به تازگی اطلاعات بیشتری از خودروی مورد انتظار پورشه میشن E منتشر شده زیرا ژرمنها توانستهاند دسترسی ویژهای به یکی از اعضای ردهبالای این کمپانی داشته باشد.
Georg Kacher که در مجله اتومبیل فعالیت میکند چهارمین فرد در جهان است که توانسته پروتوتایپ سفید میشن E را براند و بدین ترتیب توانسته به جزئیات زیادی از این محصول پورشه دست یابد.
پورشه میشن E کوچکتر از پانامرا خواهد بود اما این برند تلاش دارد همان میزان فضای کابین را ارائه کند. استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث ایجاد فضای زیادی میشود اما پورشه یکقدم فراتر رفته و طراحی مخصوصی را در بخش عقب پیاده کرده تا سرنشینان این بخش آسایش فوقالعادهای داشته باشند.
نسخه تولیدی این خودرو اساساً در کلاس C سدان قرار داشته اما کابینی با ابعاد یک خودروی کلاس D دارد. از نظر بصری این خودرو ترکیبی از ابعاد ۹۱۱ با ابعاد تازهای بوده و فضای کابین این خودرو علیرغم اینکه بسیار جمع و جورتر از پانامراست اما بسیار خوب از کار درآمده است.
پیشرانه الکتریکی جلویی قدرت ۲۱۵ اسبی داشته که در فواصل کوتاه میتواند گشتاور بیشتری را تولید نمایند؛ اما پیشرانه عقبی دارای دو نسخه متفاوت خواهد بود. مدل پایه دارای قدرت ۳۲۲ اسبی بوده درحالیکه مدل پرفورمنس خروجی ۴۲۹ اسبی نشان میدهد. یک گیربکس ۲ سرعته نیز برای تعویضهای تخت گاز ارائه خواهد شد. همچنین دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی در دسترس خواهد بود.
انتظار میرود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو حول و حوش ۳ ثانیه باشد و سقف سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شود. هدف پورشه در دنیای واقعی محدوده حرکتی ۴۸۰ کیلومتری است اما موضوع مهمتر اینکه میخواهد میشن E در ۲۰ دقیقه یا کمتر شارژ ۸۰ درصدی باتری را به دست آورد. برای انجام چنین کاری سلولهای باتری قادر خواهند بود با ظرفیت ۸۰۰ یا ۴۰۰ ولتی شارژ شوند.
بهای این خودرو بین کاین و پانامرا خواهد بود بنابراین باید انتظار برچسب قیمتی ۷۵ تا ۸۰ هزار دلاری را داشته باشیم. بدین ترتیب میشن E در سال ۲۰۱۹ بهطور مستقیم به جنگ تسلا مدل S خواهد رفت.
meysam
۹ دی ۱۳۹۶هممممممممممم???
علی
۹ دی ۱۳۹۶وای پورشه هم از رنو اسکی رفت
حامد
۹ دی ۱۳۹۶الان شوخی کردی یا جدی گفتی؟?
علی
۱۰ دی ۱۳۹۶خعلیم جدی گفتم به طرح چراغای جلو نگا کن
علی
۱۰ دی ۱۳۹۶مسخره ترین نظری بود که تو 10 سال گذشته شنیده بودم
این علی من نیستمااا
علی
۱۰ دی ۱۳۹۶به خدا منم نیستم!!
شاهین
۹ دی ۱۳۹۶بدجوری منتظرم این پورشم.
اینجور که مشخصه تاثیر قابل توجی روی بازار خواهد داشت.
یا نمیسازه، یا هم بسازه بهترنیشو میسازه…
KING 918
۹ دی ۱۳۹۶شاهین جان به نظرت بازه قیمتی که براش تخمین زدن درسته ؟؟؟!!!!
با این همه جزئیات و تکنولوژی خاصی که توی این مدل پیاده کرده 70 هزار دلار !!!!کمی عجیبه فقط کابینش 200 هزار د لار می ارزه انصافا :-)
یعنی این هم قیمت ماکان باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Saeed Boroomand
۱۰ دی ۱۳۹۶اگه رقابت نبود گرون تر میدادش بیرون.
خوبی پورش میشن ای اینه که بالاخره احساس مثبتی توی طرفدارهای ماشین های درون سوز به آینده ایجاد خواهد کرد.
خوبی دومشم اینه که باهاش میشه رفت توی پیست.
این که واسه موتور عقب جعبه دنده گذاشتن نشون دهنده ی تلاششون برای پرفورمنس بیشتره. تسلا این طرحو یه بار رفت سراغش و اجرایی اش نکرد و فکر کنم توی فرمول ای هم شرکت هایی بودن. در کل الان تسلا از یه ضریب موتور متفاوت برای موتور های محور جلو و عقب استفاده میکنه و توی سرعت های کم از یکدوم کار بیشتر میکشه و توی سرعت های بالا از موتور دوم. اینطوری چند درصدی هم صرفه جویی انرژی میکنه نسبت به مدل های تک موتور.
شاهین
۱۰ دی ۱۳۹۶سلام احتمالا همین طور خواهد بود.
با این تفاسیر فکر کنم میشن E مثل کاین گل کنه بین خریدارا.
Bilbo
۹ دی ۱۳۹۶بارها گفتم و بازم میگم، این میشن محشره ظاهرش
mahdi.mp
۹ دی ۱۳۹۶فوق العاده اس..واقعا پورشه از اون دسته برندایی که کمتر ایرادی میشه ازش گرف
vahid 956
۱۰ دی ۱۳۹۶پورشه مثل تسلا تبلیغات گسترده و ادعاهای عجیب غریب و عوام فریبی نمیکنه بی سروصدا بهترینو میسازه امیدوارم میشن موفق بشه تو فروش که میشه.شخصا انتظار داشتم توی محدوده حرکتی و شتاب اولیه برابر یا بهتر از تسلا p100d عمل کنه از مدل های پایین تره مدل اس که بهتره.نمیدونم شاید هم در اینده مدل های قوی تری هم ازش تولید کنه
Saeed Boroomand
۱۰ دی ۱۳۹۶تسلا هارت و پورتش بخاطر شناخته شدن و افزایش نگاه ها بهش و جذب سرمایه و پیش فروش برای تامین مالی کارهاش هست. بازار های کاملا متفاوتی رو پورش و تسلا مدنظرن دارن، تسلا مدل اس رو عرضه کرد به خاطر گرون بودن تکنولوژی برقی تا زمانی که تولید انبوه شه و ارزون، و گرنه هدفش تولید انبوه برای همه مردم بوده و هست. و گرنه خب رولز رویس بین تبلیغ یوتوب و داشتن یه مرکز فروش مجلل و گرون مشخصهه به کدوم سمت تمایل داره.
با همین هیاهو های به قول شما عوام فریبانه نیم میلیون مدل سه رو پیش فروش کرد توی مدتی کوتاه. هیچ کمپانی خودروسازی توی طول تاریخ اینقدر فروش سریع رو تجربش رو نداشته حالا. ماشینی که بعد تخفیف ها قیمتش توی خیلی از ایالت ها تا ۲۵۰۰۰ دلار خواهد بود رقیب سی کلاس مرسدس هست و از همین حالا همه شون رو نگران کرده.
پورش اما مشتری های کلاسیک و کم تعداد تر خودش رو داره و نیاز مالی هم نداره، و گرنه خب سیاست ها ی مالی بر مبنای اقتضای شرایط هستن تا مقدار بیشتری.
ازینا که بگذریم میشن ای چشاش خیلی زیباست… و تسلا هر چقدر مینیمالیستی و کاربردی فکر میکنه توی طراحی یکم جای پخته شدن داره…
به جز این با عرضه رودستر پورش و بقیه رقیب خیلی بزرگ تری خواهند داشت برای مبارزه ، حداقل میشن ای نیست اون رقیب…
lawyer hamid
۹ دی ۱۳۹۶هیبریدی یعنی این…
همه ی هیبریدی های قبل از این سوءتفاهم بودن???
شاهین
۹ دی ۱۳۹۶سلام
البته فکر کنم میشن E کاملا الکتریکی هستش.
ارادت
Sajjad
۹ دی ۱۳۹۶خداییش من که لذت بردم
خیلی زیباست
KHZAhmadreza
۹ دی ۱۳۹۶پانامرا فوق العاده این عالی تر
Archi KHAN
۹ دی ۱۳۹۶خدایش :
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “
ارش
۹ دی ۱۳۹۶بهتراز این مگه داریم واقعا میخواد با این شکل و شمایل زیبا تولید بشه فوق العاده ست …….بی نظیره….
Love Cars
۱۰ دی ۱۳۹۶در یک کلام عالی.
حسین وی
۱۱ دی ۱۳۹۶خیلی شبه مکلارن p نیست ؟ :|