دومین شاسی بلند پورشه سرانجام رونمایی شد. ماکان، برادر کوچکتر کاین که میتواند به خوبی بیانگر یک خودروی اسپرت شاسی بلند و لذت بخش باشد.
استفاده از پلتفرم مشترک MLB فولکس واگن، باعث کاهش هزینه های توسعه و تحقیق و قیمت تمام شده ماکان شده است. روی همین ساختار آئودی Q5 و A4 نیز ساخته میشوند. با این وجود، ماکان تنها در ۲۰ درصد قطعات با آئودی مشترک میباشد و در بسیاری از قطعات و ژنتیک بیشتر به برادران خود در پورشه وابسته است.
ماکان در دو مدل بنزینی S و توربو به بازار میآید. پیشرانه ماکان S با پانامرا ۲۰۱۴ مشابه است و از یک موتور شش سیلندر V شکل ۳.۰ لیتری مجهز به توربوی دوقلو ۳۴۰ اسب بخار نیرو و گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر بیرون میکشد. با چنین قدرتی این SUV قادر است در مدت ۵.۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برسد. یک موتور ۳.۰ لیتری توربو دیزل با توان ۲۵۵ اسب بخار برای بازارهای عمدتاً اروپایی هم در نظر گرفته شده است. اما گل سر سبد پیشرانه ها را باید موتور ۳.۶ لیتری V6 با توربوی دوقلو دانست که ۴۰۰ اسب بخار نیرو و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر تولید میکند تا برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر تنها به ۴.۶ ثانیه (۴.۴ ثانیه با بسته سفارشی اسپرت کرونو) نیاز داشته باشد. نهایت سرعت ماکان اس ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت و مدل توربو ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت میباشد. برای انتقال نیرو به همه چرخها، از یک گیربکس هفت سرعته خودکار PDK دوکلاچه پورشه استفاده میشود.
برای تعلیق از سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه (PASM) استفاده شده است. استفاده از یک تعلیق گازی با حالتهای قابل انتخاب ارتفاع سواری نیز، کیفیت راندن خودرو را میافزاید. چرخهای ۱۹ اینچی با تایر های اندازه ۲۳۵/۵۵ در جلو و ۲۵۵/۵۰ در عقب پوشیده میشوند.
درون کابین با طراحیتر و تمیز و آشنای دو رنگ روبرو میشوید. صندلیها در هشت جهت و به صورت الکتریکی تنظیم میشوند و با روکش آلکانترا پوشانده شدهاند. سیستم صوتی ۲۳۵ وات و پدالهای تعویض دنده از روی فرمان نیز طبق معمول به صورت استاندارد دیده میشوند. در عوض مدل توربو با صندلیهای ۱۸ جهته و ۱۶ بلندگوی استریو Burmester و چرخهای ۱۹ اینچی متفاوت و سیستمهایی نظیر هشدار برخورد، کروز تطبیقی، سقف شیشه ای پانوراما، سیستم چراغهای پویا و سیستم هشدار خروج از خط عرضه خواهد شد.
VAHID JINPACHI
۲۹ آبان ۱۳۹۲بی نظیره…
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۹ آبان ۱۳۹۲درود .
جلوش خیلی تغییر زیادی نسبت به کاین نمیکنه.
طوری که اگر در فاصله ای دور بایستی و دقیقا رو به روی اتومبیل باشی
نمیتونی تشخیص بدی که این کاین هست یا ماکان!!!
ولی عقبش خوب از اب در امده. چهره ی خندانی برای ماشین به ارمغان اورده
است.
به نظر من چراغ های عقبش شبیه مرسدس بنز SLS AMG هستند.
