پورشه با معرفی مدل کاین در سال ۲۰۰۲، برای اولین بار در طول تاریخش، خودرویی غیر اسپرت را تولید نمود. این کار برای پورشه ریسک بزرگی محسوب میشد زیرا شرکتی که تا آن زمان فقط به ساخت خودروهای اسپرت و سوپراسپرت پرداخته بود، بهیکباره سراغ ساخت کراساوور رفت؛ اما کاین کاملاً موفق عمل کرده و راه را برای ساخت کراساوور توسط دیگر برندهای سطح بالا نیز هموار نمود. حال چند روزی است که نسل سوم این کراساوور موفق آلمانی معرفی شده که هرچند نسلی کاملاً جدید محسوب میشود اما در طراحی طبق سنت پورشه بسیار به نسل قبلی خود شبیه است؛ بنابراین قصد داریم در ادامهٔ این مطلب با مقایسهٔ نسلهای دوم و سوم کاین و نگاهی دقیق به آنها، پی به تفاوتهای این دو نسل ببریم.
نمای جلویی
در نگاه اول، طراحی نمای جلویی کاین جدید بسیار شبیه به نسل قبلی به نظر میرسد؛ اما پس از بررسی دقیقتر، متوجه میشویم که پورشه جزئیات کوچکی را تغییر داده تا کاین ۲۰۱۹ استایل یکدست و برجستهتری پیدا کند. جلوپنجرهٔ کاین جدید با ورودیهای هوای بزرگتر و سهتیغهٔ افقی، ظاهر منسجمتری پیدا کرده و بخش پایینی دماغه نیز طراحی شستهرُفتهای پیدا کرده است؛ اما چراغهای جلو بسیار به نسل قبلی شبیه هستند و هنوز هم به سمت عقب کشیده شدهاند ولی درون خود عناصر نورپردازی جدیدی را جای دادهاند. پورشه گفته است که چراغهای LED بهصورت استاندارد در تمامی مدلهای کاین جدید وجود خواهد داشت و همچنین خریداران میتوانند آنرا به سیستم Dynamic Light پورشه یا Matrix Beam نیز ارتقاء دهند؛ اما در نمای جلویی نسل جدید کاین نباید کاپوت را فراموش کنیم. این قطعه، طراحی جدیدی یافته که نمای جلویی کاین را قدرتمندتر نشان میدهد.
نمای عقبی
میتوان گفت بیشترین تغییرات ظاهری نسل جدید کاین در بخش عقبی آن صورت گرفته است یعنی جایی که چراغهای جدید متصلبههم، جایگزین نمونههای قبلی شده و نمای عقبی کاین را به مدلهای پانامرا و ۹۱۱ نزدیک کردهاند. این چراغهای جدید کل عرض عقب خودرو را پوشش دادهاند. علاوه بر این، سپر نیز دوباره طراحی شده و ظاهر یکنواختتری پیدا کرده است. بهطورکلی طراحی عقب کاین جدید بسیار مرتبتر از قبل به نظر میرسد. در اینجا همچنین هنوز یک بال کوچک در روی لبهٔ انتهایی سقف وجود دارد که تا روی شیشهٔ عقب کشیده شده اما این اسپویلر در نسل جدید تغییراتی جزئی را تجربه نموده است.
نمای داخلی
پورشه در کابین نسل سوم کاین، طراحی داشبورد را تغییر داده، دریچههای تهویه را دوباره طراحی کرده و نمای داخلی آنرا به پانامرا شبیه نموده است. در کنسول مرکزی تا حد زیادی از دکمههای فراوان قبل کاسته شده و کنترلکنندههای لمسی جایگزین آنها شدهاند درحالیکه دکمههای فیزیکی باقیمانده نیز طراحی جدیدی دارند. صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم بزرگتر شده و اندازهٔ آن به ۱۲.۳ اینچ رسیده است. این نمایشگر تمامی اطلاعات را با کیفیت IMAX ارائه میکند. بااینحال صفحه آمپر خودرو همچنان بهصورت آنالوگ باقیمانده اما دو صفحهنمایش هفت اینچی رنگی به طرفین آن اضافه شده است. در کل میتوان گفت این بهروزرسانیها، نمای داخلی کاین را برای رقابت با رقبا بهاندازهٔ کافی مدرن نموده است.
منبع: Motor1
efk
۱۳ شهریور ۱۳۹۶جایگاهش به ربطه اول قلب من تو این رده برگشت…
توازن خاصی بین اسپرت بودن و عضلانی بودن و شاسی بلند بودن داره
بی نام
۱۴ شهریور ۱۳۹۶داداچ قربون قلبت، اون رتبس نه ربطه :-))))
serial winner
۱۳ شهریور ۱۳۹۶.
نسل جدید از هر لحاظ بهتر شده ???
peyman
۱۳ شهریور ۱۳۹۶اره از جمله چراغ های عقبش و کابینش ???
SERIAL WINNER
۱۴ شهریور ۱۳۹۶.
دقیقا
فرشاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
نسل جدید: لایک ?
نسل قدیم: دیسلایک ?
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۳ شهریور ۱۳۹۶نسل جدیدش کاملا بهتره.
طراحی داشبوردش عالیه.
طراحی داخلیش هم بسیار بهتر شده و دیگه اون شلوغی و از تعداد دکمه های زیاد روی کنسول مرکزی خبری نیست.
دقیقا معنای تکامل درست رو از یک نسل به نسل دیگه میشه دید.
واقعا بینظیره.?
علي
۱۳ شهریور ۱۳۹۶واقعا بهتر شده هر چند نسل قدیمشم زمان خودش عالی بود. راستی خبرا ناشی از مجوز ورود پورشه های جدید به ایرانه. پدال عزیز ممنون میشم ی تحقیق میدانی به عمل بیاری.
با تچکر
Soroush
۱۳ شهریور ۱۳۹۶إز هر نظر عالی شده۰مخصوصا عقبش.از پورشه نمیشه ایراد گرفت
Farid
۱۳ شهریور ۱۳۹۶پورشه هر نسل جدید که میده از قبلی خوشگل تر میشه
پورشه نسل جدید میده
بنز هم نسل جدید میده
این هر بار خوشگلتر اون هر بار یه چیز دیگس کلا
علي
۱۴ شهریور ۱۳۹۶ما تو طراحی قبلیش مونده بودیم همونم معرکه بود به نظر من اگه عوض هم نمیشد بازم از نصل اینده رقباش جلوتر بود
صدرا
۱۴ شهریور ۱۳۹۶الان اینقدر پیشرفت کردن ماشینا که نسل قبل و جدید نمی تونه خیلی فرق داشته باشه فقط ارتقاء کوچک پیدا میکنن و کمی مدرن تر میشن شاید نسل قبلی کاین ۲۰۰۹-۲۰۱۰ به عنوانه مثال با ۲۰۱۱-۲۰۱۷ یه دنیا فرق داشت ولی از ان به بعد همه کارخانه ها معرکه شدن و فقط ارتقاء شده چون هیچ کمبودی ندارن قبلی هاهم
Roozbeh
۸ مهر ۱۳۹۶پورشه باید یه تغییر اساسی تو طراحی ۹۱۱ بده مخصوصا جلوش خیلی زشته بقیه مدلاش خوبن
سروش
۸ مهر ۱۳۹۶یادش بخیر ، انگار دیروز بود نسل اول کاین معرفی شد ، ی زمانی گوشی و تلگرام نبود ماهنامه مجله ماشین رو میخریدم