پورشه شش مدل جدید به نسل دوم پانامرا اضافه کرده است که شامل نمونههای دیفرانسیل عقب، چهارچرخ محرک، فاصلهٔ محوری کشیده و مدلی بالا رده با پیشرانهٔ V8 توربوشارژ ۵۵۰ اسب بخار میشود
پورشه بهتازگی شش مدل جدید به نسل دوم سدان لوکس پانامرا افزوده است. دو نمونه از این مدلها فاصلهٔ محوری استاندارد دارند که عبارتاند از پانامرا دیفرانسیل عقب و پانامرا ۴ چهارچرخ محرک؛ اما چهار نسخهٔ دیگر همگی از نوع فاصله محوری کشیده هستند. این مدلها شامل پانامرا ۴ Executive، پانامرا ۴ E-Hybrid Executive، پانامرا ۴S Executive و پانامرا توربو Executive میشوند. این مدلهای جدید اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه لسآنجلس خواهند داشت درحالیکه شروع تحویل آنها به خریداران در انگلستان از آوریل ۲۰۱۷ برنامهریزی شده است.
نسخههای دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک پانامرا ۴ هر دو مجهز به جدیدترین پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی پورشه هستند که با ۳۳۰ اسب بخار قدرت، ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موتور قبلی ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی دارد. این موتور جدید در خودروهای آئودی S4، S5 کوپه و S5 اسپرتبک نیز مورداستفاده قرار گرفته است.
این موتور V6 جدید که با سرمایهگذاری مشترکی میان آئودی و پورشه ساخته شده است، ادعا شده که در نسخهٔ فاصله محوری استاندارد پانامرا تا ۱.۵ لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت کمتری نسبت به سلف خود دارد هرچند که هنوز آمار مصرف سوخت رسمی آن هنوز اعلام نشده است. همین موتور V6 در پانامرا ۴ Executive هم وجود دارد یعنی نسخهٔ فاصله محوری کشیده که با طول کلی ۵.۲ متر، تا ۱۵ سانتیمتر فاصلهٔ محوری کشیدهتری نسبت به نسخههای استاندارد پانامرا دارد.
مدل بعدی، پانامرا ۴S است که مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو شده که ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. مدل بالا ردهٔ پانامرا توربو هم از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند؛ و درنهایت یک نسخهٔ هیبریدی هم با نام E-Hybrid قابل خریداری است. این مدل مجهز به یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی است که مجموعاً ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارند.
چهار مدل فاصله محوری کشیدهٔ پانامرا بسیار بیشتر از برادران فاصله محوری استاندارد خود مجهز شدهاند. ازجمله تجهیزات استاندارد این مدلها میتوان به سقف پانوراما، صندلیهای جلو و عقب برقی با گرمکن و سیستم تعلیق بادی تطبیقی با کنترل دامپر متغیر اشاره کرد. همچنین مدل پانامرا ۴S Executive مجهز به سیستم فرمانگیری چرخهای عقب و باز و بسته شدن برقی درها شده درحالیکه نسخهٔ پانامرا توربو Executive نیز از کنترل تهویهٔ چهار منطقهای و چراغهای اصلی LED با سیستم پویای نور پورشه سود میبرد.
برای پانامراهای فاصله محوری کشیدهٔ ۲۰۱۷ کنسول وسط سرنشینان عقب که بهتازگی توسعه یافته است بهعنوان یک آپشن سفارشی ارائه میشود. این کنسول دارای دو میز تاشو یکپارچه بوده و به سیستم اتصال گوشیهای هوشمند نیز مجهز است. در این کنسول مرکزی جدید، آخرین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب پورشه ارائه شده است که شامل دو مانیتور-تبلت ۱۰.۱ اینچی سبک و قابل جابجایی میشود که در پشتی صندلیهای جلو نصب شدهاند.
قیمتگذاری تیپهای گوناگون پانامرای جدید از ۶۶,۳۸۶ پوند برای مدل دیفرانسیل عقب ساده آغاز شده و به ۶۹,۴۱۲ پوند برای پانامرا ۴ افزایش میابد. مدلهای بعدی شامل پانامرا ۴ Executive، پانامرا E-Hybrid Executive و پانامرا ۴S Executive به ترتیب ۷۶,۰۳۴ پوند، ۸۴,۸۳۸ پوند و ۹۸,۶۷۲ پوند قیمت دارند درحالیکه نهایتاً مدل توربو Executive بهعنوان بالاترین تیپ فعلی پانامرا با قیمت ۱۲۲,۴۸۰ پوند عرضه میشود. با توجه به گسترش وسعت مدلهای مختلف پانامرا، این خودرو همچنان با رقبای همیشگی خود یعنی بامو M6 گرنکوپه، مرسدس بنز CLS63 AMG، آئودی RS7 و حتی آستونمارتین راپید روبروست که نزدیک به ۲۰ هزار پوند قیمت بیشتری از بالاترین تیپ پورشه پانامرا دارد.
منبع: AutoCar
4x
۲۴ آبان ۱۳۹۵تماشاکن تماشاکن چه بی رحمانه زیبایی.
Scuderia Italia
۲۴ آبان ۱۳۹۵.
قیمتش واقعا مناسبه.
به قول سامان عشقه به مولا.
Daniel
۲۴ آبان ۱۳۹۵عشق شومایی که طرفدار پورشه ای.
این فوق سوپر سدان خیلی عشقه… .
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۴ آبان ۱۳۹۵فدات.
sina
۲۴ آبان ۱۳۹۵با این کلا اسپرت دوست ندارم ولی اینو نمیشه دوست نداشتتتت
تو یه لعنتی هستی پانامرا اااااااااااااااااا
vahid porsche
۲۴ آبان ۱۳۹۵حالا دیگه بقیه ی رقبا مثل رولز و بنز و bmw باید برن بوقشونو بزنن چون من این سریعترین و پیشرفته ترین سدان فوق لوکس جهان رو با هیچی عوض نمیکنم❤❤❤❤
علي
۲۴ آبان ۱۳۹۵اصلا زبونم بند میاد این خودروی زیبا و همه چی کاملو میبینم. این ماشین ی جورایی هم قلب انسان تسخیر میکنه هم مغز و هم روح . تمام ویژگیهای ی خودروی عالی رو در خودش جمع کرده. اگر روزی قسمت من بشه سوارش بشم احساس میکنم خیلی خیلی برام زیاده.
باتچکر
ارش
۲۴ آبان ۱۳۹۵همه رو خوب امدی جز یه قسمت رو که برام زیاده !!!!!!!!! یعنی چی؟همه دوستانی که تو سایت پدال میان و نظر میدن چه آلمانی باز جه ایتا……باز و چه ژا….باز وامریک….و….از ماشین خوب سر در میارن لیاقت همه این که سهله بیشتر از اینها ست برعککس یه عده از هموطنان گرامی که فرق بین پراید و …………. نمیذارن.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۴ آبان ۱۳۹۵نمونه توربو هواکش بی نهایت ز یبا و با شکوهی داره خدایی ….
فقط یه چیز >>> نمونه توربو اس پانامرا کو ؟؟؟؟؟؟
تو نسل قبل 570 اسب قدرت داشت ……
X5
۲۴ آبان ۱۳۹۵الان طرفدارا متعصب انگلیسی میان میگن مثلا چون قراره پلتفرمش تو نسل جدید بنتلی استفاده بشه ازش خوشمم اومده مثل تو چند خبر قبل پورشه ۹۶۰ طرف گفت چون شبیه مکلارنه ازش خوشم اومده!!!
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵بذار بگن دوست من.
بساط سرگرمی پهن باشه خوبه که.
(new great britain(king mclaren
۲۴ آبان ۱۳۹۵چون قراره پلتفرمش تو نسل جدید بنتلی استفاده بشه ازش خوشم اومده.??
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵??????????????????????
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۵اولی ۷۰ هزارپوند ، اخری ۱۲۳ هزار پوند!!همه هم پانامرا!
ولی این کجا و آن کجا؟
سروش شیرازی
۲۴ آبان ۱۳۹۵خدایی ام۴ گرن کوپه رقیبش نیس،حالا بگی سری 6 گرن کوپه باز یه چیزی
سیاوش
۲۴ آبان ۱۳۹۵وحشتناک خوبه چه کرده پورشه
فکر کنم دیگه دست از سر s کلاس مرسدس بردارم و برم رو پانامرا رویا پردازی کنم
حتی “باقری” هم نمی تونه این محصول پورشه رو تحسین نکنه
خخخخخ
AK_007
۲۴ آبان ۱۳۹۵بسیار هم عالی
دوستان ۹۱۱ یه کلاس بالاتر از اینه?
۹۱۸ چی?
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵918 بالا ینشونه.
احمد باقری
۲۴ آبان ۱۳۹۵این که باز همونه، البته تعجبی هم نداره، پورشه هست دیگه، فقط به موتور، هندلینگ و شتاب کار داره، نه طراحی.
سروش قاضی مطلق
۲۴ آبان ۱۳۹۵وجداناا جلوشو دوسست ندارم همییشه سعی کردم ازش خوشم بیاد اما نمی تونم از تکنولوژیش بگزریم طراحیشش به دلم نیست البه پورشه کار خودرشو خوب بلده از نزدیک دیدن زیباتره
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۵ آبان ۱۳۹۵سروش جان حرف دلتو بگو
من که میدونم از پورشه متنفری ……….
saied
۱۷ آذر ۱۳۹۵اسطوره هست
Saied
۷ دی ۱۳۹۵فکر کن رقیباش میخواد با این قول رقابت کنن.