همچنان محافظهکار، همچنان سرحال، همچنان ناب! پورشه کمپانی اسپرتساز آلمانی بهتازگی از مدل ۲۰۱۶ ۹۱۱ کاررا رونمایی کرده است و تصاویر متشر شده از این مدل نشان میدهد پورشه همچنان بر مشی خود یعنی اصلاح و بهسازی محصولاتش تاکید ویژه دارد. پس از ۵۲ سال از معرفی نخستین گونه این خودرو، فیسلیفت ۲۰۱۶ پورشه ۹۱۱ پر است از بهسازی و بازطراحی، چه در حوزه فنی و چه در حوزه طراحی داخلی و خارجی. اما ببینیم ۹۱۱ در برابر رقبای سرسختی همچون مرسدس AMG GT، آئودی R8 و جگوار F-type R چه چیزی برای ارائه دارد؟
مهمترین خبر در مورد مدل ۲۰۱۶ پورشه ۹۱۱، موتور این خودرو است. از این پس توربینهای سیستم توربوشارژر در قلب تمامی ۹۱۱ ها مشغول چرخیدن خواهد بود. پورشه اعلام نموده در این مدل از یک موتور جدید دوتوربو و شش سیلندر تخت ۳.۰ لیتری استفاده شده که قادر است نیرو و راندمان بهتری در قیاس با موتورهای قبلی به خریداران ارائه کند. این موتور قادر است تا در مدل پایه کاررا ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر تورک تولید نماید و با افزودن تجهیزاتی از قبیل اگزوزهای بهتر و تغییر در راندمان ECU قدرتی معادل ۴۲۰ اسب بخار و تورکی معادل ۵۰۰ نیوتن متر تولید نماید. این اعداد نشان میدهد ۹۱۱ در قیاس با مدل قبلی بهبود یافته و در هردو مدل بیش از ۲۰ اسب بخار بر قدرت و ۵۴ نیوتن متر بر گشتاورش اضافه شده و در عین حال تا ۱۲ درصد در مصرف سوخت صرفهجویی نموده است. موتور جدید ۹۱۱ میتواند تا ۷۵۰۰ دور در دقیقه دوران یابد و در طیفی گستره، فرمان انتقال نیروی خود را از طریق پدالهای آلومینیومی و براق دریافت نماید. لازم به یادآوری است که قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده PKD دوکلاچه و اتوماتیک به چرخهای ۹۱۱ انتقال مییابد و به کمک این گیربکس جدید توانسته تا به میزان ۰.۲ ثانیه در شتاب ۰ تا ۹۶ کاهش زمان داشته باشد و در ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت تا ۲۹۵ کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرد. نمونه کاررا S نیز با همین میزان بهبود میتواند در ظرف ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در نهایت به بیشینه ۳۰۷ کیلومتر در ساعت فائق آید. با آنکه اصلاحات انجام گرفته نشانهای از محافظهکاری پورشه در توسعه مدل ۹۱۱ است اما نباید فراموش کرد که پورشه ۹۱۱ در مدل ۲۰۱۲ خود که به یک جعبهدنده دستی مجهز بود به زمان ۴.۴ ثانیه برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر احتیاج داشت و تنها تا سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت میگرفت. علاوه بر طراحی جدید در چراغهای جلو و عقب، کابین ۹۱۱ نیز با تغییراتی همراه بوده و مهمترین این تغییرات به صفحه نمایشگر کنسول مرکزی برمیگردد که کاربردیتر و بزرگتر شده است. همچنین علاوه بر سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم نشاندهنده نقاط کور، سیستم ترمز post collision، سیستم حرکت/توقف، کاسه چراغهای LEDجلو، اگزوزهای دوبل عقب و بخشهایی از کابین که تغییر کرده و بهبود یافتهاند، دریچه خنککننده موتور در بخش عقب نیز با تغییراتی مواجه شده است. کابین با بزرگتر شدن صفحه نمایشگر لمسی، به سیستم Apple CarPlay مجهز شده است و میتوان با استفاده از صفحه لمسی و ۷ اینچی کنسول مرکزی از سیستم ناوبری به راحتی استفاده نمود.
از نکات جالب مدل ۲۰۱۶ پورشه ۹۱۱ میتوان به استفاده از سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) به صورت استاندارد اشاره کرد که پیش از این تنها در مدلهای کاررا S 911 وجود داشت. همچنین این مدل از فنرهای فعال با توان تغییر در ارتفاع تا ۱.۰۲ سانتیمتر نیز سود می برد که تا پیش از این تنها در گونه های بالاتر ۹۱۱ موجود بود. همچنین این مدل به یک سلکتور مجهز است که میتواند سیستم خودرو را روی یکی از ۴ حالت نرمال، ورزشی، فوق ورزشی و حالت انتخاب فردی تنظیم نماید و با این کار عملکرد خودرو را با حال و هوای راننده و مکان خودرو سازگار نماید.
قیمت این مدل از ۹۰هزار دلار شروع میشود و با افزایش در مدلهای کاررا S، کابریولت و … به سقف ۱۱۶ هزار دلار در مدل کابریولت کاررا S میرسد.
هیچ وقت حسی رو که یه فراری می ده رو یه پورشه نمی ده و این رو مطمینم هم تجبره اینو نشون می ده هم امار فروش در خودرو هایی مثله laferrari در مقایسه با 918 هر کی هم با این نظر مخالف از رو تعصبه وقتی پورشه 918 هاش رو دستش مونده بود با قیمت کمتر ( درسته که تعداد بیشتری هم تولید کرده ) ولی فراری fxx k رو قبل از معرفی همه اش رو فروخته بود منظورم این نیست که پورشه خوب نیست بلکه عالی هم هست ولی فراری و پورشه هیچ خودرویی در یک کلاس ندارن به جز اون دو تا بقیه قابل مقایسه نیستن
از ایران خودرو که بیشتر تغییرات داده یا میخواستی اسم 488 رو بزاره 458 سال؟ اخه عزیز از این جور ماشین چقدر تغییر میخوای دیگه تموم انرژی شونو میزارن رو ماشین وقتی یه چیز میدن بیرون واسش رو دست سخته خوب
من حتی لامبورگینی رو هم حتی اگه ماشینش قوی تر باشه از فراری برتر نمیدونم چون مثله بچه دهاتیاس که به دست وپای بچه پولدار میچرخه اصالت فراری، اینکه تو حراجی ها سر میشکونن واسه خریدش اینکه واقعا ادم ماشین های قدیمیشو میبینی باز احساس تازگی میکنه کمتر ماشینی اینتوریه مثلا تو لامبو های قدیمی ادم احساس میکنه بدنش مقواس تا کردن ولی تو فراری خط های ظریف کیفیت قطعات خاص …
ای محسن محسن محسن… حالا نگاه نکن لامبو هایپر کارنزده که اونم زده(به نام استریون) که از لافراری برتره… خب این قسمت اول بریم به قسمت دوم کامنتت جواب بدیم واضحه مسئله تو چشات واقعیتو نمیبیه!!! از لامبو میورا تا مورسیه لاگو همیشه فراری عقب تر از لامبو بوده!!! حالا ما مدل های مخصوص مثل f40 f50 و انزو رو کار نداریم… اون مقوای تا شده که تووو میگی ایرودینامیکی ترین طرح های ۵۰ سال گزشته بوده!!! الانم لامبو از فراری پایین تر نیست! حالا فراری یکم میخواد تو چشم تر باشه ماشین مدل محدود میزنه!!! دراخر روزها میان و میرن . همه حتی فراری توربو میشن ولی این لامبورگینیه که گاو تنفس طبیعی وحشی باقی میمونه اره داداش! بچه دهاتیم اونیایین که میان بدون عقل و منطق مقایسه میکنن!
حسی که یه فراری ( و لامبو که درباره ی اون بحث نیست ) می ده رو هیچ وقت و هیچ پورشه یی نمی تونه بده این عین واقعیت هست و در مورد این که فراری بالاتره یا لامبو هر کسی نظر خاص خودشو داره ولی لامبو در کل یه کمپانی کوچکتر نسبت به فراری هست که همه در این مورد فک کنم موافق باشن من شخصا طرفدار فراری ام ولی بعد فراری لامبو رو بهترین می دونم شاید بهترین خودرو ها رو المانی ها بسازن ( که این جوری هم نیست ) ولی ایتالیایی ها تو ماشین یه شور و شوق خاصی رو تزریق می کنن که همیشه ارزش قیمت بالاش رو داره اگه این جوری نبود که پورشه تو فروش 918 به مشکل نمی خورد یا حتی مکلارن هم تو فروش یه مقدار کمی در فروش p1 به مشکل خورد ولی نه فراری و نه لامبو تو فروش ماشین های خیلی گرونشون به مشکل نمی خورن
باید در مورد طراحی پورشه گفت ماشینی برای تمام دوران! اصالت طراحیش هیچوقت عوض نمیشه ولی هربار که یک مدل جدید معرفی میکنه آدم باز با هیجان و کنجکاوی بهش خیره میشه…
این جور که خودرو سازهای آلمانی پیش میرن قدرت و میبرن بالا مصرف سوخت پایین دو روز دیگه ماشین میدن بیرون با هوا کار کنه موتورش مثلا اکسیژن سوز باشه :)) پورشه بنز بی ام و آئودی
در اون که کیفیت و فنی و زیبایی ماشین های پورش خیلی نابه هیچ شکی نیست…با اینکه اصلا نمیخوام راجع به طراحی ماشین ها نظرات کشکی و الکی بدم ولی انصافا هیچ فرقی با قبل نکرده!قبول کنید که اون همه پوشش های استتاری این ماشین که دور تا دورش کشیده بودن همه سره کاری بود!رسما سر کار رفتیم :-/ شاید دو درصد فرق کرده باشه…
حمید عزیز طراحی جدید برای یک خودروی با اصالت و محبوب یکی از بزرگترین مشکلات هر خودرو سازیست چون علاوه ایجاد تغییر در هر مدل جدید باید اصالت خودرو رو حفظ کنه. به وجود آمدن کوچکترین لغزش باعث ناکامی بزرگ و هدر رفت سرمایه و حتی ورشکستگی میشه در این مورد توصیه میکنم تاریخ خودرو سازی سیتروئن رو مطالعه کنین
911 برند پورشه است و دراین 52 سال همیشه با این طراحی دیده شده و مردم و خریداران این طراحی رو پذیرفتند و دوستش دارن دلیدشم اینه که 911 در نوع خودش یکی از پرفروشترین و محبوب ترین سوپر اسپرت ها ی دنیا محسوب میشه این سیاست پورشه است که همیشه سعی کرده با کمترین تغییر بهترین رو رقم بزنه البته پورشه هم دست به تغییر در طراحی 911 در مدل سال 2003 این خودرو زد که با کاهش فروش و عدم اقبال از سوی مردم و خریداران مواجه شد و این نکته جای تامل داره
ببین آقا مهران،این ها همه توجیه هستن مگه مرسدس و ب ام و نتونستن با انواع و اقسام مدل هاشون ابهت و اصالتشون رو حفظ کنن؟همین قضیه شباهت های بین مدل های بنز یک اصالته ولی ببین با چه ظرافتی هر اتاق با اتاق دیگه فرق میکنه، به نوعی میراثش رو تو همه مدل هاش حفظ کرده.مثلا ببین،خودت هم میدونی که E class مدل خیلی مهم و استراتژیکی واسه ی بنزه،به نوعی ستون فقرات کمپانیه،حالا به نظرت اگه بنز همون فرم E220وE200 های معماریش(همون چراق خربزه ای ها که البته زمان خودشون هم ماشین های بسیار شیک و با ابهتی بودن) رو که چراغی به صورت عمودی داشتن رو حفظ میکرد و رو مدل های جدیدش پیاده میکرد فاجعه اتفاق نمی افتاد؟؟!اصلا یه چیز بی ربطی میشد و با عقل جور در نمیومد…اصالت با تغییر نکردن یا تغییرات خیلی کم، کلی فرق داره…و این مدل 2017 پورشه 911 با مدل های 2012_2016 به جز تفاوت های خیلی خیلی ریز هیچ فرقی نکرده!!! همه حرفم اینه.من خودم هیچوقت نگفتم پورشه ماشین هاش زشتن یا بدن، مثلا من خودم،یک بار دو سال پیش تو نمایشگاه رفیقم سوار پانامرا 4S با تودوزی کرم شدم، تنها چیزی که میتونم بگم اینه که دقیقا عین بویینگ 747 بود،از کیفیتش تا دکمه های داشبوردش که تا کنسول عقب ادامه داشت یا همین سه هفته پیش یکدونه ماکان s سفید رو تو استانبول ترکیه دیدم که از لحاظ زیبایی و اسپرت بودن واقعا مرکه بود…اما با این 911 شورش رو در آورده این پورشه.نه با اون همه مدل های با ابهت نه با این مدل که هرچهقدر هم زیبا باشه که خودم هم قبول دارم ولی بازم پورشه اگه بیشتر بروزرسانی روش انجام میداد که دیگه عالی میشد.
آقا همه کیف پورشه 911 تو تغییر نکردنشه! مردم برای این دوسش دارن، عاشقشن. اگع قرار باشه مثل ماشینای تولید انبود تو هر نسل طراحیش دگرگون بشه که دیگه 911 نیست.
حمید عزیز منظورتو میفهمم شاید پورشه تو مدل 911 جدید باید تغییرات محسوس تری رو ایجاد میکرد ولی باید این رو هم در نظر گرفت که موفقیت وشکست در طراحی 911 به باریکی یک تار موست
از نظر فنی محصولات پورشه عالیه لانچ کنترلش کاملا متفاوته اولین شرکتی که مهره سر پلوس ضد لغزش رو زد پورشه بود موتور تختشم ارتفاعش پایین تری نسبت به بقیه داره چون زاویه انتقال نیرو کمتر ودر مسیر انتقالش از رابط های کمتری میشه استفاده کرد ولی موتورش در شرایط بد آب و هوایی افت توان بسیاری داره که منظور ارتفاع از سطح دریاست
هر از گاهی میام کامنت بذارم اما کامنتای متعصبانه بعضیا رو که میخونم اصلا منصرف میشم فکرشو بکن یه کمپانی میخواد یه مدل ماشین جدید بسازه چندین تیم تحقیقاتی چندین تیم مهندسی برای موتور و بدنه و … چندین طراح مدیران کمپانی که مشتریانو در نظر میگیرن که چه قشری رو هدف قرار بدن و برای ساخت همه چیز ماشین چار چوب قرار میدن از قیمتو قطعاتو کیفیت و تعداد و… تیمهای بازاریابی و اتقهای بزرگ فکرو….
حالا ملت همیشه در صحنه میان نظر میدن که این باید اینجوری باشه اون اونجوری خیلط جالبه که اکثرا حتی این ماشینا رو از نزدیک نمیبینن که حتی بخوان سوارش بشن
به عرض دوستمون آرش آمریکایی برسونم که اینجا، تا جایی که من می دونم محلی برای نظر دادن و ابراز علاقه مندی و به اشتراک گذاری اطلاعات هست. فکر نکنم چنین قانونی باشه که فقط اونایی که این ماشین رو از خیلی نزدیک دیدن یا سوارش شدن بتونن نظر بدن، مگر اینکه شما این قانون رو گذاشته باشی. از طرفی، حرف شما درسته و شرکتهای بزرگ خودروسازی، کلی طراح و متفکر دارن ولی خب تعداد شرکتهای خودروسازی بسیار زیادن و همین رقابت شدیدی ایجاد میکنه و مسلما شما اگر تیم قوی ای هم داشته باشی ممکنه نتونی مثل بقیه خودروسازها کار کنی وگرنه چرا برای هر ماشینی مزیتها و معایبی قید می شه، اگه همشون بدون عیب باشن که دیگه نیازی به تغییر نیست تا 120 سال دیگه هم همینطوری تولید میشن. در مورد پورشه هم هر کس نظر خودش رو گفته ولی انصافا باید قبول کرد که همیشه نمیشه گفت اصالت داره، پس باید همیشه همون طرح تکراری 15، 20 سال رو کار کنه، پورشه 911 هم از این قاعده مستثنی نیست، از همه نظر عالیه، ولی طراحیش واقعا خوب کار نشده و به شدت تکراری هست، ولی وقتی کمپانی میبینه هر کاری بکنه به خاطر نام کمپانی(از لحاظ فنی و تکنولوژی) می خرن دیگه به خودش اونقدر زحمت نمیده که دستی به روی مدلهاش بکشه اگر هم بخواد این کار رو بکنه میذاره برای چند سال دیگه که حداقل هزینه هاش کلی کاهش پیدا کنه. با نظر دوستمون هم موافقم که گفت بنز با اینکه خیلی از مدلهاش شبیه هم هستند و اصالتش رو حفظ کرده، ولی به شیوه ای بسیار ماهرانه، هر مدل با دیگری فرق داره و این باعث تنوع میشه، مطمئن باشید که پورشه هم میتونست ظاهر 911 را جذاب کنه و اصالتش رو هم حفظ کنه، به هر صورت این کار رو نکرده.
Carbonado Aventador استریون هایپر کاره؟؟؟؟ اون مثلا کجاش شبیه هایپر کاراس؟ در ثانی من نظر خودمو دادم و مقایسه ای هم نکردم از لحاظ فنی اگر مقایسه میکنی محصولات رو اینم نشد بگی جلوتر بود این از اون ولی این ماشینارو بزار کنار اصالتی که فراری داره کمتر ماشینی داره ومن هم در مورد طراحی باز نظر خودمو گفتم مقوا تا شده است نگفتم ایرو دینامیکش اله بله
وای خدایا فوق العادس بی نظیره …پورشه همیشه فرق داشته همیشه خاص بوده…. اقا بهترین مدل اینو با دلار 3000تومن حساب کنی میشه348 میلیون …هم قیمت یه سنتنیال ولی خب این کجا و اون کجا…کاش این گمرک لعنتیو بردارن
سامان از تبریز
۱۷ شهریور ۱۳۹۴اصالت خلاصه شده در سه رقم ….