((( از روی رنگ خاکستری مو نمیتوان عمر قلب را شناخت )))
کیانوش
۲ آذر ۱۳۹۲ویژگی های فنی خوبی داره اما از همه بیشتر داخل کابین و اون داشبرد مرتبش به دل میشینه
alireza
۲۹ آبان ۱۳۹۲پورشه عشق منه
amin
۲۹ آبان ۱۳۹۲اگه میتونی یه چرخشو بخر :)
B.M.W
۴ آذر ۱۳۹۲ما لاستیکش هم باد کنیم راضی هستیم خخخخخخخخخ
امیراتابک
۲۹ آبان ۱۳۹۲پورشه برنده است
مصطفی
۲۹ آبان ۱۳۹۲زیبا و با وقار ولی حیف گرونه
محسن.د
۲۹ آبان ۱۳۹۲زنده باد پورشه.
bl4ckd0om
۲۹ آبان ۱۳۹۲ماشین عالیه هم زیباست و هم قدرتمند
محسن.د
۲۹ آبان ۱۳۹۲طراحی جذاب و با اصالت + کیفیت ناب آلمانی + عملکرد فوق العاده = پورشه
mehran911
۲۹ آبان ۱۳۹۲باز پورشه همه رو غافلگیر کرد این ماشین هیچ حرفی توش نیست پس انتقاد الکی نکنید ماکان علاوه بر سیستم (pdk(porsche doppelkupplung وسیستم تعلیق هوشمند pasm که 3 حالت sport comfort وnormal را در اختیار راننده قرار می دهد از سیستم asr و ptm نیز استفاده می کند. روی خصوصیات دینامیکی این ماشین خیلی کار شده وقیمت خیلی خوبی داره خلاصه کلام مهندسی فقط پورشه
امین
۲۹ آبان ۱۳۹۲صندلی 18 جهته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کروز تطبیقی چیه ؟ میشه یکی توضیح بده.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۹ آبان ۱۳۹۲بچه ها کسی میدونه این 18 جهت صندلی ها دقیقا به کدام سمت ها میره؟؟؟
من تونستم 10 تاشو تصور بکنم.
((( ایران و المان )))
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۹ آبان ۱۳۹۲درو امین جان.
من مطمئن نیستم.ولی فکر کنم این مدل از کروز کنترل در صورت فعال شدن سرعت
ماشین رو با سرعت ماشین جلویی تطبیق میده.
طوری که اگر ماشین جلویی سرعت خود را کم کرد ، این ماشین هم سرعت خودشو
کم میکنه و اگر ماشین جلویی به سرعت خود افزود ، این ماشین هم به با
سرعت بیشتری حرکت میکند.
به نوعی میشه گفت این کروز سرعت ماشین رو با ماشین جلویی تنظیم میکنه
در عین حال فاصله ی استادارد رو.
((( ایران و المان )))
امین
۲۹ آبان ۱۳۹۲ممنون میلاد جان. ولی من تا اون جایی که میدونم به این کروز کنترلی که گفتی میگن کروز کنترل هوشمند.
mehran911
۳۰ آبان ۱۳۹۲عزیزان منظور از صندلی 18 جهته این نیست که صندلی به 18 جهت حرکت می کنه دراین آپشن علاوه بر تغیر جهت صندلی قسمت کف صندلی و قسمت تکیه گاه نیز تغییر میکنند یعنی قسمت های کف صندلی وتکیه گاه نازک و قطور تر میشوند یا به عقب وجلو و حرکت می کنند در مورد کروز کنترل تطبیقی میلاد جان درست گفت ولی اینم بگم در ابن سیستم ماشین سرعت خودشو با ماشین جلویی عقبی وکناری تطبیق میده به عنوان مثال اگر ماشینی بخواهد از شما سبقت بگیرد راهنماهای اینه بقل به شما و فرد سبقت گیرنده هشتار می دهد
ببخشید اگه خوب توضیح ندادم
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۳۰ آبان ۱۳۹۲درود.
خیلی هم عالی بود مهران جان.
امروز از شما یک مطلب جدید یاد گرفتم.
((( ایران و المان )))
km
۲۹ آبان ۱۳۹۲از اون چیزی که فکرشو میکردم خیلی بهتره. حرفمو پس میگیرم خیلی خوبه. بنز هم باید برای GLK یه مدل amg بزنه
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۹ آبان ۱۳۹۲درود.
کسری مگه نداره؟؟؟؟
پس اونهایی که اینجا هست خودشون ارم AMG میچسبونند!!!!!
((( ایران و المان )))
km
۲۹ آبان ۱۳۹۲آره بابا جم کنن این خز بازیارو. بنز فقط GLK350 داره. شنیدم شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا قراره بیان ایران تا شاید نمایندگی بزنن. میلاد فک کن AMG بیاد ایران. قیمتا هم اگه اینطوری شه افت میکنن
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۹ آبان ۱۳۹۲خدا از دهنت بشنوه.
من میدوم سمت المان ها.
حداقل همه ی بچه ها عشقشون رو توخیابان های ایران
میبینند.
((( ایران و المان )))
امیرحسین
۲۹ آبان ۱۳۹۲بازم یه حریف گردن کلفت آلمانی به جهانیان معرفی شد.
saied
۲۹ آبان ۱۳۹۲من که عاشق شدم .
رضا
۲۹ آبان ۱۳۹۲خیلی خوشکله بابا
قیمتش هم که ارزونه البته نه واسه ماها
دوسش دارم
Sina.fb
۲۹ آبان ۱۳۹۲بسمه تعالی
**ماشین خوب وخوشگلیه همون طور که میلاد گفت جلوش خیلی به کاین شباهت داره فقط یکم عقبش تغییر کرده؛درمورد داخلشم حرف توش نیست فقط رنگی که انتخاب کردن(قرمز) بهش نمیاد بهتر بود از رنگ سیاه یا کرم استفاده بکنن؛درمورد قیمتش هم خیلی عالیه ولی این گمرکی حالمونو میگیره.بنظرم این ماشین تو ایران با مدل بهتر کاربرد داره البته اگه به ایران بیاد که اکثرا ماشین کاین رو تو آذربایجان شرقی میبینم اونم با پلاک ارس باران s
Sina.fb
۲۹ آبان ۱۳۹۲بسمه تعالی
**ماشین خوب وخوشگلیه همون طور که میلاد گفت جلوش خیلی به کاین شباهت داره فقط یکم عقبش تغییر کرده؛درمورد داخلشم حرف توش نیست فقط رنگی که انتخاب کردن(قرمز) بهش نمیاد بهتر بود از رنگ سیاه یا کرم استفاده بکنن؛درمورد قیمتش هم خیلی عالیه ولی این گمرکی حالمونو میگیره.بنظرم این ماشین تو ایران با مدل بهتر کاربرد داره البته اگه به ایران بیاد که اکثرا ماشین کاین رو تو آذربایجان شرقی میبینم اونم با پلاک ارس باران sبه هر حال آلمان تو کارش همیشه موفقه**
parsa
۲۹ آبان ۱۳۹۲زیباوجمع و جور
خوش به حال المانیها
amir.t.
۲۹ آبان ۱۳۹۲خدایش جای برا نظر دادن نزاشته …بی نظره …
امین
۲۹ آبان ۱۳۹۲مثل همیشه با وقار و ابهتی فقط مختص پورشه
عالیه…. ما که از پورشه چیز بدی تاحالا ندیدیم ولی جلو و داخلش زیادی شبیه کاین شده
به هر حال اوج مهندسیه دیگه ، هم تو طراحی هم تو موتور
محسن
۳۰ آبان ۱۳۹۲تو رو خدا ببینید قیمت پایه 50 تا با دلار 3 تومنی میشه 150 تا و 40 درصد گمرک میشه 60 تومن که در مجموع میشه 210 تا حالا با تعداد خودرویی که باید از رده خارج کنه و حجم موتور بالا اصلا بگو 50 تا دیگه اضافه بشه میشه 260 تا ولی خداوکیلی بیارن تو مملکت کمتر از یک میلیارد میدن؟؟؟؟
اخه تا کی این داستان بخور بخور خودروادامه داره؟؟؟؟
altima3600
۲ آذر ۱۳۹۲گمرکی 40 درصد […] مرد حسابی گمرکی ایران بالای 100در صد هست اون 40درصدی که حساب کردی برای تعیین پلاک و عوارض و سندملی میباشد در غیر اینصورت این ماشین با گمرکی بالای صددرصد محاسبه میشود ودر کل ماشین تا بدست خریدار برسد بالای 450 میباشد
BMW
۳۰ آبان ۱۳۹۲بهتره فقط بگم اووووووووووووووووووووووووووووف!!!!
جلال
۳۰ آبان ۱۳۹۲سلام
خیلی جالبه
ولی73000 دلار خیلی گرون نیست؟؟؟؟؟
امیررضا
۴ آذر ۱۳۹۲به نسبت بقیه ماشینها که سرعت و شتابشون تقریبا تو همین محدوده است واقعا ارزونتره
e.scamp
۳۰ آبان ۱۳۹۲به نظر من پورشه یه طرح اصلی واسه شاسی بلندها داره یه طرح هم واسه سواری ها بعد تا ابد از روی این 2تا طرح ماشین میسازه
محسن.د
۳۰ آبان ۱۳۹۲درمورد شاسی بلند که مگه کلا کاین چندتا نسل عوض کرده که پورشه بخواد تحول اساسی به طراحیش بده؟!. کیمن و باکستر هم که اگه یه نگاهی به نسل قبلی و جدیدش انداخته بودین فکر نمیکنم این حرف رو میزدین! 911 هم که باید اصالت داشته باشه وگرنه911نیست و مردم هم911رو با همین چهره اصیلشه که انقد دوسش دارن.
مهران
۱ آذر ۱۳۹۲در مورد 911 موافقم.ولی در مورد بقیه نه .طراحی ماشین ها کاملا سلیقه ایه ولی به نطرم این طرح ها برای پورشه کلا قدیمی شده ماشین المانی در سطح پورشه که تو سال 2014 نسل اولش تولید شده باید قشنگتر از این میشد
محسن.د
۱ آذر ۱۳۹۲همونطوری که خودتون گفتین، طراحی بیشتر یک چیز سلیقه ایه! به نظر من طراحی این ماشین اگر زیباتر از همه رقیباش نباشه، به هیچ وجه کمتر از اونها نیست!
امیرحسین
۲ آذر ۱۳۹۲خدا خیرت بده من تو پیج کاین گفتم از یه مدل بودن طراحی پورش خوشم نمیاد یکی اومده میگه پورش هیجان داره .
حالا جای شکرش باقیه که آقا محسن قبول کرده بستگی به سلیقه داره
ولی 911 از اولش 911 بوده الانشم باید 911 باشه. پشتشم که از قبل قشنگ تر شده
امیرحسین
۲ آذر ۱۳۹۲دقیقا . . .
میلاد
۱ آذر ۱۳۹۲قبول دارم ماشین زیبا،خوب و باامکاناتی امااز نظر من هنوز قشنگترین شاسی بلند x6
Hermidas
۱ آذر ۱۳۹۲کاشکی امشب خوابم ببره!!!…
altima3600
۲ آذر ۱۳۹۲بابا غش نکنی از بی خوابی بی جنبه بازی در نیارین مثل اون بند خدایی که بعد از خدا حافظی فرهاد مجیدی سکته کرد و مرد
محمد
۲ آذر ۱۳۹۲یه خودروی قابل احترام دیگه از پورشه.
