پورشه و ریماک همکاری مهمی را کلید زدهاند. اندکی پس از معرفی تایکان بود که این خودروساز آلمانی اعلام کرد میزان سهام خود در ریماک را از ۱۰ به ۱۵.۵ درصد افزایش داده است. در ابتدا مشخص نبود که این همکاری در چه زمینهای صورت خواهد گرفت اما هماکنون میدانیم که قضیه به تولید یک هایپرکار الکتریکی شده مربوط است.
دکتر استفان وکبک مدیر پروژههای الکتریکی پورشه اخیراً مصاحبهای با نشریهی استرالیایی موتورینگ داشته است. او دربارهی تکنولوژی باتریها، همکاری رو به گسترش پورشه با ریماک و هایپرکار الکتریکی این شرکت سخن گفته است.
هدف همیشگی ما صرفنظر از نوع خودرویی که تولید میکنیم عرضهی اسپورت ترین محصول در کلاس خود است. من کاملاً مطمئن هستم که باتریهای حالتجامد قدم بعدی را تشکیل خواهند داد. من فکر میکنم تکنولوژی باتریهای لیتیوم-یونی نیز در سالهای آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
بنابراین ایدههای متفاوتی وجود داشته ولی قطعاً در آینده شاهد تولید هایپرکار پورشه خواهید بود. البته من نمیتوانم تاریخ تولید این خودرو را اعلام کنم چراکه تکنولوژی هم باید پاسخگو باشد. شاید یک هایپرکار الکتریکی تولید شود و شاید هم نمونهای الکتریکی شده باشد…
وکبک اما صرفنظر از پیشرانه و قوای محرکهی این هایپرکار اعلام داشته پورشه به حضور در سطح اول جهانی علاقه مند است. به این ترتیب انتظار میرود هایپرکار پورشه قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته باشد و از نظر سرعت نیز به جنگ خودروهایی همچون مرسدس-ای ام جی وان و استون مارتین والکری برود.
رندرهای منتشر شده از این خودرو نشان دهندهی محصولی مرکب از ویژگیهای طراحی پورشه و ریماک است؛ اما انتظار داریم ویژگیهای طراحی بیشتری از کانسپت ۹۱۷ گرفته شود.
Amir.ferrari
۲۵ شهریور ۱۳۹۸پورشه اونقدر اصالت داره که نیاد همچین طراحی مضخرفی با الگوبرداری از ریماک بکنه،همون ریماکو برداشتن لوگو پورشه رو چسبوندن بهش،اینم یه جور تبلیغاته واسه ریماک،بی شک جانشین ۹۱۸ یکی از مخوف ترین با تکنولوژی ترین خودروهای دنیا خواهد بود که ۹۱۸ رو رو سفید میکنه،شایعات میگه هایپرکار جدید پورشه از موتور درون سوز با قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار در کنار سیستم هیبریدی مشابه ۹۱۸ استفاده میکنه که به راحتی قدرتش رو به بالای ۱۰۰۰ اسب میرسونه،البته همکاری با ریماک رو هم باید به فال نیک گرفت و پورشه هم بیشترین استفاده رو از ریماک واسه باتری های جدید سیستم هیبرید هایپرکارش میکنه،خبر بد هم اینه که تا سال ۲۰۲۵ باید واسه دیدن این اعجوبه صبر پیشه کرد،خدا به طرفدارای پورشه از جمله خودم صبر ایوب عطا کنه…
ایمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۸پورشه وارد می شود ؛ خدا به رقیبانش رحم کنه
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۸یکی از خبرهای خوب خودرویی چندوقت اخیر
با حضور پورشه و بنز و … رقابت در بازار هایپرکارها، به اوج میرسد…
zeg
۲۵ شهریور ۱۳۹۸هایپرکارها دو دسته اند:
دسته اول هایپرکارهای واقعی که سردسته بلامنازعش «کوئنیگ زگ» هست و امثال بوگاتی در تقلا به رسیدن به زگ
دسته دوم هایپر الکی کارها هستند که هر کی از راه میاد یکیشو تولید میکنه تا جایی که کرواسی و چین و شاید در آینده ایران هم بسازه! پورشه هم که نمیتونه با دسته اول رقابت کنه، ناچارا تو دسته دوم وارد شده.
ایمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۸آقای zeg از کوئنیگ زگ خدا نساز
هر خودروسازی راه و روش خودشو داره
تاریخچه و افتخارات پورشه رو حتماً بخون دوست عزیز
نام
۲۶ شهریور ۱۳۹۸حالا از کجا فهمیدی آقاست؟
شنیدم خانمها بیشتر طرفدار کونیگزگ هستند. ?
محمد حسین
۲۵ شهریور ۱۳۹۸اونوقت کونیگ زگ چند دهه اصالت داره ؟
یا از کدوم یکی از 7 کشور صنعتی هست ؟
و شروع کارش رو با چند درصد ساخت داخل شروع کرده ؟
آریا ماشین
۲۵ شهریور ۱۳۹۸یا حضرت عباس
اصلا تیتر رو دیدم ترسیدم
ریماک خودش فوق العادست
حالا بزارینش کنار پورشه
چی قراره بشه الله اعلم
چند وقت پیش هم کونیگ زگ با NEVS همکاریش رو شروع کرد
حالا با حمایت مالی که ازش بشه چه بکنه کونیگ زگ
آینده در دستان کونیگ زگ و ریماکه
OMID
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ماشین ترسناکی میشه….
kiarash
۲۵ شهریور ۱۳۹۸پورشه 911 پر سود ترین خودروی دنیا شده
هنوز که هنوزه یادم نرفته یکی اومد گفت پورشه طرح هاش اصلا بدرد نمیخورن و شبیه قورباغه هستن و اصلا کسی نمیخره ماشینهاشو.
هنوز که هنوزه با یاداوری این جمله قلبم درد میگیره
Mohammad
۲۵ شهریور ۱۳۹۸دوستان لطفا انقدر متعصبانه تحلیل نکنین.
اینکه یه خودرو ساز چون تاریخچه کمتری داره بنابراین خوب نیست و در حد یه خودرو ساز با سابقه نیست، بدون بررسی فنی ، کاملا متعصبانه هست.
ریماک انقدر ارزش داشته که پورشه ۱۵ درصد از سهامش رو بخره. اونوقت بعضی ها میگن ریماک کم سابقه هست و بنابراین قابل مقایسه نیست.
حسین
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ای جانم…