من
۱۷ شهریور ۱۳۹۴بله
458
محسن
۱۷ شهریور ۱۳۹۴آقا دمت گرم عالی بود! :))))))))
امید
۱۷ شهریور ۱۳۹۴الان مثلا کجای 458 اصالته ؟؟
488 هم که زده تغییرات خاصی نداده نسبت به 458
rasa
۱۷ شهریور ۱۳۹۴هیچ وقت حسی رو که یه فراری می ده رو یه پورشه نمی ده و این رو مطمینم هم تجبره اینو نشون می ده هم امار فروش در خودرو هایی مثله laferrari در مقایسه با 918
هر کی هم با این نظر مخالف از رو تعصبه وقتی پورشه 918 هاش رو دستش مونده بود با قیمت کمتر ( درسته که تعداد بیشتری هم تولید کرده ) ولی فراری fxx k رو قبل از معرفی همه اش رو فروخته بود منظورم این نیست که پورشه خوب نیست بلکه عالی هم هست ولی فراری و پورشه هیچ خودرویی در یک کلاس ندارن به جز اون دو تا بقیه قابل مقایسه نیستن
mohsen
۱۷ شهریور ۱۳۹۴از ایران خودرو که بیشتر تغییرات داده یا میخواستی اسم 488 رو بزاره 458 سال؟ اخه عزیز از این جور ماشین چقدر تغییر میخوای دیگه تموم انرژی شونو میزارن رو ماشین وقتی یه چیز میدن بیرون واسش رو دست سخته خوب
mohsen
۱۷ شهریور ۱۳۹۴من حتی لامبورگینی رو هم حتی اگه ماشینش قوی تر باشه از فراری برتر نمیدونم چون مثله بچه دهاتیاس که به دست وپای بچه پولدار میچرخه اصالت فراری، اینکه تو حراجی ها سر میشکونن واسه خریدش اینکه واقعا ادم ماشین های قدیمیشو میبینی باز احساس تازگی میکنه کمتر ماشینی اینتوریه مثلا تو لامبو های قدیمی ادم احساس میکنه بدنش مقواس تا کردن ولی تو فراری خط های ظریف کیفیت قطعات خاص …
Carbonado Aventador
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ای محسن محسن محسن…
حالا نگاه نکن لامبو هایپر کارنزده که اونم زده(به نام استریون)
که از لافراری برتره…
خب این قسمت اول
بریم به قسمت دوم کامنتت جواب بدیم
واضحه مسئله تو چشات واقعیتو نمیبیه!!!
از لامبو میورا تا مورسیه لاگو همیشه فراری عقب تر از لامبو بوده!!!
حالا ما مدل های مخصوص مثل f40 f50 و انزو رو کار نداریم…
اون مقوای تا شده که تووو میگی ایرودینامیکی ترین طرح های ۵۰ سال گزشته بوده!!!
الانم لامبو از فراری پایین تر نیست!
حالا فراری یکم میخواد تو چشم تر باشه ماشین مدل محدود میزنه!!!
دراخر
روزها میان و میرن . همه حتی فراری توربو میشن
ولی این لامبورگینیه که گاو تنفس طبیعی وحشی باقی میمونه
اره داداش!
بچه دهاتیم اونیایین که میان بدون عقل و منطق مقایسه میکنن!
shahab
۱۸ شهریور ۱۳۹۴همین ک لامبو هنوز داره باموتور تنفس طبیعی اینجوری حریغاشو رنده میکنه یعنی…….
زنده باد موتور تنفس طبیعی
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۷ شهریور ۱۳۹۴458؟!
اصالت؟
کجای طراحی این ماشین رگه ای از طراحی های قبلی فراری میبینی که بهش میگی اصالت؟
rasa
۱۸ شهریور ۱۳۹۴حسی که یه فراری ( و لامبو که درباره ی اون بحث نیست ) می ده رو هیچ وقت و هیچ پورشه یی نمی تونه بده این عین واقعیت هست و در مورد این که فراری بالاتره یا لامبو هر کسی نظر خاص خودشو داره ولی لامبو در کل یه کمپانی کوچکتر نسبت به فراری هست که همه در این مورد فک کنم موافق باشن من شخصا طرفدار فراری ام ولی بعد فراری لامبو رو بهترین می دونم
شاید بهترین خودرو ها رو المانی ها بسازن ( که این جوری هم نیست ) ولی ایتالیایی ها تو ماشین یه شور و شوق خاصی رو تزریق می کنن که همیشه ارزش قیمت بالاش رو داره اگه این جوری نبود که پورشه تو فروش 918 به مشکل نمی خورد یا حتی مکلارن هم تو فروش یه مقدار کمی در فروش p1 به مشکل خورد ولی نه فراری و نه لامبو تو فروش ماشین های خیلی گرونشون به مشکل نمی خورن
AHMADREZA
۱۸ شهریور ۱۳۹۴458 خدا بیامرزتش اما این 911 هست که هنوز پا برجاست
Erfan
۱۷ شهریور ۱۳۹۴درود بر تو.
405 :|
Ashkan
۱۷ شهریور ۱۳۹۴132
یه عمره همین شکلیه
asa
۱۸ شهریور ۱۳۹۴بیرونش که قشنگ بود ، حالا که داخلش مدرن شده دل ادمو میبره.
ONLY GERMANY
۱۷ شهریور ۱۳۹۴بی نقص ترین و بی نظیرترین و دوست داشتنی ترین ماشین دنیا.مگه میشه از پورشه 911 ایراد گرفت
احسان(احسان)
۱۷ شهریور ۱۳۹۴حتما نیازی نیست که هنر شعر و نقاشی باشه.هنر میتونه محصولات پورشه باشه
mehran911
۱۷ شهریور ۱۳۹۴حیف که بیشتر از یدونه نمیشه لایکت کرد
Archi KHAN
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ایوول احسان ، اصلا خودت یه جمله ی هنری گفتی …
و
بقول دوستی :
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “
کمیل
۱۷ شهریور ۱۳۹۴باید در مورد طراحی پورشه گفت ماشینی برای تمام دوران!
اصالت طراحیش هیچوقت عوض نمیشه ولی هربار که یک مدل جدید معرفی میکنه آدم باز با هیجان و کنجکاوی بهش خیره میشه…
امید
۱۷ شهریور ۱۳۹۴درسته اصالت رو حفظ کردن ولی بقول کلارکسون تنبل ترین طراحای دنیا طراحای پورشه هستن
ظاهر ماشین 90% همونی که قبلا هم دیدیم
ولی طراحی داخلیش قشنگه
NИ
۱۷ شهریور ۱۳۹۴آها یعنی دلیلش اینه که طراحان پورشه تنبلن پس.مرسی واقعا مارو از تاریکی جهل و نادانی بیرون کشیدید.ای تنبلا (طراحان آلمانی آخه؟؟؟!!!)
mohsen
۱۷ شهریور ۱۳۹۴هیوندا و کیا نیس که تو طراحیش یه چی پرت کنه جماعت بخرن بعد که مدل جدیدش اومد طرف از خرید ماشینش نا امید بشه
سیاوش
۱۷ شهریور ۱۳۹۴این جور که خودرو سازهای آلمانی پیش میرن قدرت و میبرن بالا مصرف سوخت پایین دو روز دیگه ماشین میدن بیرون با هوا کار کنه موتورش مثلا اکسیژن سوز باشه :))
پورشه بنز بی ام و آئودی
حمید
۱۷ شهریور ۱۳۹۴در اون که کیفیت و فنی و زیبایی ماشین های پورش خیلی نابه هیچ شکی نیست…با اینکه اصلا نمیخوام راجع به طراحی ماشین ها نظرات کشکی و الکی بدم ولی انصافا هیچ فرقی با قبل نکرده!قبول کنید که اون همه پوشش های استتاری این ماشین که دور تا دورش کشیده بودن همه سره کاری بود!رسما سر کار رفتیم :-/ شاید دو درصد فرق کرده باشه…
mehran911
۱۷ شهریور ۱۳۹۴حمید عزیز
طراحی جدید برای یک خودروی با اصالت و محبوب یکی از بزرگترین مشکلات هر خودرو سازیست چون علاوه ایجاد تغییر در هر مدل جدید باید اصالت خودرو رو حفظ کنه.
