم ، خدای پرستیژه ، خیلی زیباست چه در داخل و چه در خارج .
داخل تسلا اِنگاری تلویزیون کار گذاشته به جای مانیتور ، ولی نوآورترین خودروها را همین تسلا داره رونمایی میکنه و بقیه به دنبالش .
محمد حسین
۲۳ آذر ۱۳۹۸ولی انصافا به عنوان یه طرفدار صنعت آلمان ، هر چی از تفاوت های تسلا و خودروسازهای آلمانی بیشتر خبر می خونم ، احترامم به تسلا بیشتر میشه
البته احترامم به ایلان ماسک بخار اسپیس ایکس مدت ها قبل چسبیده بود به سقف
ولی در مورد تسلا تازه دارم اینجوری میشم
Elmiraj
۲۳ آذر ۱۳۹۸استاندارد EPA آمریکا ( شامل درون سوز و الکتریکی) میانگینی هست از شش حالت مختلف رانندگی از آب و هوای سرد زمستانی تا روز های گرم تابستان….
تایکان نسبت به قیمت گزافی که داره در حال حاظر با ۲۰۱ مایل بُرد کم بازده ترین خودروی الکتریکی دنیاست…!!!!
.
تسلا model S Long range با این که سه سال از معرفیش می گذره طبق آزمایش همین موسسه ۵۹۸ کیلومتر ( ۳۷۳ مایل) شعاع حرکتی داره …..
بی نام
۲۳ آذر ۱۳۹۸باید قبول کنیم که هنوز هیچخودروساز بزرگی در دنیا از نیسان و جنرال موتورز و فورد گرفته تا بنز و آئودی و پورشه نتونسته خودروی الکتریکی مثل تسلا بسازه که هم کاربردی باشه و هم پرفورمنس فوق العاده داشته باشه و از همه مهمتر شعاع حرکتی بی نظیری داشته باشه. بعد از نزدیک به یک دهه تسلا با اختلاف زیادی بهترین و پرفروش ترین الکتریکی ساز دنیاست. به راحتی میشه گفت بهترین خودروساز دهه 2010 همین تسلا بوده.
Mohammadreza
۲۳ آذر ۱۳۹۸به دوستانی که میگن خودرو الکتریکی پاکه پیشنهاد میکنم یکم در مورد چرخه تولید و تامین این خودروها و تامین انرژیشون بیشتر مطالعه کنن.
شاید خودروهای الکتریکی پاک تر باشن ولی مطلقا پاک، به هیچوجه نیستن.
تنها راه بشر و انرژی پاک واقعی انرژی همجوشی هستی ای هست.
با صرفا تولید خودرو های اکتریکی شاید الودگی کربنی کمی کمتر بشه ولی که این کاهش به هیچوجه اون مقداری نیست که زمین نیاز داره.خودروهای الکتریکی فقط میتونن یه شروع در راستای ایجاد یه چرخه درست باشن.
تنها راه حلی که زمین رو از الودگی و انقراض گونه ها میتونه نجات بده استفاده کلان و همه گیر از انرژی همجوشی هسته ای هست که متاسفانه به دلایل سیاسی (دلایل زیادی داره ولی یکیشو اگه بخوام بگم اینکه از پسماند همجوشی نمیشه بمب اتمی ساخت)پیشرفت در این زمینه کنده.
پویا
۲۳ آذر ۱۳۹۸در جواب اون دوستمون که از همجوشی هسته ای صحبت کرد باید بگم که
۱. این بیشتر شبیه فیلم های تخیلی هستش چون اگر مقداری اطلاعات داشته باشین می فهمین نمی شه دقیقا شرایط یه خورشید کوچک رو در زمین ایجاد کرد به دلیل فشار بسیار کم باید دما را خیلی بالا برد و سیستم هایی استفاده کرد که گرما خارج نشود چون هیچ ماده ای توانایی مقاوت ندارد
۲. نکته مهم اینجاست که زمانی که خودمون یک منبع بزرگ همجوشی هسته ای به طور رایگان داریم چه نیازی هست که خودمون یه دونه بسازیم !!!!!!!
۳. برفرض محال که تونستیم حداقل ۵۰ سال طول میکشه که این کار صرفه اقتصادی داشته باشه تا اون موقع هم ما زمین رو چند درجه گرم کردیم و جبران پذیر نیست
ALIREZA
۲۳ آذر ۱۳۹۸(( تایکان میخواهد قوانین خود را به تمامی سدان های الکتریکی به خصوص تسلا دیکته کند ))تورو به خدا این کار رو باتسلا نکن
Saeed
۲۳ آذر ۱۳۹۸موقعی که کاربر Elmiraj عزیز در پست تست تصادف تسلا و تایکان گفت : وقتی به گرد پات هم نمیرسن یعنی این.))
این جمله دلیل محکمی داشت و برام ثابت شده بود
ولی الان که شعاع حرکتی تایکان ۳۲۳ کیلومتره اون جمله محکم تر از قبل برام ثابت شد که استخوان کمرم شکست?
آخه ۳۲۳ کیلومتر برد یه پورشه الکتریکی ۱۵۰ هزار دلاری؟؟؟!!!!
Elmiraj
۲۳ آذر ۱۳۹۸آقا Saeed می دونستی ۳۲۳ کیلومتر بُرد رسمی رودستر 2008 هست که اون اوایل تسلای بی تجربه ساخته بود…؟!؟!؟
تا رقبای پر ادعایی مثل همین پورشه بخوان شعاع حرکتی شونو به ۵۰۰ کیلومتر برسونن ، تسلا در باشگاه ۱۰۰۰ کیلومتری ها سیر می کنه….!!!!!!!
Saeed
۲۳ آذر ۱۳۹۸تا اونجا که یادمه بررسی تسلا رودستر رو چند سال پیش خوندم شعاع حرکتیش ۴۰۰ کیلومتر بوده!!!!
به نظر من پورشه اگه بخواد رقیب تسلا بشه باید چندین سال خودروی هیبریدی تولید کنه که کمکم هم قلق خودروی برقی دستش بیاد
فعلا که نفت تموم نشده پورشه باید بیشتر روی ماشینای هیبریدی تمرکز کنه که وقتی نفت تموم شد کمی دانسته از خودرو های برقی داشته باشه
تایکان که فعلا برای تسلا پَر شد رفت ولی حداقل باعث میشه واسه پورشه یه تجربهای بشه
ای کاش تو پروژه space x شرکت میکردم از این مملکت راحت میشدم
ولی افسوس که ظرفیت داوطلبان space x خیلی وقته پُر شده
Mori Ca.
۲۳ آذر ۱۳۹۸شعاع حرکتی (مصرف سوخت) مهمه ، توی ماشین الکتریکی مهمتر، ولی کودوم راننده لامبورگینی یا فراری یا پورشه این ماشینارو بخاطر بهینگی در مصرف خریدن.. اونا نمیدونستن مثلا تویوتا مصرفش بهتره!؟ تسلا خوبه ، ولی خریدارای این ماشینا هم فقط بخاطره برند این پول مازادو نمیدن..
Amir evolution
۲۳ آذر ۱۳۹۸هر کسی را بهر کاری ساختن
درسته ک پورشه کمپانی موفقیه وولی تو صنعت ماشین های الکتریکی کمی عقبه… البته سعی خودشو کرده
????vw
۲۴ آذر ۱۳۹۸پورشه کمپانی کوچیکی نیست که از این باد ها بلرزه مطمئن باشید از سد همینم میگذره اینم جبران میکنه . از این ماشین بیشتر میشنویم .