پورشه همچنان به انتشار ویدئوهای جالب و دوستداشتنی خود در فضای مجازی ادامه داده و اقدام به توضیح درباره تاریخچه و عبارات خاص کمپانی میکند. در ویدئوی جدیدی که از سوی ژرمنها منتشر شده با عبارت GTS آشنا خواهیم شد.
در کلیپهای قبلی شما عزیزان را با تاریخچه نام پورشه، ریشه نام ۹۱۱ و شرح نام گیربکس PDK آشنا کردهایم.
در این ویدئو میفهمیم که نام GTS به موتور اسپورت دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و زمانی که مسابقات گرن توریسمو کاملاً معمول بودهاند ارتباط دارد. البته پورشه دقیقاً نگفته که GTS مخفف چه عبارتی است، شاید مخفف گرن توریسمو اسپورت و یا گرن توریسموی خالی باشد. واضح است که حرف G از واژه گرن گرفته شده و T نیز مخفف توریسمو است اما S مخفف چیست؟!
زمانی که این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شود از دور ۱۹۰۰ گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری را ارائه خواهد کرد اما مدلهای مجهز به گیربکس PDK دارای گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری هستند. نسخههای مجهز به گیربکس PDK همچنین در ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعتی دارند.
mehran911
۵ بهمن ۱۳۹۶اسم GTS که امروزه در خودروهای پورشه میبینیم برای زنده نگه داشتن یاد خودروی افسانه ای ۹۰۴GTS استفاده میشه دقیقا مثل ۷۱۸
۹۰۴ یکی از موفق ترین خودروهای تاریخ موتور اسپورت هستش که بوتزی پورشه( پسر فری ) در اتریش طراحی کرد
بدنه این خودرو در سال ۱۹۶۲ کاملا از فایبرگلاس ساخته شده بود و ضریب درگی معادل ۰/۳۴ داشت
رکورد های جالبی به ثبت رسونده این ماشین یکی اینکه در مسابقات ۱۰۰۰ کیلومتری nurburgring علاوه بر اینکه مقام اول رو به دست آورد از بین ۱۲ خودوری اول ۸ تاشون ۹۰۴ بودن !
۹۰۴ علاوه بر قهرمانی لمانز در مسابقات تارگا فلوریو به مقام اول و دومی رسید( نمونه هشت سیلندر) و همینطور در رالی مونت کارلو و رقابت های پیست سبرینگ
یکی از نکات جالب درباره ی این ماشین این بود که پورشه در اون زمان برای تست مقاوت بدنه فیبرگلاس و شاسیش این خودرو رو از ارتفاع ۳۰ متری با جرثقیل به پایین رها میکرد!
mehran911
۵ بهمن ۱۳۹۶بررسی کیمن GTS و همینطور صحنه هایی از ۹۰۴ رو در این مستند کوتاه زیبا میتونید ببینید
https://www.aparat.com/v/7LAVU
mehran (fox)
۵ بهمن ۱۳۹۶مهران جان خدا تورو واسه پدال و پدالیا نگه داره…نعمتی هستی واسه ماشین بازا و بخصوص پورشه بازای این سایت….
mehran911
۵ بهمن ۱۳۹۶قربونت رفیق لطف داری ❤❤❤
راستش من باید خیلی چیزا از دوستان یاد بگیرم
mehran (fox)
۵ بهمن ۱۳۹۶داداش اینو واقعا از ته دلم میگم، من تقریبا از قدیمیترین بازدید کننده های این سایتم ولی نظر نمیذاشتم.از زمان کل کلای میلاد و زیگما و همه اعضای سابق مثل باربد، کسری، احسان آرسنالی،توفیقی و فرید لکسوس و فریا کادیلاک و غیره…از همشون خیلی چیزا یاد گرفتم و می گیرم، همشهری داش سامان آذری گل هستم. به جرئت میتونم بگم از هیشکی به اندازه یک دهم تو مطلب یاد نگرفتم.تو افتخار و قوت قلب واسه آلمانی بازای این سایتی.یه آدم با منطق و با سواد که از رو هوا حرف نمیزنه و حرفاش همه سند دارن…امیدوارم همیشه پایدار باشی رفیق
mehran911
۵ بهمن ۱۳۹۶مهران جان من مخلص شما و برو بچه های گل قدیمی پدال هستم
خیلی لطف کردی به من
آقا سامان هم مثل خود شما از بچه های دوست داشتنی و درجه یک پداله
مهران جان بیشتر کامنت بذار تا از نظرات خوبت استفاده کنیم
میلاد
۵ بهمن ۱۳۹۶بهترین پکیج ۹۱۱ همینه توربو و gt نسخه های پرفورمنس و عملکردی هستن ولی gts واسه لذت رانندگی ساخته شده