عنوان سریعترین خودروی تولیدی در پیست نوربرگ رینگ فعلاً با شک و تردید همراه است چراکه برخی افراد میگویند این عنوان به لامبورگینی آونتادور سوپر ولوچه جوتا تعلق دارد اما دیگران ادعا میکنند این پورشه ۹۱۱ GT2 RS MR است که سریعترین خودروی تولیدی جهنم سبز محسوب میشود. این خودرو یک ثانیه کامل سریعتر از GT2 RS استاندارد بوده و توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۴۰.۳۳ ثانیه طی کند که سریعتر از زمان ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیهای SVJ میباشد.
از نظر فنی لامبورگینی سریعترین خودروی استاندارد جادهای در نوربرگ رینگ است چراکه این رکورد با مدل استوک به دست آمده درحالیکه محصول پورشه برخی تغییرات را داشته است؛ اما مانتی ریسینگ MR چگونه توانسته رکورد مدل استاندارد را بهبود بخشد؟ برای فهمیدن این موضوع وارد جزئیات میشویم…
در آغاز باید گفت یک پکیج آئرودینامیکی وجود دارد که از اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب، فلاپ های اضافی و… تشکیل شده است. همچنین محفظه پیشرانه تقویت شده و بال عقب نیز اصلاح شده است. مانتی ریسینگ همچنین یک سیستم تعلیق سفارشی با فنرهای مسابقهای تدارک دیده است.
برای افزایش قدرت توقف، پکیج MR دارای لنتهای ترمز و لوله ترمز جدید است که باعث بهبود پاسخ پدال ترمز شده است. مالکان GT2 RS که به دنبال ارتقای خودروی خود هستند باید بدانند این کیت از تانک آب اضافی و رینگ های منیزیمی سبکتر و سفارشی نیز برخوردار است. این رینگ های جدید دارای پوشش آئرودینامیکی بوده و میتوان آنها را با رنگ نقرهای، طلایی، مشکی و یا نقرهای درخشان سفارش داد.
قدرت پیشرانه افزایش نیافته بنابراین پورشه ۹۱۱ GT2 RS MR از قلب آهنین ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با همان خروجی ۶۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری سود میبرد.
تبدیل این خودرو به سریعترین محصول جادهای در نوربرگ رینگ ۷۷۲۴۴ یورو آب میخورد. با سفارش رینگ های منیزیمی این مبلغ به ۹۵۰۹۴ یورو افزایش مییابد که تقریباً مشابه قیمت پورشه پانامرای جدید در آلمان میباشد.
اما دربارهی مانتی ریسینگ باید گفت این کمپانی توسط اولاف مانتی در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده و در حال حاضر حدود ۱۰۰ کارمند دارد. متخصصان این شرکت به کار توسعه خودروهای مسابقهای پورشه مشغول هستند اما پکیجهایی نیز برای مدلهای تولیدی و جادهای تدارک دیدهاند. پورشه مالک ۵۱ درصد سهام این شرکت است. مانتی ریسینگ دارای مرکز تست در نزدیکی نوردشلایف میباشد.
پس از کسب چندین عنوان قهرمانی در مسابقات سوپرکاپ پورشه و به دست آوردن چندین عنوان مهم در نوربرگ رینگ و لمانز، از مانتی ریسینگ به عنوان موفقترین تیم مسابقهای پورشه در سراسر جهان نام برده شده است.
ا.سد.مرتضی
۲۳ آذر ۱۳۹۷دوستان کدوم مدل بهتره
gt3 یا gt2
اخر نفهمیدیم کدوم مدل قوی تر و سریع تر و هندلینگ بهتری داره
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۷۲ سریعتر و قویتره
۳ ساده تر و خالص تر و ارزونتر
البته این برداشت منه
vahid evo
۲۳ آذر ۱۳۹۷Gt3rs ها همه تنفس طبیعی هستن و gt2rs ها توربو
Khosrow
۲۳ آذر ۱۳۹۷اینا به کنار یه ویدئو دیدم این و اونتادور بودن تو شیخ زائد / اصلا همه رکوردها و پیست ها مال تو یه اونتادور مال من ..
OMID
۲۳ آذر ۱۳۹۷از نظر من اونتادور رکورد داره هنوز چون این یه جورایی تیون شدس فقط موتورش دستکاری نشده ولی بقیه چیزاش عوض شده
سورنا
۲۳ آذر ۱۳۹۷اصلا تو بگو ۵ ثتنسه جلوتر از لامبورگینیه اصلا بگو ۵۰ ثانیه جلوتره
این دوتارو بزارین کنار هم بگین یکیو انتخاب کن ببیند کدوم انتخاب میشه
ماشین که همه چیش به سرعت و ۱ ثانیه بالا پایین نیست
من ترجیح میدم ماشینم لامبورگینی باشه و ۱۰ ثانیه کندتر باشه ولی زیباتر و خاصتر باشه
M
۲۳ آذر ۱۳۹۷ببخشید فکر کنم یه اشتباهی شده
رینگ منیزیمی 18 هزار یورو؟؟؟
AMANTE
۲۳ آذر ۱۳۹۷بنظرم کار مانتی ریسینگ درست نبود که زمان Porsche GT2RS ارتقا یافته خودشون رو اعلام کردن و این رقابت جالب و هیجانی رو به مسخره بازی تبدیل کردن.
ساسان
۲۳ آذر ۱۳۹۷رکوردها برای شکسته شدن خلق میشن…چه شرکتی بهتر از پورشه برای شکست رکوردِ گاو وحشی..اما ایکاش پورشه این بازی هیجان انگیزو منتقل میکرد به نسل آتی GT2…یکمقدار داره لوس وبیمزه میشه.خودرو تولیدیوببرن سبکش کننو تغیرات بدن بیان دوباره رکورد..یکم نچسبه اینکار.
Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۷از زمانی که بعضی خودروسازان تصمیم گرفتن اتومبیل رو متناسب با پیست تنظیم کنن بعد تایم گیری کنن لوس و بی مزه شد.یادمه یه زمانی هر دو سه سال یکبار یه خودروساز تصمیم میگرفت اتومبیلشو ببره نوربرگ رینگ تایم گیری کنه اما الان این زمان به شش ماه رسیده و فقط به تایم ها توجه میکنن و اتومبیل رو بعد از تایم گیری دوباره دستکاری میکنن و متناسب با شهر تنظیم میکنن و دست مشتری میدن.و مشتری هرگز نمیتونه با همون ماشین تایمی نزدیک به تایم کمپانی ثبت کنه.میدونیم که سوپر اسپرت ها بسیار توانا هستن اما بقول شما دیگه بی مزه شده .شما رکورد نیسان gtr رو ببینید از فراری ۴۸۸ سریعتره فقط تو نوربرگ رینگ البته تو بقیه پیستها کندتره یا اونتادور اس وی بیست ثانیه سریعتره اما از هشت پیستی که تایم زدن ۴۸۸ تو ۵ پیست سریعتر از اونتاذور اس وی بود و سه پیست اونتادور سریعتر بود که دوتاش مربوط به نوربرگ رینگ بود
https://fastestlaps.com/comparisons/7f8lo7rj163z
emad1990
۲۴ آذر ۱۳۹۷فرق gt2 با gt2 rs و gt3با gt3 rs چی هست؟
اون پسوند rs یعنی تردد تو جاده رو نداره یا یه چیز دیگه ای ه؟
شاهین
۲۴ آذر ۱۳۹۷از نظر من رکورد واقعی و منطقی دست اوراکان پرفورمانته هستش
اینا همشون یه مدل مسابقه ای مسحوب میشن. کلیپشونو دیدم. تمامن رول کیج شدن هر جفتشون! خب اگه ماشینتون درست درمونه بدون این سوسول بازیا بیارید تو پیست پرفورمنسشو محک بزنید دیگه این همه دستکاری و تیونینگ نمیخواد
پرفورمانته بود که از نظر اکثر مجلات و منتقدان خوب بود
این بازی هم مسخره شده، یعنی پورشه مسخرشو درآورد. لامبو هم بعدا میاد با تیم اسکادرا کورس اوراکان رو به تم مسابقه ای تغییر میدن این رکوردا همینجوری جابجا میشن همشونم با یه مدل ماشین