پورشه

موتور چهار سیلندر برای نسل بعدی کیمن و باکستر

عرضه‌ نسل جدید پورشه باکستر و کیمن با موتور چهار سیلندر یعنی دو سیلندر کمتر، یک توربو بیشتر، و ۳۹۵ اسب بخار نیرو تایید شده است. ماتیاس مولر، مدیرعامل پورشه، به این نکته اشاره کرد که در نسل بعدی پورشه باکستر و کیمن از موتورهای چهار سیلندر استفاده خواهد شد.

Porsche Boxster GTS
Porsche Boxster GTS

چند وقت پیش نیز اعلام شد که یک موتور چهار سیلندر خطی برای مدل کراس آور ماکان انتخاب شده است، که احتمالاً اواخر امسال وارد بازار خواهد شد، ولی این اولین باری است که یک مدل اسپرت پورشه با موتوری پایین‌تر از موتورهای شش سیلندر خطی که معمولاً بر روی آن‌ها قرار می‌گرفت وارد بازار خواهند شد.

Porsche Boxster and Cayman GTS
Porsche Boxster and Cayman GTS

دلیل تغییر این چنینی در موتورهای این دو خودرو، روند کوچک سازی است که در بین خودروسازان مختلف به منظور کاهش میزان تولید گازهای آلاینده در پیش گرفته شده است. تا جایی که موتور دوست داشتنی شش سیلندر در مدل‌های سری ۳ ب ام و جای خود را به یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر دار داده است، بنابراین تصمیم پورشه برای حرکت به سمت داشتن یک موتور توربوی کوچک‌تر منطقی به نظر می‌رسد، شاید از نظر احساسی این گونه نباشد، ولی از نظر پیروی از مقررات بدون شک تصمیم درستی محسوب می‌شود.

موتور جدید از نظر میزان نیرو مشکلی نخواهد داشت، زیرا مولر به این نکته اشاره کرده است که اوج نیروی این موتور معادل ۳۹۵ اسب بخار خواهد بود. این در حالیست که این رقم فحتی فراتر از مدلهای اسپرت و جدید GTS می باشد. به طور طبیعی، انتظار می‌رود تا پورشه با بهینه‌سازی و تقویت موتور و تغییر زمان بندی‌های آن تلاش خواهد کرد تا این دو مدل مذکور تداخلی با آمار و ارقام کیفیت عملکرد ۹۱۱ نداشته باشند. با این وجود، پورشه تجربه‌ی زیادی در به دست آوردن قدرت‌های بالا از موتورهای توربو شارژر دار دارد، حال با در نظر گرفتن این نکته، یک کیمن سبک‌تر با گشتاور بیشتر بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (821 ديدگاه)

    درستش هم همینه….
    دوره دوره ی بهینه سازی مصرف ، کاهش آلاینده ها و افزایش راندمان موتوره. آفربن به آلمان ، آفرین به پورشه ) و هر کمپانی دیگه ای که این کارو بکنه!)

    این در حالیه که ایران خودرو برای ایجاد تنوع بعد از 20 سال دوباره موتور های 2000 رو روی خط آورده که حجمی بیشتر از موتور پارس و زانتیا داره ….. قدرتی کمتر داره …… و آلودگی بیشتری داره.
    فقط میخواسته بگه ما هم هستیم

    1. محمد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (247 ديدگاه)

      درسته که درستش همینه، اما کاش یه فکری به حال صدای گوشنواز موتورها هم بشه، 8 سیلندرها با اون صدای نازنین به اجبار تبدیل شدن به 6 سیلندر که باز هم بد نبود اما دیگه 4 سیلندر یعنی فاتحه خوندن برای شنیدن صدای اگزوزها، وقتی تصور صدای ب ام و f30 328 میاد تو ذهن آدم که شاید ممکنه مدل های پورشه هم به همون درد دچار بشن حال آدمو بد میکنه.

      کاش حداقل یه کاری مثل SLS هیبرید انجام بدن که شبیه سازی صدای اگزوز از اسپیکرها پخش بشه.

      لذت صدای ناب اگزوزها با یه فس فس حال به هم زن عوش نشه:|

  2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    از موتور توربو بدم میاد ، فقط تنفس طبیعی

    1. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      چرا؟

    2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      واقعا چرا ؟؟؟؟؟

      تو بعضی موارد خوبه . ولی من ترجیح میدم که اول ماشینم تعداد سیلندرش

      بیشتر باشه تا توربو . مثل مرسدس بنز S600 .

      ولی الان برای موتورهای کم حجم ، یک لازمه شده . باید باشه . اگرنه که

      ماشین راه نمیره .

      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        الآن GT86 بدون توربو 200 اسب بخار قدرت داره بدون استفاده از توربو ، همینطور اکثر مدل های فراری ، توربو عمر موتور رو کم می کنه و هزینه تعمیر بالایی داره ؛ یک سوال اطلاعات فنی تویوتا FT1 منتشر نشده هنوز؟؟؟

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          حرف شما درست .

          ولی خودت هم میدونی که زمانی که یک موتور به توربو یا

          سیستم پرخوران مجهز میشه ، به همان نسبت هم الیاژ میل

          لنگ و یاتاقان و شاتون و پیستون و … تغییر پیدا

          میکنه و محکم تر میشه و فشار بیشتری را تحمل میکنه .

          پس این کار ها و مقاوم سازی ها اون هزینه و استهلاک

          رو به حداقل میرسونه . این مساله که شما میگی ،

          بیشتر در مورد تیونر ها و نحوه ی تیونینگ انها بر

          میگرده .

          مثلا یک شرکت تیونینگ میاد از یک موتور 6 سیلندر 560

          اسب بخار قدرت خروجی میگیره ، ولی خود شرکت سازنده

          با توربوهای استاندارد ، قدرت موتور را در همان 320

          اسب نگه میداره . خب مثل روز روشنه که استهلاک اون

          موتور 560 اسبی خیلی بیشتر از 320 اسب بخاری است .

          در ضمن شرکت سازنده نمیاد موتور خودرو را طوری تقویت

          کنه و توربو بذاره که هم استهلاکش بره بالا ، و هم

          طوری باشه که مشتری سمتش نره .

          چرا ؟؟؟؟

          چون اون ماشینو داره گارانتی میکنه .

          ولی خب در هر حال ، هیچی موتور تنفس طبیعی نمیشه .

          ولی تعداد سیلندر باید بالا باشه . موتور نرمتر کار

          میکنه . صداش خیلی جذابه . و ….

          من هم هنوز از مشخصه های فنی تویوتا با خبر نیستم و

          ندیدم .

  3. امید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    کارش درسته این پرشه ناز نازی دست ما که به فرمونت نمیرسه اما دلم پیشته دلم گرفته از دوریت دوس دارم بغل کنم با تو یکی شم
    باهم بریم همه جا هر جا که خوبه تو پیشم باشی حالم خوبه
    دوست دارم عزیزم فدات میشم
    ناز نازی مهربونم
    قربون چراغ و سپرت دوس دارم بوست کنم عشقم

    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      امید داری خطرناک میشیا !!!!!!!!!
      […]
      :) :)

      1. امید

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1323 ديدگاه)

        درود میلاد جان اونم به وقتش

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          افرین !!!!!

          افرین !!!!!

    2. خاوری مزراتی

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      حالت خوبه؟؟؟؟

    3. خاوری مزراتی

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      حالت خوبه عزیزم؟؟؟

  4. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    تو کیش پشت این نشستم ی چیز عجیبیه به ش گاز می دی همچین خودشو می کنه ادم فرو می ره تو صندلی بزور باید خودتو بکشی جلو این مدل که بیاد دیگه چه هیولایی میشه….

    1. mehran911

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      امیر حسین جان به گروه عاشقای پورشه خوش اومدی

      1. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (83 ديدگاه)

        ممنون اقا مهران

  5. gheysar

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    بعضی موقع ها یعنی اکثر اوقات فکر می کنم کسانی که تو کمپانی پورش کار میکنن با آدم فضایی ها در ارتباط ان. چون ماشیناشون مخصوص ان مدل 918 در ساختش از تکنولوژی هایی استفاده شده که در هیچ خودرویی استفاده نشده.

  6. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    جای محسن خالی .

    عشقش پورشه است .

    با موتور 4 سیلندر حال نمیکنم . ماشین کمه کم باید 6 سیلندر داشته باشه .

    که اگر کیت اگزوز هم نداشت ، صدای خاص خودشو بده .

  7. شایان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینهایه آلمانی همیشه بهترینن همیشه سرترینن همیشه برترینند

  8. ahmad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    تو ایران اونایی که کمتر از ماشین سر در میارن تعداد سیلندرو خیلی مهم میدونن حتی بیشتر از قدرت موتور .یعنی اگه به بعضیا بگی ماشینم 12 سیلندره در جا سکته میزنن.حالا اگه اینو بخری بعد بهشون بگی که چهار سیلندره میگن شاید چینی باشه

  9. رهگذر

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چراغ پشتش با بادگیر یکی شده ایده خیلی جالبیه!!!

  10. شایان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    نمیدونم چرا نظرام چاپ نمیشه یعنی اینقدر سوزناکه

  11. Ehsan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    رقابت آینده خودروسازهای بزرگ مشخص شد : اینکه موتوری بسازند که با دو سیلندر بالای 500 اسب نیرو تولید کنه والا

  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    پورشه.یعنی سلطانه این برند.اما زمانی که من تفاوت بین کیمن و باکستر رو متوجه بشم واسه خودم جشن میگیرم

    1. علی آقا

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (583 ديدگاه)

      باکستر بدون سقفه و کیمن مسقف. ضمن اینکه کیمن مدلی بین باکستر و 911 هست.

  13. رسول پيري

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پورشه کیمن نسل جدید با موتور ۳۹۵ اسبی در نسل جدید واقعا بهترین خواهد بود مطمعنا نهایت وزنش ۱۳۰۰ کیلو خواهد بود شتابش حدود ۴.۴ ثانیه حداکثر سرعتش حداقل ۲۷۰ کیلومتر گیربکس pdk و صدای منحصر پورشه با هندلینگ منحصر پورشه و دها مورد دیگه

  14. رضا احمدى

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    کایمن 2نفره اس یا 4نفره؟

  15. Un4given

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    حقیقتشو بخوام بگم یجورایی احساس نگرانی به آدم دست میده. درسته که بحث آلودگی خیلی مهمه. اما نباید براحتی از لذت بردن یه سوپر اسپرت با فاکتورهای این مدلی گذشت. از صدای اگزوز گرفته تا حتی حجم فیزیکی موتور اینها مشخصه های یه سوپر اسپرتن. و البته اینها هم پرتیراژ نیستن مثل پراید که بخوان بریزن تو خیابونو باعث آلودگی بشن و …
    من که اصلا با این داستان حال نمیکنم، مثل بلایی که داره به سر ماسلهای آمریکایی با انواع و اقسام توربو میاد .

  16. مسعود

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پورشه تا به حال موتور شش سیلندر خطی نداشته است.
    لطفا اصلاح فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا