قرار دادن فراری ۴۸۸ پیستا در برابر خودروهایی همچون پورشه ۹۱۱ GT3 RS و مک لارن ۶۰۰LT شاید غیرمنصفانه به نظر برسد اما همین مقایسههاست که نشان میدهد جدیدترین ساختهی فراری و مک لارن در برابر هیولای بی چون و چرای پیست یعنی پورشه ۹۱۱ GT3 RS چه عملکردی از خود نشان میدهند.
فراری ۴۸۸ پیستا یکی از سریعترین و تواناترین خودروهای بازار است. این خودرو از تمامی تکنولوژیهای نوین فراری سود برده تا به این ترتیب سلاحی مخوف در پیست تولید شود.
یکی از درخشانترین بخشهای این خودرو پیشرانهی برگرفته از خودروی مسابقهای ۴۸۸ چلنج است که قدرت ۷۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. واضح است که این قلب آهنین پرفورمنس فوقالعادهای ایجاد میکند: شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸۵ ثانیهای، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی.
در مقام مقایسه باید گفت مک لارن ۶۰۰LT بیش از ۱۰۰ اسب بخار کم داشته و خروجی ۵۹۲ اسبی و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری تولید میکند. این خودرو در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۸.۲ ثانیه میباشد. حداکثر سرعت مک لارن نیز به ۳۲۸ کیلومتر در ساعت میرسد.
اما کمتوانترین خودروی این مقایسه پورشه ۹۱۱ GT3 RS است که از پیشرانهی ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت تنفس طبیعی سود برده و البته صدایی فوقالعاده دارد. این قلب آهنین قدرت ۵۱۲ اسبی و گشتاور ۴۶۸ نیوتون متری را در اختیار راننده گذاشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای میشود. پورشهی داستان ما در ۱۰.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و تا سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت نیز میتوان با آن به رانندگی پرداخت.
اتوکار هر سه خودروی یاد شده را به پیست برده و تستهای متنوعی روی آنها انجام داده که یکی از این تستها نیز شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و رسیدن به سکون کامل میباشد. جای شگفتی ندارد که فراری برندهی این مصاف است اما شاید تفاوتهای بین این سه خودرو باعث تعجب شما شود!
Ferrari Fxx K Evo
۱ اسفند ۱۳۹۷۴۸۸ پیستا میخواد مکلارن ۷۲۰ رو سرویس کنه
–
این جوجه ها که جای خود دارن
ایلیا
۱ اسفند ۱۳۹۷720 مخصوص پیست نیست، باید منتظر نسخه ی مخصوص پیستش باشیم برای رقابت.
توی درگ هم پیستا حریفش نمیشه.
Mclaren 720s
۲ اسفند ۱۳۹۷تو درگ که پیستا خودش سرویس شد با مکلارن هفتصد و بیست…توجه کنید که هفتصد و بیست هم سنگینتره هم نسخه جاده ایه.و محصول قدیمی تریه نسبت به پیستا.
???
OMID
۱ اسفند ۱۳۹۷Gt2rs رو باید میبردن با 720s
Mclaren 720s
۲ اسفند ۱۳۹۷ترسیدن محصول فراری نابود شه بهش اوانس دادن?✌
King918
۱ اسفند ۱۳۹۷فقط مهندسی رو ببینید ایمان بیاورید پورشه از یه موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی ۵۱۲ اسب بخار نیرو گرفته ….. ……..
ضعیف ترین های پورشه همیشه با قوی ترین مدل های کمپانی های دیگه مقایسه میشن جالبه اختلاف زیادی هم ندارن …….
پورشه فراتر از سطح زمینه برای کره ی زمین زیادی سطحش بالاس ……….
Khosrow
۱ اسفند ۱۳۹۷اره واقعا / دربرابر این دوتا که قیافش واقعا فرازمینی میزنه / شبیه کوفته هست ..
مهدی
۱ اسفند ۱۳۹۷پورشه911 بی نهایت جذابه.البته من مدلgt3 روازgt3rs بیستر دوست دارم.درهرصورت خیره کننده است
AMANTE
۱ اسفند ۱۳۹۷هر سه سوپرماشین برای عملکرد بهتر در پیست ارتقاع و بهبودهایی رو دریافت کردند.
ولی وجدانن نمیشه سوپرماشینی با بیش از 700 اسب بخار رو با سوپرماشین های زیر 600 اسب بخار مقایسه کرد و انتظار داشت اون دوتا سوپرماشین ضعیف تر حتی با چاشنی شانس هم در حد اون سوپرماشین قدرتمنتر ظاهر بشن.
Ferrrari 488 Pista باید با Porsche 911GT2RS یا Mclaren 720S مقایسه بشه.
ایمان
۱ اسفند ۱۳۹۷آقای احمدزاده خیلی ممنون که خبرشو گذاشتین ??
iman
۱ اسفند ۱۳۹۷پیستا فوقالعادست، فکر نمیکنم هیچ سوپر ماشین استانداردی در حال حاضر تو پیست حریف پیستا بشه
حسین دهمرد
۱ اسفند ۱۳۹۷دوستان کسی قیمتاشونو میدونه؟ فرق قیمتشون زیاده؟
emad1990
۲ اسفند ۱۳۹۷پیستا باید با 720sمخصوص پیست که هنوز معرفی نشده وgt2rs مقایسه میشد
پورشه تنفس طبیعی رو گذاشتن جلو دوتا توربو نادونا
Ali Keyhani
۲ اسفند ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/06/Ferrari-488-Pista-2.jpg
فوق العادس این عکس???❤??
Tommy
۲ اسفند ۱۳۹۷اولا باید gt2 rs و 720 تو این مقایسه میبودن
دوما چرا تو نوربرگرینگ رکورد ثبت نمیکنند؟