با انتشار آمار فروش پورشه در سال ۲۰۱۷ شاهد رکوردشکنی دوباره این خودروساز محبوب بودیم. پورشه در سال پیش ۲۴۶۳۷۵ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده است.
این رکورد نشان دهنده افزایش ۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن بوده است. همچنین فروش پورشه از ۱۸۷۲۰۸ دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۲۲۵۱۲۱ دستگاه در سال ۲۰۱۶ رسیده بود.
البته موضوع گیراتر چگونگی دو برابر کردن فروش پورشه است. تنها ۶ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۱ فروش جهانی این خودروساز ۱۱۶۹۷۸ دستگاه و یا به عبارتی کمتر نصف میزان فروشی بود که در سال ۲۰۱۷ ثبت شده است.
خب دلیل این کار چیست؟ ماکان! کراس اوور کامپکت پورشه در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و از آن زمان تاکنون به محبوبترین محصول این برند بدل گشته است. سال پیش بیش از ۹۷ هزار دستگاه ماکان فروخته شده که تقریباً به اندازه کل فروش پورشه در سال ۲۰۱۰ بوده و با بهترین رکورد فروش پورشه تا آن زمان یعنی ۹۸۶۵۲ دستگاه در ۲۰۰۸ تقریباً برابری میکند.
همچنین نباید از نسل جدید پانامرا غافل شد به گونهای که میزان فروش این محصول لوکس با افزایش چشمگیر ۸۳ درصدی به ۲۸ هزار دستگاه رسیده است. پورشه توانسته حدود ۲۵ هزار دستگاه از مدلهای ۷۱۸ و بیش از ۳۲ هزار دستگاه از مدلهای گوناگون ۹۱۱ را بفروشد. همچنین کاین نیز فروش ۶۴ هزار دستگاهی داشته است.
بازار چین همچنان بزرگترین بازار تکی پورشه بوده و فروش آن با رشد ۱۰ درصدی به ۷۱۵۰۸ دستگاه رسیده است. فروش پورشه با افزایش ۲ درصدی در آمریکا به ۵۵۴۲۰ درصد رسیده درحالیکه در وطن خود یعنی آلمان شاهد افت ۳ درصدی و فروش ۲۸۳۱۷ دستگاهی بوده است.
در مقام مقایسه باید گفت استون مارتین که از جمله رقبای اصلی پورشه میباشد تنها ۵۱۱۷ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۷ فروخت که رشد ۵۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان میدهد. جگوار نیز علیرغم گسترش سبد محصولات خود هنوز هم نتوانسته با میزان فروش پورشه برابری کند و در سال ۲۰۱۷ تنها تعداد ۱۷۸۶۰۱ دستگاه خودرو فروخته است؛ و مزراتی؟ این خودروساز هنوز آمار فروش سال ۲۰۱۷ را اعلام نکرده اما در سال ۲۰۱۶ با فروش ۴۲۱۰۰ دستگاهی رکورد زده است. در حقیقت مزراتی یکصد هزارمین خودروی تاریخ خود را کمتر از یک سال پیش فروخت که تنها اندکی بیشتر از فروش ماکان در سال ۲۰۱۷ بوده است.
حتی اگر به این آمار فروش چند هزار دستگاهی مک لارن، فراری و لامبورگینی را هم که هنوز منتشر نشده اضافه کنید بازهم خواهید دید که پورشه در مقابل مجموع فروش رقبای اصلی خود عملکرد بهتری داشته و بیشتر از آنها خودرو فروخته است. این عملکرد بسیار قابلتوجه است اما رقبا هم سخت در تلاش هستند تا به پورشه برسند…
Raha
۲۴ دی ۱۳۹۶دوستان کسی هست با پورشه حال نکنه؟؟؟
امیر
۲۴ دی ۱۳۹۶قیمت ماشیناش خیلی زیاده قیمت های بنز و بی ام و رقابتی هستن
امیرمحمد
۲۴ دی ۱۳۹۶در توانایی های فنی فوق العاده و لذت ناب رانندگی با پورشه شکی نیست اما من از چراغای جلوی پورشه واقعا خوشمنمیاد شبیه غورباقه میکنه ماشینو😐
achtung
۲۴ دی ۱۳۹۶پورشه نوه اسپورت بیتله و تا وقتی خودرو هست طراحی جذاب فردیناند پورشه هم هست
Wrx
۲۴ دی ۱۳۹۶خوب این مطلب عادی بود ?مردم در هرجای دنیا دنبال بهترینان?
sina
۲۴ دی ۱۳۹۶استون مارتین 5117 تا!!!!
درست نوشته شده عددش؟؟
Kamran
۲۴ دی ۱۳۹۶در جواب سوال raha
–
من با پورشه بعد از سنت شکنى که با معرفى
مدل ‘ هاى چهار درب و شاسى بلند کرد’ دیگه
زیاد حال نمیکنم ! از خودروسازایى که به فکر
سوداورى باشن بدم میاد !
–
این نظر کاملا شخصیه دوستان
Raha
۲۴ دی ۱۳۹۶میتونید یه طور دیگه نگاش کنید:
تکمیل سبد محصولات برای همه ی سلیقه ها
سعید(تهران)
۲۴ دی ۱۳۹۶کامران جان منم به طور کلی با نظر شما موافقم ولی توجه کن خودروسازی قبل از هرچیزی یه بیزینس هست و بیزینسی که سودآور نباشه به هیچ دردی نمیخوره…
نوید جهرمی
۲۴ دی ۱۳۹۶اگر هم این کار رو نمیکرد شاید الان ب سرنوشت انگلیسیا دچار شده بود. یا چین چانگ چونگا صاحبش بودن یا ماهاراجه ها.
فرامرز
۲۵ دی ۱۳۹۶نوید جان درسته که پورشه زیرمجموعه گروه فولکس واگن هست ولی در واقع بزرگترین سهام دار این گروه هم هست و نیاز حیاتی به سود بیشتر نداره. خودروسازایی مثل استون مارتین و مکلارن و لوتوس شرکت هایی مثل فولکس و آئودی رو پشتشون ندارن تا براشون پلتفرم های ارزون قیمت فراهم کنه. پورشه درسته فروشش خیلی زیاد نیست ولی به خاطر ارزون بودن قطعات مشترکی که با آئودی و فولکس داره پشتیبانی همیشگی داره و نیازی نداره صرفا دنبال سود باشه. هر چند آمار میگه سود پورشه از یک 911 حدودا صد برابر سود فولکس از یک گلف هست
نوید جهرمی
۱۷ بهمن ۱۳۹۶درسته ولی پورشه قبل از اصلاحات مدیریتی و تولیدی تا مرز ورشکستگی و نابودی پیش رفت. اما الان ب قله های موفقیت رسیده و همچنان رو به صعوده.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ دی ۱۳۹۶((پورشه در سال پیش 246375 دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده است.این رکورد نشان دهنده افزایش 4 درصدی نسبت به سال قبل از آن بوده است.))
((در مقام مقایسه باید گفت استون مارتین که از جمله رقبای اصلی پورشه میباشد تنها 5117 دستگاه خودرو در سال 2017 فروخت که رشد 58 درصدی را نسبت به سال 2016 نشان میدهد. ))
چه مقایسه و نتیجه گیری زیبایی!!!!!!!
مقایسه استون مارتین و مک لارن و فراری و…….با پورشه خیلی مضحک بود!!!!
مثلا نویسنده انتظار داره استون و فراری طی یک حرکت انقلابی تو یک سال 200 هزارتا بفروشن تا نویسنده کیف کنه.
نصف موفقیت پورشه رو شاسی بلنداش مخصوصا ماکان داره.
حتی جگوار هم به نظرم خوب عمل کرده و e pace و I pace میتونن فروش محصولاتشون رو امسال به طور چشمگیری افزایش بدن.
یادمون نره هنوز جگوار قسمت دوم مجموعه ی خودش رو که با نسل جدید xj ادامه پیدا میکنه شروع نکرده.
فقط انگلستان
۲۴ دی ۱۳۹۶(چه مقایسه و نتیجه گیری زیبایی!!!!!!!
مقایسه استون مارتین و مک لارن و فراری و…….با پورشه خیلی مضحک بود!!!!)
دانیال جان همونطور که فرمودید مقایسه امثال مکلارن با پورشه خیلی خنده داره
چون مکلارن و فراری و لامبورگینی اصلا رقیب پورشه نیستن که بخوایم فروششونو با هم مقایسه بکنیم مثلا چرا نیومده فروش پورشه رو با بنز مقایسه بکنه و بگه چون فروش بنز ده برابر پورشست هنوز خیلی مونده پورشه به بنز برسه ؟
چون اصلا شرکت پورشه رقیب بنز نیست پورشه با ساخت مدل های ارزان قیمتی مثل ماکان و کیمن و پانامرا و کاین راه خودشو از امثال فراری جدا کرد الان پورشه دیگه رقیب جگوار و مازراتی محسوب می شه که فروش جگوار خیلی نزدیکه پورشست و ممکنه سال بعد به پورشه برسه ( اینقدر هم برای پورشه بزرگ نمایی نکنید و مثلا نگید جگوار در برابر پورشه عددی نیست این حرفا رو بزارید دم کوزه آبشو بخورید چون جگوار هیچ کم و کاستی نسبت به پورشه نداره و این رو آمار های جهانی نشون می ده چون اگه نسبت به پورشه در سطح پایین تری بود به اندازه پورشه در جهان خواهان نمی داشت )
مکلارن و فراری و لامبورگینی هم رقیب هم هستن و ممکنه اصلا مدلی با قیمت کمتر از 150 هزار دلار درست نکنن و کاملا طبیعیه که فروششون خیلی کمتر از پورشه و جگوار و و مازراتی باشه
آستون مارتین هم که راهش از اینا جداست و رقیب نداره حالا شاید یک یا دو مدل رقیب برای کلاس فراری داشته باشه ولی این دلیل بر این نیست که رقیب فراریو ایناست مثل پورشه کاین که رقیب بنز GLE هستش ولی در کل شرکت پورشه رقیب بنز محسوب
نمی شه و راه وهدفش فرق می کنه.
mehran911
۲۴ دی ۱۳۹۶فقط انگلستان عزیز
اگر خییییییییییییلی دقیق بشیم هیچ دو خودروسازی پیدا نمیکنی که فلسفه ساخت خودروهاشون دقیقا شبیه هم باشه هیچ دوخوروسازی
.
من جواب ماتیاس مولر رو میدم
از ماتیاس مولر پرسیدن آیا پورشه با تولید ماکان و کاین داره به سمت خودروسازی صرفا تولید انبوه حرکت میکنه ؟؟؟
متیاس مولر جواب داد پورشه همیشه یک سوپراسپرت ساز خواهد بود …
.
پورشه برای تامین هزینه توسعه تحقیقات و سود آوری مجبور به ساخت کراس اوور هستش از طرفی تمام تولیدات تاریخ پورشه خصوصیات یک خودروی پرفومنس سطح بالا رو دارن
این موضوع اجتناب ناپذیره
لامبو کراس اوور میسازه فراری کراس اوور میسازه استون برنامه ساخت کراس اوور داره و همینطور مکلارن کراس اوور خواهد ساخت
پورشه فقط با تیز هوشی کمی زودتر از بقیه شروع کرد …
.
در مورد این حرف
( اینقدر هم برای پورشه بزرگ نمایی نکنید و مثلا نگید جگوار در برابر پورشه عددی نیست این حرفا رو بزارید دم کوزه آبشو بخورید چون جگوار هیچ کم و کاستی نسبت به پورشه نداره و این رو آمار های جهانی نشون می ده چون اگه نسبت به پورشه در سطح پایین تری بود به اندازه پورشه در جهان خواهان نمی داشت )
پورشه از سال ۱۹۵۱ با عرضه ۳۵۶ درآمریکا و جگوار با عرضه همزمان Jaguar Mark ۸ در آمریکا و بعد از اون روی آوردن جگوار به خودروهای اسپرت تر ( تایپ c و XK140 ) راقبتشون بصورت جدی آغاز شد از اون زمان تا به امروز یاد ندارم جگوار در مجموع بهتر از پورشه عمل کرده باشه افتخارات پورشه چه در خودروهای تولیدی و چه در موتور اسپرت و در مجموع محبوبیت موفقیت حتی قابل قیاس با جگوار هم نیست باید با اطلاع کامل نظر بدی
پورشه یکی از موفق ترین و پرافتخارترین خودروسازهای تاریخ خودروسازیست
همین الان میتونی تک تک محصولات جگوار رو با محصول مشابه از پورشه مقایسه کنی
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ دی ۱۳۹۶مهران جان خب نیم بیشتر از بدشانسی های جگوار بر میگرده به نداشتن پشتوانه ی خوب که خودت هم میدونی.((که حالا بحثش مفصله))
اگه منو شما با شرایط کاملا یکسان زندگی و رفاهی مثلا تو یک مسابقه ی ((دو)) شرکت کردیم و شما برنده شدی،بله حرف شما درسته،و من کم کاری کردم و باید تلاشمو بیشتر کنم.
اینطور میخوام بگم که کلا خودروسازی انگلستان زیاد این دست به اون دست شده و تا همین 10 سال پیش تکلیفش مشخص نبود!!!((که اینم بحثش مفصله))
………………
تو موتوراسپرت هم که میگی نصف موفقیت های پورشه مخصوصا تو بالاترین سطح لمانز نبودن همین جگوار ((اگه اشتباه نکنم بعد از 95 دیگه حضور نداشتن)) و کلا انگلیسی ها بوده.
جگوار اگه با همین روندی که همه میبینیم ادامه بده خودت هم خوب میدونی که خیلی برای پورشه دردسرساز میشه.?
تازه بماند که غول هایی مثل آئودی و فولکس و کلا زیرمجموعشون که بالاخره تجربیاتی تو خیلی از زمینه ها دارن رو جگوار نداره.
اگه با همین روند نتونست موفق بشه و پورشه رو به چالش بکشه شما هرچی خواستی به من بگو.?
فقط انگلستان
۲۵ دی ۱۳۹۶مهران عزیز و پورشه سوار
لامبورگینی یا فراری یا … شاید شاسی بلند بسازن ولی مهم اینه که شاسی بلندشون هم هم تراز دیگر مدل هاشون هستش و از نظر قیمت هم قیمتشون خیلی بالا هستش ولی آیا پورشه 911 توربو اس و پورشه ماکان میتونن در یک تراز قرار بگیرن یا جگوار اف تایپ اس وی آر و جگوار اف پیس؟
جواب هم کاملا واضحه چون امثال 911 توربو اس یک سرو گردن بالاتر از امثال ماکان هستن
حرف ماتیاس مولر هم به ذات اسپورت مدل های پورشه دلالت داره وگرنه فکر نکنم تو هیچ جایی به خودرویی که سالانه 97 هزار دونه ازش ساخته بشه بگن تولید انبوه نیست.
محمد حسین
۲۴ دی ۱۳۹۶خب پورشه رو با چه ماشینی مقایسه کنن شما راضی میشی ؟
می خوای فروش پورشه رو با پیکاپ های فورد مقایسه کنن ؟
یا مثلا با ماشین های اقتصادی شهری رنو نیسان ؟
دقت کنین که نویسنده پورشه رو با رقبای خودش در کلاس خودش مقایسه کرده.
نگفته چرا فروش برندهای دیگه دو برابر نیست ! گفته پورشه دو برابر اونها فروخته.
رشد فروش برندهای دیگه نشون دهنده موفقیت شون هست. رشد فروشی که البته دیرتر از پورشه شروع شده. و اتفاقا در بخش آخر هم نویسنده اشاره کرده که برندهای رقیب تلاش قابل توجهی در بازار رقابت دارند.
achtung
۲۴ دی ۱۳۹۶اتفاقن فروش جگوار باید با بنز مقایسه بشه که یک دهمش هم نیست از قدیم جگوار رو رقیب انگلیسی بنز میدونستند و استون مارتین با پورشه ۹۱۱ مقایسه میشه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ دی ۱۳۹۶محمد حسین جان ،پورشه به لحاظ تولید نزدیک ترین رقیبش فعلا جگواره.
امثال خط تولید اسلواکی گروه jlr هم آغاز به کار میکنه،و مطمئنا تو افزایش فروش جگوار تاثیره زیادی داره.
اگه جگوار بتونه از آزمون ipace موفق بیرون بیاد مطمئن باشید پورشه با تهدیده جدی از این نظر مواجه خواهد شد.
جگوارسال پیش با افزایش فروش 20 درصدی مواجه بوده.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۴ دی ۱۳۹۶امثال=امسال.
?
فرامرز
۲۵ دی ۱۳۹۶جگوار از نظر فنی و قیمت با ب ام و مقایسه میشه و تو کلاس یکسان از پورشه ارزونتره. درسته جگوار پیشرفت سریعی رو به لطف سرمایه گذاری هندی ها داره ولی از نظر اعتبار برند به رقبای آلمانیش نمیرسه. خیلی ها جگوار و … رو به علت خاص و کم بودن تو بازار نسبت به ب ام و و … ترجیح میدن
محمد حسین
۲۵ دی ۱۳۹۶اگرچه طرفدار آلمانی ها هستم ولی تعصب ندارم.
مطمئنم رقابت نزدیک و پایاپای بین خودروسازان صاحب نام غربی (چه آلمانی چه انگلیسی و یا بقیه صاحبان این صنعت) منجر به رشد بیشتر این صنعت میشه و نفعش به مردم میرسه.
و مطمئن هستم همه بچه های فعال این سایت (مثل شما) هم با این فکر موافق هستین.
ما هیچ کدوم مون سهامدار این شرکت ها نیستیم.
صرفا علاقه مندان شون هستیم.
Madjid
۲۴ دی ۱۳۹۶پورشه
بهترین سوپراسپرت ساز جهان ❤❤❤
جدا از 911 و هایپرکار هایی مثل 918 و کاررا جی تی ، به نظر من کاین توربو اس و پانامرا توربو اس هم سوپراسپرت حساب میشن. عملکرد و قیمتشون به خوبی گویای موضوعه.
mehran911
۲۴ دی ۱۳۹۶نظرات رو خوندم بعضی هاش درسته بعضی هم از بیخ و بن اشتباه اما من به همشون احترام میذارم خیلی دوست دارم که هر کس نظر خودش رو بدون هیچ مشکلی در مورد پورشه یا هر خودروی دیگری بگه
Saied
۲۴ دی ۱۳۹۶فکر نکنم بیشتر از تو بتونم برند دیگه ای رو دوست داشته باشم.
حیف که ایرانیم. اگه الان المان به دنیا اومده بودم بدون شک ۳ تا از مدل هایه ۲.۱۸ از ماشینات تو پارکینگ خونم بود.
فرامرز
۲۵ دی ۱۳۹۶یه جور میگه هر کی ندونه فکر میکنه هر کی تو آلمان به دنیا بیاد 3 تا پورشه مدل سال بهش میدن. تو آلمانم همه جور آدم هست منتها فقیراشون در حد مردم معمولی ما هستن و پولداراشون هم در حد پولدارای ما (البته نه اونایی که ژن خوب دارن). کلا تو آلمان کسی اگه خودش نخواد گرسنه و بیخانمان نمیمونه ولی اونجوری نیست که همش پارتی و ولخرجی و … باشه
Archi KHAN
۲۵ دی ۱۳۹۶اصن :
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “
Fk
۲۵ دی ۱۳۹۶اقای سر دبیر چرا کامنت منو تأیید نکردید !؟؟؟
درسته من تازه إیمیل دادم ولی سه ساله پدالو میخونم با بچهاشم أشنام
راجب سابقه هم که باشه من تنها مجله خودرویی زمان خودش که مجله ماشین بودو ب قیمّت دوازده تومن وقتی ابتدائی درس میخوندم خریدم
راجب ماشینایی که سوار شدم چیزی نمیگم
ولی تو کامنتم از پهلوان مکلارن و تعصبش خوشم اومد تعریف کردم
چرا تأیید نکردی
مهدی
۲۵ دی ۱۳۹۶نمیدونم چرا پورشه یه رقیب واسه سری چها و پنج و سه بی ام و Eکلاس مرسدس و سری A آئودی نمیزنه ؟ حتما مث مدیر عامل بی ام و میگه بازار فروش نداره (البته مدیر عامل بی ام و راجع به سوپر اسپرت گفته بود) خخخخ
enzo
۲۹ دی ۱۳۹۶کیفیت ساخت بالای پورشه ها به کنار ولی پورشه الان یه انبوه سازه و مقایسش با فراری ، لامبو و آستون که پریمیوم ساز و تولید محدودن و اشاره کردنش تو این مقاله حرکت خنده داری بود که نویسنده فقط خواسته به هر طریق بی ربطی برای پورشه نوشابه باز کنه