به وجود آمدن کوچکترین لغزش باعث ناکامی بزرگ و هدر رفت سرمایه و حتی ورشکستگی میشه در این مورد توصیه میکنم تاریخ خودرو سازی سیتروئن رو مطالعه کنین
911 برند پورشه است و دراین 52 سال همیشه با این طراحی دیده شده و مردم و خریداران این طراحی رو پذیرفتند و دوستش دارن دلیدشم اینه که 911 در نوع خودش یکی از پرفروشترین و محبوب ترین سوپر اسپرت ها ی دنیا محسوب میشه
این سیاست پورشه است که همیشه سعی کرده با کمترین تغییر بهترین رو رقم بزنه
البته پورشه هم دست به تغییر در طراحی 911 در مدل سال 2003 این خودرو زد که با
کاهش فروش و عدم اقبال از سوی مردم و خریداران مواجه شد و این نکته جای تامل داره
حمید
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ببین آقا مهران،این ها همه توجیه هستن مگه مرسدس و ب ام و نتونستن با انواع و اقسام مدل هاشون ابهت و اصالتشون رو حفظ کنن؟همین قضیه شباهت های بین مدل های بنز یک اصالته ولی ببین با چه ظرافتی هر اتاق با اتاق دیگه فرق میکنه، به نوعی میراثش رو تو همه مدل هاش حفظ کرده.مثلا ببین،خودت هم میدونی که E class مدل خیلی مهم و استراتژیکی واسه ی بنزه،به نوعی ستون فقرات کمپانیه،حالا به نظرت اگه بنز همون فرم E220وE200 های معماریش(همون چراق خربزه ای ها که البته زمان خودشون هم ماشین های بسیار شیک و با ابهتی بودن) رو که چراغی به صورت عمودی داشتن رو حفظ میکرد و رو مدل های جدیدش پیاده میکرد فاجعه اتفاق نمی افتاد؟؟!اصلا یه چیز بی ربطی میشد و با عقل جور در نمیومد…اصالت با تغییر نکردن یا تغییرات خیلی کم، کلی فرق داره…و این مدل 2017 پورشه 911 با مدل های 2012_2016 به جز تفاوت های خیلی خیلی ریز هیچ فرقی نکرده!!! همه حرفم اینه.من خودم هیچوقت نگفتم پورشه ماشین هاش زشتن یا بدن، مثلا من خودم،یک بار دو سال پیش تو نمایشگاه رفیقم سوار پانامرا 4S با تودوزی کرم شدم، تنها چیزی که میتونم بگم اینه که دقیقا عین بویینگ 747 بود،از کیفیتش تا دکمه های داشبوردش که تا کنسول عقب ادامه داشت یا همین سه هفته پیش یکدونه ماکان s سفید رو تو استانبول ترکیه دیدم که از لحاظ زیبایی و اسپرت بودن واقعا مرکه بود…اما با این 911 شورش رو در آورده این پورشه.نه با اون همه مدل های با ابهت نه با این مدل که هرچهقدر هم زیبا باشه که خودم هم قبول دارم ولی بازم پورشه اگه بیشتر بروزرسانی روش انجام میداد که دیگه عالی میشد.
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴آقا همه کیف پورشه 911 تو تغییر نکردنشه! مردم برای این دوسش دارن، عاشقشن. اگع قرار باشه مثل ماشینای تولید انبود تو هر نسل طراحیش دگرگون بشه که دیگه 911 نیست.
mehran911
۱۷ شهریور ۱۳۹۴حمید عزیز منظورتو میفهمم
شاید پورشه تو مدل 911 جدید باید تغییرات محسوس تری رو ایجاد میکرد ولی باید این رو هم در نظر گرفت که موفقیت وشکست در طراحی 911 به باریکی یک تار موست
امير علي
۱۷ شهریور ۱۳۹۴پورشه رو همه با 911 میشناسن ولی به نظر من پانامرا یه چیز دیگست اسپرت لوکس راحت همه چیزو با هم داره
mehran911
۱۷ شهریور ۱۳۹۴بلاخره اومد این بی نقص بدون جایگزین
خیلی وقت بود که منتظرش بودم
HELL CAT
۱۷ شهریور ۱۳۹۴از نظر فنی محصولات پورشه عالیه لانچ کنترلش کاملا متفاوته اولین شرکتی که مهره سر پلوس ضد لغزش رو زد پورشه بود موتور تختشم ارتفاعش پایین تری نسبت به بقیه داره چون زاویه انتقال نیرو کمتر ودر مسیر انتقالش از رابط های کمتری میشه استفاده کرد ولی موتورش در شرایط بد آب و هوایی افت توان بسیاری داره که منظور ارتفاع از سطح دریاست
mohsen
۱۷ شهریور ۱۳۹۴911Turobo S کی میاد؟ ببین اون چی میشه!!
احمد باقری
۱۷ شهریور ۱۳۹۴همچنان از نظر فنی در سطح پیشرفته، همچنان از نظر قدرت و سرعت در سطح عالی، اما همچنان از نظر ظاهری در سطحی بسیار ضعیف و کاملا تکراری.