امین
۲ آذر ۱۳۹۲با احترام به نظرات کلیه دوستانی که این ماشین رو تائید کردند باید بگم یه طرح تکراریه.جلوش که کاملا شکل کاینه.چراغای عقبش هم چندان جذاب نیست.داشبوردش هم باز یه طرح تکراریه.پورشه ای که نسل دوم کاین رو اون جوری متحول کرد باید روی این مدل خیلی کار می کرد تا حد اقل یه چیز کاملا جدید معرفی کنه.نه خودرویی که جلوش عین کاین باشه و باهاش مو نزنه.به نظر من پورشه بیشتر به یه ماشین E کلاس نیاز داشت تا یه کراس اور.یه ماشین E کلاس که بین آئودی و بنز و ب ام و سری تو سرها در بیاره.
امیرحسین
۲ آذر ۱۳۹۲ببین چه قیافه ای داره ای کلاس پورش 2 تا چراغ گرد میندازه جولوش مردم میگن این چیه میگه شما چی میدونین این خاص و کلاسیکه . . .
Ahmad..F12
۲۱ آبان ۱۳۹۳امین جان درسته پورشه توی بحث طراحی، زیادی به اصالت خودش پایبنده
ولی با همۀ این اوصاف دوست داشتنیه
مجتبی
۲ آذر ۱۳۹۲سلا به همه.اول یه توضیح در مورد کلمه ماکان بدم:این کلمه تو ترجمه اندونزیایی به معنای ببره.خوب،بریم سراخ خود ماشین:
در مقدمه باید گفت:آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است؟؟
اگه یه نگاه به خودروهای SUV ساخت شرکت پورشه بندازیم،میبینیم که تو این زمینه شرکت پورشه عملکرد قابل قبولی داشته،پس از انتظاراتمون از ماکان فراتر میره،در نتیجه رقیبای سرسختی هم براش دست و پامیکنم که باهاش مقایسه بشن،برا همین این کارو میذاریم بعهده کسایی که دستشون به این ماشینا میرسه…
در مورد پولشم صحبتی نمیکنم،چون ما که نمیتونیم به قیمت واقعی بخریم،ما باید به اندازه جیب دلال پول بدیم!!!
اما سیستم های خاص ماشین از جمله:کلاچPDK،تعلیقPASM و سیستمPTM حرفی برای گفتن باقی نمیذاره،پس مستقیم میرم سراغ معرفی قابلیت های جذاب پورشه ماکان:
1.عبور از انواع سطح های ناهموار تا شیب45 درجه
2.عملکرد عالی ترمز در شیب 45 درجه
3.حرکت در جاده ها با شیب40 درجه(جلوگیری از چپ کردن)
4.تعادل در مسیر هایی که باعث معلق مانده 2 چرخ بصورت / یا\ میشود
5.چسبندگی و جلوگیری از لغزل در سرعت های بالا(عادیه!!!نبود تعجب داشت)
ودر آخر،حرفی که معرفی کنندش موقع توضیح گفت:برانید و بخوانید!!!!
سیستم صوتی خوب که خوراکه آهنگه…
راستی،بنظرم رنجروور اویک قدرت رقابت با اینو نداره،بیشتر ایکس3 و آئودی به این میخورن.
درکل،بازم باید بگم که هنوز قضاوت زوده،مخصوصا بااین قیمت بالا…
موفق باشد
shahin
۲ آذر ۱۳۹۲پشتش خیلی جالب نشده اما در کل خوب هست قیمتش هم نسبت به ماشین های اونور اب مناسب هست اما تا بخاد برسه ایران اگر دلار رو 3 تومن حساب کنیم میشه 150 ملیون گمرکی هم چون بالای 2500 هست 140 درصد میشه 360 ملیون با احتساب خرج های دیگه حداقل باید 500 به پول گذاشت کنار
Amir Mahdi
۷ بهمن ۱۳۹۲من ماکان رو بیشتر از کاین دوست دارم.
سالار
۴ اسفند ۱۳۹۲منآرزومه از روم رد شه زیرم بگیره ……….. ای خدا یعنی میشه