پورشه یک مدل دیگر به خانوادهٔ سدان الکتریکی تایکان اضافه کرده است و همانطور که انتظار میرفت، این همان نسخهٔ پایهٔ تایکان است که سال گذشته در چین معرفی شد. قیمت این نسخهٔ پایه که در بهار آینده به نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد رسید از ۷۹,۹۰۰ دلار آغاز میشود. این قیمت نزدیک به ۲۴ هزار دلار از تایکان 4S کمتر است اما هنوز هم از تسلا مدل S دوربُرد با قیمت پایهٔ ۶۹ هزار دلاری گرانتر است.
هرچند تایکان پایه به میزان قابلتوجهی از دیگر برادران خود قیمت ارزانتری دارد اما از سوی دیگر تنها به یک موتور الکتریکی مجهز است که ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و صرفاً به چرخهای عقب نیرو میدهد. تایکان با این موتور ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. این مدل بهصورت استاندارد به پکیج باطری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی مجهز است که طبق معیارهای WLTP در اروپا با هر بار شارژ امکان پیمودن ۴۳۰ کیلومتر را فراهم میکند.
اگر این اعداد کافی نباشند، خریداران میتوانند آپشن «پرفورمنس باطری پلاس» را سفارش دهند که باطریهای بزرگتر ۹۳.۴ کیلووات ساعتی را به همراه دارد و بُرد خودرو را به ۴۸۵ کیلومتر افزایش میدهد. با سفارش این آپشن، خروجی موتور هم به ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۷ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکند. با وجود باطریهای بزرگتر که ۷۷ کیلوگرم اضافهوزن را به همراه دارند، این مدل به لطف قدرت بیشتر ظرف همان ۵.۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. تایکان پایه به تکنولوژی شارژ سریع مجهز هم است که در شرایط ایدهآل، از ۵ تا ۸۰ درصد از هردو پکیج باطری را در کمتر از ۲۲ دقیقه شارژ میکند.
تایکان پایه علاوه بر قوای محرکهٔ ضعیفتر، در بیرون نیز با رینگهای ۱۹ اینچی نقرهای و کالیپرهای ترمز مشکیرنگ از دیگر نسخهها متمایز شده است. این در حالی است که تایکان 4S به کالیپرهای ترمز زردرنگ مجهز است؛ اما علاوه بر این ویژگی، تایکان پایه در ظاهر تفاوت دیگری با 4S ندارد زیرا به گفتهٔ پورشه، طرح سپر جلو، رکابها و دیفیوزر عقب آن با 4S یکسان است.
در بخش تجهیزات، تایکان پایه بهصورت استاندارد به چراغهای جلوی LED، نمایشگر ۱۰.۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه مجهز است درحالیکه مجموعهای از آپشنها مثل سیستم تعلیق بادی، رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی و ترمزهای سرامیکی هم برای آن قابل سفارش هستند. هماکنون امکان سفارش پورشه تایکان پایه مدل ۲۰۲۱ وجود دارد.
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۲ بهمن ۱۳۹۹از پورشه تایکان خیلی خوشم میاد!!!
محرک عقب هم ایده ی جالبیه!!!
ولی…
خیلی سخته به آرزوی داشتن تایکان برسم!!!
80 هزار دلار!!!!!!!!
challenger
۲ بهمن ۱۳۹۹(تو ایرانی )
اونجا بودی الان حداقل دو تا تایکان توربو اس زیر پات بود با یدونه ……. ( هرچی که دوست داری )
اره
akrh78
۲ بهمن ۱۳۹۹دوستان تسلا فن یکی لطفا مشخصات همین نسخه 69 هزار دلاری مدل اس دور برد رو بزاره من باب مقایسه مرسی
Elmiraj
۲ بهمن ۱۳۹۹Tesla Model S long range plus :
قدرت : ۵۱۷ اسب بخار
گشتاور : ۶۶۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر : ۳.۷ ثانیه
نوع درایو : AWD دو موتوره القایی
ظرفیت باتری : ۱۰۰ کیلووات ساعت
بُرد : ۶۴۴ کیلومتر بر اساس معیار EPA
وزن خالص : ۲۱۸۴ کیلوگرم
نهایت سرعت : ۲۴۹ کیلومتر در ساعت
ورودی ولتاژ شارژ : ۲۰۰ کیلووات بر ساعت
مصرف الکتریسیته : ۱۶ کیلووات در ۱۰۰ کیلومتر
شروع قیمت در آمریکا : ۶۲,۴۲۰ دلار
.
