از زمان معرفی کانسپت میشن E کراس توریسمو در نمایشگاه ژنو سه سال پیش، افراد زیادی از پورشه درخواست تولید نسخه اسپورت توریسموی تایکان را داشته است. به نظر میرسد این اتفاق رخ خواهد داد زیرا رئیس تولید این برند به اتوکار گفته که نسخههای بیشتری از تایکان در حال بررسی است تا پس از مدل سدان و استیشن قدبلند تولید شود.
اگرچه استفان وکبخ از تائید تولید تایکان اسپورت توریسمو خودداری کرده اما اذعان داشته پلتفرم الکتریکی J1 مشترک با آئودی E-Tron GT پلتفرمی عالی برای تولید نسخههای اضافی در آینده است و پورشه نیز در جهتهای متفاوتی فکر میکند. اگر نسخه اسپورت توریسموی تایکان تولید شود متعجب نخواهیم شد زیرا تبدیل شدن از مدل کراس به اسپورت خیلی سخت نخواهد بود. در کل پورشه تنها مجبور به حذف پوششهای بدنه و پایین آوردن ارتفاع سیستم تعلیق در حد و اندازههای محصولات سدان خواهد بود.
وکبخ افزوده معماری الکتریکی یاد شده به منظور پشتیبانی از نسخه کانورتیبل تایکان هم توسعه یافته اما پورشه مطمئن نیست که آیا تولید چنین محصولی از نظر تجاری منطقی خواهد بود یا خیر. تقاضا برای محصولات کابریولت در سالهای گذشته چندان بالا نبوده و فروش یک محصول الکتریکی و روباز سختتر هم خواهد بود زیرا خودروهای الکتریکی هنوز گرانتر از نمونههای درونسوز هستند. تأخیرهای پیدرپی دومین نسل تسلا رودستر نشان میدهد که شاید بازار هنوز آماده پذیرایی از یک الکتریکی کانورتیبل تولید انبوه نیست.
دیگر عضو احتمالی خانواده تایکان میتواند نسخه کوپه باشد. پورشه با تولید پانامرای دو درب این ایده را بررسی کرده اما آن را بهصورت تولید انبوه روانه بازار نکرده است. یک کوپه الکتریکی میتواند گزینه خوبی باشد مخصوصاً اگر وزن و ابعاد آن کوچکتر از برادران سدان و استیشن تایکان باشد. البته نباید خیلی به این قضیه امیدوار بود زیرا اتوکار میگوید احتمال زیادی برای تولید تایکان دو درب با سقف ثابت وجود ندارد.
با رونمایی نسخه استیشن قدبلند تایکان در روزهای گذشته ما متوجه تولید نسخه تایکان کراس توریسمو 4 شدیم. پورشه در حال حاضر مدل غیر S از سدان خود با پسوند ۴ را عرضه نمیکند اما وکبخ میداند که علاقه خوبی به سدان تایکان چهار چرخ محرک و ارزانتر وجود دارد. با توجه به قیمت پایه ۱۰۳۸۰۰ دلاری نسخه 4S، این مدل میتواند زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت بخورد و درعینحال گزینهای گرانتر از نسخه تک موتوره و دیفرانسیل عقب تایکان با قیمت ۷۹۹۰۰ دلار باشد.
پورشه پیش از گسترش اعضای خانواده تایکان کارهای نهایی را روی نسل جدید ماکان انجام خواهد داد. این خودرو نیز بهصورت الکتریکی در دسترس بود اما از پلتفرم J1 استفاده نخواهد کرد و بجای آن دارای معماری PPE خواهد بود. ماکان جدید قرار است در سال ۲۰۲۲ و به همراه آئودی Q5 E-Tron روانه بازار شود. مدیر پورشه میگوید آن روز زمانی خواهد بود که میتوانیم درباره کاین الکتریکی هم صحبت کنیم.
نسخههای تمام الکتریکی باکستر/کیمن و ۹۱۱ به این زودیها تولید نخواهند شد اما قبلاً تائید شده ۹۱۱ با قوای محرکه هیبریدی دیر یا زود توسعه خواهد یافت. پورشه قبلاً گفته ۹۱۱ الکتریکی شده روی قدرت و پرفورمنس تمرکز خواهد داشت و مصرف سوخت پایینتر در اولویت دوم قرار خواهد داشت. البته ژرمنها اذعان داشتهاند وزن بیشتر باتریها یک چالش مهم در فاز توسعه این خودرو خواهد بود.
پدر خودرو سازی جهان
۱۶ اسفند ۱۳۹۹جالب میشه ?
?Ali Hossein?
۱۷ اسفند ۱۳۹۹چه باحال
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹اما تایکان turbo sیه چیز دیگست .
پدال لطفا درگ امروز کار واو بین911 وr8و نیسان جی تی ار رو بزار .ممنون
Amir
۱۶ اسفند ۱۳۹۹خب بگین تایکان یه برند مستقله از پورشه خودتونو خلاص کنید ?
استیشن
کوپه
سدان
کانورتبیل
اسپرت توریسمو
چه خبرتونه!! چه خبرتونه ؟؟!
تایکان ماشین بی نقصیه ولی نباید به هویتش لطمه زد
نمیگم کوپه و استیشن و فلان بده ولی مشابه کار سایپا رو پراید هست (دمپایی :d )
parsa_ashgh.mashine
۱۶ اسفند ۱۳۹۹اولا از سلطان کش نرو دوما خیلی هم خوبه چرا بده پوورشه به شما که اینجایی نظر میدی فکر نمی کنه به اونی که نیاز به یک ماشین با صندوق جادار داشته باشه اما پورشه باشه فکر می کنه به اونی که می خواد با پورشه سقف رو باز کنه فکر می کنه شما هم الان اینو میگی اگه خودت انشالا خیلی پولدار باشی که بتونی اون پورشه ای که خودت دوست داری رو بخری پورشه به {نظر تمام خریداراش فکر می کنه } حتما خیلی فروش هم داره که پورشه هر سدانی میزننه اسیشن هم میزنه
حالا من نمی دونم درست می گم یا غلط هر کی میگه غلط دیس بده
ツSAMURAIツ
۱۶ اسفند ۱۳۹۹مدل کوپه خیلی جالب میشه ?
Porsche
۱۶ اسفند ۱۳۹۹پدال جان لطف کن درگ امروز carwow بین نیسان GTR نیسمو و آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو اس رو بزار ?
R@m!n
۱۶ اسفند ۱۳۹۹دیگ کم کم باید منتظر وانتشم باشیم
xehnam
۱۶ اسفند ۱۳۹۹آلمانیا میتونن خوشحال باشن که این ماشین به هرشکلی عرضه بشه تبدیل به وانت نخواهد شد!
mahan
۱۶ اسفند ۱۳۹۹پورشه که چیز بد نمیزنه بنظرم نسخه کوچه و کانورتیبل باید جالب باشه!ولی احساس می کنم یه طوری میشه مثل بنز و بی ام و که همه خودروهاش دارند شبیه هم میشند پورشه شبیه بود الان داره یکی میشند!ولی خب قضاوت رو میزاریم کنار و میبینیم امیدوارم و احتمال میدم اخر پروژه مثل همیشه به تحسین ختم میشه
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹خیلی زیباست
مهدی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹فهمیدم
پورشه چون دید مردم از این ماشین استقبال زیادی کردن این ماشین رو توی کلاس های مختلف ساخت که هر کس هر جور کلاسی دلش خواست بتونه داشته باشه
mahan
۱۶ اسفند ۱۳۹۹با سلام و خسته نباشید به عزیزان و دست اندر کاران سایت با ارزش پدال که واقعا شایسته قدردانی هستش.یک پیشنهاد داشتم:(درکنار این همه خبر هایی که زحمت می کشید در سایت قرار میدین و ترجمه می کنید میدونیم که ترجمه کار اسانی اصلا نیست و حتی ترجمه تخصصی سخت تر هست و واقعا جای تشکر داره و نمیشه اسان رد شد جالب میشد بخشی هم در مورد اتفاقات خودرویی که در داخل ایران میفته بگذارید مثلا خبر مالیات رو چه بهتر بود توی پدال می خوندم و یا اینکه در مورد بازار در اول و اخر هفته که تو این مورد میتونم بهتون کمک کنم و اشناهایی دارم که قیمت هایی که معامله میشه رو چه در پلاک ملی و چه در منطقه ازاد در چندین استان رو خدمتون ارائه بدم.)
ازینکه نظرات رو پذیرا هستید ممنونم
REZA
۱۷ اسفند ۱۳۹۹المانیها کارشون رو خوب بلد هستن مخصوصآ پورشه و ائودی
محمد رستمی نژاد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹سردبیر گُل سایت
من اگه یه برسی درجه یک از یک ماشین خاص براتون بفرستم
سردبیر عزیز و زحمت کش سایت قبول میکنید ؟؟؟
قول میدم ماشین معمولی نباشه
فقط شما اگه لطف کنید قبول کنید و بزارید توی سایت
یکی از بزرگ ترین آرزو های زندگیم بر آورده میشه
شاهین
۱۷ اسفند ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
حدس میزنم جناب سردبیر این پیامو ندیدن و جسارت کردم و من جواب دادم.
اگه زحمتی نباشه شما مطلبتون رو برای آقای سردبیر بفرستین.
تشکر
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹چطور میشه با سر دبیر در تماس بود؟
رامتین
۱۶ اسفند ۱۳۹۹مشخصه تمام فکر و ذکر پورشه داره میشه الکتریکی ها. بجای این ورژنهای تایکان، من دوست دارم پانامرا کوپه یا کابرویولت را ببینم. دقیقا جای یه سدان (کوپه) میان سایز در محصولات پورش خالیه.
Sina10
۱۶ اسفند ۱۳۹۹تایکان ماشین خوبیه ولی به نظرم باید برای نسخه های کوپه و رودستر ازش اسم دیگه بکار ببرن که تکراری نشه
پورشه خودش قبلا اعلام کرده بود ۹۱۱ و کیمن برقی تا سالها در کار نخواهند بود و برای همینه داره ایتقدر روی سوخت های مصنوعی سرمایه گذاری میکنه
شاید تا سالها ۹۱۱ و کیمن رو بنزینی یا هیبریدی ببینیم!!! و برقی نبینیم!!
محمد رستمی نژاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹سلام خدمت آقا شاهین عزیز?
نویسنده زحمت کش و کارکن سایت ??
واقعا بسیاری اخبار سایت رو شما پوشش میدین
و از این تلاش و سخت کوشی شما تشکر میکنم ??????????????
خُب،، میشود بگویید چگونه میتوانم برسی خودم را برای سایت پدال
یا شما نویسنده عزیز سایت
یا جناب آقای سردبیر ارسال کنم؟؟؟
سردبیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۹درود بر شما و ممنون از ابراز محبت شما
می توانید از طریق ایمیل pedal.ir@gmail.com مطالب خود را برای بنده ارسال بفرمایید تا در صورت مناسب بودن با نام شما در پدال منتشر شود.
محمد رستمی نژاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹باز هم تشکر میکنم از سایت پدال
از اینکه ما به راحتی اینجا می آییم و اطلاعات کسب میکنیم
من خودم زندگیم ماشین هست
پدال رو مرتب چک میکنم
مجله ماشین میخرم
هفته نامه
و خیلی چیز های دیگه
ولی از دوچیز میخواهم تشکر کنم
۱:مجله ماشین که واقعا چهل سال است که در حال کار کردن هستند و واقعا کارشون قابل ستایش هست و با کیفیت هم کار میکنند
چه از لحاظ جنس یا تایپ یا قیمت یا خیلی چیز های دیگه
۲:سایت پدال که واقعا باز هم میگم با کیفیت کار میکنند
محیط سایت واقعا خوب طراحی شده
ِالِمان ها هم واقعا زیبا طراحی شده
رنگ بندی سایت واقعا عالی است
استفاده از رنگ های گرم در محیط سایت مثل قرمز،نارنجی
پاسخ گو بودن عوامل سایت که همیشه هستند
نبود تبلیغ در سایت که از چپ و راست و گوشه های سایت آویزان باشند
پوشش دادن بیشتر اخبار
یک دنیا ممنون ??????????????????????????????
محمد رستمی نژاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹چند تا پیشنهاد هم دارم برای بهتر شدن سایت .
اُمید وارم شنونده باشید؛.
سعی کنید اخبار بیشتری را پوشش دهید
فقط تا ساعت ۶ غروب نباشد
هرچند شما هم باید استراحت کنید و زندگی دارید (در حد توان میگویم )
و یک چیز بسیار مهم تر که اگه این کار را انجام دهید
دیگر سایت چه بگویم
بهشت خودرویی میشود
اگر فیلم برسی میگزارید لطف کنید که اگر میتوانید زیرنویس داشته باشد خیلی خوب که نه
محشر میشود
یا اگر درگ بخش میکنید
قسمت های مهم رو زیر نویس کنید
دیگر چه بگویم از خوبی شما
VENENO / SC V12
۲۳ خرداد ۱۴۰۰یادش بخیر😔