آرش آمریکایی
۱۷ شهریور ۱۳۹۴هر از گاهی میام کامنت بذارم اما کامنتای متعصبانه بعضیا رو که میخونم اصلا منصرف میشم
فکرشو بکن یه کمپانی میخواد یه مدل ماشین جدید بسازه
چندین تیم تحقیقاتی چندین تیم مهندسی برای موتور و بدنه و …
چندین طراح
مدیران کمپانی که مشتریانو در نظر میگیرن که چه قشری رو هدف قرار بدن
و برای ساخت همه چیز ماشین چار چوب قرار میدن
از قیمتو قطعاتو کیفیت و تعداد و…
تیمهای بازاریابی و اتقهای بزرگ فکرو….
حالا ملت همیشه در صحنه میان نظر میدن که این باید اینجوری باشه اون اونجوری
خیلط جالبه که اکثرا حتی این ماشینا رو از نزدیک نمیبینن
که حتی بخوان سوارش بشن
احمد باقری
۱۷ شهریور ۱۳۹۴به عرض دوستمون آرش آمریکایی برسونم که اینجا، تا جایی که من می دونم محلی برای نظر دادن و ابراز علاقه مندی و به اشتراک گذاری اطلاعات هست. فکر نکنم چنین قانونی باشه که فقط اونایی که این ماشین رو از خیلی نزدیک دیدن یا سوارش شدن بتونن نظر بدن، مگر اینکه شما این قانون رو گذاشته باشی. از طرفی، حرف شما درسته و شرکتهای بزرگ خودروسازی، کلی طراح و متفکر دارن ولی خب تعداد شرکتهای خودروسازی بسیار زیادن و همین رقابت شدیدی ایجاد میکنه و مسلما شما اگر تیم قوی ای هم داشته باشی ممکنه نتونی مثل بقیه خودروسازها کار کنی وگرنه چرا برای هر ماشینی مزیتها و معایبی قید می شه، اگه همشون بدون عیب باشن که دیگه نیازی به تغییر نیست تا 120 سال دیگه هم همینطوری تولید میشن. در مورد پورشه هم هر کس نظر خودش رو گفته ولی انصافا باید قبول کرد که همیشه نمیشه گفت اصالت داره، پس باید همیشه همون طرح تکراری 15، 20 سال رو کار کنه، پورشه 911 هم از این قاعده مستثنی نیست، از همه نظر عالیه، ولی طراحیش واقعا خوب کار نشده و به شدت تکراری هست، ولی وقتی کمپانی میبینه هر کاری بکنه به خاطر نام کمپانی(از لحاظ فنی و تکنولوژی) می خرن دیگه به خودش اونقدر زحمت نمیده که دستی به روی مدلهاش بکشه اگر هم بخواد این کار رو بکنه میذاره برای چند سال دیگه که حداقل هزینه هاش کلی کاهش پیدا کنه. با نظر دوستمون هم موافقم که گفت بنز با اینکه خیلی از مدلهاش شبیه هم هستند و اصالتش رو حفظ کرده، ولی به شیوه ای بسیار ماهرانه، هر مدل با دیگری فرق داره و این باعث تنوع میشه، مطمئن باشید که پورشه هم میتونست ظاهر 911 را جذاب کنه و اصالتش رو هم حفظ کنه، به هر صورت این کار رو نکرده.
mohsen
۱۸ شهریور ۱۳۹۴Carbonado Aventador استریون هایپر کاره؟؟؟؟ اون مثلا کجاش شبیه هایپر کاراس؟ در ثانی من نظر خودمو دادم و مقایسه ای هم نکردم از لحاظ فنی اگر مقایسه میکنی محصولات رو اینم نشد بگی جلوتر بود این از اون ولی این ماشینارو بزار کنار اصالتی که فراری داره کمتر ماشینی داره ومن هم در مورد طراحی باز نظر خودمو گفتم مقوا تا شده است نگفتم ایرو دینامیکش اله بله
محمد
۱۸ شهریور ۱۳۹۴هندلینک پورش مخصوصا مدل 911 وکارارا بی نظیره.
و گیربکس سریعش که ساخت کمپانی ایسین سیکو ژاپن زیر مجموعه گروه تویوتا است.
تحریم خودرو ایرانی
۱۸ شهریور ۱۳۹۴وای خدایا فوق العادس بی نظیره …پورشه همیشه فرق داشته همیشه خاص بوده….
اقا بهترین مدل اینو با دلار 3000تومن حساب کنی میشه348 میلیون …هم قیمت یه سنتنیال ولی خب این کجا و اون کجا…کاش این گمرک لعنتیو بردارن
پیکان جوانان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴درود بر نویسنده عزیز
ولی کاش پس از ترجمه یه نگاه به متن میکردید تا از واِِژه رانندگی با حالت اسپرت و اسپرت پلاس به جای ورزشی در ترجمه استفتده میکردید