.
.
منابع :
وبسایت رسمی tesla
EVcompare
EVdatabase
akrh78
۲ بهمن ۱۳۹۹ممنون بابت اطلاعات
خیلی فاصله دارن انصافا
حتی با وجود پورشه بودن و کیفیت و طراحی بهتر هم بازم نمیشه از تسلا چشم پوشی کرد
Hadi
۲ بهمن ۱۳۹۹این مدل پایه تایکان بهترین مدلش هست البته از نظر قیمت…
این مدل با باتری های بزرگتر کارایی و پرفورمنس خوبی داره ?
ولی تسلا مدل S هستش که امکانات بالاتری داره و ارزون تر هم هستش
مقایسه تایکان و مدل S مثل این میمونه که بخوای تویوتا و هیوندای رو با هم مقایسه کنی
هیوندای امکانات بیشتر و قیمت پایین تری داره ولی تویوتا امکانات کمتر و قیمت بالاتری داره عوضش کیفیت بالاتری داره و برند خوشنام و شناخته شده تریه امتحان بسیاری توی بازار جهانی پس داده…
ولی بازم باید صابون امکانات کمتر و قیمت بالاتر رو به تنتون بمالید ولی در عوض یک ماشین از یک برند خوشنام و با کیفیت ژاپنی رو سوار میشید که امتحانش رو توی بازار جهانی پس داده و میتونه چندین سال بدون دردسر کار کنه………
ولی بازم سلیقه ها متفاوته یکی تسلا رو میپسنده یکی پورشه یکی تویوتا یکی هیوندای و…
حمید
۲ بهمن ۱۳۹۹کسی که فقط تو اینترنت و مجله ماشین میبینه شاید تسلا رو ترجیح بده ولی وقتی تایکان و از نزدیک ببینی دیگه جرات نمیکنی با چیزی مقایسش کنی ، به شدت طراحی جالب و کابین با کیفیتی داره ، من باهاش رانندگی نکردم ولی تو نمایندگی پورشه تو المان داخلش نشستم .
پارسا
۲ بهمن ۱۳۹۹البته وقتی پشت فرمون مدل s میشینی یه شتابی داره که فقط با ۹۱۱ میشه مقایسش کرد اما طراحی کابین پورشه یه چیز دیگست وقتی توش میشینی میگی گ.ور بابای ۲ ثانیه
Mohammadreza
۲ بهمن ۱۳۹۹پورشه عالی کارکرده.
تایکان تقریبا از همه جوانب بهتر از خودروهای تسلاست.
تایکان در درگ و شتاب گیری سریعتره.
در قابلیت اطمینان و کیفیت مونتاژ و ساخت بهتره.
در تداوم در تکرار رکوردها و حفظ پرفورمنس تواناتره.
طراحی داخلی و خارجی جذاب تر و بروزتری داره.
و از بقیه مهم تر در پیمایش مسافت بین نیویورک و لس آنجلس از همه خودروهای تسلا رکورد بهتر و سریعتری ثبت کرد.
ولی موضوع اینجاست که برخلاف تفکر اکثر افراد برتری تسلا و ارزشمند بودن کار و خودروهاش بخاطر شتاب و محدوده پیمایش ماشین هاش نیست.
برگه برنده اصلی تسلا نرمافزار و سیستم اتوپایلوت فوق العاده اش هست که بی رقیب و پیشگامه.
Shayan
۲ بهمن ۱۳۹۹خیر دوست عزیز
هیچ وقت شرکتی مثل فولکس الکی نمیاد بگه تسلا 2 سال از ما جلوتره
کسی که عشق چرم و چوبه و طراحی خوب میره سمت تایکان همین! در حالی که تایکان هم مرجوعی داشته بخاطر مسائل کیفیتی و…
بیایم بهترین مدل های مدل اس و بهترین مدل تایکان رو مقایسه کنیم ببینیم کی بهتره!
مدل اس پرفومنس با باتری های 100 کیلو وات و قدرت 778 اسب بخار و1140 نیوتون متر گشتاور و شتاب2.3 همچنین تایم 400 متر 10ثانیه
تسلا در بین تمام خودرو ساز های برقی سریعترین ایستگاه های شارژر و شارژر هارو داره شارژر های 250 کیلووات و برد623 کیلومتر با هر بار شارژ برای نسخه پرفومنس طبق تست epa
دقت کن این برد و شارژ و پرفومنس برای بهترین نسخه بود!
خب حالا بهترین نسخه تایکان :)
تایکان توربو اس با قدرت 751 اسب و 1049 نیوتون متر گشتاور
شتاب توربو اس 2.5 ثانیه هستش
بهترین تایم 400 مترش هم 10.4 بود. فک کنم
کاری با درگ مجلات و جانب داری هاشون ندارم
شتاب و سریعترین تایم ماشین ها میگه همه چیز رو…
یادمون نرفته درگ تاپ گییر که تسلا رو گذاشتن رو مود ذخیره نیرو تا تایکان ببره…
تایکان از باتری های 93کیلو واتی و برد 416 کیلومتری طبق اعلام EPA با هر بار شارژ طی میکنه
حالا برتری های تسلا توی اتو پایلوت و ویژگی های دیگش بماند
جز طراحی و زیبایی، تایکان دقیقا توی چی برتری داره و ما نمیدونم جناب؟
یا از سر لج این حرفا میاد
یا میخاین هیت کنین
نمیدونم
در کل الان هیچ شرکتی توانایی ساخت و تکنولوژی توی خودرو های برقیش در حد شرکت آمریکایی تسلا نیست;-)
Ramin
۲ بهمن ۱۳۹۹اقای شایان…
چندتا غلط نوشتی
.
درگ 400 متر تسلا 10.5 است….
شتاب تایکان هم 2.6 ثانیه است…
میزان پیمایش 421 کیلومتر ( تایکان)
میزان پیمایش 648 کیلومتر ( مدل s )
بعد اینکه شما گفتی تایکان چوب و چرم !!!!
جدا ؟؟؟ مطمئنی ؟؟؟ چوب و چرم ؟؟؟؟؟ ????
توی تایکان چرم هست ولی چوب نیست… ( هرکی چوپ پیدا کرد منم خبر کنه )
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… ? با سپاس…
Shayan
۳ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیز
معیار های تست شده رو من گفتم
Epa
Epaهم گفته تسلا 623 کیلومتر میره
برای تایکان هم همینطور که گفتم
منبع من تایکان رو زده بود 2.5 کاری ندارم حالا درستش چقده
اون چوب هم یه اصطلاح بود دوست عزیزمون علی نوا میگفت همیشه برای آلمانی ها
منظورم کلی بود
تسلا پرفومنس هم یه سرچ ریز بزنی میاره 10.2و10زده…
نوید جهرمی
۳ بهمن ۱۳۹۹جالبیش این بود بعد از این که ایلان ماسک، بیل گیتس رو قانع کرد که ماشین الکتریکی خوبه، بیل گیتس رفت تایکان خرید نه تسلا.
AMG///
۲ بهمن ۱۳۹۹تسلا خیلی بهتره
?porsche?
۲ بهمن ۱۳۹۹از تو بعید بود
AMG///
۲ بهمن ۱۳۹۹حرف حق رو میزنم
قیمت کمتر + امکانات و پرفورمنس بیشتر + برند خاص
mahdi-abdi
۳ بهمن ۱۳۹۹امکانات؟ تو جلوت اینارو بزارن دیگه به تسلا نگاهم نمیکنی
[—{*AMIN_MC20*}—]
۳ بهمن ۱۳۹۹تسلا رو با پورشه مقایسه میکنی؟!؟!؟!???
دانیال
۲ بهمن ۱۳۹۹مثلاً یه اوبر وی آی پی درخواست بدی ، با تایکان بیان دنبالت?
mahdi-abdi
۳ بهمن ۱۳۹۹اگه بردشو بیشتر کنه اصلا دیگه به تسلا فکرم نمیکنم انقد این تایکان جذابه!