پورشه

جزئیات کامل جدیدترین محصول پورشه: میشن E

به تازگی اطلاعات بیشتری از خودروی مورد انتظار پورشه میشن E منتشر شده زیرا ژرمن‌ها توانسته‌اند دسترسی ویژه‌ای به یکی از اعضای رده‌بالای این کمپانی داشته باشد.

پورشه میشن ای
Georg Kacher که در مجله اتومبیل فعالیت می‌کند چهارمین فرد در جهان است که توانسته پروتوتایپ سفید میشن E را براند و بدین ترتیب توانسته به جزئیات زیادی از این محصول پورشه دست یابد.

پورشه میشن ای
پورشه میشن E کوچک‌تر از پانامرا خواهد بود اما این برند تلاش دارد همان میزان فضای کابین را ارائه کند. استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث ایجاد فضای زیادی می‌شود اما پورشه یک‌قدم فراتر رفته و طراحی مخصوصی را در بخش عقب پیاده کرده تا سرنشینان این بخش آسایش فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

پورشه میشن ای
مدیر پروژه پورشه می‌گوید:

نسخه تولیدی این خودرو اساساً در کلاس C سدان قرار داشته اما کابینی با ابعاد یک خودروی کلاس D دارد. از نظر بصری این خودرو ترکیبی از ابعاد ۹۱۱ با ابعاد تازه‌ای بوده و فضای کابین این خودرو علیرغم اینکه بسیار جمع و جورتر از پانامراست اما بسیار خوب از کار درآمده است.

هدف دیگر میشن E ایجاد احساسی شبیه یک پورشه کامل در جاده است. این خودروساز تلاشی سخت داشته محصول الکتریکی چهار درب جدیدش یک خودروی کاملاً پرفورمنس باشد. بدین ترتیب شاهد فرمان تیز و چسبندگی زیادی خواهیم بود اما پورشه کار را همین‌جا تمام نکرده زیرا روی مقاومت باتری‌ها و پیشرانه‌ها در برابر گرما نیز کار کرده است. استفاده از سیستم خنک کننده پیچیده‌ای که پرفورمنس پایدار و تکرارپذیر را تضمین می‌کند باعث شده این خودرو شبیه هیچ‌یک از نمونه‌های دیگر بازار نباشد. پورشه سه نسخه متفاوت از میشن E را با قوای متفاوت تولید خواهد کرد. نسخه پایه دارای قدرت ۴۰۲ اسبی بوده درحالی‌که مدل میانی خروجی ۵۳۶ اسبی داشته و نهایتاً به مدل پرچم‌دار ۶۷۰ اسب بخاری می‌رسیم. هر سه مدل دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهند بود. شاید پورشه نسخه ارزان‌تر دیفرانسیل عقب را نیز بعدها تولید کند.

پورشه میشن ای
پیشرانه الکتریکی جلویی قدرت ۲۱۵ اسبی داشته که در فواصل کوتاه می‌تواند گشتاور بیشتری را تولید نمایند؛ اما پیشرانه عقبی دارای دو نسخه متفاوت خواهد بود. مدل پایه دارای قدرت ۳۲۲ اسبی بوده درحالی‌که مدل پرفورمنس خروجی ۴۲۹ اسبی نشان می‌دهد. یک گیربکس ۲ سرعته نیز برای تعویض‌های تخت گاز ارائه خواهد شد. همچنین دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی در دسترس خواهد بود.

پورشه میشن ای
انتظار می‌رود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو حول و حوش ۳ ثانیه باشد و سقف سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شود. هدف پورشه در دنیای واقعی محدوده حرکتی ۴۸۰ کیلومتری است اما موضوع مهم‌تر اینکه می‌خواهد میشن E در ۲۰ دقیقه یا کمتر شارژ ۸۰ درصدی باتری را به دست آورد. برای انجام چنین کاری سلول‌های باتری قادر خواهند بود با ظرفیت ۸۰۰ یا ۴۰۰ ولتی شارژ شوند.


بهای این خودرو بین کاین و پانامرا خواهد بود بنابراین باید انتظار برچسب قیمتی ۷۵ تا ۸۰ هزار دلاری را داشته باشیم. بدین ترتیب میشن E در سال ۲۰۱۹ به‌طور مستقیم به جنگ تسلا مدل S خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    هممممممممممم???

    1. علی

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      وای پورشه هم از رنو اسکی رفت

      1. حامد

        ۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        الان شوخی کردی یا جدی گفتی؟?

        1. علی

          ۱۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (225 ديدگاه)

          خعلیم جدی گفتم به طرح چراغای جلو نگا کن

      2. علی

        ۱۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (30 ديدگاه)

        مسخره ترین نظری بود که تو 10 سال گذشته شنیده بودم

        این علی من نیستمااا

        1. علی

          ۱۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (218 ديدگاه)

          به خدا منم نیستم!!

  2. شاهین

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    بدجوری منتظرم این پورشم.
    اینجور که مشخصه تاثیر قابل توجی روی بازار خواهد داشت.
    یا نمیسازه، یا هم بسازه بهترنیشو میسازه…

    1. KING 918

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      شاهین جان به نظرت بازه قیمتی که براش تخمین زدن درسته ؟؟؟!!!!
      با این همه جزئیات و تکنولوژی خاصی که توی این مدل پیاده کرده 70 هزار دلار !!!!کمی عجیبه فقط کابینش 200 هزار د لار می ارزه انصافا :-)
      یعنی این هم قیمت ماکان باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. Saeed Boroomand

        ۱۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        اگه رقابت نبود گرون تر میدادش بیرون.
        خوبی پورش میشن ای اینه که بالاخره احساس مثبتی توی طرفدارهای ماشین های درون سوز به آینده ایجاد خواهد کرد.
        خوبی دومشم اینه که باهاش میشه رفت توی پیست.
        این که واسه موتور عقب جعبه دنده گذاشتن نشون دهنده ی تلاششون برای پرفورمنس بیشتره. تسلا این طرحو یه بار رفت سراغش و اجرایی اش نکرد و فکر کنم توی فرمول ای هم شرکت هایی بودن. در کل الان تسلا از یه ضریب موتور متفاوت برای موتور های محور جلو و عقب استفاده میکنه و توی سرعت های کم از یکدوم کار بیشتر میکشه و توی سرعت های بالا از موتور دوم. اینطوری چند درصدی هم صرفه جویی انرژی میکنه نسبت به مدل های تک موتور.

        1. شاهین

          ۱۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          سلام احتمالا همین طور خواهد بود.
          با این تفاسیر فکر کنم میشن E مثل کاین گل کنه بین خریدارا.

  3. Bilbo

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بارها گفتم و بازم میگم، این میشن محشره ظاهرش

  4. mahdi.mp

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فوق العاده اس..واقعا پورشه از اون دسته برندایی که کمتر ایرادی میشه ازش گرف

    1. vahid 956

      ۱۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      پورشه مثل تسلا تبلیغات گسترده و ادعاهای عجیب غریب و عوام فریبی نمیکنه بی سروصدا بهترینو میسازه امیدوارم میشن موفق بشه تو فروش که میشه.شخصا انتظار داشتم توی محدوده حرکتی و شتاب اولیه برابر یا بهتر از تسلا p100d عمل کنه از مدل های پایین تره مدل اس که بهتره.نمیدونم شاید هم در اینده مدل های قوی تری هم ازش تولید کنه

      1. Saeed Boroomand

        ۱۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        تسلا هارت و پورتش بخاطر شناخته شدن و افزایش نگاه ها بهش و جذب سرمایه و پیش فروش برای تامین مالی کارهاش هست. بازار های کاملا متفاوتی رو پورش و تسلا مدنظرن دارن، تسلا مدل اس رو عرضه کرد به خاطر گرون بودن تکنولوژی برقی تا زمانی که تولید انبوه شه و ارزون، و گرنه هدفش تولید انبوه برای همه مردم بوده و هست. و گرنه خب رولز رویس بین تبلیغ یوتوب و داشتن یه مرکز فروش مجلل و گرون مشخصهه به کدوم سمت تمایل داره.
        با همین هیاهو های به قول شما عوام فریبانه نیم میلیون مدل سه رو پیش فروش کرد توی مدتی کوتاه. هیچ کمپانی خودروسازی توی طول تاریخ اینقدر فروش سریع رو تجربش رو نداشته حالا. ماشینی که بعد تخفیف ها قیمتش توی خیلی از ایالت ها تا ۲۵۰۰۰ دلار خواهد بود رقیب سی کلاس مرسدس هست و از همین حالا همه شون رو نگران کرده.
        پورش اما مشتری های کلاسیک و کم تعداد تر خودش رو داره و نیاز مالی هم نداره، و گرنه خب سیاست ها ی مالی بر مبنای اقتضای شرایط هستن تا مقدار بیشتری.
        ازینا که بگذریم میشن ای چشاش خیلی زیباست… و تسلا هر چقدر مینیمالیستی و کاربردی فکر میکنه توی طراحی یکم جای پخته شدن داره…
        به جز این با عرضه رودستر پورش و بقیه رقیب خیلی بزرگ تری خواهند داشت برای مبارزه ، حداقل میشن ای نیست اون رقیب…

  5. lawyer hamid

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هیبریدی یعنی این…
    همه ی هیبریدی های قبل از این سوءتفاهم بودن???

    1. شاهین

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      البته فکر کنم میشن E کاملا الکتریکی هستش.
      ارادت

  6. Sajjad

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداییش من که لذت بردم
    خیلی زیباست

  7. KHZAhmadreza

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    پانامرا فوق العاده این عالی تر

  8. Archi KHAN

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    خدایش :
    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

  9. ارش

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بهتراز این مگه داریم واقعا میخواد با این شکل و شمایل زیبا تولید بشه فوق العاده ست …….بی نظیره….

  10. Love Cars

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    در یک کلام عالی.

  11. حسین وی

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    خیلی شبه مکلارن p نیست ؟ :|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا