پورشه

معرفی پورشه تایکان مدل 2022 با ارتقاء تکنولوژی و برد بیشتر

پورشه برای مدل ۲۰۲۲ به‌روزرسانی‌هایی را روی سدان الکتریکی تایکان انجام داده است. اصلی‌ترین به‌روزرسانی بیرونی این خودرو افزایش لیست رنگ‌های آن و آپشنی بنام «رنگ به نمونه» است. به لطف این آپشن، خریداران آزادی تقریباً کاملی در انتخاب رنگ خودروی خود خواهند داشت و می‌توانند رنگ تایکان را با هر چیزی، از کیف‌دستی گرفته تا جت خصوصی ست کنند.

تغییرات داخلی تایکان مدل ۲۰۲۲ چندان چشمگیر نیستند اما بااین‌حال در اینجا دستیار صوتی برای درک بهتر درخواست‌ها بهبود پیدا کرده و ناوبری مسیر را سریع‌تر پیدا می‌کند. علاوه بر این، به گفتهٔ پورشه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم کمی اصلاح شده است. همچنین حالا برای این سدان الکتریکی سیستم کمک پارک از راه دور هم قابل سفارش خواهد بود که حتی بدون حضور راننده در پشت فرمان، خودرو را پارک می‌کند.

این سیستم به‌طور خودکار فضاهای پارکینگ را شناسایی کرده و آن‌ها را با استفاده از سنسورهای اولتراسونیک و دوربین‌های خودرو اندازه‌گیری می‌کند. اگر سیستم تشخیص دهد که فضای پارک کافی است، راننده می‌تواند از خودرو خارج شود و گزینهٔ Porsche Connect را در اپلیکیشن پورشه لمس کند تا تایکان به‌طور خودکار خود را پارک کند.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم تایکان مدل ۲۰۲۲ هم افزایش برد است. پورشه در مورد مقدار این افزایش برد حرفی نزده اما اظهار داشته است که این خودرو از پیشرفت‌های تکنولوژیک گسترده‌ای برخوردار شده که یکی از آن‌ها غیرفعال کردن کامل موتور جلو در نسخه‌های چهارچرخ محرک در هنگام استفاده از حالات رانندگی معمولی یا برد است. در این نسخه‌ها همچنین در هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز یا در زمان توقف، موتور عقب هم خاموش می‌شود و در صورت نیاز راننده به قدرت، ظرف چند میلی‌ثانیه دوباره روشن می‌شود.

علاوه بر این، مدیریت حرارتی و عملکرد شارژ باطری‌ها هم بهبود پیدا کرده و حالا سیستم Turbo Charging Planner باطری‌ها را کمی گرم می‌کند تا زودتر امکان شارژ سریع فراهم شود. همچنین حالا از مقدار بیشتری از حرارت تلف‌شده در قطعات الکتریکی برای تنظیم دمای باطری‌ها استفاده می‌شود. تولید تایکان مدل ۲۰۲۲ (همراه با نسخهٔ کراس توریسمو) در سپتامبر امسال آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Porsche

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    شات های بیشتر وجود نداشت ???
    ولی طراحی خیلی زیبایی داره و فوق العاده چشم نوازه و این رنگ هم خیلی بهش اومده
    به راحتی این ماشین رو به مدل اس ترجیح میدم زیباتر بهتر و از مهم تر اینکه یه پورشست و شاهکارهشاهکاره

    1. Audi e_tron gt

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نه این ماشین نمی تونه از tesla model s plaid بهتر باشه
      طراحیش که از نظر من اس پالید بهتره بعد بجز اون گفتید تایکان بهتره
      چه برتری داره ؟
      تسلا اس پالید ۱.۹۸ ثانیه شتابش است با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
      بجز اون تایکان الان می تونه سیستم پارک خودکار پیشرفته ای داشته باشه تسلا اس پالید رانندگی خودکار پیشرفته ای داره سیستم پارکش هم عالی است
      اس پالید برتری هاش خیلی بیشتره
      ولی باز به نظر شما احترام می زارم سلایق شما هم محترم است 🙏
      علتش علاقه‌ی شما به پورشه است؟
      لطفا علتش را بهم بگید
      باتشکر

      1. Sina10

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        اولا طراحی اش که کلا تسلا رو با فاصله بسیار زیاد شکست میده
        دوم کابینه ، کابین تسلا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل تایکان نداره ، کابین تسلا بیش از حد ساده طراحی شده

        سوم کیفیت و نام پورشه ، چه بخواین و چه نخواین ، نام پورشه یه مزیت محسوب میشه ،
        کیفیت و لوکس بودن هم که دیگه مشخصه

        ولی خب پرفورمنس بالاتر ، برد بهتر ، سیستم خودران بهتر ( هر چند که تمام سیستم های خودران ناقص هستن و تازه اول راهن)
        سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعتی رو من جایی ندیدم ، سرعت اعلامی ۳۲۰ و همین حدوداست
        از نظر فنی تسلا ، از نظر کیفیت و برند و قیافه ، پورشه
        من که هیچ کدومو انتخاب نمیکنم ، ولی بین برقیا تایکانو خیلی دوست دارم ، البته باید بگم فعلا توی ساخت ماشینای برقی تسلا بی رقیبه و بهترین برقیا رو داره

        1. Audi e_tron gt

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          خیر باید بگم طراحی اس پالید بهتر از پورشه تایکان است
          بعدی اینکه گفتید تسلا کابینش هیچ حرفی برای گفتن نداره!!!!!!!
          اگه درست دیده باشم از حسادت تسلا این حرف رو زدید چون کابین که دیگر واضح است که کابین تایکان با اس پالید قابل مقایسه نیست
          در سیستم اطلاعتاتی_سرگرمی تسلا از تایکان خییلی جلوتره
          تایکان تازه سیستم اطلاعاتش با مشکلات نرم افزاری روبرو شده
          از لحاظ سرعت هم که واضحی اگه تسلا اس پالید و تایکان مسابقه بدن قطعا تایکان بازنده است

      2. porsche

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (746 ديدگاه)

        پلید رقیب تایکان محسوب نمیشه

        1. Audi e_tron gt

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          بله من هم همین نظر را داشتم اما با چیز هایی که دیدم فکر می کردم تایکان خودص را رقیب اس پالید می دوند
          بنظر منم تایکان باید با آئودی e_tron مقایسه بشه که انتخاب بنده آئودی است
          اما کابین و طراحی تایکان هم دوست دارم
          ولی به آئودی علاقه دارم برای همین انتخالم در این سطح آئودی e tron gt است
          الان خیلی سایت ها دیدم که میگن eqs رقیب تسلا مدل اس است
          اما جایگاه متفاوتی دارند

      3. Sina10

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        از روی حسادت گفتم کابین پورشه بهتره؟؟
        خودتون یه نگاهی به کابین تسلا بندازید
        منم کابین زیبا تر از این طراحی میکنم
        با اون فرمون غیرقابل استفاده اش

        مگه خوب بودن کابین فقط سیستم های صفحه نمایشش هستن؟؟ طراحی کابین تسلا بیش از حد ساده و ابتداییه ، ولی خب از نظر نرم افزاری تسلا پورشه رو با فاصله زیاد شکست میده ولی توی طراحی اصلا

        1. Audi e_tron gt

          ۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          به نظرتون احترام می زارم
          ولی طراحی همه‌ی کابین های ماشین ها در کنار اس پالید (بجز کانسپت ها) قدیمی بنظر میان
          طراحی کابین اس پالید مثل مانیتور ها و صفحه نمایش واقعا شگفت انگیز هستند و طراحی فرمانش بهتر و عجیب غریب تر شده
          از لحاظ طراحی هم بیرونش را با قاطعیت نمی تونم بگم طراحی بیرونی تسلا از تایکان بهتره اما داخلی اش را خیلی راحت می گم
          چون طراحی بیرونیش با سلیقه بنده بنظرم بهتره

      4. England

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1153 ديدگاه)

        طراحی داخلی و خارجی پورشه بگم 20 سرو گردن از تسلا بهتره دروغ نگفتم چطوری به اون قوطی میگین بهتر از پورشه!!!!

  2. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    بهتر شده

    1. Porsche

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1217 ديدگاه)

      دیل من واسه طرفدار پورشه بودن
      اینه که میدونم چه جواهراتی رو پورشه میسازه
      همین تایکان فوق فوق بهتر از تسلا هست
      حالا چرا
      دلیل خیلی ساده ای داره
      فقط کافیه یه نگاه به این مقایسه بندازین
      تسلا چند ساله داره الکتریکی میسازه
      از اول تاسیس
      پورشه کی
      ۲ تا ۳ سال
      خب رقیبی که برای رقابت با تسلا از پورشه اومد چی بود ؟
      تایکان
      که داخل خیلی از رقابت ها تسلا رو برد
      حرف از پلاد نمی زنم چون رقیبی از پورشه نداره و مقایسه غلطه
      داخل صفحه پورشه تایکان هم داخل همین پدال هم برید ببینید که در همین اول ورود چقدر رکورد به ثبت رسونده
      یعنی پورشه نشون داد داخل الکتریکی سازی هم رقیب قدر و جدی ای هست
      داخل تسلا و پورشه اصلا قابل قیاس نیستن
      شما دیوار و و فرمون تسلا رو بیش تر از شاهکار پورشه و توانایی اون در طراحی میدونی

      کیفیت هم که واضحه همواره به ماشین های تسلا مشکل کیفیت وارد بوده
      ولی به ماشین های پورشه نمیشه حتی ضعف کوچیک بهش وارد کرد

      1. Audi e_tron gt

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        بله منم جواهرات پورشه را به شدت دوست دارم
        اما مدل اس تسلا بهتر است
        بعد شما می گید پورشه دو سه ساله الکتریکی می سازه تسلا از اول تاسیس
        پس تسلا قطعا تجربه ی بیشتری تو الکتریکی سازی از پورشه داره
        بعد داخل رقابتی برتری هاش از تسلا بیشتر نبود
        بعد این ها را می گم منظورم این نیست که تایکان چیز خاص و خوبی نیست به تایکان هم علاقه دارم
        کمم نه خیلی بهش علاقه دارم اما در مقایسه با تسلا مدل اس حرف زیادی برای گفتن نداره
        کلا شاهکار های پورشه را نمی شه دوست نداشت
        اما من الماس تسلا را بیشتر دوست دارم

    2. Audi e_tron gt

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آقای سینا ۱۰ خط اول کامنت قبلی منظورم این بود که نظرتان محترم
      ببخشید بعد الان دیدمش نتونستم درستش کنم

  3. hssn

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (490 ديدگاه)

    سیستم خاموش کردن موتور جلویی برای برد بیشتر خیلی نظرمو جلب کرد ، قابلیت/تکنولوژی جذابیه بنظرم
    مثل زمانی که توی انجین های بنزینی میتونی تعدادی از سیلندرا رو به اصطلاح خاموش کنی واسه مصرف سوخت بهینه و کمتر

  4. محمد امین

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    تایکان فعلا زیبا ترین سوپر کار الکتریکی هست ، و همراه با e tron gt بهترین گزینه برای خرید هست و این رو هم بگم که کیفیت اتفاقی نیست ، بعضی‌ها میگن مدل اس پلاد خوبه ، ولی نه این کیفیت رو داره و نه این قیافه و مهندسی در بخش دینامیک(تنها نکته ی دینامیکی تسلا ضریب درگ هست که از روی تخم مرغ شبیه سازی شده و اگر در کنارش دانفورس هم میخواست اصلا نمیتونست به این درگ برسه ) و نه این زیبایی رو ، فقط شتابش بیشتره که چیز مهمه نیست و کار اسون و کم خرجی هست

    1. Audi e_tron gt

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نه تسلا خیلی بهتره برتری هاش هم بعضی ها را در کامنت های قبلی گفتم
      شاید پورشه کیفیت بهتری داشته باشه اما برتری هاش از تسلا مدل اس بیشتر نیست
      مهندسی هم که تسلا از پورشه بهتره

  5. Sina10

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    تایکان فعلا بهترین ماشین برقیه
    من هیچ وقت اینو به سدان های هیبرید و بنزینی رقیبش ترجیح نمیدم ولی اگه مجبور باشم یه برقی انتخاب کنم قطعا انتخابم تایکان خواهد بود ، بعدش هم تسلا مدل ۳ پرفورمنس و ای ترون GT

    میدونم مرتبط نیست ولی توی یکی از سایت های فناوری داشتم درباره طراحی سایبرتراک نظرات رو میخونم ، خیلی تعجب کردم ، همشون از طراحیش خوششون اومده بود!!
    خب واسه همینه که ایلان ماسک ، پونتیاک آزتک هم معرفی کنه ، همه میگن عجب طراحی اینده نگرانه و زیبایی داره!!
    تاثیر ایلان ماسک فراتر از این چیزاست ، تسلا خیلی پیشرفت کرده و یه تنه تونست نظرات رو درباره برقیا تغییر بده و به اینجا رسیده اما این قدرت بیش از حد ایلان ماسک بر نظرات باعث شده ماشینی که کلا ۲ دقیقه هم بعدی میدونم واسه طراحیش وقت صرف کردن ، اینجوری ازش حمایت بشه
    اینو با F150 لایتنینگ زیبا مقایسه کنید که چقدر کمتر در رسانه قرار گرفت

    متاسفانه وقتی سلیقه ها اینجوری میشه ، باید انتظار سری ۴ ها ، سایبرتراک ها ، سری ۷ ها ، جنسیس GV60 ها و کلی ماشین زشت یا متوسط دیگه توی بازار داشت ‌. تازه این شروع راهه ،

    1. Audi e_tron gt

      ۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بله
      از نظر بنده هم سایبرتراک طراحی جذاب تری از دیگر پیکاپ ها داره

  6. مانی

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ۲۰ و خرده‌ای سال پیش که نید فور اسپید پورشه بازی می‌کردم کل ماشین‌های تو گاراژم این رنگی‌ بود
    پورشه الان فهمید این رنگ خوراک پورشست

  7. ماشین

    ۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    لطفا پورشه تایکانو که ماشین اسپرت هست با تسلا مدل اس که سدان هست مقایسه نکنید ولی باز پورشه تایکان در برابر تسلا مدل اس کم میاره از نظر فنی ولی اگه میخاید پورشه تایکانو با ماشینای تسلا مقایسه کنید برید سراغ رودسترش نسل دومش که قیمتش ۲۵۰ هزار دلاره و ماشینای بوگاتی نمونش بوگاتی شیرون رو شکست میده مقایسه کنید و شتاب صفر تا صدشم زیر ۲ ثانیس و با تجهیزات اسپیس ایکس به ۱.۱ ثانیه میرسه
    مهم تر از اینا بجای دونفر جای چهار نفرو داره و کیفیت ساخت بالایی هم داره اگه میخاید وانتا رو هم با تسلا سایبر تراک مقایسه کنید اونا در برابرش کم میاره اون طراحی تسلا سایبر تراک انقدر کم زمان نبرده گفتنش سادست ولی در عمل ساختش سخته ضمنا کیفیت بدنه تسلا سایبر تراک رقیب نداره و میتونه دمای پائین رو تحمل کنه و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا