مطابق گزارشی که در اتوموتیو نیوز آمده، نسخه جدید موتور دو توربوشارژر ۴ لیتری V-8 در پورشه پانامرا، قرار است که در برخی از مدلهای خاص بنتلی و آئودی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این موتور جدید اولین بار در پانامرا توربو در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. پورشه موتورهای V-8 را از طریق کارخانه جدیدش در اشتوتگارت آلمان تأمین میکند.
اولیور بلوم (Oliver Blume) مدیرعامل پورشه، اخیراً در مراسم آغاز به کار این کارخانه میگوید:
کارخانه جدید موتور پورشه برای همکاری با سایر اعضای گروه فولکسواگن نیز به کار گرفته خواهد شد.
علاوه بر مدل آینده پورشه پانامرا توربو، این موتور جدید قرار است که پیشرانه نسل بعدی آئودی A8 و بنتلی مولسان را نیز تأمین کند. موتور جدید دو توربوشارژر ۴ لیتری V-8 در ۶ هزار دور بر دقیقه، قدرتی به میزان ۵۴۲ اسببخار تولید میکند، ولی در عین حال، گفته میشود که در دور موتور ۳ هزار، قدرتی به میزان ۳۳۵ اسببخار در اختیار قرار میدهد. در طراحی منحصر به فرد V یا “Hot V”، توربوشارژرها در میان سرسیلندرها قرار میگیرند که در نتیجه، ابعاد جمعوجورتری برای کل موتور ایجاد میشود. گفته میشود که طراحی کامپکت و ساختار سبکوزن تمامآلومینیومی موجب بهبود عملکرد و هندلینگ در خودرو خواهد شد. پورشه از شتاب ۳.۸ ثانیهای پانامرای جدید در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خبر داده است.
علاوه بر سطح قدرت بیشتر نسبت به نسخه قبلی موتور V-8 پورشه، این موتور جدید به لطف استفاده خودروساز برای اولین بار از سیستم غیرفعالسازی سیلندر، احتمالاً تا ۳۰ درصد در مصرف سوخت، بهینهتر عمل میکند. با توجه به طراحی دو مرحلهای میلسوپاپ، ۴ سیلندر از سیلندرهای V-8 میتوانند در شرایط رانندگی کمبار و آرام غیرفعال شوند.
مهدی 911
۲۶ تیر ۱۳۹۵دم پورشه گرم خوشم میاد برای بنتلی پر ادعای انگلیسی موتور میزنه
مجید.فقط لامبورگینی.
۲۶ تیر ۱۳۹۵. حرفت مثل این میمونه که بگی خوشم میاد پیرلی برای فراری پرادعا لاستیک میزنه
چه ربطی داره؟ بنتلی که تخصصش موتور نیست. صحبت از موتور و پرفورمنس که میشه معلومه پورشه هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره. باید از این توانایی و دانش استفاده کرد.
مهدی 911
۲۶ تیر ۱۳۹۵شما لاستیکو با موتور یکی نکن موتور اصلی ترین قسمت یه خودرویه ولی لاستیک چی
lmbx
۲۶ تیر ۱۳۹۵دوستان انقدر ساده به صنعت خودو نگاه نکنند.چندین بار هم گفتم شعار هایی مثل خودکفایی و تولید ملی حرف هایی ساده لوحانه و به دور از اندیشه است که شاید روی فکر بعضی از دوستان هم تاثیر گذاشته.مشخص است که برای کاهش هزینه ها و پیشرفت سریع تمام شرکت های خودروسازی معتبر با هم به تبادل علم-قطعه-تجربه و… میپردازند.همین چند روز پیش بود که فکر کنم خبرشو تو پدال هم خوندم که فورد و gm با همکاری هم گیریبکس 10 سرعته ساختند که تو کامارو zl1 استفاده میشه و قراره تو موستانگ هم استفاده بشه(فکرکنم سریع ترین گیریبکس جهان هم شناخته شد).در ضمن خود تولید موتور هم خیلی خیلی سخته و مسلما پورشه صفر تا صد شو نساخته و خیلی از قطعات رو از شرکت های دیگه تامین میکنه.جالبه هم بدونید که بزرگ ترین شرکت طراحی موتور یه شرکت اتریشی به نام AVL هست که خیلی از موتور های معروف دنیا مثل بوگاتی رو طراحی کرده
علي
۲۶ تیر ۱۳۹۵عزیز دلم بیخودی با مثالهای بی ربط شرکتهایی مثل پورشه رو زیر سوال نبر چون بر عکس ادعات پورشه واقعا خود کفاست . زمانی که داشتی الف رو از ب تشخیص میدادی اونا داشتن پانامرا رو بصورت پلتفورم کاملا مستقل طراحی میکردن برای آینده که تولید بشه.
ferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز اولا مؤدب باش همه بهتر از تو از ماشین و تکنولوژی سردرمیارن. بجای اینکه حرفهای بچگانه بزنی یکم فکر کن و از خودت بپرس چرا با اینکه این موتور روی 2نسل A8 و بنتلی کانتیننتال سوار شده و ساخت ائودی بود الان داره پورشه میسازه مگه موتور های V8 چهار لیتری ائودی چه مشکلی داشتن؟؟اتفافا با همین حجم موتور 600 اسب نیرو تولید میکردن.
حالا اگه کسی میدونه ممنون میشم جواب بده
king 918
۲۶ تیر ۱۳۹۵ferrari جان موتور های ائودی که از حجم های متغیر 3لیتر تا 6.3لیتری تولید کرده بود از نظر میزان مصرف سوخت و بازدهی موتور در حالت مطلوبی نبودن نمیگم بد بودن ها
اما قوی ترین نمونه 8 سیلندر ائودی با حجم بیش از 6 لیتر یک موتور سنگین وزن بود که توان 500 اسب بخار رو داشت و شتاب 4.5 ثانیه رقم زده بود اما این موتور پورشه با حجم 4 لیتر و ابعاد کوچک و استفاده از الومینیوم سبک در ساختار کلی موتور با داشتن 542 اسب بخار شتاب 3.8 برای پانامرا بدست اوورده که حتما بهتر هم خواهد شد
تازه یه خبر خوب که پانامرا توربو اس هم در راهه که شتابش شاید زیر 3 ثانیه باشه …….
بنتلی
۲۶ تیر ۱۳۹۵مهدی جان،دوست عزیز ،بنتلی در حال توسعه یه موتور وی12 برا پرچمدارشه!،موتور وی 8 فعلی مولسان هم توسعه یافته همون موتور بنتلی و رولزرویسه! البته الان از وی 12 فولکس هم استفاده میکنه و همچنین موتور وی8 جدید پورشه! در آینده قراره فقط بنتلی موتور وی 12 تولید کنه در گروه فولکس ک بخشیش برا خودروهای آئودی هس.
ferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۵اینو میدونم کینگ918 عزیز. اما سوال من اینه که چرا پورشه؟؟ درحالی که ائودی روی مدل های rs6،rs7 وs8 هم نسل قبل و هم نسل فعلی از این موتور استفاده میکرد واز این موتور 560 اسب قدرت میگرفت که مدل های جدید ائودی از این موتور 600 اسب دارن نیرو میگیرن. قبل از پورشه ائودی از این موتورها بهرمند بود حالا چرا این موتور رو پورشه برای ائودی باید بسازه. اگه برای پایین اوردن هزینه ها باشه باید ائودی برای پورشه موتور 8سیلندر 4لیتری بسازه اما چرا برعکس شده؟
ali a.j.g
۲۶ تیر ۱۳۹۵از مترجم های پدال درخواستی داشتم
لطفا یک مطلب را به پیشرانه های هات وی hot v و اینکه اولین بار چه زمانی این موتورها اختراع شدند اختصاص بدهید ممنون
king 918
۲۶ تیر ۱۳۹۵پورشه ست دیگه معنای واقعی دانش و تکنولوژی در صنعت خودرو ………..
امير علي
۲۶ تیر ۱۳۹۵اوج تکنولوژی در پورشه نمایانه
احمد باقری
۲۶ تیر ۱۳۹۵بسیار افسوس که طراحی های بیخودی داره.
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۶ تیر ۱۳۹۵هر کی یک نظری داره دیگه. نظر شما هم محترمه. اگه جایی گیر دادم بهتون شرمندم.